ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Η πλάνη της επικράτη… στη Η πλάνη της επικράτησης της Δυ…
    Μέλια στη Αβέρωφ: Δώδεκα χρόνια στη θάλα…
    ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ στη Αβέρωφ: Δώδεκα χρόνια στη θάλα…
    Η θρησκευτική πολιτι… στη Η θρησκευτική πολιτική του Μ.…
    Ο Αλέξιος Ε΄ Δούκας… στη Ο Αλέξιος Ε΄ Δούκας ο Μούρτζου…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Τό Α/Π «ΒΙΒΗ»,βυθίζεται στόν Πατραϊκό κόλπο (9 Νοε.1940)

Posted by ΑΝΔΡΕΑΣ ΤΕΝΕΕΥΣ στο 9 Νοεμβρίου, 2013

Τό Α/Π «ΒΙΒΗ»,ὡς ss «Saxon» (1898 ἕως 1925)

Φορτηγό ατμόπλοιο ΒΙΒΗ (πρώην SAXON, πρ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ, πρ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΝΙΟΡΔΟΣ), νηολογίου Πειραιώς 968, ολίκ. Χωρήτ. 489 κόρων και καθ. 254 κόρων, μήκους 164 ποδών, ναυπηγήσεως του 1898, στα ναυπηγεία MARKNES AND SON του MIDDCESBRO

Το σκάφος είχε πωληθεί το 1925 από αγγλική εταιρεία στην ελληνική εταιρεία ΑΔΕΛΦΟΙ ΚΟΝΙΟΡΔΟΥ μετονομασθέν ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΝΙΟΡΔΟΣ και το 1940 αγοράστηκε από τον Κων. Νικ. Βερνίκο κατά 62%, Παύλο Ιω. Δημητρακόπουλο, Πολ. Μηχανικό, 16,5% και Χρήστο Αντ. Φράγκο, Πολ. Μηχανικό, 16,5% κλπ, αντί του ποσού των 3057000 δραχμών μετονομασθέν σε ΒΙΒΗ.

Τό Α/Π «ΒΙΒΗ»,ὡς ss «Saxon» (1898 ἕως 1925)

Το πλοίο με πλοίαρχο το Λουκά Ιωαννίδη, την 9η Νοεμβρίου 1940, παραπλέοντας τις ακτές του Αράξου στον Πατραϊκό προσέκρουσε σε νάρκη με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 10 από το πλήρωμά του.
Το πλοίο είχε αποπλεύσει από τον Πειραιά, περί ώρα 23:00 της 7/11/1940, φορτωμένο με στάρι και με προορισμό το Κατάκωλο.
Μετά το στενό Ρίου-Αντιρρίου ακολούθησε τις Νότιες ακτές του Πατραϊκού, όταν περί ώρα 01:00 της 9ης Νοεμβρίου 1940, πλέοντας με πορεία 279ο και λίγο πριν την παράλλαξη του Ακρωτηρίου Άραξος και ενώ στη γέφυρα ήταν ο ίδιος ο πλοίαρχος, ακούστηκε ισχυρός κρότος και το σκάφος δονήστηκε και άρχισε να βυθίζεται.
Από τη συνέχεια της τραγωδίας αυτής, προέκυψε ότι είχαν απωλεσθεί 10 μέλη του πληρώματος.
Στον πλοίαρχο, προ του απόπλου, είχαν δοθεί οδηγίες πλου από την αρμόδια Ναυτική Διοίκηση, τις οποίες αυτός δεν φαίνεται να ακολούθησε. Ο πλοίαρχος αντίθετα ισχυρίστηκε ότι ακολούθησε πιστά τις οδηγίες που του είχαν δοθεί.

Οι πληροφορίες προέρχονται από το βιβλίο «Τα ναυάγια στις Ελληνικές θάλασσες» του Χρήστου Ε. Ντούνη.

ΠΗΓΗ

Ένα Σχόλιο to “Τό Α/Π «ΒΙΒΗ»,βυθίζεται στόν Πατραϊκό κόλπο (9 Νοε.1940)”

  1. Πετροβούβαλος said

    Θα ήταν καλό πάντως να παρατίθενται οι εντολές της αρμόδιας ναυτικής διοίκησης. Γιατί μοιάζει κάπως απίστευτο να γνώριζαν τις θέσεις των ναρκοπεδίων.

Σχολιάστε