ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Μέλια στη Αβέρωφ: Δώδεκα χρόνια στη θάλα…
    ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ στη Αβέρωφ: Δώδεκα χρόνια στη θάλα…
    Η θρησκευτική πολιτι… στη Η θρησκευτική πολιτική του Μ.…
    Ο Αλέξιος Ε΄ Δούκας… στη Ο Αλέξιος Ε΄ Δούκας ο Μούρτζου…
    Antonis στη Μελέτιος Μεταξάκης, ο μασώνος…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Η ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΟΣΤΡΟΒΟΥ (4-5 Νοε.1912) – Μέρος Α’

Posted by ΑΝΔΡΕΑΣ ΤΕΝΕΕΥΣ στο 7 Νοεμβρίου, 2012

(Του Παπαλαζάρου Ιωάννη-Εκπαιδευτικού)

https://averoph.files.wordpress.com/2012/11/ostrovoold.jpg?w=300 Τον Οκτώβριο του 1912, μετά από την γιγαντιαία και νικηφόρα προέλαση του Ελληνικού Στρατού, απελευθερώθηκαν, ως γνωστόν, οι πόλεις της Κεντρικής Μακεδονίας Βέροια και Νάουσα (16 – 17 Οκτωβρίου), Έδεσσα (18 Οκτωβρίου) και Γιαννιτσά (20 Οκτωβρίου), όπου ο στρατός μας χρειάστηκε να δώσει επί ένα διήμερο σκληρές και πολύνεκρες μάχες, για να φτάσει νικητής και τροπαιούχος στις 26 Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη.

Μετά από την αδικαιολόγητη υποχώρηση της 5ης Μεραρχίας από το Σόροβιτς (Αμύνταιο),ο τουρκικός στρατός σύντομα ανακατέλαβε τη λεκάνη του Οστρόβου, κλείνοντας διαβάσεις,δρόμους και επικοινωνίες προς την Έδεσσα, τη Δυτική Μακεδονία και το Μοναστήρι, όπου είχε παραταχθεί ο σερβικός στρατός, αναμένοντας ενισχύσεις από ελληνικής πλευράς.


Ήταν επιτακτική ανάγκη να απωθηθεί ο τουρκικός στρατός από τις περιοχές αυτές για να απελευθερωθούν,αλλά παράλληλα να επιτευχθεί και η διάλυσή του ώστε να αποτραπεί οποιαδήποτε απόπειρα των τουρκικών δυνάμεων να προωθηθούν προς την Ήπειρο, όπου ο Ελληνικός Στρατός προετοιμαζόταν για τη μεγάλη επιχείρηση απελευθέρωσης των Ιωαννίνων και της Ηπείρου.
Για το σκοπό αυτό από το Γενικό Στρατηγείο διατάχθηκε γιγαντιαία αναστροφή των ελληνικών δυνάμεων,μέσω του κάμπου των Γιαννιτσών και της Έδεσσας, προς τη Δυτική Μακεδονία, με τελικό προορισμό το Μοναστήρι. Η επιχείρηση αυτή και τα γεγονότα που ακολούθησαν κατά το χρονικό διάστημα από 30 Οκτωβρίου μέχρι 7 Νοεμβρίου 1912 αναφέρονται στην πολεμική ιστορία υπό το όνομα «Επιχειρήσεις του Οστρόβου» γιατί η λεκάνη του Οστρόβου, μεταξύ των ορεινών όγκων Βιτσίου, Βόρα, Βερμίου και Σινιάτσικου, αποτέλεσε το θέατρό τους.
Στις 30 Οκτωβρίου 1912 τέσσερις ελληνικές μεραρχίες, 1η, 3η, 4η, 6η και ένα Σύνταγμα Ιππικού, υπό τις άμεσες διαταγές του Αρχιστράτηγου και Διαδόχου Κωνσταντίνου, ξεκίνησαν από τη Θεσσαλονίκη με αρχικό προορισμό και στόχο την απελευθέρωση της λεκάνης της Βεγορίτιδας, όπου είχαν οχυρωθεί οι τουρκικές δυνάμεις, αποτελούμενες από την 18η Μεραρχία Μοναστηρίου και μια εφεδρική με σύνολο 13.000 ανδρών.
Με συνεχή πορεία τριών ημερών η ελληνική δύναμη κατόρθωσε να διανύσει απόσταση 90 χιλιομέτρων, υπό καταρρακτώδη βροχή και το απόγευμα της 1ης Νοεμβρίου να βρεθεί στην περιοχή της Έδεσσας. Από εκεί η κάθε μονάδα ανέλαβε την διατεταγμένη αποστολή της. Η 1η Μεραρχία με το Γενικό Στρατηγείο παρέμεινε στη Σκύδρα(Βαρτικόπ). Η 3η Μεραρχία στάθμευσε στην Έδεσσα. Η 4η κατευθύνθηκε στην Φλαμουριά (Πόδος). Η 6η Μεραρχία με το 1ο Σύνταγμα Ιππικού συντάχθηκαν στα υψώματα του Άγρα (Βλάδοβο). Τα επόμενο διήμερο η 4η μετακινήθηκε προς το Κάτω Γραμματικό και η 3η στην Καρυδιά (Τέχοβο).
Ο τουρκικός στρατός είχε οχυρωθεί αμυντικά σε θέσεις της περιοχής, γύρω από τον Άγρα, στη θέση Αγία Παρασκευή κοντά στην Καρυδιά, στο Νησί και με τον κύριο όγκο των δυνάμεών του, τρία πλήρη τάγματα, στα υψώματα της Δροσιάς, των Ξανθογείων (Ροσίλοβου) και ανατολικά της Άρνισσας. Άλλες δυνάμεις του είχαν κλείσει τις ορεινές διαβάσεις του Γκορνίτσοβου (Κέλλης) και της Μπάνιτσας (Βεύης).
Στις 2 Νοεμβρίου η 6η Μεραρχία με το 1ο Σύνταγμα Ευζώνων απέκρουσε επιθέσεις και απώθησε τις τουρκικές δυνάμεις από τον Άγρα. Στις 3 Νοεμβρίου η 3η Μεραρχία ενήργησε εκκαθαριστικές επιχειρήσεις στην περιοχή του Τεχόβου. Την επομένη, 4 Νοεμβρίου, η ίδια μονάδα ανέλαβε την αποστολή να προωθηθεί, μέσω Καρυδιάς,προς το Όσλοβο (Παναγίτσα) και την Ζέρβη. Δέχτηκε όμως σφοδρά τουρκικά πυρά που την υποχρέωσαν να υποχωρήσει, να συμπτυχθεί και να προωθήσει μόνο ορισμένα αναγνωριστικά της τμήματα μέχρι το βλαχοχώρι Πατετσίν (Πάτημα).
Την ίδια μέρα η 4η Μεραρχία από το Κάτω Γραμματικό, αφού απέκρουσε μικροαντιστάσεις των Τούρκων στην περιοχή, κατέλαβε τις απογευματινές ώρες τα χωριά Κότσανα (Περαία) και Κατράνιτσα (Πύργους) και τμήματά της οχυρώθηκαν σε υψώματα νοτιοανατολικά της Άρνισσας, σε απόσταση βολής από τις τουρκικές θέσεις. Μικρή μονάδα ιππικού ανέλαβε αναγνωριστική αποστολή των εχθρικών θέσεων καθώς και της δυνατότητας επαφής με τον σερβικό στρατό. Έπεσε όμως σε ενέδρα τουρκική και σκοτώθηκαν δύο άνδρες ιππείς της μονάδας. (Για την τύχη των οστών των δύο νεκρών θα αναφερθούμε στο τέλος του άρθρου).
Η 6η Μεραρχία προωθήθηκε προς την Άρνισσα κατά μήκος της αμαξιτής οδού, με εμπροσθοφυλακή το 18ο Σύνταγμα Πεζικού, τρεις ημιλαρχίες ιππικού και το 1ο Ευζωνικό Σύνταγμα.
Οι πρώτες συγκρούσεις άρχισαν την πρωία της 4ης Νοεμβρίου και κράτησαν μέχρι αργά το βράδυ, χωρίς όμως αποτέλεσματα θετικά. Η εμπροσθοφυλακή, αφού εξουδετέρωσε μικροαντιστάσεις του εχθρού, κατά τις απογευματινές ώρες κατάφερε να φτάσει στη γραμμή των υψωμάτων νοτιοανατολικά της Άρνισσας, όπου όμως δέχτηκε αντεπιθέσεις και σφοδρά πυρά από αμυνόμενες εχθρικές μονάδες και αναγκάστηκε σε μερική υποχώρηση.
Με ενισχύσεις της Μεραρχίας αντεπιτέθηκε και κατάφερε να απωθήσει τον εχθρό στις αρχικές του θέσεις. Νυχτερινή επίθεση που επιχειρήθηκε από το 1ο Σύνταγμα Ευζώνων, συνάντησε τη λυσσώδη αντίδραση των τουρκικών δυνάμεων και δεν έφερε τα αναμενόμενα αποτελέσματα.
Την επόμενη ημέρα (5 Νοεμβρίου 1912) η επίθεση γενικεύθηκε και ο τουρκικός στρατός υποχρεώθηκε σε υποχωρητικούς ελιγμούς. Μέχρι το απόγευμα της ημέρας αυτής ο ελληνικός στρατός είχε επιβληθεί ολοκληρωτικά και το 1ο Ευζωνικό Σύνταγμα,που με τους 8 λόχους του πρωταγωνίστησε στις συμπλοκές, απελευθέρωνε την περιοχή μας και έμπαινε πρώτο θριαμβευτικά στην κωμόπολη του Οστρόβου.
Έτσι από την αυγή της 5ης Νοεμβρίου άνοιγε μια καινούρια σελίδα για τους υπόδουλους χριστιανούς κατοίκους της Άρνισσας, του Αγίου Αθανασίου, του Γραμματικού, της Ζέρβης,των Ξανθογείων και όλων των οικισμών της λεκάνης της Βεγορίτιδας, ένα μήνυμα ελπιδοφόρο για τη ζωή τους, για την τιμή τους, για την ασφάλεια και την προκοπή τους. Ξημέρωσε μια καινούργια μέρα, όπου όλα έλαμπαν από τον ήλιο της δικαιοσύνης και της ελευθερίας, που επέστρεφε επιτέλους στον τόπο της ύστερα από 530 μαρτυρικά χρόνια αβάσταχτης σκλαβιάς υπό τον τουρκικό ζυγό (1382-1912).
Πολύχρονοι αγώνες, αμέτρητες θυσίες και άφθονο αίμα μαρτύρων συντοπιτών μας κατά τον Μακεδονικό Αγώνα που είχε προηγηθεί, εύρισκαν επιτέλους την αιώνια λύτρωση και τη δικαίωσή τους με τη νικηφόρο προέλαση του Ελληνικού Στρατού και την απελευθέρωση της Μακεδονίας.
Την ίδια μέρα η 3η Μεραρχία εξουδετέρωσε τις εχθρικές θέσεις γύρω από τη Ζέρβη και μέσω της Τσέγανης (Αγίου Αθανασίου) κατευθύνθηκε προς το Γκορνίτσοβο (Κέλλη) και το Σόροβιτς (Αμύνταιο), όπου υπήρχαν τουρκικές αντιστάσεις.
Προς το Σόροβιτς κατευθύνθηκε και η 4η Μεραρχία,ανατολικά της Βεγορίτιδας και το βράδυ στρατοπέδευσε στην Κολάρτσα (Μανιάκι), ενώ η 5η Μεραρχία έφτασε στο Τσαλτζιλάρ (Φιλώτας). Στις 6 και 7 Νοεμβρίου έγιναν συντονισμένες εκκαθαριστικές επιχειρήσεις σε Γκορνίτσοβο και Μπάνιτσα και στις 7 Νοεμβρίου απελευθερώθηκε η Φλώρινα.
Οι δύο ιππείς που σκοτώθηκαν στις 4 Νοεμβρίου 1912 τάφηκαν πρόχειρα στο σημείο όπου έπεσαν. Είκοσι επτά περίπου χρόνια αργότερα, συγγενείς των δύο νεκρών στρατιωτών, ήρθαν στην Άρνισσα αναζητώντας στην περιοχή το χώρο ταφής και τα οστά τους.
Ο Περικλής Ηλιάδης από την Άρνισσα, 88 χρόνων σήμερα, μου αφηγήθηκε τα εξής σχετικά με το γεγονός: Λίγο πριν από την κήρυξη του πολέμου του σαράντα, ήταν καλοκαίρι του 1937, δεκαπεντάχρονο παλικάρι τότε,μαζί με τον συνομήλικό του Δημήτρη Κάρτα, με εντολή του προέδρου της Κοινότητας Σταύρου Χατζηχαρίση,πήραν φτυάρι και κασμά και πήγανε στην Μπόφτσα, τοποθεσία νοτιοανατολικά της Άρνισσας, για να σκάψουν σε κάποιο χωράφι.
Εκεί βρήκαν τρεις άγνωστους άντρες με κάποια σημειώματα ή χάρτες στα χέρια που τους υπέδειξαν το σημείο όπου έπρεπε να σκάψουν ο Ηλιάδης με τον Κάρτα. Τον έναν από τους άντρες αναγνώρισε αργότερα ο Περικλής Ηλιάδης: ήταν ο δασονόμος της περιοχής μας Ιωάννης Βαρδάκας.
Σκάβοντας επίμονα, αποκάλυψαν οστά δύο νεκρών και αφού τα καθάρισαν, τα παρέδωσαν στους τρεις κυρίους. Με τη φροντίδα του Ι. Βαρδάκα ανοίχτηκε νέος τάφος σε άλλο σημείο,όπου τοποθετήθηκαν τα οστά των νεκρών και περιφράχτηκε με σιδερένια κάγκελα. Ο νέος τάφος βρισκόταν κοντά στο σημείο όπου σήμερα σμίγουν οι δρόμοι που οδηγούν προς Άρνισσα και Φλώρινα μέσω Ξανθογείων.
Ο τάφος αυτός, με τα χρόνια που πέρασαν και με τα έργα της διάνοιξης του δρόμου προς την Άρνισσα, επιχωματώθηκε μερικώς, χορτάριασε, χάθηκαν τα ίχνη του. Μόνο το κυπαρίσσι που είχε φυτευτεί πλάι του και υπάρχει μέχρι σήμερα εκεί, θύμιζε τη θέση του. Με τον καιρό οι βροχές παρέσυραν τα χώματα από το επικλινές έδαφος και κάποιες εκσκαφικές εργασίες στην περιοχή έφεραν στο φως μέρος των οστών, τα οποία περισυνέλεξε ο σημερινός Νεωκόρος του Ναού της Άρνισσας Ιορδάνης Λαζαρίδης και τα παρέδωσε στον Ιερέα της Ενορίας π.Νικόλαο Τούλη και αυτός με τη σειρά του, αφού τα φρόντισε με τον οφειλόμενο σεβασμό και τα συσκεύασε επιμελώς, τα τοποθέτησε κάτω από την Αγία Τράπεζα στον Ναό της Αγίας Τριάδος, όπου φυλάσσονται μέχρι σήμερα. Τα ονόματα των νεκρών είναι άγνωστα.
Μια σχετική ενέργεια που έγινε προς το Γενικό Επιτελείο Στρατού, από τον κ. Θανάση Βαρδάκα, συνταξιούχο δασικό, κάτοικο Καλάμου Αττικής, υιό του Ιωάννη Βαρδάκα, για τη γνωστοποίηση των ονομάτων των δύο νεκρών, δεν έχει αποδώσει ακόμα.
Μια αναμνηστική στήλη, ένα λιτό και απέριττο μνημείο, στο σημείο όπου έπεσαν οι δύο στρατιώτες, με τα ονόματά τους, εφ’ όσον γίνουν γνωστά, ή και χωρίς αυτά, θα απέδιδε την ελάχιστη οφειλόμενη τιμή σε όλους αυτούς που πολέμησαν και έδωσαν την ζωή τους για να χαιρόμαστε εμείς σήμερα τον τόπο μας ελεύθερο. Είναι χρέος του Δήμου, των τοπικών Συλλόγων, όλων μας.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ – ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ

1. Επίτομη Ιστορία των Βαλκανικών Πολέμων ΓΕΣ/Δ.Ι.Σ. Αθήνα 1987

2. Ο Ελληνικός Στρατός κατά τους Βαλκανικούς Πολέμους ΓΕΣ/Δ.Ι.Σ. 1988

3. Μεγάλη Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια (τομ. ΙΘ΄)

4. Πρακτικά Β΄ Πανελ. Ιστορικού Συνεδρίου Βαλκανικών Πολέμων (Γιαννιτσά 2002)

5. Σπύρου Μελά: «Οι Πόλεμοι 1912-1913» εκδ. ΜΠΙΡΗΣ 1972

6. Ημερολόγιο Μ.Ε.Σ.Ν.Α. 1994

7. Παπαλαζάρου Ιωάννη: «ΑΓΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ (ΤΣΕΓΑΝΗ)» 2008

ΜΕΡΟΣ Β’

ΠΗΓΗ

11 Σχόλια to “Η ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΟΣΤΡΟΒΟΥ (4-5 Νοε.1912) – Μέρος Α’”

  1. juliet said

    Ανδρέα , αυτές τις μέρες πολλές οι αναρτήσεις για ήρωες αφανείς , για Πατριώτες , για ήττες , για δόξες , για σελίδες Ιστορίας Ελληνικής……τ’αποτέλεσμα ; ακόμη δεν συνειδητοποίησες ότι ο λαός τούτος αλλοιώθηκε ; ζήτω ο σοσιαλήστης Παπανδρέου …μοίρασε καθρεφτάκια στους ιθαγενείς , προσκύνησαν και τώρα είναι δύσκολο η μέση να επανέρθει στην ευθεία.
    Οι ήρωες πολέμησαν για την τιμή της Πατρίδας , οι νεοέλληνες πολέμησαν για την τιμή της τσέπης και τώρα εμείς ερχόμαστε να διορθώσουμε τι ; τη τρύπια τσέπη η την άνευ αξία ζωή μας ;την ισοπεδωμένη .

    • Πελασγός said

      Juliet,
      οι αναρτήσεις για τέτοια θέματα δεν ειναι ποτέ αρκετές , πόσο μάλλον πολλές.
      ΚΑι λίγες είναι.Στο κάτω κάτω κακό δεν κάνουν,
      αλλά μην περιμένουμε απο τα blogs και τις αναρτήσεις να αλλάξουν τα πράγματα.

      Τὼρα τι αποτέλεσμα να υπάρξει αγαπητή φίλη ; τι προσδοκάς από τις αναρτήσεις για όσους πολέμησαν;
      να αναστηθούν οι ήρωες και να ξαναπολεμήσουν για λογαριασμό μας; αυτοί έκαναν το χρέος τους.
      Εμείς ως λαός ακούμε πόλεμο και αλλάζουμε συζήτηση και το 1996 ΣΤΑ ΙΜΙΑ το ίδιο έγινε.

      Προχτές είπε η Μέρκελ ότι χανουμε την εθνική μας κυριαρχία. Ε ΚΑΙ;; ποιός νοιάζεται για την κυριαρχία;
      μην τυχόν και αποκτήσουμε εθνικό νόμισμα τους φοβίζει.
      ΚΑι η αριστερά που σήμερα είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη γαι την απώλεια ΕΘΝΙΚΗΣ κυριαρχίας,
      ΟΤΑΝ ΕΠΡΟΚΕΙΤΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ …ΔΕΝ ΗΘΕΛΕ ΠΟΛΕΜΟ …ΗΘΕΛΕ ΤΟ ΑΙΓΑΙΟ » ΘΑΛΑΣΣΑ ΕΙΡΗΝΗΣ» , «ΦΙΛΙΑ ΤΩΝ ΛΑΩΝ» στην ουσία ΣΥΓΚΥΡΙΑΡΧΙΑ με τοςυ Τούρκους.

      Πουλήθηκε η εθνική μας κυριαρχία στα ΙΜΙΑ και στην ουσία ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΑΟ. ΓΙΑΤΙ Ο ΑΛΟΣ ΕΞΕΛΕΞΕ ΠΑΛΙ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΠΟΥ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΕ ΤΟΥΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥΣ.
      Ο λαός όμως , «κύριος» , » αξιοπρεπής» σηκώθηκε την άλλη μέρα και πήγε στις δουλειές του.
      Και μάλιστα ΨΗΦΙΣΕ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΗΜΙΤΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΞΑΝΑΚΑΝΕ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ.

      ΛΟΙΠΟΝ μην εκπλήσεσαι αγαπητή μου και μη μαραζώνεις .Πάντα έτσι ήτανε.ΠΑΝΤΑ.
      Λίγοι ήταν πάντα οι ΕΛΛΗΝΕΣ.ΛΙΓΟΣΤΟΙ.ΑΝ ΕΙΜΑΣΤΑΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΟΠΩΣ ΠΑΛΙΑ ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΑΝ ΚΟΣΜΟΚΡΑΤΟΡΕΣ.

      Ο κάθε ένας από μας εχει πλέον ΜΟΝΟ ΑΤΟΜΙΚΗ ευθύνη, ως «ΚΥΡΙΑΡΧΟΣ ΛΑΟΣ» είμαστε ένοχοι εσχάτης προδοσίας.Διότι μετα από 2 εκλογές ΤΟ 2012 επιλέξαμε συνειδητά αυτους που θα ξεπουλούσαν τήν εθνική μας κυριαρχία προκειμένου να μη χάσουμε τις καταθέσεις στις τράπεζες και ..που να «ξεβολευτούμε τώρα».
      Αλλά μην ὲχουμε την εντύπωση ότι και όσοι είναι οι φτωχοί και θιγόμενοι πιό βάναυσα από τα μέτρα θα πολεμούσαν σήμερα για ότι πολέμησαν τότε οι ήρωες.Το εθνικὸ φρόνημα δεν εξαρτάται από την οικονομική κατάσταση,
      αλλά από την πίστη στα ιδανικά και στις αξίες της ελληνικής φυλής.

      Η ζωή μας δεν ειναι άνευ αξίας όσο μας εμπνέουν όλα αυτα τα γεγονότα και οι ηρωισμοί.
      Διότι άν μας εμπέουν πάντα υπάρχει η πιθανότητα μιμούμενοι τους προγόνους μας
      που πολέμησαν να αποκτήσει αξία η ζωή μας και σήμερα.

      ΛΑΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΟΛΕΜΑΕΙ ΟΤΑΝ ΟΙ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΕΛΛΟΝ.

      • juliet said

        Πελασγέ,
        καλησπέρα ,συμφωνούμε , και επιμένω….. θέλω αποτέλεσμα . Εχουμε ένα θέμα , μιά κατάσταση , το μαγαζί θυμάται παλιά μεγαλεία και τώρα πτωχεύει , τι κάνουμε το βάζουμε στο άρθρο99; η το σώζουμε ; ΠΩΣ; Η συνείδηση η αλλιώς εθνικό φρόνημα όπως το λες εσύ δεν είναι έμφυτο είναι επίκτητο και το περιβάλλον είναι αυτό που αναπτύσει τα φρονήματα.
        Πριν από χρόνια στη Αix en Provence προσπαθούσαν να πείσω – πρόσεξε τη λέξη να πείσω – μια καθηγήτρια του Ελληνικού Δημοσίου ότι ο Σημίτης ήτανε ότι χειρότερο πέρασε από τούτο το Εθνος και μου είπε ……δεν τον άφησαν να ολοκληρώσει το έργο του , μια τετραετία ακόμη και θα μας έσωζε . Βέβαια το έκλεισα το θέμα και της είπα λυπάμαι που διδάσκει τα Ελληνόπουλα , όταν η ίδια δεν έχει κρίση .
        Μιλάς για τους λίγους ……..εγώ θέλω τους πολλούς . Εδώ έχουμε συνεχώς γκρέμισμα ….κατρακύλα και πάλι από την αρχή , σε κάθε τραγωδία , ο τραγωδός στέλνει τον από μηχανής Θεό να φέρει την κάθαρση.Τούτη τη φορά , ποιός ή τι θα είναι ο από μηχανής Θεός ;
        Ολα αυτά τα λέω γιατί αυτές τις μέρες οι συγκυρίες μ’εφεραν αντιμέτωπη με καταστάσεις και άνθρώπους και είδα ότι …..ο λαός λυγίζει , η οικονομική δυσπραγία τον έχει μουδιάσει .

      • Πελασγός said

        Juliet,
        «Η συνείδηση η αλλιώς εθνικό φρόνημα όπως το λες εσύ δεν είναι έμφυτο είναι επίκτητο και το περιβάλλον είναι αυτό που αναπτύσει τα φρονήματα.»

        Ναι «καλλιεργείται» το φρόνημα αλλά φυσικά σε γόνιμα εδάφη , σε ελληνικές ψυχές
        και θέλει φροντίδα και συνείδηση της ιστορικής συνέχειας που αποκτιέται με γνώση.

        Ψυχολογία και ηθικό χρειάζεται να χτίσουμε κυρίως, μεταξύ μας στις γειτονιές.
        Αντι να διαφωνούμε για του πολιτικούς.
        Κάθε θετική λέξη , μια ενθαρυντική κίνηση πρός ένα γείτονα , φίλο ,συγγνενή έχει καταλυτική σημασία.
        ΚΑι η έμπρακτη αλληλεγγύη μας και αγάπη μας , στο μέτρο του εφικτού για τον καθένα, μας κάνει
        συνεκτικούς σαν κοινωνία.

        Άλλωστε τόσα χρόνια που είχαμε την επίπλαστη ευμάρεια ούτε ΗΘΙΚΟ ΟΥΤΕ ΕΘΝΙΚΟ ΦΡΟΝΗΜΑ ΕΙΧΑΜΕ.
        Οπότε δεν έχει να κάνει με την κρίση.
        Αντιθέτως η κρίση μπορεί να αποβεί η θρυαλίδα , να γίνει αφορμή να το δούμε αλλιώς .
        Τα δείξει η επόμενη δεκαετία.

  2. φωτεινη said

    το αιμα γραφει με ανεξιτηλα γραμματα.
    δεν σβηνουν ποτε.
    κι αν τωρα οι πασοκιστανοι του ντενεκε ξεγανωτου,δεν ενδιαφερονται παρα μονον για την τσεπη τους,την τρυπια,οπως λεει η Ζουλιετ,υπαρχουν και θα υπαρχουν παντα ελληνες,που θα διαβαζουν με συγκινηση αυτες τις σελιδες της ιστοριας μας.
    δεν χρειαζονται πολλοι,λιγοι φτανουν.
    οπως παντα αλλωστε.

  3. Διαμάντω said

    Όλη η Μακεδονία είναι μία Ιστορία, με πολέμους, σφαγές, διώξεις και δεν συμμαζεύεται!
    Εμείς πρέπει να κρατούμε ζωντανή την Ιστορία αυτού του τόπου, σαν κόρη οφθαλμού να μη χαθεί από τους ψευτοκουλτουριάρηδες, απάτριδες,κολωνακιοβολεμένους τεμπέληδες που το παίζουν και ειδήμονες.

    • juliet said

      Διαμάντω , καλησπέρα
      στη Μακεδονία πολέμησαν και Πελοποννήσιοι και Κρητικοί ….ΟΛΟΙ οι Ελληνες .ΟΛΗ η Ελλάδα είναι μια ιστορία με σφαγές και διώξεις πάντα κάποιο σπίτι θα θρηνούσε. Μη πέφτουμε στη λούμπα με διαχωρισμούς …..οι κολωνακιοβολεμένοι δεν είναι μόνο Αθηναίοι , μπορεί να είναι και Μακεδόνες , Κρητικοί ……Πελοποννήσιοι ….κλπ.

      • Διαμάντω said

        Τζούλιετ
        καλησπέρα σου.
        Δεν διαχωρίζω κανέναν βρε, απλά αναφέρω την Μακεδονία λόγω του άρθρου.
        Όλη η Ελλάδα μας έχει Ιστορία και πάνω από όλα ΗΡΩΕΣ που οι σημερινοί τους φτύνουν δυστυχώς.

      • juliet said

        Συγγνώμη Διαμάντω, αλλά είμαι μάλλον κουρασμένη και δεν το κατάλαβα ότι το έγραψες έτσι , είδα και Κολωνάκι …θυμήθηκα και κάτι θαμώνες και την πάτησα , άκουγα και βουλή ..όλα μαζί

  4. Ταβλάς Ιωάννης said

    Παρακαλώ πολύ αν κάποιος γνωρίζει να με ενημερώσει για να ξεκαθαρίσω (η μάχη της Σιατίστης πραγματοποιήθηκε στις 4 Νοεμβρίου 1912 αλλά και η μάχη του Οστρόβου κι εκείνη έγινε στις 4-5 Νοεμβρίου 1912).Έτσι τουλάχιστο διαβάζω στο διαδίκτυο από κάποιες καταχωρήσεις.Ενδιαφέρομαι πολύ να μάθω γιατί και στις δυο αυτές μάχες πολέμησε ο παππούς μου.Γίνεται την ίδια ημέρα να συμμετέχεις σε δυο μάχες και σε διαφορετικά σημεία; Πολύ θα χαρώ αν πάρω απάντηση. Σας ευχαριστώ.ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΑΒΛΑΣ εκ ΚΡΙΤΣΑΣ ΛΑΣΙΘΙΟΥ

    • Γιάννη,καλησπέρα
      δυστυχῶς,δέν μπορῶ νά σοῦ πῶ κάτι σίγουρο,πέραν εἰκασιῶν.
      Τό ὅτι ἀκούγεται παράξενο,δλδ ὁ παπποῦς σου νά πολέμησε καί στίς δύο τοποθεσίες τήν ἴδια ἡμέρα,ναί,θά συμφωνήσω.Εἶναι μεγάλη ἡ ἀπόστασι.
      Ἀλλά: Μήπως,τό σῶμα τοῦ παπποῦ σου,μετεκινήθη διά ταχείας προελάσεως καί πολέμησε τήν 5η Νοε στήν Ἄρνισσα;
      Ἐάν γνωρίζεις σέ ποιό Σῶμα ἀνῆκε ὁ παπποῦς,ἴσως βοηθοῦσε νά βροῦμε κάτι παραπάνω.
      (Ὁ παπποῦς μου πολέμησε στήν Στρατιά Ἠπείρου κι ἐκεῖνες τίς ἡμέρες πολεμοῦσε ἔξω ἀπό τήν Φλώρινα,ὁπότε -ἀτυχῶς γιά τήν ἔρευνά σου- δέν θά βοηθήσουν οἱ περιγραφές του).
      Στήν διάθεσί σου γιά ὁτιδήποτε περαιτέρω καί τούς χαιρετισμούς μου στήν ὠραία Κριτσά.

Σχολιάστε