ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Η πλάνη της επικράτη… στη Η πλάνη της επικράτησης της Δυ…
    Μέλια στη Αβέρωφ: Δώδεκα χρόνια στη θάλα…
    ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ στη Αβέρωφ: Δώδεκα χρόνια στη θάλα…
    Η θρησκευτική πολιτι… στη Η θρησκευτική πολιτική του Μ.…
    Ο Αλέξιος Ε΄ Δούκας… στη Ο Αλέξιος Ε΄ Δούκας ο Μούρτζου…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Λυγέρια θρησκειολογία – οντότητα, πίνακας, λογοτεχνία, τέχνη, προσέγγιση, νούμερα, ερμηνεία, υπερβολές, παραβολές, πείραμα, γραφές, ηλιθιότητα, μοντέλο, πραγματική πραγματικότητα, σκέψη, ανθρωπότητα…….

Posted by Φαίη στο 21 Ιουλίου, 2018

 Δημοσιογράφος: Ο Ιησούς όταν έπεισε τους πιστούς στην.. όταν ήλθε στον κόσμο αυτό, έκαμε τα θαύματα, τα λεγόμενα θαύματα, τα οποία δεν είναι βέβαια πείραμα, έτσι προς Θεού, αλλά ήταν αυτά η πράξη η οποία αποδείκνυε ότι αυτά τα οποία έλεγε, ότι ο Λόγος του Θεού ήτανε στην πράξη με τα θαύματα τα οποία…..

Νίκος Λυγερός: Η θρησκεία δεν αποδεικνύει, δείχνει. Είναι διαφορετικό. Δεν υπάρχει καμία αν θέλετε τάση απόδειξης εκ μέρους του Χριστού. Δεν έκανε αυτά τα θαύματα για να αποδείξει ότι ήταν Χριστός. Τα έκανε επειδή υπήρχε ανάγκη. Μετά εμείς μπορούμε να τα ερμηνεύσουμε ως θαύματα.

σ.σ. Η Ορθοδοξία δεν είναι θρησκεία είναι Αποκάλυψις. Η πρόταση: «Η θρησκεία δεν αποδεικνύει, δείχνει.» μας λέει ότι ο Νίκος Λυγερός δεν ζει μέσα στην Εκκλησία και μας δίνει σαφές στίγμα ότι θα ακολουθήσει μία επιστημονική προσέγγιση. Αυτή δε τη γενική άποψη περί θρησκείας την κολλάει αυθαίρετα στις προθέσεις του Ιησού Χριστού, και λέει ότι δεν έκανε θαύματα για να αποδείξει ότι ήταν ο Χριστός. Ο δημοσιογράφος, όπως θα δείτε πιο κάτω, δεν το ‘πιάνει’ διότι και ο ίδιος προφανώς δεν ζει μέσα στην Εκκλησία. Από εκεί και πέρα καταλαβαίνετε τι συζήτηση (για κλάματα) πρόκειται να ακολουθήσει. Ουδείς ζει μέσα στην Εκκλησία αλλά θα μιλήσουν για τον Ιησού Χριστό!! Παρατηρείστε επίσης και αυτό: «Δεν έκανε αυτά τα θαύματα για να αποδείξει ότι ήταν Χριστός.» Δεν προηγείται το άρθρο Ο πριν από το Χριστός -«᾿Ιησοῦς Χριστὸς χθὲς καὶ σήμερον ὁ αὐτὸς καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας»- σα να υπάρχουν πολλοί «Χριστοί» που ήρθαν και θα έρθουν.

Ο Ιησούς Χριστός, εν αντιθέσει με αυτά που λέει ο Νίκος Λυγερός, έκανε θαύματα για να πιστέψουν οι άνθρωποι σε Αυτόν και στον σωτήριο λόγο Του. Στο κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο κεφ. 11, διαβάζουμε για τον Ιωάννη τον Βαπτιστή ο οποίος μαθαίνοντας τα θαυμαστά έργα του Κυρίου έστειλε δύο μαθητές του να Τον ρωτήσουν εάν ήταν ο Μεσσίας. Και ο Κύριος απάντησε:
… πορευθέντες ἀπαγγείλατε Ἰωάννῃ ἃ ἀκούετε καὶ βλέπετε·
τυφλοὶ ἀναβλέπουσι καὶ χωλοὶ περιπατοῦσι, λεπροὶ καθαρίζονται καὶ κωφοὶ ἀκούουσι, νεκροὶ ἐγείρονται καὶ πτωχοὶ εὐαγγελίζονται·
καὶ μακάριός ἐστιν ὃς ἐὰν μὴ σκανδαλισθῇ ἐν ἐμοί. [Ματθ. 11: 4, 5, 6]
(και τονίζω εδώ το τελευταίο, και μακάριος είναι εκείνος που δεν θα κλονιστεί η πίστη του προς εμένα)

Δεν ενσαρκώθηκε λοιπόν ο Ιησούς Χριστός για να γιατρέψει απλά ένα μάτι ή ένα πόδι, όπως κάνουν οι γιατροί όταν πάμε στο νοσοκομείο. Αυτοί όντως, δεν τους ενδιαφέρει αν θα τους θυμόμαστε και την επόμενη ημέρα, αρκεί να πάρουν τον παρά τους. Ο Θεάνθρωπος Ιησούς Χριστός δεν έβλεπε απλά μια σωματική «ανάγκη». Βεβαίως και θεράπευε τους ανθρώπους διότι τους συμπονούσε εκείνη την στιγμή, αλλά η μεγάλη «ανάγκη» ήταν να θεραπεύσει την ψυχή τους. Οι σωματικές ασθένειες άλλωστε πολλές φορές λειτουργούν  παιδαγωγικά. Μετά την πτώση του ανθρώπου η ασθένεια της ψυχής είναι η αιτία των σωματικών ασθενειών και του θανάτου. Θα ήταν λοιπόν γελοίο να ισχυριστεί κάποιος ότι «δεν έκανε αυτά τα θαύματα για να αποδείξει ότι ήταν Ο Χριστός» την στιγμή που μόνο η πίστη σε Εκείνον θεραπεύει την αρρωστημένη ψυχή, την ρίζα του προβλήματος και εκεί που διενεργείται το μεγαλύτερο θαύμα. Στα περισσότερα θαύματα μάλιστα που έκανε ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός έλεγε, η πίστη σου σε έσωσε -ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΠΙΣΤΕΨΟΥΝ ΣΕ ΕΚΕΙΝΟΝ- ενώ σε άλλες περιπτώσεις έλεγε σε εκείνους που θεράπευε να μην αμαρτάνουν.
Τα θαύματα λοιπόν δεν τα έκανε και δεν τα κάνει ο Ιησούς Χριστός για να τα ερμηνεύουμε αλλά για να τα πιστεύουμε. Όποιοι δεν θέλουν και δεν μπορούν να πιστέψουν στα θαύματα τα ερμηνεύουν. Περιέργως, όπως έχουν προφητεύσει οι Προφήτες, όταν έλθει ο Αντίχριστος θα κάνει ψευτοθαύματα και τα δικά του ψευτοθαύματα οι περισσότεροι θα τα πιστέψουν.

Η δύναμη του Ονόματος.

Ἰησοῦ, ἐπιστάτα, ἐλέησον ἡμᾶς», είπαν οι λεπροί στον Ιησού Χριστό.
Ἰησοῦ Υἱὲ Δαβὶδ ἐλέησόν με», φώναξε ο τυφλός στον Ιησού Χριστό.
ἐάν τι αἰτήσητε ἐν τῷ ὀνόματί μου ἐγὼ ποιήσω» (Ἰωάν. ιδ´ 14), είπε ο Ιησούς Χριστός και όντως, με την επίκληση του Ονόματός Του, οι μαθητές Του έκαναν θαύματα. «Ἀργύριον καὶ χρυσίον οὐχ ὑπάρχει μοι˙ ὃ δὲ ἔχω τοῦτο σοὶ δίδωμι ἐν ὀνόματι Ἰησοῦ Χριστοῦ τοῦ Ναζωραίου ἔγειρε καὶ περιπάτει» (Πράξ. γ´6), είπε ο Απόστολος Πέτρος στον χωλό.
Το Όνομα του Ιησού Χριστού είναι παντοδύναμο. «πᾶν γόνυ κάμψῃ ἐπουρανίων καὶ ἐπιγείων καὶ καταχθονίων» (Φιλιπ. β´ 10) Και αυτό μας το τονίζουν και οι νηπτικοί Πατέρες με την Ευχή του Ιησού «Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με».
«Δεν έκανε αυτά τα θαύματα για να αποδείξει ότι ήταν Ο Χριστός» λοιπόν; Σε ποιανού το Όνομα δύναται να καθαρθεί, να φωτιστεί και να θεωθεί ο άνθρωπος;

Ο κ. Νίκος Λυγερός εννοείται ότι μπορεί να πιστεύει ό,τι θέλει, δεν μπορεί όμως να παραποιεί τον Ιησού Χριστό. Ας φροντίσει να ‘πιαστεί’ από κάπου αλλού για να χτίσει την προσωπική του θεωρία και όχι από έναν παραποιημένο Ιησού Χριστό.

Δημοσιογράφος: Εσείς πιστεύετε στον Θεό κύριε Λυγερέ;

Νίκος Λυγερός: Ναι βεβαίως. Ναι.

Δημοσιογράφος: Νομίζω πρέπει να είστε εξαίρεση διότι…

Νίκος Λυγερός: Όχι δεν είναι εξαίρεση, απλώς είναι…

Δημοσιογράφος: Οι περισσότερες που έχω ακούσει από τους δικούς σας έτσι επιστήμονες αν μου επιτρέπετε, τους θετικούς, μεγάλους επιστήμονες, η μεγάλη πλειοψηφία δεν πιστεύει στον Θεό. Και όταν τους ρωτάνε για τον άλλον κόσμο, την άλλη ζωή, τί γίνεται μετά το πέρας; τι είναι ο θάνατος; τί ακολουθεί μετά; οι συνήθως απαντήσεις που δίνουν είναι καθαρά επιστημονικές, δηλαδή καμία σχέση με το φυσικό της θρησκείας.

σ.σ. Καταλαβαίνετε τώρα ποιο είναι το δράμα μας; Το δράμα μας δεν είναι ο Νίκος Λυγερός και ο κάθε Νίκος Λυγερός, ο οποίος στο κάτω κάτω της γραφής έχει το δικαίωμα να έχει τις απόψεις του. Το δράμα μας είναι ο «τύπος» του δημοσιογράφου, ο οποίος «τύπος» αυτός πλεονάζει στην εποχή μας γενικώς. Δεν γνωρίζει την Πίστη του και παρασημοφορεί τα αντορθόδοξα πράγματα ως Ορθόδοξα. Φταίει λοιπόν ο Λυγερός ή ο βλαξ που έχει απέναντί του; Στο τέλος ο δημοσιογράφος καταλήγει να συμφωνεί με τον Λυγερό, ενώ είναι εμφανές ότι δεν καταλαβαίνει γρι από αυτά που λέει. Φτάνει μάλιστα σε σημείο να συνηγορεί με την επιστημονική προσέγγιση του Λυγερού επικαλούμενος «αλλοιωμένες πηγές», ενώ πριν λίγο του είπε ότι αποτελεί «εξαίρεση» ανάμεσα στους άλλους επιστήμονες που προσεγγίζουν τον Θεό με καθαρά επιστημονικές θέσεις!  Ο Λυγερός κάνει κανονικό πάρτι με την άγνοια του δημοσιογράφου και τον μπουμπουνίζει με τις θεωρίες του στριφογυρίζοντάς τον σαν τη σβούρα όπου θέλει. Το δράμα μας λοιπόν είναι ότι η Εκκλησία έχει εκκοσμικευθεί σε τέτοιο βαθμό που ο Ελληνικός λαός είναι ακατήχητος σε πολύ βασικά πράγματα και έτοιμος να ‘πέσει’ στον κάθε Λυγερό και να δεχτεί οτιδήποτε. 

Τελειώνω το παρόν σχόλιο με σχολιασμό από το ιστολόγιο Σάλπισμα Ζωής στο απόσπασμα του βίντεο που ακολουθεί:

Ο Νίκος Λυγερός για τον Θεό και την Θρησκεία

Ακούμε: 1.19΄ «Αν πιστεύετε ότι ο Θεός είναι η σκέψη της Ανθρωπότητας είναι λίγο δύσκολο ακόμα κι αν είστε επιστήμονες να μην πιστεύετε στον Θεό. Γιατί ξέρετε ότι υπάρχει η Ανθρωπότητα, ξέρετε ότι υπάρχει η Σκέψη, ξέρετε ότι ο συνδυασμός των δύο αποτελεί μία οντότητα. Αυτή η οντότητα έχει κάποια σημασία, και το βλέπουμε και στο διαχρονικό πλαίσιο της εξέλιξης του ανθρώπου.…

1.54΄ «Αν τώρα μου λέτε αν πιστεύω κατά γράμμα σ’ οτιδήποτε έχει γραφτεί περί Θρησκείας, και βέβαια και πάλι αυτό είναι ηλίθιο διότι το ξέρουμε πολύ καλά ότι στην γραφή υπάρχουν υπερβολές υπάρχουν παραβολές, η ακρίβεια όσον αφορά τα νούμερα είναι λογοτεχνική….

ΣΧΟΛΙΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ:
Ας ακούσουμε προσεκτικά τις θέσεις της παρακάτω συνέντευξης.
Θέση 1η: Θεός είναι η σκέψη της Ανθρωπότητας.
Θέση 2η: Ο συνδυασμός Ανθρωπότητας και Σκέψης αποτελεί μία Οντότητα.
Θέση 3η: Η πίστη στα όσα περιγράφονται στη γραφή είναι ηλιθιότητα.
(Άρα αν ο Θεός είναι κάτι άλλο από της σκέψη της Ανθρωπότητας δεν πιστεύουμε στον Θεό. Ή κάνουμε λάθος;)

ΠΡΟΣΟΧΗ

Τα υπόλοιπα εδώ και τα συμπεράσματα δικά σας.

Φαίη για το ΑΒΕΡΩΦ.

Σχετικό Νίκος Λυγερός: Μπορώ να μιλήσω για τον κύκλο χωρίς να κάνω κανέναν κύκλο ……

7 Σχόλια to “Λυγέρια θρησκειολογία – οντότητα, πίνακας, λογοτεχνία, τέχνη, προσέγγιση, νούμερα, ερμηνεία, υπερβολές, παραβολές, πείραμα, γραφές, ηλιθιότητα, μοντέλο, πραγματική πραγματικότητα, σκέψη, ανθρωπότητα…….”

  1. ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΛΕΧΘΕΝΤΩΝ ΤΟΥ κ. ΝΙΚΟΥ ΛΥΓΕΡΟΥ

    Του Παναγιώτη Π. Νούνη

    Κατ΄ αρχήν να εκφράσω μια μικρή θεολογική άποψη, διότι έχω μελετήσει τα θεολογικά γραπτά του και έχω παρακολουθήσει αρκετές ομιλίες του Λυγερού και ιδιαίτερα όσες έχουν να κάνουν με την Θρησκεία και την Θεολογία.

    Να ξεκαθαρίσω ότι δεν έτυχε ποτέ μου να τον γνωρίσω προσωπικά, άρα δεν συνδέομαι κάπως με την «σέκτα» του, αν και φαίνεται αξιόλογος άνθρωπος. Αλλά γιατί να διατηρεί σέκτα, αφού ο άνθρωπος είναι επιστήμων;

    Ο κ. Νίκος Λυγερός ομιλεί και γράφει κυρίως ως θετικός επιστήμων, δηλ. φιλοσοφεί και θεολογεί εξ απόψεως και οπτικής των πιστών θετικών επιστημόνων.

    Όταν ο Λυγερός μιλά περί αποδείξεως, στο μυαλό των θετικών επιστήμονων, εννοείται, ΜΟΝΟ, ότι υπάρχει και εκφράζεται η έννοια της απόδειξης είτε με την μαθηματική έννοια είτε με την μαθηματικοποιημένη φιλοσοφική Λογική.

    Δεν υπάρχει άλλου είδους απόδειξη στα μυαλά των θετικών επιστημόνων. Αυτό δεν τους καθιστά βέβαια αντίχριστους, άθεους, πατριδοκάπηλους κ.ο.κ.

    Δεν είναι καθόλου κακό, μάλλον είναι και αρετή, εμείς οι Χριστιανοί να μάθουμε να ερωτούμε με ταπείνωση «τι εννοείς βρε αδελφέ» με αυτό το τάδε και το δείνα, διότι ως γνωστόν οι διανοητικές λειτουργίες ολονών μας είναι αρκετά μικρές και περιορισμένες, δηλ. η λογική ενέργεια είναι αδύναμη, αν εξαιρέσουμε μάλιστα ότι ως Χριστιανοί πάσχουμε και απο σκοτασμό του Νού, δηλ. σκοτισμένοι της πνευματικής νοεράς ενέργειας.

    Πολύ ορθά και δίκαια ο κ. Ν. Λυγερός δεν πιστεύει κατά γράμμα, ότι εγράφην περί Θρησκειών. Μόνο οι ηλίθιοι (και έχει δίκιο) πιστεύουν απόλυτα σε θρησκειολογικούς μύθους. Απορώ που μερικοί ενοχλούνται. Αναντίρρητα ενοχλούνται οι θεούσοι, οι θρησκευόμενοι και ευσεβείς-βλαμένοι.

    Ούτως η άλλως η κάθε Θρησκεία (ακόμη και ο νοσηρός ορθοδοξισμός των «Ζηλωτών» και «Οικουμενιστών») είναι νευρολογική ασθένεια καθώς μας διακηρύττει ο μέγας Δογματολόγος π. Ιωάννης Ρωμανίδης.

    Πολύ ορθά και ορθόδοξα ο κ. Ν. Λυγερός δεν πιστεύει στην κατά γράμμα ερμηνεία της Αγίας Γραφής.

    Αυτή η προσέγγιση της κατά γράμμας ερμηνείας και πίστεως των Γραφών είναι η προτεσταντική θεοπνευστία. Αυτό μόνον οι αιρετικοί Προτεστάντες το πιστεύουν. Η ορθόδοξη Θεοπνευστία διαφέρει απο την προτεσταντική.

    Όσοι λοιπόν σκανδαλίζεστε με το επιστημονικό λεξικόλογιο του κ. Λυγερού, καλό είναι να μη επαναπαύεστε στις απόλυτες βεβαιότητές σας. Π.χ. όπου διετύπωσε την λέξη «σκέψη» αντικαταταστήστε αυτήν με την λέξη «Νούς»!

    Ο Λυγερός δεν είναι θεολόγος ή κληρικός για να έχουμε την παράλογη απαίτηση να θεολογεί ορθοδόξως και απλανώς.

    Ας είμαστε λοιπόν επιεικής με τον αδελφό μας, γύρω απο τα θρησκειολογικά και θεολογικά ζητήματα που συζητεί δημόσια.

    ΕΡΩΤΗΣΗ: Προχτές στα συλλαλητήρια υπέρ της Μακεδονίας μας, ο Λυγερός εγκωμιάζετο υπό πάντων και πασών, σήμερα (σχεδόν μετά απο «μια» εβδομάδα) κραυγάζουν μερικοί «άρον άρον σταύρωσον αυτόν». Γιατί άραγε;

    Του Παναγιώτη Π. Νούνη

  2. Λωρίτου Ελένη said

    Φαίη μου , η αγάπη και η συμπάθεια είναι δεδομένη . Επι του θέματος θεωρώ , ότι αν ένας άνθρωπος δεν είναι τουλάχιστον βλάσφημος και δεν είναι εναντιον μας ως εκκλησία , θα πρέπει να κοιτάξουμε μήπως είναι υπέρ μας . Για να λέγονται δημόσια τέτοιες βαρειές κατηγορίες πρέπει να αποδεικνύονται . Δεν ξέρω αν είσαι εσύ που κάπου με ρωτάς , τι θα γίνει με τους νέους , που μπορεί να γοητευθούνε από την επιστημονικότητα ενός ανθρώπου . Δηλαδή τι μπορεί να γίνει ; Γιατί αυτό να είναι μία απειλή ; Αν φθάσαμε στην κατάντια ως λαός , οι νέοι μας να αισθάνονται κόμπλεξ για ο,τιδήποτε ελληνικό και ορθόδοξο , για την δήλωση της εσωτερικής ροπής της πίστεως στον Θεό , αν θεωρήθηκε ότι δηλώνοντας κανείς άθεος αυτομάτως γίνεται μάγκας και προοδευτικός , τότε το ζητούμενο από τον κάθε Λυγερό και άνθρωπο της κουλτούρας δεν είναι σώνει και καλά να εκφραστούνε με την δογματική γλώσσα , αλλά αν μπορέσουν να δείξουν στους νέους να έχουν μία εκτίμηση σε οτιδήποτε ελληνικό και ορθόδοξο και να μην κοιτάζουνε πώς να το αποποιηθούνε . Είναι τραγικό αυτό που συμβαίνει ! Η κάθε ελληνική οικογένεια αισθάνεται υπερήφανη που το παιδί τους γνωρίζει αγγλικά και καθόλου δεν νοιάζεται αν δεν ξέρει ελληνικά . Εχουμε γίνει περίγελως για αυτήν την άγνοιά μας του πλούτου μας . Ο π. Παΐσιος έλεγε , ότι στην άλλη γενιά , θα΄ καλέσουμε τους Γερμανούς να μας μάθουνε ελληνικά Και πρέπει αυτό από παιδαγωγικής πλευράς να γίνει , μήπως και αυτό συμβάλει να αποβάλουμε τά συμπλέγματά μας . Αυτό που μας λείπει είναι η οικοδόμηση μιάς υγιούς ψυχολογίας . Αν σε αυτό έχει κάτι να πεί ο Λυγερός , δεν ξέρω γιατί πρέπει να τον αποδομήσουμε . Ο δημόσιος βίος είναι μία αρένα . Ο καθείς μπαίνει και παίζει τον ρόλο του . Αυτοι οι ρόλοι δεν είναι μονοσήμαντοι . Αν ο Λυγερός δεν εκφράζει μία δογματικότητα στις ατελείς θεολογικά διατυπώσεις του δεν αποτελεί έγκλημα . Αλλωστε ο ορισμός του ΄΄αιρετικού ΄΄ είναι η εμμονή σε μία ΄΄διδασκαλία ΄΄ που κατόπιν των υποδείξεων δεν συμμορφώνεται . Ο Λυγερός με το που δηλώνει μία πίστη στον Θεό από μία επιστημονική αφετηρία , δεν νομίζω ότι επιδίδεται σε κάποια ΄΄διδασκαλία ΄΄ , ώστε να τον θεωρήσουμε βλάσφημο . Δεν ξέρω , αν εσείς γνωρίζετε περισσότερα πράγματα . Ζητώ συγγνώμη . Δεν γνωρίζω περισσότετα πράγματα . Αγνοούσα και ότι έγινε αυτός ο δημόσιος διάλογος . Απλά εκφράστηκα αυθορμήτως , όταν είδα το θέμα στον αμέθυστο , όπου ρίχνω καμμιά κλεφτή ματιά . Συγχωρείστε με αν κάνω λάθος .

    Μέ εκτίμηση

    Λωρίτου Ελενη

    • Φαίη said

      Αγαπητή κ. Λωρίτου καλησπέρα. Δεν έκανα την ερώτηση που αναφέρεις (για τους νέους).
      Δεν υπάρχει «Ορθόδοξο» στην προκείμενη περίπτωση. [..το ζητούμενο από τον κάθε Λυγερό και άνθρωπο της κουλτούρας δεν είναι σώνει και καλά να εκφραστούνε με την δογματική γλώσσα , αλλά αν μπορέσουν να δείξουν στους νέους να έχουν μία εκτίμηση σε οτιδήποτε ελληνικό και ορθόδοξο και να μην κοιτάζουνε πώς να το αποποιηθούνε.]

      Υπάρχει η «Ανθρωπότητα». Θα σου συστήσω να ανατρέξεις στην ιστοσελιδα του κ. Λυγερού και να αρχίσεις να ψάχνεις.

      Με εκτίμηση και καλό απόγευμα.

    • Αγαπητή κυρία μου Ελένη Λωρίτου, να πώ μόνο αυτό: η Φαίη, ο «Αμέθυστος», ο Μπαγλαμάς, ο Λούλης, ο Μπούλης κ.ο.κ. ως Χριστιανοί ιστολόγοι βάλανε τον κάθε κατεργάρη και κομπογιαννίτη κληρικό και λαϊκό θεολόγο στη θέση τους και πήρανε σβάρνα τους θεϊστές επιστήμονες. Τι άλλο έμεινε να δούμε; Να τα χώνουνε στους τραγουδιστές και ηθοποιούς που αγνοούν το «Πάτερ ημών»;

      Ακόμη να καταλάβουμε ότι η οξύα ξερολίαση είναι χόμπι των καλαμαράδων;

      Αν δεν αρχίσεις κ. Ελένη μου, να ψάχνεις και να σκαλίζεις και εσύ την ιστοσελίδα του Λυγερού θα βρεθείς και εσύ στη θέση του Λυγερού λίαν συντόμως, αν δεν εβρέθηκες ήδη δηλαδή. Επειδή τόλμησες να πείς μερικά αυτονόητα πράγματα σε εμάς τους ιθαγενείς παρορμητικούς και συναισθηματικούς νεοέλληνες.

      • Φαίη said

        Κύριε Νούνη καλημέρα σας.
        Σήμερα όπως βλέπετε το κατάστημα άνοιξε για τις προσβολές, εεεεε τα παράπονα ήθελα να πω, των πελατών. Για την εξυπηρέτηση όλων των πελατών οι κανόνες έχουν ως εξής: ένα παράπονο κάθε πελάτης. Από εκεί και πέρα, εφαρμόζονται «άλλες διαδικασίες».

        Σας ευχαριστώ και πάλι για την κατανόηση και συνεργασία.

        Καλή σας ημέρα και πάλι.

Σχολιάστε