ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Η πλάνη της επικράτη… στη Η πλάνη της επικράτησης της Δυ…
    Μέλια στη Αβέρωφ: Δώδεκα χρόνια στη θάλα…
    ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ στη Αβέρωφ: Δώδεκα χρόνια στη θάλα…
    Η θρησκευτική πολιτι… στη Η θρησκευτική πολιτική του Μ.…
    Ο Αλέξιος Ε΄ Δούκας… στη Ο Αλέξιος Ε΄ Δούκας ο Μούρτζου…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

ΚΡΑΤΙΚΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ (ΚΕΑ 202)

Posted by ΑΝΔΡΕΑΣ ΤΕΝΕΕΥΣ στο 5 Οκτωβρίου, 2012

https://i0.wp.com/i56.tinypic.com/291hkkj.jpg Η δημιουργία του αποφασίστηκε το 1917 όμως ο πόλεμος που ακολούθησε καθυστέρησε την ίδρυσή του μέχρι το 1925. Η έδρα του ήταν στο Φάληρο, στην ίδια περιοχή που αποτέλεσε αργότερα την έδρα ενός άλλου κατασκευαστή, της ΑΕΚΚΕΑ, ενώ η τεχνολογία και η τεχνογνωσία προήλθε από τη Βρετανική Blackburn Aircraft. Ο πρώτος τύπος που κατασκευάστηκε στο εργοστάσιο ήταν το Blackburn Velos, το οποίο σχεδιάστηκε από τη Βρετανική εταιρεία.

https://i0.wp.com/i142.photobucket.com/albums/r111/NeuralDream/blogger/BlackburnVelos.jpg
(Στήν φωτογραφία τό Blackburn Velos σέ φᾶσι ἀποθαλασσώσεως,κατά τίς δοκιμές στόν Φαληρικό ὅρμο)

https://i0.wp.com/i142.photobucket.com/albums/r111/NeuralDream/blogger/KEAChelidon.jpgΤο 1927 παρουσιάστηκε ένα καθαρά Ελληνικό σχέδιο, το Χελιδών, ένα στρατιωτικό αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων. Χρησιμοποιούσε ένα κινητήρα Salmson ισχύος 120 ίππων και είχε μέγιστη ταχύτητα 150 χλμ την ώρα. Κατασκευάστηκε μόνο ένα για λογαριασμό του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, καθώς θεωρήθηκε κατώτερο των εναλλακτικών τύπων. Αργότερα το εργοστάσιο κατασκεύασε αεροσκάφη διαφόρων τύπων κατόπιν αδείας, συμπεριλαμβανομένων των Avro 504-O και 504-N, Atlas (τα οποία έφεραν τροποποιήσεις σε σχέση με τις κανονικές εκδόσεις της Armstrong-Whitworth) και 621 Tutor. Από το τελευταίο κατασκευάστηκαν τουλάχιστον 60 μονάδες, με ρυθμό που άγγιξε τα επτά αεροσκάφη το μήνα στις αρχές του 1940.

https://i0.wp.com/s1.postimage.org/5uiabjid9/pzl24.jpgΟι προετοιμασίες για την παραγωγή του PZL P.24, του κύριου μαχητικού της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας την περίοδο εκείνη, καθώς και του ελαφρού βομβαρδιστικού Henschel Hs 126K-6,για το οποίο είχε γίνει μία παραγγελία 90 αεροσκαφών στο ΚΕΑ, δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ λόγω της έναρξης του Ελληνοϊταλικού πολέμου τον Οκτώβριο του 1940. https://i0.wp.com/www.haf.gr/el/mission/weapons/historic/images/hs_126k-6.jpg
Το μόνο αεροσκάφος που παρήχθη από το ΚΕΑ και έλαβε μέρος στις πολεμικές επιχειρήσεις του Β’ παγκοσμίου Πολέμου ήταν το 621 Tutor. Η παραγωγή του εργοστασίου δεν περιοριζόταν μόνο στην κατασκευή αεροσκαφών αλλά και βομβών, εργαλείων και ανταλλακτικών. Κατά τη διάρκεια της Γερμανικής κατοχής της Ελλάδας οι εγκαταστάσεις του ΚΕΑ χρησιμοποιήθηκαν από τη Luftwaffe για τεχνική υποστήριξη, ενώ οι εγκαταστάσεις που βρίσκονταν στο αεροδρόμιο αποτέλεσαν στόχο συμμαχικών βομβαρδισμών.

Μετά τον πόλεμου στο ΚΕΑ κατασκευάστηκαν αριθμός ανεμόπτερων όμως τελικά περιορίστηκε στην παροχή εργασιών συντήρησης για τα αεροσκάφη της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, με περιορισμένη κατασκευαστική δραστηριότητα, η οποία παραχωρήθηκε στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ), όταν αυτή αργότερα ιδρύθηκε. Παρόλα αυτά, το ΚΕΑ παρήγαγε μέχρι το τη δεκαετία του 1990 αριθμό μη επανδρωμένων αεροσκαφών Πήγασος, τα οποία εξελίχθηκαν από την ΕΑΒ, και δημιουργήθηκε το Ελληνικό Κρατικό Ινστιτούτο Ερευνών. Η ιστορική εταιρεία σήμερα υπάγεται στην Ελληνική στρατιωτική διοίκηση.

ΠΗΓΗ
(Καί γιά περισσότερες πληροφορίες: ΕΔΩ )

Σήμερα,τό μόνο πού ἔχει ἀπομείνη γιά νά μᾶς θυμίζῃ τό ΚΕΑ 202 στό παλαιό Φάληρο,εἶναι τό ναΐδριο τῆς ἁγίας Σκέπης πού χτίσθηκε τό 1952,μέ συνεισφορά ὅλων τῶν ἐργαζομένων.

15 Σχόλια to “ΚΡΑΤΙΚΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ (ΚΕΑ 202)”

  1. Μέλια said

    Η δημιουργία του Κρατικού Εργοστασίου Αεροσκαφών,αποφασίστηκε το 1917, επιλέχθηκε ο τόπος εγκατάστασή του, όμως οι πολεμικές περιπέτειες που ακολούθησαν αργότερα, και προπάντων ο διχασμός των δύο μεγάλων πολιτικών παρατάξεων, είχαν ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση της ίδρυσής του.

    Ιδρύθηκε το 1925, μετά από απόφαση του Ελευθερίου Βενιζέλου, ο οποίος πείστηκε από τον Α. Μωραϊτίνη, ο οραματιστής της αεροπορικής βιομηχανίας για την Ελλάδα, για την ίδρυση ενός εργοστασίου αεροπλάνων στο Παλιό Φάληρο, σε συνεργασία με την βρετανική εταιρεία Blackburn Aeroplane and Motor Company Limited, σήμερα γνωστή ως British Aerospace. Ο Νόμος 3440 της Βουλής των Ελλήνων, επικύρωνε τη συμφωνία με τους Βρετανούς. Απασχόλησε αρχικά κάπου 200 εργάτες, και μια ομάδα Βρετανών τεχνικών. Σκοπός του, η κατασκευή εκπαιδευτικών αεροσκαφών και η συντήρηση των υπόλοιπων αεροσκαφών της εποχής εκείνης.

  2. antart22 said

    Άλλο ένα όραμα που «σκουπίστηκε» με άζαξ που τα κάνει αόρατα…

  3. φωτεινη said

    δεν μπορω να καταλαβω γιατι οποιαδηποτε κινηση γινοταν και γινεται στην Ελλαδα για καλο,θαβεται.
    μια ζωη τα ιδια.
    ποιες δυναμεις το κατορθωνουν αυτο;

    • juliet said

      Ο κακός εαυτός του Ελληνα , το alter ego .
      Kαλησπέρα , Φωτεινή μου .

      • φωτεινη said

        καλησπερα Ζουλιετ.
        ο κακος εαυτος του Ελληνα,Ζουλιετ μου,η οι προδοτες του Ελληνα;
        οι ελληνοφωνοι,οπως τους λενε,αλλα σποροι αλλονων…

      • Astillais said

        Άν μιλήσεις σου λένε
        Γιατί εσύ θα φτιάξεις τον κόσμο;
        ή
        τι σε νοιάζει;
        ή
        έλα μωρέ σιγά;
        ή
        ή
        ή
        αν δεν μιλήσεις
        εμ δεν μίλησες;
        αυτό δεν είναι φασισμός όοοοχι δεν είναι
        εμ τι είναι δηλαδή;
        Να σε γκαβώνουν και να σε κατηγοράνε για τυφλό
        Μωρ΄μπα κι έχουμε τον κατηγορουμενοέλκτη
        Λεπόοοον το αποφάσισα
        Τέλος η αντικειμενικότης και η αυτογνωσία
        Όση είχα να δώσω , έδωσα.
        Απο τούδε επίθεση κι άγιος ο Θεός

    • Γιάννης Μ. said

      Την καλησπέρα μου

      face & twit καλούν κόσμο την Τρίτη στο Σύνταγμα. Είδωμεν. Θα είναι η πρόβα για το τελικό ΟΧΙ ;

  4. juliet said

    Συμφωνώ , αλλά μην ξεχνάς ότι βρίσκουν και τα κάνουν .
    » Οταν λέμε πως ο χειρότερος εχθρός του τόπου μας είμαστε εμείς οι ίδιοι , δεν λέμε τίποτε διαφορετικό από το αν λέγαμε πως ο χειρότερος εχθρός του ανθρώπου είναι ο ίδιος ο άνθρωπος »
    Λορεντζάτος Ζήσιμος

  5. Αρχάγγελος(Το πιό βαθύ σκοτάδι είναι πρίν ξημερώση.) said

    Καλησπέρα, και συγχαρητήρια για το άρθρο, άμα διαβάσει κανείς την ιστορία του Ελληνικού αυτοκινήτου
    (h**p://www.votegreece.gr/archives/9047)

    μαζί με το άρθρο
    (h**p://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=56092&Itemid=151)

    θα καταλάβει ότι είναι πολλά τα οικονομικά συμφέροντα μαζί με τα κλειστά «επαγγέλματα», πρέπει αν θυμάμαι καλά να έχω ξαναγράψει για τα fuel cells ή αλλιώς κυψέλες υδρογόνου, είναι η νέα μορφή ενέργειας που δεν θέλουν οι ΝΤΠ να την αναπτύξουμε διότι είναι πολύ φτηνή 100% οικολογική, αφού δεν αφήνει ρύπους και παράγεται από νεράκι που δόξα το Θεό έχουμε μπόλικο και δεν το ελέγχουν αυτοί.

    Για να μην πω ακόμα για το Pony που θα θυμάστε όλοι (h**p://ellas2.wordpress.com/2012/05/13/pony-%CE%B7-%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%80%CE%B9%CE%BF-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%84%CF%85%CF%87%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF%CF%85-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD/)
    πως το «φάγανε» και αυτό.

    Για να θυμίσω και το αμυντικό σύστημα από το ΑΠΘ που δεν το προωθήσαμε διότι δεν ήταν αγορασμένο με τις ανάλογες μίζες από τους φίλους μας προμηθευτές από το εξωτερικό.

Σχολιάστε