ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    ΚΡΙΤΩΝ στη Όταν η Ευρώπη των δύο μέτρων κ…
    Η πλάνη της επικράτη… στη Η πλάνη της επικράτησης της Δυ…
    Μέλια στη Αβέρωφ: Δώδεκα χρόνια στη θάλα…
    ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ στη Αβέρωφ: Δώδεκα χρόνια στη θάλα…
    Η θρησκευτική πολιτι… στη Η θρησκευτική πολιτική του Μ.…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Τα τρία είδη αθεΐας και απιστίας σύμφωνα με τον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά

Posted by Φαίη στο 8 Ιουνίου, 2016

Ομιλεί ο π. Θεόδωρος Ζήσης

Ποιοι είναι οι άπιστοι κατά τον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά; Ο Άγιος Γρηγόριος λέει ότι υπάρχουν τρία είδη απιστίας και αθεΐας. Είναι εντυπωσιακή αυτή η θέσις του Αγίου Γρηγορίου Παλαμά και μας βοηθά και εμείς να κανονίζουμε τη θέση μας απέναντι αυτών των απίστων και των αθέων.

Λέει λοιπόν ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς ότι υπάρχουν τρία είδη αθεΐας και απιστίας.

Το ένα είδος είναι η κλασσική αθεΐα και απιστία, αυτοί οι οποίοι δεν πιστεύουν ότι υπάρχει Θεός.

Το δεύτερο είδος αθεΐας και απιστίας είναι η διαστροφή της εννοίας του Θεού, από τις αιρέσεις και από τις θρησκείες. Όταν κανένας διαστρέφει την έννοια, δεν πιστεύει στον έναν αληθινό Θεό και πιστεύει στα είδωλα, ή πιστεύει στο Μωάμεθ ή πιστεύει στο Βούδα ή πιστεύει εδώ-εκεί, αυτό είναι το δεύτερο είδος αθεΐας. Ας νομίζουν πως πιστεύουν στο Θεό και ότι είναι θρησκείες, άθεοι είναι και άπιστοι. Το δεύτερο λοιπόν είδος αθεΐας είναι οι αιρέσεις και οι άλλες θρησκείες και τα είδωλα.

Κατά τον Άγιο Γρηγόριο Παλαμά υπάρχει και ένα τρίτο είδος αθεΐας το οποίο εκπλήσσει όταν το ακούσει κανείς αλλά το οποίο όμως είναι πολύ σωστό και έχει δίκιο ο Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς διότι αυτοί που ανήκουν σε αυτό το είδος της αθεΐας βοηθούν ώστε τα άλλα δύο προηγούμενα είδη αθεΐας να αυξάνουν και να μεγαλώνουν.

Ποιο είναι το τρίτο είδος αθεΐας; Στο τρίτο είδος αθεΐας ανήκουν εκείνοι οι οποίοι σιωπούν, οι οποίοι δεν μιλούν, οι οποίοι δεν πολεμούν τα άλλα είδη αθεΐας. Έχει γεμίσει ο κόσμος από αθέους και απίστους, έχουμε και στη χώρα μας αθέους και απίστους, έχουμε και στη χώρα μας αιρετικούς. Δεν μιλούν, και αυτοί κάνουν τη δουλειά τους. Προχωρούν οι αιρέσεις, προχωρούν οι θρησκείες, προχωράει το ισλάμ. Στο τρίτο είδος αθεΐας λοιπόν είναι αυτοί οι οποίοι σιωπούν και δεν πολεμούν τα άλλα είδη αθείας, τους πραγματικά αθέους και απίστους και εκείνους οι οποίοι διαστρέφουν την έννοια του Θεού -τις αιρέσεις και τις θρησκείες και την ειδωλολατρία.

Απομαγνητοφώνηση Φαίη/Αβέρωφ

29 Σχόλια to “Τα τρία είδη αθεΐας και απιστίας σύμφωνα με τον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά”

  1. Λεπουρας said

    ας πει καποιος στον αγιο Γρηγοριο και στον π. Θεοδωρο Ζηση οτι η θεολογια που παρουσιαζουν διαστρεφει το νοημα των λεξεων και κατανταει θεολογια επιπεδου νηπιαγωγιου

    αθεος ειναι αυτος που δεν πιστευει στην υπαρξη θεων χωρις αποδειξεις

    αν καποιος πιστευει σε αλλο δογμα ειναι χριστιανος που αποδεχεται μια συγκεκριμενη θεολογικη προσεγγιση, οχι αθεος
    αν καποιος πιστευει στον Αλλαχ ειναι μουσουλμανος , οχι αθεος
    αν καποιος πιστευει σε ειδωλα ειναι ειδωλολατρης, οχι αθεος

    αν καποιος ειναι χριστιανος, ορθοδοξος, και δεν ενδιαφερεται για την θρησκευτικη πιστη καποιου η την ελλειψη αυτης , ειναι χριστιανος ορθοδοξος, οχι αθεος

    αν με τον ορο αθεος ο καθε ενας εξισωνει εννοιες και καταστασεις τοτε βρασε ορυζα
    γιατι υπαρχει και ο κινδυνος με τον ορο χριστιανος ο καθε ενας να εννοει οτι του κατεβασει η κουτρα του

  2. ΛΟΥΚΑΣ said

    Φαίνεται, πως ο κόσμος γέμισε από θεόπνευστους και εμείς χαμπάρι δεν το πήραμε!
    Δεν εξηγείται διαφορετικά, τό πώς ένας »Λέπουρας»,σε θέματα πίστεως, βγαίνει πιο πάνω ακόμα και από τον άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά.
    Ας μην ξεχνάμε, όμως, ότι όσο μισήθηκε και πολεμήθηκε από τους παπικούς ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, άλλος Ορθόδοξος δεν έχει πολεμηθεί μέχρι σήμερα.
    Μήπως ο »Λέπουρας» προέρχεται από αυτά τα κλίματα; Λέμε τώρα…

    • Λεπουρας said

      θιχτηκες απο το σχολιο μου? καλα εκανες και θιχτηκες
      αν με τον ορο θεοπνευστια εννοεις οτι μπορει καποιος να διαστρεβλωνει το νοημα των λεξεων και να τσουβαλιαζει οποια θεωρηση δεν συμβαδιζει με την δικη του και να εξισωνει ανομοια πραγματα τοτε ναι, θα συμφωνησω μαζι σου
      Γιομισαμε απο θεοπνευστους χριστιανοταλιμπαν
      εσυ απο ποια κλιματα προεχεσαι καμαρι μου?

      • Φαίη said

        Καλημέρα.

        Που βλέπεις το τσουβάλιασμα; Ξαναδιάβασε το κείμενο. Αν δεν συμφωνείς με τον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά είναι δικαίωμά σου.

      • Λεπουρας said

        @ Φαίη said
        Ιουνίου 9, 2016 στις 9:00 πμ

        καλημερα και σε σενα
        μισο, να ξαναδιαβασω το κειμενο…….
        ναι…. αχα….. μαλιστα…….
        συγνωμη αν θα σε στεναχωρησω, αλλα εγω την συλλογιστικη που αναπτυσεται στο κειμενο την θεωρω τσουβαλιασμα
        οποιαδηποτε προσεγγιση εξισωνει την αθεια με αλλες μορφες θεισμου την θεωρω τσουβαλιασμα
        οποιαδηποτε προσεγγισμη εξισωνει θειστικα δογματα μεταξυ τους, ακομα και αν αφορουν την ιδια θρησκεια ειναι τσουβαλιασμα
        οπως και την προσεγγιση που θεωρει οτι αν ενας θειστης δεν καταπολεμα η εστω αντιτιθεται σε αλλες μορφες θεισμου η αθειας ειναι μορφη αθειας
        στην πραγματικοτητα μια τετοια προσεγγιση ειναι τζιχαντ, δεν εχει σημασια αν την προοθει χριστιανικο κυρηγμα η μουσουλμανικο κυρηγμα η δωδεκαθειστικο κηρηγμα , ειναι τζιχαντισμος
        και να σαι καλα που αναγνωριζεις το δικαιωμα μου να διαφωνω

      • Φαίη said

        Οι Ορθόδοξοι μαρτυρούσαν δεν έκαναν τζιχάντ. Υπάρχει Άγιος στην Ορθοδοξία που έχει κάνει αυτό το πράμα που λέγεται τζιχάντ; Αν είναι δυνατόν. Αυτό είναι εντελώς ξένο και αντίθετο με την Ορθοδοξία. Ο πόλεμος του Ορθοδόξου είναι η ομολογία πίστεως, με το στόμα του με τη γραφίδα του ακόμα και με το μαρτύριό του αν μπορεί.
        Είδες τώρα πως τσουβάλιασες, πως βιάστηκες να εννοήσεις τη λέξη ‘πόλεμο’;

        Η δική σου η προσέγγιση όσον αφορά τα δόγματα και την αθεΐα γίνεται με το ‘εγώ’ στο κέντρο.
        Ο Ορθόδοξος που βιώνει τη πίστη του βλέπει ότι η αλήθεια υπάρχει μόνο εκεί. Η Ορθοδοξία είναι βίωμα. Από κει και πέρα, όλα τα άλλα δεν μπορεί παρά να είναι μπαλώματα.

      • Λεπουρας said

        @ Φαίη said
        Ιουνίου 9, 2016 στις 9:43 πμ
        αγαπητη μου, καλο θα ηταν να ψαξεις και να μελετησεις την μεθολοδογια που ακολουθησαν οι χριστιανοι για να εξαπλωσουν το θρησκευτικο τους δογμα στα πρωταρχικα σταδια εξαπλωσης της θρησκειας τους στην ρωμαικη αυτοκρατορια. Αν δεν το εχεις κανει η δεν γνωριζεις το πως ακριβως εξαπλωθηκε ο χριστιανισμος στα πρωταρχικα σταδια του ισως να σε περιμενει μια αρκετα δυσαρεστη εκπληξη
        αυτο οσον αφορα οτι οι ορθοδοξοι μαρτυρουσαν και δεν εκαναν τζιχαντ

        οσον αφορα το θεμα της ερμηνειας του κυρηγματος…..
        η προσεγγιση που διδεις εσυ ειναι κοινωνικα αποδεκτη και δεν αποτελει κινδυνο για καποιον συνανθρωπο σου που ενδεχωμενως να εχει αλλη αποψη
        το προβλημα ειναι στο κυρηγμα που παραθετεις αυτη η εννοια δεν ξεκαθαριζεται και ενδεχωμενως καποιος ζηλωτης να καταλαβει κατι παντελως διαφορετικο και να ακολουθησει μια πολυ ποιο επιθετικη προσεγγιση στο ζητημα αυτο
        εχουμε αρκετους παλαβους μουσουλμανους που πρεσβεβουν οτι ο θεος τους ειναι ο ενας και μοναδικος και ειναι θρησκευτικη υποχρεωση τους να προσυλητισουν τους υπολοιπους απιστους στο δογμα τους – και αν δεν μπορουν τοτε να τους εκμηδενισουν
        με τζιχαντ
        το τελευταιο που θελουμε ειναι να προσθεσουμε και παλαβους χριστιανους που να εχουν παρεμφερη ιδεολογια

        η δικη μου προσεγγιση για τον θεισμο και την αθεια γινεται με τον ορθολογισμο στο κεντρο
        δεν ειμαι σιγουρος τι ακριβως εννοεις με το εγω στο κεντρο

      • Φαίη said

        1) Αγάπη σου δεν είμαι.

        2) Μη μου αρχίσεις τώρα τα ίδια με τους πολέμους των χριστιανών και καλό θα είναι να αναφέρεσαι σε συγκεκριμένη περίοδο.

        3) Οι μόνοι που παρεξηγούν τα λόγια «του κηρύγματος» είναι αυτοί που βρίσκονται εντελώς εκτός του πνεύματος της Ορθοδοξίας. Βρε ο ίδιος ο Χριστός θυσιάστηκε πάνω στο Σταυρό για εμάς και εσύ μου μιλάς για ζηλωτές που θα καταλάβουν κάτι διαφορετικό και θα αρχίσουν να κόβουν κεφάλια;

        4) Ο ορθολογισμός μας έφαγε.

        Ήμουν σύντομη διότι με ενοχλούν τα μάτια μου και δεν μπορώ να κοιτάω για πολύ ώρα την οθόνη.

      • Λεπουρας said

        1) αγαπη μου δεν εισαι οντως, αν προσβληθηκες απο την προσφωνηση » αγαπητη μου » εχεις σοβαρο προβλημα εποικινωνιας και ανταλαγης αποψεων με καποιον αλλο ανθρωπο
        και ακομα και αν θεωρεις οτι η απαντηση μου ηταν ειρωνικη – που ηταν – το γεγονος οτι προτημησες να θιξεις την προσφωνηση μου αντι να επικεντρωθεις στην διαλεκτικη μου μαρτυρα οτι εχεις και σοβαρο προβλημα αξιολογησης μιας αντιθετης αποψης

        2) ο οποισδηποτε μπορει να αξιολογησει αν αυτο που ισχυριστικα ειναι αληθες η οχι
        στην εποχη μας ενα απλο γκουγκλαρισμα αρκει και εχει στην παροχη του ενα σωρο πληροφοριες και μπορει να βρει και εκτενη βιβλιογραφια για το θεμα
        α, η μαγεια του ιντερνετ !

        3) θες να κανεις ενα προχειρο γκαλοπ στο site για να το διαπιστωσεις καλυτερα τι κατανοει καλυτερα ο καθενας?
        ανεξαρτητα απο ζητηματα αποδοχης δογματος? ειναι ευκολο ξερεις….

        4) ο ορθολογισμος μας εξυψωσε απο το κτηνωδες στο θεωδες
        εκτος και αν θεωρεις οτι ο ορθολογισμος ειναι ο κακος ο λυκος , τοτε ναι θα σε φαει

      • Φαίη said

        Πίστεψέ το ή όχι, το «αγαπητή μου» το διάβασα «αγάπη μου», έχω πρόβλημα τις τελευταίες ημέρες με τα μάτια μου και διαβάζω γρήγορα για να μην τα κουράζω. Ερωτοτροπείς πάντως από την αρχή με την ιδέα ότι πρέπει σώνει και καλά να έχω πρόβλημα με το ότι εσύ έχεις διαφορετική άποψη και βρήκες την ευκαιρία να το αποκαλύψεις ανοιχτά μετά την λάθος ανάγνωση που έκανα.
        «συγνωμη αν θα σε στεναχωρησω..»,
        «και να σαι καλα που αναγνωριζεις το δικαιωμα μου να διαφωνω»
        «εχεις σοβαρο προβλημα εποικινωνιας και ανταλαγης αποψεων με καποιον αλλο ανθρωπο»
        Ξέρεις, υπάρχει κάτι που λέγεται προβολή. Προβάλλουμε στον άλλον αυτό που εμείς έχουμε.

        Και εγώ σήμερα δεν έχω όρεξη για παιχνιδάκια.

        Η συζήτηση από εδώ και πέρα θα κάνει ανούσιους κύκλους. Μου απαντάς με γενικολογίες, «να κανεις ενα προχειρο γκαλοπ », «ενα απλο γκουγκλαρισμα αρκει», «ενα σωρο πληροφοριες».

        Καλή σου ημέρα.

      • Λεπουρας said

        οκ, αποδεχομαι οτι επειδη εχεις προβλημα με τα ματια σου θα παρανοησες καποια φραση αν και το ζητουμενο στην συζητηση μας ειναι η αντιπαραθεση επιχηρηματων
        παντως σε καμια περιπτωση δεν αποδεχομαι το ψυχογραφημα που επιχηρεις να μου κανεις

        τουλαχιστον δεν ακολουθεις την τακτικη της Μελιας να διαγραφεις οσα σχολια δεν τα θεωρεις αρεστα σε σενα
        το παλευεις, με λανθασμενο τροπο, με δογματισμο, με παρωπιδισμο αλλα το παλευεις αν το πιστευεις

        σου ευχομαι να ξεπερασεις το προβλημα με τα ματια σου και να βρεις και ορεξη για » παιχνιδακια» οπως λες
        αν με τον ορο παιχνιδακια εννοεις την λεκτικη αντιπαραθεση

        και οσον αφορα τις γενικολογιες…….
        δεν περιμενω να διαβασεις το κατεβατο που παραθετω αφενος λογο ογκου αφου εχεις και προβλημα να διαβασεις , αφετερου ειναι και αποκαρδιωτικο
        και να φανταστεις οτι αφορα μονο ξενη βιβλιογραφια…..
        εξαλου και η ελληνικη βιβλιογραφια εν πολλοις βασιζεται σε ξενες μελετες

        «Mark 12:31 The second is this: ‘Love your neighbor as yourself.’ There is no commandment greater than these.». biblehub.com.
        «Matthew 22:37 Jesus replied: «‘Love the Lord your God with all your heart and with all your soul and with all your mind.'». biblehub.com.
        «Matthew 22:39 And the second is like it: ‘Love your neighbor as yourself.'». biblehub.com.
        Selengut, Charles (2008-04-28). Sacred fury: understanding religious violence. p. 1. ISBN 978-0-7425-6084-0.
        International encyclopedia of violence research, Volume 2. Springer. 2003.
        J. Denny Weaver (2001). «Violence in Christian Theology». Cross Currents. Retrieved 2010-10-27. «I am using broad definitions of the terms «violence» and «nonviolence.» «Violence» means harm or damage, which obviously includes the direct violence of killing – in war, capital punishment, murder – but also covers the range of forms of systemic violence such as poverty, racism, and sexism. «Nonviolence» also covers a spectrum of attitudes and actions, from the classic Mennonite idea of passive nonresistance through active nonviolence and nonviolent resistance that would include various kinds of social action, confrontations and posing of alternatives that do not do bodily harm or injury.»
        Volf, Miroslav. «The Social Meaning of Reconciliation» (PDF). Retrieved 2010-11-17.
        Boustan, Ra’anan S. (2010). Violence, Scripture, and Textual Practice in Early Judaism and Christianity. BRILL.
        Jenkins, Philip (March 8, 2009). «Dark Passages». Boston Globe. Retrieved 2010-11-26. «the Bible overflows with «texts of terror,» to borrow a phrase coined by the American theologian Phyllis Trible. The Bible contains far more verses praising or urging bloodshed than does the Koran, and biblical violence is often far more extreme, and marked by more indiscriminate savagery. … If the founding text shapes the whole religion, then Judaism and Christianity deserve the utmost condemnation as religions of savagery.»
        Gibson, Leigh; Matthews, Shelly (2005). Violence in the New Testament. Continuum International Publishing Group. p. 3.
        J. Denny Weaver (2001). «Violence in Christian Theology». Cross Currents. Retrieved 2010-10-27.
        see e.g.: John Coffey, Persecution and Toleration on Protestant England 1558–1689, 2000, p.22
        Volf, Miroslav (2008). «Christianity and Violence». In Hess, Richard S.; Martens, E.A. War in the Bible and terrorism in the twenty-first century. Eisenbrauns. pp. 1–17. ISBN 978-1-57506-803-9. Retrieved June 1, 2010.
        Volf 2008, p. 13
        Mark Juergensmeyer (2004). Terror in the Mind of God: The Global Rise of Religious Violence. University of California Press. ISBN 0-520-24011-1.
        Girard, Rene. The Scapegoat. p. 204.
        Daniel Chirot. Why Some Wars Become Genocidal and Others Don’t (PDF). Jackson School of International Studies, University of Washington. Archived from the original (PDF) on August 17, 2008.
        The first philosophers of just war were Aristotle and Cicero, and the first theologians St. Augustine and St. Thomas Aquinas
        «Just War Theory [The Internet Encyclopedia of Philosophy]». Iep.utm.edu. 2009-02-10. Retrieved 2010-03-16.
        «Christian Jihad: The Crusades and Killing in the Name of Christ».
        Claster, Jill N. (2009). Sacred violence: the European crusades to the Middle East, 1095–1396. University of Toronto Press. pp. xvii–xviii. ISBN 978-1-4426-0060-7.
        E. Randolph Daniel; Murphy, Thomas Patrick (1978). «The Holy War (review)». Speculum 53 (3): 602–603. doi:10.2307/2855169. JSTOR 2855169.
        Thomas Patrick Murphy, editor (1976). The holy war. Conference on Medieval and Renaissance Studies, Ohio State University Press.
        Bernard of Clairvaux, In Praise Of The New Knighthood, ca. 1135
        Ulrich Luz, Matthew in History, Fortress Press, 1994, p26-27
        «JustWarTheory.com». JustWarTheory.com. Retrieved 2010-03-16.
        «Home > Publications >». Eppc.org. 1998-09-01. Retrieved 2010-03-16.
        «Religion & Ethics – Just War Theory -introduction». BBC. Archived from the original on April 6, 2008. Retrieved 2010-03-16.
        Christians and War: Thomas Aquinas refines the «Just War» Theory Archived February 25, 2008, at the Wayback Machine.
        Diamond, Jared (2008). 1000 Events That Shaped the World. National Geographic Society. p. 74. ISBN 1-4262-0314-4.
        Smith, Jonathan R. «Rethinking the Crusades». Catholic Education Resource Center.
        War, A Catholic Dictionary: Containing some Account of the Doctrine, Discipline, Rites, Ceremonies, Councils, and Religious Orders of the Catholic Church, W. E Addis, T. Arnold, Revised T. B Scannell and P. E Hallett, 15th Edition, Virtue & Co, 1953, Nihil Obstat: Reginaldus Philips, Imprimatur: E. Morrogh Bernard, 2 October 1950, «In the Name of God : Violence and Destruction in the World’s Religions», M. Jordan, 2006, p. 40
        Peters, Edward. «Inquisition», p. 54.
        this is roughly comparable with the number of people executed for witchcraft in Europe during about the same time span as the Inquisition (estimated at c. 40,000–60,000, i.e. roughly ten times higher in a territory with a population roughly ten times higher). Data for executions for witchcraft: Levack, Brian P. (1995). The Witch Hunt in Early Modern Europe (Second Edition). London and New York: Longman, and see Witch trials in Early Modern Europe for more detail.
        Jose Rogelio Alvarez, ed. «Inquisicion» (in Spanish). Enciclopedia de Mexico. VII (2000 ed.). Mexico City: Sabeca International Investment Corp.. ISBN 1-56409-034-5
        Chuchiak IV, John F. The Inquisition in New Spain, 1571–1820: A Documentary History Baltimore:Johns Hopkins University Press, 2012, p. 236
        Saraiva, António José (2001), «Introduction to the English edition», The Marrano Factory: The Portuguese Inquisition and Its New Christians 1536–1765, Brill, p. 9.
        Murphy, Cullen (2012). God’s Jury. New York: Mariner Books – Houghton, Miflin, Harcourt. p. 150.
        «Goa Inquisition was most merciless and cruel». Rediff. 14 September 2005. Retrieved 14 April 2009.
        Saraiva (2001/1975), The Marrano Factory, p. 107
        Salomon, H. P. and Sassoon, I. S. D., in Saraiva, Antonio Jose. The Marrano Factory. The Portuguese Inquisition and Its New Christians, 1536–1765 (Brill, 2001 reprint/1975 revision), pp. 345–7.
        Andrea Del Col: L’Inquisizione in Italia. Milano: Oscar Mondadori, 2010, pp. 779–780. ISBN 978-88-04-53433-4.
        mostly in the Holy Roman Empire, the British Isles and France, and to some extent in the European colonies in North America; largely excluding the Iberian Peninsula and Italy; «Inquisition Spain and Portugal, obsessed with heresy, ignored the witch craze. In Italy, witch trials were comparatively rare and did not involve torture and executions.» Anne L. Barstow, Witchcraze : a New History of the European Witch Hunts, HarperCollins, 1995.
        Thurston, Robert W. (2001). Witch, Wicce, Mother Goose: The Rise and Fall of the Witch Hunts in Europe and North America. Edinburgh: Longman. p. 1. ISBN 978-0582438064.
        Scarre, Geoffrey; Callow, John (2001). Witchcraft and Magic in Sixteenth and Seventeenth-Century Europe (second ed.). Basingstoke: Palgrave. p. 34. ISBN 9780333920824.
        Scarre & Callow 2001, p. 12.
        Scarre & Callow 2001, pp. 1, 21.
        Historical Dictionary of Stuart England, edited by Ronald H. Fritze and William B. Robison. Greenwood Publishing Group, 1996. ISBN 978-0-313-28391-8. (p.552).
        Hutton 2010, p. 247. Scarre and Callow (2001) put forward 40,000 as an estimate for the number killed.(Scarre & Callow 2001, pp. 1, 21) Levack (2006) came to an estimate of 45,000. Levack, Brian (2006). The Witch Hunt in Early Modern Europe Third Edition. Longman. Page 23. Hutton (2010) estimated that the numbers were between 40,000–50,000,(Hutton 2010, p. 247) Wolfgang Behringer and Lyndal Roper had independently calculated the number as being between 50,000–60,000.(Behringer 2004, p. 149; Roper 2004, pp. 6–7) In an earlier unpublished essay, Hutton counted local estimates, and in areas where estimates were unavailable attempted to extrapolate from nearby regions with similar demographics and attitudes towards witch hunting. «Estimates of Executions (based on Hutton’s essay ‘Counting the Witch Hunt’)»..
        Bishop, J (2006). Aquinas on Torture New Blackfriars, 87:229.
        Larissa Tracy, Torture and Brutality in Medieval Literature: Negotiations of National Identity, (Boydell and Brewer Ltd, 2012), 22; «In 1252 Innocent IV licensed the use of torture to obtain evidence from suspects, and by 1256 inquisitors were allowed to absolve each other if they used instruments of torture themselves, rather than relying on lay agents for the purpose…».
        «Inquisition: Introduction», Medieval sourcebook, Fordham University
        Peters writes: «When faced with a convicted heretic who refused to recant, or who relapsed into heresy, the inquisitors were to turn him over to the temporal authorities – the «secular arm» – for animadversio debita, the punishment decreed by local law, usually burning to death.» (Peters, Edwards. «Inquisition», p. 67.)
        Lea, Henry Charles. «Chapter VII. The Inquisition Founded». A History of the Inquisition In The Middle Ages 1. ISBN 1-152-29621-3. Retrieved 2009-10-07. «Obstinate heretics, refusing to abjure and return to the Church with due penance, and those who after abjuration relapsed, were to be abandoned to the secular arm for fitting punishment.»
        Kirsch, Jonathan. The Grand Inquisitors Manual: A History of Terror in the Name of God. HarperOne. ISBN 0-06-081699-6.
        Congregation for the Doctrine of the Faith
        B. Hoffman, «Inside Terrorism», Columbia University Press, 1999, pp. 105–120. ISBN 978-0231126991
        Firth, Raymond (1981) Spiritual Aroma: Religion and Politics. American Anthropologist, New Series, Vol. 83, No. 3, pp. 582–601
        «Paganism and Rome». Penelope.uchicago.edu. Retrieved 2012-11-13.
        Bernard Hamilton, The Crusades, Sutton Publishing, United Kingdom, 1998. See Chapter 9: Later Crusades
        «Soul Wound: The Legacy of Native American Schools». Amnesty International USA. Retrieved February 8, 2006.
        Read, Peter (1981). The Stolen Generations:(bringing them home) The Removal of Aboriginal Children in New South Wales 1883 to 1969 (PDF). Department of Aboriginal Affairs (New South Wales government). ISBN 0-646-46221-0.
        Bhaumik, Subhir (April 18, 2000). «‘Church backing Tripura rebels'». BBC News. Retrieved 2006-08-26.
        Robinson, B. A. (2006). «Christianity and slavery». Retrieved 2007-01-03.
        James Montgomery Boice, Ephesians: An Expositional Commentary (Grand Rapids, MI: Ministry Resources Library, 1988), 218–219.
        Catholic Encyclopedia Slavery and Christianity
        Ostling, Richard N. (2005-09-17). «Human slavery: why was it accepted in the Bible?». Salt Lake City Deseret Morning News. Retrieved 2007-01-03.
        «Africans and Native Americans», by Jack D. Forbes, p.27
        Curp, T. David. «A Necessary Bondage? When the Church Endorsed Slavery».
        Pagden, Anthony (1997-12-22). «The Slave Trade, Review of Hugh Thomas’ Story of the Atlantic Slave Trade». The New Republic.
        Rodney Stark, For the Glory of God: How Monotheism Led to Reformations, Science, Witch-Hunts, and the End of Slavery ISBN 978-0-691-11436-1 (2003)
        Lamin Sanneh, Abolitionists Abroad: American Blacks and the Making of Modern West Africa, Harvard University Press ISBN 978-0-674-00718-5 (2001)
        Ostling, Richard N. (2005-09-17). «Human slavery: why was it accepted in the Bible?». Salt Lake City Deseret Morning News. Retrieved 2007-01-03.
        Martin, William. 1996. With God on Our Side: The Rise of the Religious Right in America. New York: Broadway Books.
        Diamond, Sara, 1998. Not by Politics Alone: The Enduring Influence of the Christian Right, New York: Guilford Press, p.213.
        Ortiz, Chris 2007. «Gary North on D. James Kennedy», Chalcedon Blog, 6 September 2007.
        Nancy Calvert Koyzis (2004). Paul, monotheism and the people of God : the significance of Abraham traditions for early Judaism and Christianity. Continuum International Publishing Group. ISBN 0-567-08378-0.
        Heschel, Susannah, The Aryan Jesus: Christian theologians and the Bible in Nazi Germany, p. 20, Princeton University Press, 2008
        «The Origins of Christian Anti-Semitism». Jerusalem Center For Public Affairs.
        «After the evil: Christianity and Judaism in the shadow of the Holocaust», Richard Harries, p. 16, Oxford University Press, 2003
        Roland Bainton, quoted in Robin Gill, A Textbook of Christian Ethics, 3rd ed, Continuum, 2006, ISBN 0-567-03112-8, p. 194.
        «No known Christian author from the first centuries approved of Christian participation in battle; citations advocating pacifism are found in → Tertullian, → Origen, Lactantius, and others, and in the testimonies of the martyrs Maximilian and Marcellus, who were executed for refusing to serve in the Roman army. Grounds for opposition to military service included fear of idolatry and the oath of loyalty to Caesar, as well as the basic objection to shedding blood on the battlefield.», Fahlbusch, E., & Bromiley, G. W. (2005). Vol. 4: The encyclopedia of Christianity (2). Grand Rapids, Mich.; Leiden, Netherlands: Wm. B. Eerdmans; Brill.
        Allman, Mark; Allman, Mark J. (2008). Who Would Jesus Kill?: War, Peace, and the Christian Tradition. Saint Mary’s Press.
        «Origen. Contra Celsus VII.XXVI». earlychristianwritings.com.
        «The Early Church on Violence». Rachel Stanton.
        «Clement of Alexandria». earlychristianwritings.com.
        Osborn, Eric (2003). Tertullian, First Theologian of the West. Cambridge University Press. p. 230. ISBN 978-0-521-52495-7. «Tertullian rejects all violence, even killing by soldiers or by courts of law, any form of abortion, and even attendance at the amphitheatre.»
        Nicholson, Helen J. (2004). Medieval warfare: theory and practice of war in Europe, 300–1500. Palgrave Macmillan. p. 24. «At the beginning of the third century, Tertullian recorded that some Christians did fight, but indicated that he did not approve. He argued that God’s command not to fight overrode Paul’s command to obey the authorities that God had appointed. Tertullian observed that one of the last words of Christ before he was led away to be crucified was when he instructed Simon Peter to put away his sword.»
        «Members of several small Christian sects who try to literally follow the precepts of Jesus Christ have refused to participate in military service in many nations and have been willing to suffer the criminal or civil penalties that followed.»Encyclopædia Britannica 2004 CD Rom Edition — Pacifism.
        Evangelium Vitae
        «Orthodoxy and Capital Punishment». Incommunion.
        Speicher, Sara and Durnbaugh, Donald F. (2003), Ecumenical Dictionary:Historic Peace Churches
        King, Jr., Martin Luther; Clayborne Carson; Peter Holloran; Ralph Luker; Penny A. Russell (1992). The papers of Martin Luther King, Jr. University of California Press. ISBN 0-520-07950-7.
        Hood, Helen (2003). «Speaking Out and Doing Justice: It’s No Longer a Secret but What are the Churches Doing about Overcoming Violence against Women?» (PDF). EBSCO Publishing. pp. 216–225. Archived from the original (PDF) on July 10, 2011. Retrieved May 19, 2010.
        Avalos, Hector. Fighting Words. The Origins of Religious Violence. Amherst, NY: Prometheus, 2005.
        Schwartz, Regina M. The Curse of Cain: The Violent Legacy of Monotheism. Chicago: University of Chicago Press, 1998.

        Bekkenkamp, Jonneke and Sherwood, Yvonne, ed. Sanctified Aggression. Legacies of Biblical and Postbiblical Vocabularies of Violence. London/New York: T. & T. Clark International, 2003.
        Collins, John J. Does the Bible Justify Violence? Minneapolis: Fortress, 2004.
        Hedges, Chris. 2007. American Fascists: The Christian Right and the War on America. Free Press.
        Lea, Henry Charles. 1961. The Inquisition of the Middle Ages. Abridged. New York: Macmillan.
        MacMullen, Ramsay, 1989 «Christianizing the Roman Empire: AD 100–400»
        MacMullen, Ramsay, 1997, «Christianity and Paganism in the Fourth to Eighth Centuries»
        Mason, Carol. 2002. Killing for Life: The Apocalyptic Narrative of Pro-Life Politics. Ithaca: Cornell University Press.
        McTernan, Oliver J. 2003. Violence in God’s name: religion in an age of conflict. Orbis Books.
        Thiery, Daniel E. Polluting the Sacred: Violence, Faith and the Civilizing of Parishioners in Late Medieval England. Leiden: Brill, 2009.
        Tyerman, Christopher. 2006. God’s War: A New History of the Crusades. Cambridge, MA: Harvard University Press, Belknap.
        Zeskind, Leonard. 1987. The ‘Christian Identity’ Movement, [booklet]. Atlanta, Georgia: Center for Democratic Renewal/Division of Church and Society, National Council of Churches.
        Robert Spencer (author) Religion of Peace?: Why Christianity Is and Islam Isn’t, Regnery Publishing, 2007, ISBN 1-59698-515-1
        Rodney Stark God’s Battalions: The Case for the Crusades, HarperOne, 2010,

        Bekkenkamp, Jonneke and Sherwood, Yvonne, ed. Sanctified Aggression. Legacies of Biblical and Postbiblical Vocabularies of Violence. London/New York: T. & T. Clark International, 2003.
        Collins, John J. Does the Bible Justify Violence? Minneapolis: Fortress, 2004.
        Hedges, Chris. 2007. American Fascists: The Christian Right and the War on America. Free Press.
        Lea, Henry Charles. 1961. The Inquisition of the Middle Ages. Abridged. New York: Macmillan.
        MacMullen, Ramsay, 1989 «Christianizing the Roman Empire: AD 100–400»
        MacMullen, Ramsay, 1997, «Christianity and Paganism in the Fourth to Eighth Centuries»
        Mason, Carol. 2002. Killing for Life: The Apocalyptic Narrative of Pro-Life Politics. Ithaca: Cornell University Press.
        McTernan, Oliver J. 2003. Violence in God’s name: religion in an age of conflict. Orbis Books.
        Thiery, Daniel E. Polluting the Sacred: Violence, Faith and the Civilizing of Parishioners in Late Medieval England. Leiden: Brill, 2009.
        Tyerman, Christopher. 2006. God’s War: A New History of the Crusades. Cambridge, MA: Harvard University Press, Belknap.
        Zeskind, Leonard. 1987. The ‘Christian Identity’ Movement, [booklet]. Atlanta, Georgia: Center for Democratic Renewal/Division of Church and Society, National Council of Churches.
        Robert Spencer (author) Religion of Peace?: Why Christianity Is and Islam Isn’t, Regnery Publishing, 2007, ISBN 1-59698-515-1
        Rodney Stark God’s Battalions: The Case for the Crusades, HarperOne, 2010,

      • Φαίη said

        Αμάν, το μάτι μου !!!!!!!!!!!!!!
        Τι είναι αυτά ρε φίλε εσύ τα ‘χεις διαβάσει;
        Το συμπέρασμα ποιο είναι δηλαδής; Με δικά σου λόγια. Γιατί και εγώ μπορώ να σου βάλω σιδηρόδρομο να διαβάσεις.
        Ήμαρτον !!
        Καλό θα είναι να μην αναφέρεσαι σε ανθρώπους που δεν είναι παρόντες στη συζήτηση. Δεν ξέρω τι προηγούμενα έχεις και δεν θέλω να μάθω. Με τη διαφωνία εδώ κανείς δεν έχει πρόβλημα, με την προσβολή έχει.

      • Λεπουρας said

        ενταξει, δεν ηθελα να σε τρομαξω !!!!!
        απλα να σε σοκαρω λιγο…..
        μαλλον το παρακανα…..
        οχι, προφανως δεν εχω διαβασει ΟΛΕΣ τις διατριβες και βιβλια
        εχω μελετησει παντως αρκετα κειμενα και δοκιμια που αναλυουν το ζητημα της εξαπλωσης του χριστιανισμου τοσο στην Ευρωπη οσο και ειδικοτερα στον Ελλαδικο χωρο και στο συνολο τους αποδυκνυουν οτι ο χριστιανισμος σαν θρησκευτικο κινημα ειναι αιματοβαμενος
        αυτο οσον αφορα το ζητημα που εθιξες οτι οι χριστιανοι κι δη η ορθοδοξια δεν επαφιεται σε τζιχαντιστικες μεθοδους αλλα στην νοοτροπια του μαρτυρα
        αν ο οποιοσδηποτε, χριστιανος η μη, θελει να ειναι τιμιος με τον εαυτο του πρεπει να παραδεχτει οτι ο χριστιανισμος εξαπλωθηκε με τρομοκρατικες μεθοδους και εξαιρετικα βιαιη αντιπαραθεση των πολεμιων του και κατεσφαξε τους αντιθεμενους στην διδασκαλια του
        τουλαχιστον κατα την πρωιμη περιοδο εξαπλωσης του
        μετα αφου ειχε αποκτησει ισχυρο κοινωνικο ερισμα και πολιτικη δυναμη χαλαρωσε

        και το ζητουμενο που καλειται να αντιμετωπισει ο πιστος σημερα ειναι αν αποδεχεται μια παραχωρημενη θεολογικη νοοτροπια οπως παρουσιαζεται στο κειμενο που αναρτησες η αν την αποριπτει ως αναχρονιστικη και ασυμβατη με τα σημερινα ηθικα δεδομενα
        καταλαβες τωρα γιατι ξεκινησε ολη αυτη η συζητηση και η αντιπαραθεση?
        γιατι το κυρηγμα του αγιου Γρηγοριου οπως παρουσιαζεται ειναι αναχρονιστικο, επικυνδινο και ανηθικο ειδικα με τα σημερινα δεδομενα της εποχης μας
        εχουμε ξεπερασει το σημειο που οι ανθρωποι σφαζοτουσαν για τα θρησκευτικα τους πιστευω
        αν υπαρχουν υπολοιματα θεολογιας που αναδυκνυουν μια συμπεριφορα αντιθετη με αυτη που επιβαλει η μοντερνα θεωρηση τοτε θα πρεπει να αναπροσαρμοστουν και ενδεχωμενως και να εγκαταλειφθουν απο τους πιστους προς χαριν της κοινωνικης αρμονιας

      • Φαίη said

        Τρόμαξα πάρα πολύ, σοκαρίστηκα, έμφραγμα πήγα να πάθω. Η μέθοδος του να αραδιάζω σεντόνι παραπομπών που δεν έχω καν διαβάσει μόνο και μόνο για να πανικοβάλω τον άλλον μου είναι πασίγνωστη, δεν είμαι καινούρια στο διαδίκτυο.

        «εχουμε ξεπερασει το σημειο που οι ανθρωποι σφαζοτουσαν για τα θρησκευτικα τους πιστευω»
        Επιστρέφεις πάλι στην ίδια προκατάληψη που είχες από την αρχή περί «πολέμου», σου ‘πα ή δεν σου ‘πα ότι θα κάνουμε ανούσιους κύκλους;

        Αναμασάς την νεοταξική αγαπούλικη αφήγηση περί ‘μοντέρνας εποχής’ που αντιπαρατίθεται στον σκοταδισμό. Δες γύρω σου να χαρείς, δες τα μεγαλεία της Ευρώπης σου, της Δύσης σου, δες την απαξίωση των πάντων, δες τον εκφυλισμό της ίδιας της ανθρώπινης φύσης, δες το οντολογικό αδιέξοδο που δημιούργησε η αποθέωση του ορθολογισμού [δείγμα του ανθρώπινου εγωισμού που αρνείται να παραδεχτεί ότι είναι δημιούργημα] δες για άλλη μια φορά τον πύργο της Βαβέλ που έφτιαξε πάλι ο ‘δημιουργός’ άνθρωπος λίγο πριν σωριαστεί στο έδαφος.

        Κοίταξε να δεις, επειδή ανοίγουν πολλά θέματα και δεν έχω χρόνο. Εκεί που είσαι ήμουνα και νόμιζα ότι τα ήξερα όλα και για όλα είχα μια απάντηση που κατά βάθος εξυπηρετούσε τη δική μου κοσμοθεωρία. Και κάποια στιγμή αυτή η κοσμοθεωρία αποδείχτηκε μάπα. Ξέρεις πότε; Στα δύσκολα. Τότε είναι που σου χτυπάει την πόρτα ο Θεός. Αν θες ανοίγεις, αν δε θες δεν ανοίγεις, ο Θεός σου έχει δώσει το αυτεξούσιο και σέβεται την ελευθερία σου. Η σχέση σου με το Θεό είναι προσωπική, εκεί είναι η ουσία, εκεί είναι το βίωμα. Αν δεν το έχεις αυτό είναι 100% εγγυημένο ότι θα παρερμηνεύσεις τα λόγια των Πατέρων της Εκκλησίας. Τόσην ώρα και μου μιλάς ακόμα για σφαξίματα και τζιχαντιστές.

        Για να καταλάβεις πόσο πολύ τα έχεις μπερδέψει και κατηγοριοποιήσει όλα με τις διακινούμενες θεωρίες της εποχής.
        Εγώ δεν μπορώ να σε φέρω στο Θεό, ούτε να σε πείσω, ούτε τα βιβλία μπορούν, ούτε οι θεολόγοι, ούτε οι Γραφές, ούτε βεβαίως τα κοψίματα των κεφαλιών. Εσύ συνέχισε να κάνεις ό,τι κάνεις απλά, αν θες, κράτα και τα αυτιά σου ανοιχτά για την ώρα που θα σου χτυπήσει την πόρτα ο Θεός .. και τότε θα με θυμηθείς.

        Στη μέση της ερήμου (μέρος β)

      • Λεπουρας said

        Τρόμαξα πάρα πολύ, σοκαρίστηκα, έμφραγμα πήγα να πάθω. Η μέθοδος του να αραδιάζω σεντόνι παραπομπών που δεν έχω καν διαβάσει μόνο και μόνο για να πανικοβάλω τον άλλον μου είναι πασίγνωστη, δεν είμαι καινούρια στο διαδίκτυο.

        μου ζητησες να γινω συγκεκριμενος και το εκανα
        σου εδωσα ενα σωρω πηγες που αποδυκνυουν σε μεγαλυτερο η μικροτερο βαθμο την αποψη μου
        και σου διευκρινισα οτι παρολο που ΔΕΝ εχω διαβασει ολες τις διαθεσιμες πηγες εχω ασχοληθει αρκετα με το ζητημα ωστε να εχω μια πολυ καλα εμπεριστατωμενη αποψη και να μπορω να την υπερασπιστω
        αν εσυ για οποιοδηποτε λογο δεν θελεις να λαβεις σοβαρα υποψη σου τη πληθωρα των ιστορικων ντοκουμεντων, που αποδυκνυει οτι σε προτερες εποχες οι χριστιανοι ακολουθουσαν πρακτικες βιας και τρομοκρατιας για να επιβληθουν ειναι δικο σου προβλημα, οχι δικο μου

        «εχουμε ξεπερασει το σημειο που οι ανθρωποι σφαζοτουσαν για τα θρησκευτικα τους πιστευω»
        Επιστρέφεις πάλι στην ίδια προκατάληψη που είχες από την αρχή περί «πολέμου», σου ‘πα ή δεν σου ‘πα ότι θα κάνουμε ανούσιους κύκλους;

        δεν εχω καμια προκαταληψη
        το εκκλησιαστικο κυρηγμα που ανεβασες στο site ΕΙΝΑΙ απορια επιθετικης θεολογικης πρακτικης, και παρολο που εσυ η ιδια του προσδιδεις διαφορετικη ερμηνια μη επιθετικοτητας αυτο δεν ειναι ξεκαθαρο στον καθενα
        ο λογος που δεν ειναι ξεκαθαρο ειναι επειδη το θεολογικο κυρηγμα ΔΕΝ προσδιοριζει τα αποδεκτα ορια που μπορει να φτασει ο πιστος για να προασπισει το θεολογικο δογμα και αυτο ακριβως επεσημανα
        καποιος πιστος μπορει να το αγνοησει, καποιος πιστος να το ερμηνευσει οτι δεν θα πρεπει να ανεχεται την παρουσια αλλων δογματων με το να προσπαθει να τα αποδομησει με τροπο αποδεκτο απο την κοινωνια ( θεολογικη κριτικη ) , καποιος μπορει να το ερμηνευσει οτι δεν θα πρεπει κοινωνικα να συχρωτιζεται με αλλοθρησκους η αθεους για να προασπισει το δογμα του και καποιος μπορει να παρει μια χατζαρα και να κοβει τα κεφαλια αθεων, μαρτυρων του ιαχωβα, ρωμαιοκαθολικων, μουσουλμανων και παει λεγοντας
        δεν προσαπτω κατηγορια σε εσενα οτι διδεις μια συγκκεκριμενη προοπτικη στο κυρηγμα, λεω οτι το κυρηγμα αυτο καθεαυτο ειναι ανοιχτο σε καθε ειδους ερμηνια απο τον καθε ενα αναλογως την ψυχοσυνθεση του και τον δογματισμο του

        Αναμασάς την νεοταξική αγαπούλικη αφήγηση περί ‘μοντέρνας εποχής’ που αντιπαρατίθεται στον σκοταδισμό. Δες γύρω σου να χαρείς, δες τα μεγαλεία της Ευρώπης σου, της Δύσης σου, δες την απαξίωση των πάντων, δες τον εκφυλισμό της ίδιας της ανθρώπινης φύσης, δες το οντολογικό αδιέξοδο που δημιούργησε η αποθέωση του ορθολογισμού [δείγμα του ανθρώπινου εγωισμού που αρνείται να παραδεχτεί ότι είναι δημιούργημα] δες για άλλη μια φορά τον πύργο της Βαβέλ που έφτιαξε πάλι ο ‘δημιουργός’ άνθρωπος λίγο πριν σωριαστεί στο έδαφος.

        δεν ειμαι μυρηκαστικο και δεν αναμασω τιποτε – καλα μια τσιχλα ενιοτε αλλα μεχρι εκει
        παρεπιπτοντως η μοντερνα εποχη αντιπαρατιθεται σε καθε μορφη σκοταδισμου κυριως του θρησκευτικου
        και μαλιστα αν ενα κοινωνικο μοντελο εχει αποτυχει εγω μπορω να ισχυριστω οτι οφειλεται στα βαριδια του παρελθοντος
        και κυριως το θρησκευτικο λαικο αισθημα και την παρουσια θεσμων και δοξασιων που αντιτιθεται στο μοντερνο τροπο διαβιωσης
        πως το βρισκεις αυτο? και γω μπορω να γραψω επιθετικα

        Κοίταξε να δεις, επειδή ανοίγουν πολλά θέματα και δεν έχω χρόνο. Εκεί που είσαι ήμουνα και νόμιζα ότι τα ήξερα όλα και για όλα είχα μια απάντηση που κατά βάθος εξυπηρετούσε τη δική μου κοσμοθεωρία. Και κάποια στιγμή αυτή η κοσμοθεωρία αποδείχτηκε μάπα. Ξέρεις πότε; Στα δύσκολα. Τότε είναι που σου χτυπάει την πόρτα ο Θεός. Αν θες ανοίγεις, αν δε θες δεν ανοίγεις, ο Θεός σου έχει δώσει το αυτεξούσιο και σέβεται την ελευθερία σου. Η σχέση σου με το Θεό είναι προσωπική, εκεί είναι η ουσία, εκεί είναι το βίωμα. Αν δεν το έχεις αυτό είναι 100% εγγυημένο ότι θα παρερμηνεύσεις τα λόγια των Πατέρων της Εκκλησίας. Τόσην ώρα και μου μιλάς ακόμα για σφαξίματα και τζιχαντιστές.

        οχι, νιετ, ναιν , νο , ξανα οχι
        ανεβασες μια αναρτηση που θεωρησες οτι ειναι σημαντικη να την μοιραστεις δημοσια
        και οταν καποιος ( εγω στην προκειμενη περιπτωση) σου παρουσιασα μια συλλογιστικη που την αποδομει τι προσπαθεις να κανεις αφου δεν εισαι σε θεση να την υπερασπιστεις? – αυτο καταλαβαινω τουλαχιστον απο το υφος γραφης σου
        το παιζεις αφ`υψηλου ανοιγουν πολλα θεματα, δεν εχω χρονο, εχεις την δικια σου κοσμοθεωρια, οι αποψεις μας δεν ειναι συμβατες και παει λεγοντας

        κοιταξε, υπαρχουν πολλα ενδεχομενα
        μπορεις να το παιξεις ελευθερη και ωραια με το να λες συμφωνουμε οτι διαφωνουμε
        μπορεις να διαγραψεις ολα τα σχολια και να χαλαρωσεις
        μπορεις να τροποποιησεις και την πολιτικη σχολιασμου και να απαγορεψεις τα σχολια σε αναρτησεις σου
        δικαιωμα σου και σε προστατευει απο μελλοντικους πονοκεφαλους
        μπορεις ακομα και να παραδεχτεις οτι το εκκλησιαστικο κυρηγμα που ανεβασες ειναι αναχρονιστικο, ηθικα αμφιβολο και ενδεχεται να προκαλεσει αντιπαραθεση
        αν και κατι μου λει οτι οι πιθανοτητες για κατι τετοιο ειναι απειροελαχιστες
        αλλα πρεπει να ξερεις οτι απο τη στιγμη που δημοσιοποιεις κατι και επιτρεπεις σε καποιον να εκφερει την γνωμη του και δεν συμφωνει μαζι σου θα πρεπει να εισαι προετοιμασμενη να υπερασπισεις τις θεσεις σου με σαφηνεια και επειχηρηματα
        αν δεν μπορεις η δεν θελεις μην μπαινεις καν στην διαδικασια
        γιατι αν το καλυτερο που μπορεις να κανεις ειναι να κανεις ψυχογραφηματα, να αμφισβητεις ιστορικα δεδομενα και να το παιζεις αφ`ηψηλου τοτε θα πρεπει να αποδεχτεις και το γεγονος οτι παρουσιαζεις τον εαυτο σου σαν βλακα στα ματια καποιου αλλου

      • Φαίη said

        Άκουσε να δεις, τη συζήτηση ξέρω που θέλεις να την πας αλλά δε θα σου κάνω τη χάρη.
        Το έχω ξαναζήσει το έργο. Πάρε καλέ μου άνθρωπε τις ‘επιστημονικές σου μελέτες’ και τράβα αλλού για ατέρμονες αντιπαραθέσεις.

        Σχόλια δεν σβήνω, κρατάω όμως το «βλάκα» και μετράω ..

      • Λεπουρας said

        δεν σε καταλαβαινω τι εννοεις οτι παω καπου την συζητηση
        θες να μου το εξηγησεις ? ποδηγετω την συζητηση μας προς καποια κατευθυνση? ποια?
        επιστημονικες μελετες? που αφορουν τι? πρωφανως εννοεις τις ιστορικες μελετες που αναδυκνυουν οτι ο χριστιανισμος σαν θρησκευτικο κινημα εχει στιγματιστει με αιμα, ναι
        εχεις να μου αντιπαραβαλεις καποια μελετη που να εχει διαφορετικη θεωρηση? γιατι θα ημουν πανευτυχης αν μου εδειχνες καποιο ιστορικο δοκιμιο που να αποδυκνυει το αντιθετο. θα το μελετουσα και θα σου ελεγα την γνωμη μου

        το γεγονος οτι δεν σβηνεις σχολια αποδυκνυει οτι εισαι γεναια και δεν φοβασαι την εποικοδομιτικη κριτικη
        μπραβο σου

      • Φαίη said

        Ξέρεις πολύ καλά για τι μιλάω. Δεν βαρεθήκατε να μιλάτε για τους ‘χριστιανούς και τους εθνικούς’; Ήρθες αργά, το θέμα το έχω εξαντλήσει εδώ και χρόνια.
        Παλιώσατε ..

      • Λεπουρας said

        το θεμα χριστιανοι – εθνικοι ειναι το τελευταιο πραγμα που με απασχολει πιστεψε με
        μπορω ευκολα να σε φερω σε εξαιρετικα δυσκολη θεση αν θελεις να παιξουμε το παιχνιδακι χριστιανοι vs εθνικοι οχι επειδη θελω να το παιξω μαγκας η εξυπνος η οτιδηποτε αλλα επειδη εχω να επειδειξω κυριολεκτικα ενα βουνο απο ιστορικες αναλυσεις, δοκιμια, βιβλια, δημοσιευμενα αρθρα σε ιστορικα περιοδικα που αναδυκνυουν και αποδυκνυουν οτι ο χριστιανισμος σαν θρησκευτικο κινημα για να επιβληθει κυριολεκτικα ξεσκισε τον ελληνισμο και χρησημοποιησε τακτικες που κανουν τον isil να μιαζει παιδικο σταθμο
        και επετρεψε μου να πιστευω οτι αν θα ηθελες να αντιπαρατεθεις σε μια πληθωρα πιστοποιημενων ιστορικων αποδειξεων απλα θα εμοιαζες με παιδακι του νηπιαγωγιου που προσπαθει να λυσει μια αλγεβρικη εξισωση
        ναι,ναι ξερω ειναι απαξιωτικη η περιγραφη που κανω, ειναι προσβλητικη,……. ναι,ναι,ναι
        αλλα απο τα δειγματα γραφης απο προηγουμενες καταχωρησεις σου και απο το υφος των απαντησεων σου σε αυτο το ποστ αυτο πιστευω
        αλλα πιστεψε με πραγματικα ειναι το τελευταιο που με απασχολει

        ξερεις τι με απασχολει? ξερεις σε τι θελω να μου απαντησεις?
        στο ζητημα που ανακυπτει απο το κυρηγμα που ανεβασες στο σαιτ
        ειναι σωστο αυτο που ισχυριζεται ο αγιος Γρηγοριος και κυρηξε ο π. Θεοδωρος Ζησης?
        ειναι θεμιτο? ειναι ηθικο? συναδει με την λογικη της εποχης μας η ειναι αναχρονιστικο?
        ειναι μια θεολογικη προσεγγιση που απηχει παλαιοτερες εποχες που ο χριστιανισμος ειχε να αντιμετωπισει ανταγωνισμο απο αλλλες κοσμοθεωριες η εχει διαχρονικη αξια και σημερα?
        συνεχως σου υπεδυκνεια οτι ενα τετοιο κυρηγμα ειναι τζιχαντιστικης αντιληψης και οτι οποιος το ασπαζεται μετατρεπεται σε χριστιανοταλιμπαν
        και συνεχως απεφευγες εντεχνα να απαντησεις στο ζουμι του ερωτηματος
        δεν παρουσιασες ουτε μιση λεξη για να δικαιολογησεις την θεση σου
        δεν παρουσιασες ουτε μισο θεολογικο επηχειρημα για να δικαιολογησεις την αποψη σου
        να συνοψισουμε λιγο τον αντιλογο? τι λες?
        —————
        ας πει καποιος στον αγιο Γρηγοριο και στον π. Θεοδωρο Ζηση οτι η θεολογια που παρουσιαζουν διαστρεφει το νοημα των λεξεων και κατανταει θεολογια επιπεδου νηπιαγωγιου
        αθεος ειναι αυτος που δεν πιστευει στην υπαρξη θεων χωρις αποδειξεις
        αν καποιος πιστευει σε αλλο δογμα ειναι χριστιανος που αποδεχεται μια συγκεκριμενη θεολογικη προσεγγιση, οχι αθεος
        αν καποιος πιστευει στον Αλλαχ ειναι μουσουλμανος , οχι αθεος
        αν καποιος πιστευει σε ειδωλα ειναι ειδωλολατρης, οχι αθεος
        αν καποιος ειναι χριστιανος, ορθοδοξος, και δεν ενδιαφερεται για την θρησκευτικη πιστη καποιου η την ελλειψη αυτης , ειναι χριστιανος ορθοδοξος, οχι αθεος
        αν με τον ορο αθεος ο καθε ενας εξισωνει εννοιες και καταστασεις τοτε βρασε ορυζα
        γιατι υπαρχει και ο κινδυνος με τον ορο χριστιανος ο καθε ενας να εννοει οτι του κατεβασει η κουτρα του

        αν με τον ορο θεοπνευστια εννοεις οτι μπορει καποιος να διαστρεβλωνει το νοημα των λεξεων και να τσουβαλιαζει οποια θεωρηση δεν συμβαδιζει με την δικη του και να εξισωνει ανομοια πραγματα τοτε ναι, θα συμφωνησω μαζι σου
        Γιομισαμε απο θεοπνευστους χριστιανοταλιμπαν

        οποιαδηποτε προσεγγιση εξισωνει την αθεια με αλλες μορφες θεισμου την θεωρω τσουβαλιασμα
        οποιαδηποτε προσεγγισμη εξισωνει θειστικα δογματα μεταξυ τους, ακομα και αν αφορουν την ιδια θρησκεια ειναι τσουβαλιασμα
        οπως και την προσεγγιση που θεωρει οτι αν ενας θειστης δεν καταπολεμα η εστω αντιτιθεται σε αλλες μορφες θεισμου η αθειας ειναι μορφη αθειας
        στην πραγματικοτητα μια τετοια προσεγγιση ειναι τζιχαντ, δεν εχει σημασια αν την προοθει χριστιανικο κυρηγμα η μουσουλμανικο κυρηγμα η δωδεκαθειστικο κηρηγμα , ειναι τζιχαντισμος
        η προσεγγιση που διδεις εσυ ειναι κοινωνικα αποδεκτη και δεν αποτελει κινδυνο για καποιον συνανθρωπο σου που ενδεχωμενως να εχει αλλη αποψη
        το προβλημα ειναι στο κυρηγμα που παραθετεις αυτη η εννοια δεν ξεκαθαριζεται και ενδεχωμενως καποιος ζηλωτης να καταλαβει κατι παντελως διαφορετικο και να ακολουθησει μια πολυ ποιο επιθετικη προσεγγιση στο ζητημα αυτο
        εχουμε αρκετους παλαβους μουσουλμανους που πρεσβεβουν οτι ο θεος τους ειναι ο ενας και μοναδικος και ειναι θρησκευτικη υποχρεωση τους να προσυλητισουν τους υπολοιπους απιστους στο δογμα τους – και αν δεν μπορουν τοτε να τους εκμηδενισουν
        με τζιχαντ
        το τελευταιο που θελουμε ειναι να προσθεσουμε και παλαβους χριστιανους που να εχουν παρεμφερη ιδεολογια

        και το ζητουμενο που καλειται να αντιμετωπισει ο πιστος σημερα ειναι αν αποδεχεται μια παραχωρημενη θεολογικη νοοτροπια οπως παρουσιαζεται στο κειμενο που αναρτησες η αν την αποριπτει ως αναχρονιστικη και ασυμβατη με τα σημερινα ηθικα δεδομενα
        καταλαβες τωρα γιατι ξεκινησε ολη αυτη η συζητηση και η αντιπαραθεση?
        γιατι το κυρηγμα του αγιου Γρηγοριου οπως παρουσιαζεται ειναι αναχρονιστικο, επικυνδινο και ανηθικο ειδικα με τα σημερινα δεδομενα της εποχης μας
        εχουμε ξεπερασει το σημειο που οι ανθρωποι σφαζοτουσαν για τα θρησκευτικα τους πιστευω
        αν υπαρχουν υπολοιματα θεολογιας που αναδυκνυουν μια συμπεριφορα αντιθετη με αυτη που επιβαλει η μοντερνα θεωρηση τοτε θα πρεπει να αναπροσαρμοστουν και ενδεχωμενως και να εγκαταλειφθουν απο τους πιστους προς χαριν της κοινωνικης αρμονιας

        το εκκλησιαστικο κυρηγμα που ανεβασες στο site ΕΙΝΑΙ απορια επιθετικης θεολογικης πρακτικης, και παρολο που εσυ η ιδια του προσδιδεις διαφορετικη ερμηνια μη επιθετικοτητας αυτο δεν ειναι ξεκαθαρο στον καθενα
        ο λογος που δεν ειναι ξεκαθαρο ειναι επειδη το θεολογικο κυρηγμα ΔΕΝ προσδιοριζει τα αποδεκτα ορια που μπορει να φτασει ο πιστος για να προασπισει το θεολογικο δογμα και αυτο ακριβως επεσημανα
        καποιος πιστος μπορει να το αγνοησει, καποιος πιστος να το ερμηνευσει οτι δεν θα πρεπει να ανεχεται την παρουσια αλλων δογματων με το να προσπαθει να τα αποδομησει με τροπο αποδεκτο απο την κοινωνια ( θεολογικη κριτικη ) , καποιος μπορει να το ερμηνευσει οτι δεν θα πρεπει κοινωνικα να συχρωτιζεται με αλλοθρησκους η αθεους για να προασπισει το δογμα του και καποιος μπορει να παρει μια χατζαρα και να κοβει τα κεφαλια αθεων, μαρτυρων του ιαχωβα, ρωμαιοκαθολικων, μουσουλμανων και παει λεγοντας
        δεν προσαπτω κατηγορια σε εσενα οτι διδεις μια συγκκεκριμενη προοπτικη στο κυρηγμα, λεω οτι το κυρηγμα αυτο καθεαυτο ειναι ανοιχτο σε καθε ειδους ερμηνια απο τον καθε ενα αναλογως την ψυχοσυνθεση του και τον δογματισμο του
        —————-

        εχεις να πεις κατι ουσιαστικο για το θεολογικο ζητημα που ανακυπτει η θα κανεις γαργαρες με Listerine?

      • Φαίη said

        Το «κήρυγμα» έγινε πρόσφατα εν όψει της Πανορθόδοξης Συνόδου σε Ορθόδοξο κοινό. Αυτές οι ΧΑΖΟΜΑΡΕΣ περί χατζάρας δείχνουν απλά πλήρη ασχετοσύνη και ευκαιρία να πιαστείς από κάπου.

        Θες να μάθεις για τον «πόλεμο»; Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής. Μιλούσε κατά της αιρέσεως διότι και εκείνη την εποχή πάλι γινόντουσαν απόπειρες «ενοποίησης». Του έκοψαν τη γλώσσα για να μη μιλάει, του έκοψαν το χέρι για να μην γράφει, τον εξόρισαν. Αυτός όμως έμεινε σταθερός στις θέσεις του.

        Ξέρεις ποιοι θα δουν «διαφορετική ερμηνεία»;; Άνθρωποι σαν εσένα που κατά βάθος μισούν τον χριστιανισμό. Μπαίνουν στα ιστολόγια με αποστολή (ποιανού εσύ ξέρεις) να φυτεύσουν ‘κάποιες ιδέες’, ‘κάποιες γνώμες’, μπερδεμένες και άσχετες μισοαλήθειες με λίγη ζάχαρη από πάνω και από το τίποτα να κάνουν ‘ένα κάτι’, να δημιουργήσουν λίγο σούσουρο, λίγη αμφιβολία. Το παίζουν διαβασμένοι (εξού και οι παραπομπές) και ότι δήθεν νοιάζονται για την ειρήνη στην ανθρωπότητα. Είναι αναγκαίο αυτό το προφίλ για να περάσουν το δηλητήριο από κάτω.

        Θα έρθει η εποχή είπε κάποιος προφήτης που οι άνθρωποι θα μπαίνουν στα σπίτια τους από τα παράθυρα και θα αποκαλούν εκείνους που μπαίνουν απ’ τις πόρτες τρελλούς.
        Αφού αποκαλείς τον Άγιο Γρηγόριο Παλαμά [ο οποίος αυτή τη στιγμή σε πληροφορώ -μαζί με άλλους Πατέρες της Ορθοδοξίας όπως ο Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής- μελετάται εκτενώς στην Δύση που βρίσκεται σε απόλυτο αδιέξοδο] «αναχρονιστικο, επικυνδινο και ανηθικο» συγκρίνοντάς τον μάλιστα με τα «σημερινά ηθικά δεδομένα» το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι βρίσκεσαι σε απόλυτη σύγχυση. Αν δεν είχα αντιληφθεί την ασχετοσύνη σου στο θέμα θα ήταν και λόγος να σβήσω τα βλάσφημα σχόλιά σου. Κάνω όμως παραχώρηση λόγω της πλήρους άγνοιάς σου επί του θέματος.

        Τι να κάτσω να συζητήσω μαζί σου βλογημένε;;;;;;

      • Λεπουρας said

        μαλιστα , ενα σωρο ανοησιες και για το θεμα τιποτε
        ουτε καν προσπαθησες
        να πω οτι προσπαθησες και δεν με επεισες το καταλαβαινω
        αλλα ουτε καν προσπαθησες
        μαλλον δεν εχεις κατι ουσιαστικο να πεις
        ει, μην κανεις ετσι..
        δες την θετικη πλευρα
        τουλαχιστον εχεις καθαρη αναπνοη

      • Φαίη said

        Μπαίνεις σε ανάρτηση που αναφέρεται στον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά, για τον οποίον δεν έχεις ιδέα, και κοντεύουμε να κλείσουμε 24αωρο μέχρι να καταλάβεις τη λέξη «πόλεμος».

        και θες και σοβαρή συζήτηση τρομάρα σου ..

        Φιλική συμβουλή. Πάρε τις ‘επιστημονικές σου μελέτες’ και πήγαινε αλλού να αμπελοφιλοσοφήσεις.

      • Λεπουρας said

        μπορω να το κανω αυτο ολη μερα
        ειναι ενδιαφερουσα συζητηση
        εκτος και αν θες να αλαξουμε θεμα
        θα ηθελα μια σοβαρη συζητηση για οτιδηποτε
        απλα δεν ξερω αν μπορεις να αποτελεσεις σοβαρο συνομιλητη
        μισο, ζηλεψα
        παω να πλυνω τα δοντια μου
        αν σου κατεβει κανα καλο επιχηρημα η θες να αλλαξουμε θεμα συζητησης ενημερωσε, οκ?

      • Φαίη said

        Το δώσε θάρρος στο χωριάτη να σ’ ανέβει στο κρεβάτι το ξέρεις;

        Λίγο ακόμα και ‘έφυγες’.

      • Λεπουρας said

        ναι το ξερω
        γιατι, που κολαει? εχεις κανα χωριατη που σου κολαει και θελει να ανεβει στο κρεβατι σου?
        και τι δουλεια εχω εγω με τον χωριατη? σε πληροφορω οτι ειμαι πρωτευουσιανος, αμ τι νομιζες?

        λιγο ακομα και εφυγα? που να παω? κλεινετε σε λιγο δηλαδη? το site λειτουργει με χρονοδιακοπτη?
        δεν βγαζεις νοημα…..

      • Φαίη said

        Γειά σου.
        Next time έλα με το Τσιπουρας, μ’ αρέσει καλύτερα.

      • πςςςςςςςςςςςςς
        λεμε τωρα,,τι πελατης !!,,,θα ξεπουλησω ολη την ρακί,,!!
        καλα ειδα τση παραπομπες στα Ινγκλιςςς,,,τσε εμεινα καγκελο,,,
        WOW,,,,,,dubble WOW
        λεω,,,νατα τα σπαδαία,,,
        τσε κατοπιν,,,η αποκάλυψη,,,οχι η Βιβλικη,,,η αλλη.
        ,,,,,,,
        ενταξει, δεν ηθελα να σε τρομαξω !!!!!
        απλα να σε σοκαρω λιγο…..
        μαλλον το παρακανα…..
        οχι, προφανως δεν εχω διαβασει ΟΛΕΣ τις διατριβες και βιβλια
        εχω μελετησει παντως αρκετα κειμενα και δοκιμια,,,,
        ,,,,,
        ναιιιι,,,,δεν τα εχεις διαβασει οοολα,,,,χεχεχεχε,,,,με στελνεις ομως να τα διαβασω εγω,,χεχε,,,και αν αυτα που δεν εχεις διαβασει λενε λαμακιες,,,,τι,,,,,πως τα βαζεις ???,,που με στελνεις να φαω τα νειατα μου 20χρονο κοπελλι να διαβαζω για χρονια γουατεβερ,,χεχε,,,,μπάι δε γουέι,,,ποσα εχεις διαβασει ,,1.2.3.4.,,και μετα κοπανα απο το μαθημα η σου ειπαν » παρε να εχεις,,,να τρομαζεις»,,,αυτοι που στα εδωσαν τουλαχιστον τα εχουν διαβασει η και αυτοι τα πηραν κοπι πειστ,,,,αχ βρε Στοα ποσο επηρεαζεις ,,,,μπααα,,,κοπι πειστ και επιμελεια τση Στοας θαναι
        πςςςςς,,παντως,,νασαι καλα μάι φρεντ,,,χτυπησα κατι ξεγυρισμενες ρακες μουρλια,,,θενκς

        υγ….ηρωας το αδερφι,,,ντιπ !!
        χεχεχεχε

  3. «The Origins of Christian Anti-Semitism». Jerusalem Center For Public Affairs.
    ωραααααια παραπομπη,,,
    χεχεχε
    «Africans and Native Americans», by Jack D. Forbes, p.27
    αντε εβιβα
    ,,,,,θα ξεπουλησω !!

  4. […] Τα τρία είδη αθεΐας και απιστίας σύμφωνα με τον Άγιο Γρ… […]

Σχολιάστε