ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    georgeiraklion στη Αβέρωφ: Δέκα «ολόκληρα» χρόνια…
    3 του Ιούνη ξεχείλισ… στη Τό Ὁλοκαύτωμα στήν Κάνδανο (3…
    Επικαιρότητα 28ης Μα… στη Ο κορονοϊός και η ελευθερία το…
    Γιώργης στη Αβέρωφ: Δέκα «ολόκληρα» χρόνια…
    ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ στη Ας σταματήσουμε επιτέλους την…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

ΤΗΣ ΑΓΝΟΙΑΣ ΤΟ ΚΑΣΤΡΟ – δημοτικό

Posted by Πετροβούβαλος στο 21 Νοεμβρίου, 2014

αναδημοσίευση από τον Φιλόλογο
που μας απέστειλε η foteini4

.

.

Τρία πουλάκια κάθονταν στῆς ἄγνοιας τὸ κάστρο˙
τό ̉να τηράει τὴ θέσι του, τ̉ ἄλλο τὴ βόλεψί του,
τὸ τρίτο κυνικώτερο μπουρδολογάει καὶ λέει˙
Ἀφῆστε τὶς κοτσάνες σας, ἄστε τὶς παρλαπίπες,

μιὰ ἀλήθεια ἔχω νὰ σᾶς πῶ γυμνὴ καὶ ψωμωμένη. 5
Ἀπὸ τὴ Βίβλο πίνουμε, ἀπὸ τὴ Βίβλο τρῶμε,
τὴ Βίβλο διασύρουμε, τὴ Βίβλο πολεμᾶμε.
ὁλημερὶς γκρεμίζουμε, βράδυ γιὰ ὕπνο πᾶμε,
τὴν ἄλλη συνεχίζουμε καὶ πάλι νὰ γκρεμᾶμε.

τὸ κάνουμ̉ ἀπὸ ἀρχοντιὰ κι ἀπ̉ ἀντρειὰ περίσσια 10
νὰ τρῶμε καὶ νὰ πίνουμε ἀπ̉ ὅ,τι πολεμᾶμε.
κομπογιανῖτες εἴμαστε, κλόουν καὶ τσαρλατάνοι,
μὲ ὕφος ἐπιστήμονος, μὲ ὕφος διδασκάλου,
μὲ Ναπολέοντος θωριά, μὲ τέχνη σαλτιμπάγκου.

ἔχουμ̉ ἀπόψεις μπόλικες καὶ λέμε σαχλαμάρες, 15
γιατὶ μᾶς καίει, μᾶς πονεῖ, μᾶς ἐνοχλεῖ ἡ Βίβλος,
καὶ σπάζει σὰν κεραμικὰ τὰ δόλια μας κεφάλια Ψα 2,9˙ Ἀπ 2,27
ἡ ῥάβδος της ἡ σιδηρᾶ, ὁποὺ κρατεῖ στὸ χέρι.
αὐτὸ τὸ σαχλολόγημα, ποὺ ὅλοι φλυαροῦμε,

εἶν̉ ἡ φωνὴ τοῦ πόνου μας, τὸ παραμιλητό μας, 20
τοῦ πυρετοῦ μας βογγητό, τὸ παραλήρημά μας,
τοῦ πόνου μας ὀλολυγμός, τοῦ πόνου μας τὸ κλάμα.

Δημοτικό
Μελέτες 3 (2008)

.

Σελίδα Πηγής

Εικόνα από το OnAlert

12 Σχόλια προς “ΤΗΣ ΑΓΝΟΙΑΣ ΤΟ ΚΑΣΤΡΟ – δημοτικό”

  1. momyof6 said

    DISLIKE

    δεν χρειάζεται να κακοποιούνται τα δημοτικά τραγούδια για να πούμε κάτι που θέλουμε…
    αν μπορούμε, ας «χτίσουμε» ένα ποίημα από μόνοι μας…αν μπορούμε…αλλιώς, άστο καλύτερα!…

    Την καλημέρα μου στο Αβέρωφ!

    • Πετροβούβαλος said

      Δεν νομίζω πως υπάρχει διάθεση υποτίμησης των δημοτικών τραγουδιών. Η σάτιρα «δανείζεται» από παντού.

      Καλημέρα Αλεξία!

      • momyof6 said

        Δεν θα το έλεγα «διάθεση υποτίμησης», αλλά έλλειψη σεβασμού στον θησαυρό των δημοτικών τραγουδιών.Και άγνοια του θησαυρού αυτού από την μεριά του «ποιητή», που αλλοιώνει και κακοποιεί (επιμένω!) ένα τόσο γνωστό δημοτικό τραγούδι..

        Κατ΄ εμέ, η σάτιρα πρέπει να έχει και κάποια όρια, αλλιώς καταντά διασυρμός.

      • Πετροβούβαλος said

        Η σάτιρα είναι εκ φύσεως ασεβής. Συμωνώ με τα όρια (γενικώς) αλλά όχι στην συγκεκριμένη περίπτωση.

      • momyof6 said

        τότε έγκειται στην κρίση και την διάκριση του καθενός, καθώς και στον σεβασμό προς τους άλλους και τους αναγνώστες του, το τι θα διαβάζει και θα αναρτά.

        (δεν θέλω να πω ότι δεν μας σέβεσαι,αλλά το δικό μου αισθητήριο σε αυτές τις περιπτώσεις ίσως είναι κάπως πιο ευαίσθητο).

      • Πετροβούβαλος said

        Κατανοητόν!

  2. Αν και δεν ειμαι γνώστης της Δημοτικων τραγουδιών στην υπόλοιποι Ελλαδα,,
    αυτο που αναρτήθηκε δεν γνωρίζω αν ειναι γνήσιο η παραλλαγη,,’
    αυτο ομως που αντιλαμβανομαι απο το παραπάνω «δημοτικό» δεν ειναι σάτιρα για εμε ,,,ειναι ξεμπροστιασμα,,,ειναι αυτοκριτική,,,ειναι χαστούκι,,και λεει αληθειες

    κομπογιανῖτες εἴμαστε, κλόουν καὶ τσαρλατάνοι,
    μὲ ὕφος ἐπιστήμονος, μὲ ὕφος διδασκάλου,
    μὲ Ναπολέοντος θωριά, μὲ τέχνη σαλτιμπάγκου.

    ἔχουμ̉ ἀπόψεις μπόλικες καὶ λέμε σαχλαμάρες, 15
    γιατὶ μᾶς καίει, μᾶς πονεῖ, μᾶς ἐνοχλεῖ ἡ Βίβλος,

    εεεεε,,,εκει δεν μας ωθούν,,,???
    αυτος δεν ειναι ο σκοπός τους,,,???
    να απαρνηθούμε τον Χριστό,,,αυτο δεν θέλουν ,,,???

    εγω θαρρω,,,,οτι εχω να διδαχθώ απο το συγκεκριμένο «δημοτικό» ,,,με ωθεί να σκεφτώ !!

    • Μέλια said

      Το εν λόγω δημοτικό – σατιρικό πατάει πάνω στο κλέφτικο δημοτικό «του ΗΡΩΑ Διάκου» και αναφέρεται στην Αλαμάνα,στη σύλληψη του Αθανάσιου Διάκου και στον μαρτυρικό του θάνατο.

      Τρία πουλάκια κάθουνταν ψηλά στη Χαλκουμάτα.
      Το ‘να τηράει τη Λειβαδιά και τ’ άλλο το Ζητούνι,
      το τρίτο το καλύτερο μοιρολογάει και λέει:
      -Πολλή μαυρίλα πλάκωσε, μαύρη σαν καλιακούδα.
      Μην ο Καλύβας έρχεται, μην ο Λεβεντογιάννης;
      -Νουδ’ ο Καλύβας έρχεται νουδ’ ο Λεβεντογιάννης.
      Ομέρ Βρυώνης πλάκωσε με δεκαοχτώ χιλιάδες……

      Συγκλονιστικό δημοτικό!!!

      • οντως συγκλονιστικο,,,,και εδω κερδιζει το δικιο της η Μομι μας,,,

        απλα και το αναρτηθεν «δημοτικο»,,,στα μάτια μου εχει τις δίκες του σκληρές αλήθειες που ας πούμε «κακως » πατησε πανω στο συγκεκριμενο δημοτικο του Διακου για να βρει τροπο εκφρασης,,,άδικα ισως ιστορικά,, πιθανότατα θα επρεπε να βρει ενα οχι τοσο σημαντικό παραδοσιακό δημοτικό τραγούδι,,παρολα αυτα εχει να μας πει πολλες σκληρες αληθειες που εντελει,,,δεν παίζει σημασία πως λέγεται αλλα αν το κατανοούμε !!

      • Μέλια said

        Τα δημοτικά μας τραγούδια έχουν γραφτεί για κάποιο ιστορικό γεγονός, τα περισσότερα είναι γραμμένα με «αίμα»… δεν ξέρω αν πρέπει να τ’ αγγίζουμε…

      • foteini4 said

        Κατανοητές οι ενστάσεις και ειλικρινά συγγνώμη, δεν θέλησα να υποτιμήσω κανέναν και κυρίως την παράδοσή μας. Το διάβασα, μου άρεσε (εξακολουθεί να μου αρέσει, είναι σκληρό αλλά ωραίο) και το απέστειλα. Την καλημέρα μου σε όλο το Αβέρωφ.

      • momyof6 said

        Καλημέρα, Φωτεινή! Καλημέρα σε όλους!

        Να είστε όλοι καλά!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: