ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Η πλάνη της επικράτη… στη Η πλάνη της επικράτησης της Δυ…
    Μέλια στη Αβέρωφ: Δώδεκα χρόνια στη θάλα…
    ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ στη Αβέρωφ: Δώδεκα χρόνια στη θάλα…
    Η θρησκευτική πολιτι… στη Η θρησκευτική πολιτική του Μ.…
    Ο Αλέξιος Ε΄ Δούκας… στη Ο Αλέξιος Ε΄ Δούκας ο Μούρτζου…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Ὁ Ἰμπραήμ πυρπολεῖ τήν ΑΓΙΑ ΛΑΥΡΑ (4 Μαΐ.1826)

Posted by ΑΝΔΡΕΑΣ ΤΕΝΕΕΥΣ στο 4 Μαΐου, 2014

https://averoph.files.wordpress.com/2014/05/ceb1ceb3-cebbceb1cf85cf81ceb1.jpg

«Φθάσας δέ ὁ Ἰβραήμης εἰς τάς Πάτρας,διέταξε τόν περιφερόμενον τήν ἐπαρχίαν τῆς Γαστούνης Δελῆ-Ἀχμέτην νά ἐπανέλθῃ ἐκεῖ·αὐτός δέ,παραλαβών τήν φρουράν τῶν Πατρῶν,ἀνέβη ἀμαχητί εἰς τήν πόλιν τῶν Καλαβρύτων,ὅπου δέν ηὗρε ψυχήν,καί κατακαύσας αὐτήν ἐστράτευσεν εἰς Κλοκινοχώρια»

(ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ,ὑπό ΣΠ.ΤΡΙΚΟΥΠΗ,τόμος Δ’)

Ο Ιμπραήμ μετά τήν «πύρρειο νίκη» του επέστρεψε από τό Μεσολόγγι στήν Πάτρα. Τού είχαν απομείνει μόνο 3500 τακτικοί στρατιώτες καί είχε άμεση ανάγκη ενισχύσεων. Χωρίς νά χάσει καιρό έστειλε τόν Δελή Αχμέτ, πού είχε αφήσει ως φρουρά στό κάστρο τής Πάτρας, νά ρημάξει τή Γαστούνη καί στή συνέχεια τόν διέταξε νά κατευθυνθεί στή Μεσσηνία καί νά ζητήσει ενισχύσεις από τά κάστρα τής Μεθώνης καί τής Κορώνης. Ο ίδιος μέ τό στράτευμά του καί πολλούς ατάκτους πού συγκέντρωσε, κατευθύνθηκε στίς αρχές Μαΐου 1826 πρός τά Καλάβρυτα μέ τελικό προορισμό τήν Τριπολιτσά. Ταυτόχρονα ο Γάλλος Σουλεϊμάν μπέης βγήκε από τά μεσσηνιακά κάστρα καί επιτέθηκε στίς δυνάμεις τού Νικηταρά, τού Δημητρίου Πλαπούτα, τού Δήμου Κανελλόπουλου καί τού Γεωργίου Σισίνη πού βρίσκονταν στήν επαρχία τής Αρχαίας Ολυμπίας.

Οι μουσουλμάνοι τού Σουλεϊμάν έσπειραν τόν τρόμο στήν περιοχή καί έκαψαν τά χωριά Ζαχάρω, Άλβενα (Μίνθη), Γραίκα σκοτώνοντας τούς άνδρες καί σκλαβώνοντας τά γυναικόπαιδα. Στή συνέχεια πολιόρκησαν τούς κατοίκους τής Αγουλινίτσας πού είχαν καταφύγει μέ τίς οικογένειές τους στά νησιά τής λίμνης. Οι ενισχύσεις πού κατέφθασαν μέ τούς Λεονταρίτες τού Νικηταρά, καί τούς Τριφυλίους τού Γεωργίου Γρηγοριάδη, τού Διονυσίου Παπαθεοδώρου καί τών αδελφών Αναγνώστη καί Αδάμ Παπατσώρη στή θέση Κλειδί μεταξύ τών λιμνών τής Αγουλινίτσας καί τού Καϊάφα, έσωσαν τούς κατοίκους από βέβαιο θάνατο. Οι Αιγύπτιοι στρατιώτες υποχώρησαν καί επέστρεψαν στή Μεσσηνία έχοντας πετύχει τόν σκοπό τους, ο οποίος ήταν νά μήν παρενοχληθεί ο Ιμπραήμ στήν πορεία του πρός τήν Τριπολιτσά από τά Ελληνικά στρατεύματα.

Πράγματι ο Ιμπραήμ εισέβαλλε στήν επαρχία Καλαβρύτων ατουφέκιστος μέ εξαίρεση τόν Γεώργιο Λεχουρίτη πού τόν παρενόχλησε στό χωριό Νεζερά. Οι φήμες τόν έφερναν νά κατεβαίνει στήν Τριπολιτσά μέ 40.000 στρατιώτες έχοντας παρά τώ πλευρώ του τόν Κιουταχή πασά. Οι έντρομοι κάτοικοι τών επαρχιών σκόρπισαν στά βουνά καί στά λαγκάδια, ενώ δέν ήταν λίγοι αυτοί πού ταξίδεψαν μαζί μέ τά ζωντανά τους στό μοναδικό ασφαλές καταφύγιο τού Μοριά, τή Μάνη.

Στίς 4 Μαΐου 1826, ο Αιγύπτιος πασάς έφτασε στή μονή τής Αγίας Λαύρας, καίγοντας, λεηλατώντας καί καταστρέφοντας τά γύρω Καλαβρυτοχώρια. Ο βάρβαρος μουσουλμάνος κατέκαψε τήν ιστορική μονή πού είχε ιδρύσει ο ασκητής Ευγένιος στά χρόνια τού Νικηφόρου Φωκά (961) καί σύμφωνα μέ τούς ιστορικούς τής εποχής, κάθισε νά απολαύσει τό θέαμα. Ευτυχώς οι μοναχοί είχαν προλάβει νά μεταφέρουν τούς θησαυρούς καί τά κειμήλια τής μονής στό Μέγα Σπήλαιο.

ΠΗΓΗ

22 Σχόλια to “Ὁ Ἰμπραήμ πυρπολεῖ τήν ΑΓΙΑ ΛΑΥΡΑ (4 Μαΐ.1826)”

  1. Πετροβούβαλος said

    Η «Πύρρειος Νίκη» σε τι αναφέρεται; (ψάχνω τα χρονολόγια και παραείναι φτωχά)

    • Ἀναφέρεται στίς τρομακτικές ἀπώλειες πού εἶχε στό Μεσολόγγι (κοντά 25.000 ἔχασε)

      • Πετροβούβαλος said

        Θένκγιου βέρι μάτς σέρ!

      • «Ὁ στρατός μου θά ‘χε λιώση σάν τό χιόνι στά βουνά,ἄν τό Μεσολόγγι κράταγε δυό ‘βδομᾶδες ἀκόμη».Αὐτό ἐκμυστηρεύθηκε ἀργότερα ὁ Ἰμπραήμ στόν ναύαρχο Δεριγνῦ.
        (Ἄς ἦσαν καλά οἱ κυβερνῶντες,πού δέν ἀκολούθησαν τό σχέδιο τοῦ Καραϊσκάκη·δλδ νά στείλουν ἐνισχυμένο στόλο γιά νά ἐφοδιάζῃ τήν πόλι,ὅσο αὐτός θά κρατοῦσε ἀποκλεισμένες τίς ὁδούς ἐφοδιασμοῦ τῶν τούρκων ἀπό τήν στεριά.
        Τό Μεσολόγγι ἔπεσε ἀπό τήν πεῖνα καί τίς ἀρρώστεις κι ὄχι ἀπό τήν ἰσχῦ τοῦ ἀντιπάλου)

      • Πετροβούβαλος said

        Και τα ντιλς των φιλοεγγλέζων μη χ…

  2. Φώτος said

    40000 άνδρες… όσο ένα γήπεδο ποδοσφαίρου.
    Δηλ, ένα τίποτε, μπροστά σε έναν ολόκληρο λαό που μπορεί να είναι ενωμένος, ωργανωμένος και κυρίως με φρόνημα και πίστη.
    Δεν πρέπει να φαλτσάρουν βέβαια και τα μαύρα ακορντεόν, είναι ένα θέμα και αυτό.
    Καλημέρα.

    • Πετροβούβαλος said

      Tα μαύρα ακορντεόν είναι τμήμα του DNA δυστυχώς.

      Πολύ καλή σας ημέρα!

      • Φώτος said

        Πέτρο, επειδή το πρόβλημα είναι διαχρονικό, τα… ακορντεόν χρειάζονται για τις συγχορδίες με το εξωτερικό, αφού η… ντόπια μουσική δεν… συνάδει με τα ξένα ακούσματα-κάποιος πρέπει να κάνει την δουλειά…
        Το θέμα είναι πως δεν μπορούν να έχουν τον πρώτο λόγο, ούτε τα πρωτεία, αφού δεν είναι το έναυσμα, αλλά το επακολούθημα, οπότε ομιλούμε για το αποτελεσματικώτερο συνεπιβαίνον πλήρωμα, που σε βάθος χρονου συμπίπτει απολύτως με την εθνική διαταξική «μισγάγκεια» (περί… βαθέος το ανάγνωσμα).
        Μεγάλη τέχνη, που στην αισχρή της έκδοση καλείται δημαγωγία.
        Ο σεβασμός προς αυτούς που παίζουν κορώνα γράμματα τα πάντα (με σημερινούς όρους εργάζονται στην παραγωγή), είναι ένα ζητούμενο εκ μέρους των διανοουμένων (έχει σχέση και με τα χθεσινά) και μια μεγάλη ικανότητα που κατέχουν ασφαλέστερα αυτοί που έχουν διαδρομή «από τα κάτω προς τα πάνω»… εγγυημένα πράγματα και πάει παντου αυτό.

      • Πετροβούβαλος said

        Ναι μεν αλλά:

        1ον. Ο σεβασμός επιβάλεται, δεν εμπνέεται (εκτός αν μιλάμε για νεαρές ηλικίες και παιδεία)
        2ον. Εκ του 1ου, τον πρώτο λόγο τον αποκτά ο ικανός να τον αποκτήσει, όχι ο καλύτερος «ρήτορας»¨. Το μέσον προέχει των ιδεών. Στην τελική και ιστορικά, ΠΑΝΤΑ οι ιδέες ακολουθούσαν τον ιστορικό ρου.

        Οι «από κάτω προς τά πάνω» πορευόμενοι κατέχουν πολλών ειδών πρωτεία, αλλά δεν κατέχουν την απαραίτητη συνοχή σκοπών και σύμπνοια ιδεών. Αυτό είναι μέρος της φύσεώς τους.

        Προέχει η καταγραφή σφαλμάτων και η συνείδηση κινδύνου. Αλλιώς «αργότερα» και προσωπικά ποντάρω στο «αργότερα». Χίλιες φορές μακάρι να «χάσω τα λεφτά μου».

      • Φώτος said

        Όταν ακόμη το «μπαρούτι» μυρίζει Πέτρο, ισχύει ο σεβασμός προς τους της πυρίτιδος, όταν ανθίσουν τα άνθη της ειρήνης όλα έρχονται μόνα τους φυσιολογικά.
        Δεν είναι φρόνιμο να θέλει να αλλάξει κάποιος μονομιάς αδράνειες εκατοντάδων ετών.
        Το ίδιο μας λένε και σήμερα, εγχείρηση χωρίς αναισθητικό.
        Οι εξ απαλών ονύχων μέλλοντες άρχοντες, βάζουν άλλους όνυχες να «σκάπτουν» συνήθως και αυτοί…
        Το… cursus honorum που αναφέρω, επιβάλλει εξονυχιστικό έλεγχο και «δοκιμασίες».

      • Πετροβούβαλος said

        Βασικά δεν διαφωνούμε καθόλου. Παρόλα αυτά, τουλάχιστον σε επίπεδο χάρτου, έχω προσωπικά απογοητευτεί από το 99% των «από κάτω προς τα πάνω». Θα μου πεις απομένει το 1%. Ίδωμεν, απομένουν οι «δοκιμασίες».

      • Φώτος said

        Δεν θέλω να μπώ στα βαθειά, εδώ τώρα, αλλά μια και το έφερε ο… μπάτης.
        Κάθε μεγάλη πορεία των επαιόντων, ξεκινάει με ένα μικρό πρώτο βήμα.
        Δεν θα αντέξουν όλοι μέχρι τέλους… όμως, πρέπει να έχουν ξεκινήσει από το πρώτο βήμα για να γνωρίζουν τα ΠΑΝΤΑ, έστω και γιά λίγο.
        Η καταγραφή των… αποχρώντων στόχων, είναι ένα θέμα που νοείται ως πλαίσιο (3-4 συνθήματα ίσως για τον απλό κόσμο… για το συμβόλαιο) και η επίτευξή τους αφορά τεράστια ενέργεια σκέψης πάνω (ΚΥΡΙΩΤΑΤΑ) σε γεωπολιτικές ισορροπίες και προβλέψεις (να μη πω ενοράσεις).
        Είναι τεράστιας σημασίας, ως πρώτο βήμα, να ξεκαθαρίσουν τα προτάγματα… ενα, δυο, τρια κλπ που θα αφορούν την μεγάλη πλειοψηφία.
        Εάν η πλειοψηφία δεν συμφωνεί με τα προτάγματα μιας εθνικής ελιτ (συμβολικής;)-που τα «κατέχει» αποδεδειγμένα και με στάση ζωής δικαιωμένα- τότε έχουμε σοβαρό πρόβλημα με την δημοκρατία, ως σύστημα, που δεν προηγείται της ασφάλειας των… σωρεύσεων από το παρελθόν (μην ανοίξουμε τώρα αυτό το κεφάλαιο και ας το αφήσουμε ως αυτόνομο για άλλη περίοδο).
        Η καθαρότης πάντως επί των διαδικασιών και των εκάστοτε «εθνικών ισολογισμών» από την όποια εξουσία, πρέπει να… εποπτεύεται από σώμα με τις ιδιότητες που ανέφερα (ελάχιστη δημοκρατική νομιμοποίηση με κάποιον εκλεκτικό δόκιμο τρόπο, κατι ίσως σαν γερουσία ας πούμε), για να είναι διαδραστικό και προς επάνω και προς τα κάτω.
        Το «κάτω» τώρα, στην ουσία το πόπολο, είτε θα ανέλθη, είτε θα αποσυρθή -εμπιστευόμενο το… ενδιάμεσο (sui generis), είτε το χειρότερο θα ξεκόψει, με ό,τι συνεπάγεται αυτό.
        Δεν βλέπω κάτι άλλο και πίστεψέ με, με ταλανίζει το θέμα σε δύο φάσεις από το 1985 και μια δεκαετία μετά… δύο φάσεις.

      • Πετροβούβαλος said

        😆 Αν προσπαθείς να με κάνεις να ευλογήσω τα γένια του Αβέρωφ δεν… 😆

        Σοβαρά: Με το δεδομένο «δημοκρατικό» περιβάλλον (κι εφ’ όσον κάποια άλλου είδους λύση ενέχει δυσβάσταχτους κινδύνους) προτείνω να σκεφτούμε με όρους κόστους/συναλλαγής. Αναφέρομαι σε ωμή χειραγώγηση και στα ανταλλάγματα που θα απαιτηθούν. Πάντα με γνώμονα την επιλογή της λιγότερο επικίνδυνης πορείας.

        Σε κάθε περίπτωση, αν και όταν αρχίσει να δημιουργείται εκτελεστικός βραχίονας, θα κάνω πάρτυ.

        (Το θέμα με ταλανίζει αδιάκοπα από τότε που μία καθηγήτρια θεία μου με αποκάλεσε φασίστα).

      • Φώτος said

        Ομολογώ πως δεν γνωρίζω τις ευρύτερες θέσεις του «Αβέρωφ» (χρόνος ένεκεν που δεν υπάρχει) και επομένως ό, τι γράφω αντανακλά μια χημεία πρίμα βίστα, ας πούμε.
        Τέλος πάντων, όταν υπάρχουν ανησυχίες σε μεγάλα καθολικά ζητούμενα βρίσκοναι πρό των κινδύνων και οι κοινοί τόποι, έτσι νομίζω.

      • Πετροβούβαλος said

        Κι εγώ αυτό πιστεύω, όμως είναι άκρως απαραίτητες οι «δοκιμασίες» (συ είπας).

        Οι ευρύτερες θέσεις του Αβέρωφ συμβολίζονται στο πλοίο, στον κυβερνήτη, στο πλήρωμά του και στον σπουδαίο Έλληνα, χάριν στον οποίο αποκτήθηκε. Η γεωστρατηγική είναι αγαπημένο πεδίο και η ιστορία το απαραίτητο θεμέλιό της. Ευχαριστώ για την ευκαιρία!

      • Φώτος said

        Δική μου η χαρά Πέτρο, μια μικρή… in vitro κρίσιμη μάζα, που εξέπεμψε στοιχειώδη… ταλαντώνοντας…

      • Πετροβούβαλος said

        «God works in mysterious ways»

        (H αγγλική απόδοση ταιριάζει καλύτερα)

  3. GO BACK IBRAHIM , GO BACK!

  4. […] επόμενη ημέρα (από την πυρπόλησι της Αγ.Λαύρας),ο Ιμπραήμ χωρίς νά συναντήσει καμία αντίσταση, έφτασε […]

  5. […] επόμενη ημέρα (από την πυρπόλησι της Αγ.Λαύρας),ο Ιμπραήμ χωρίς νά συναντήσει καμία αντίσταση, έφτασε […]

  6. […] επόμενη ημέρα (από την πυρπόλησι της Αγ.Λαύρας),ο Ιμπραήμ χωρίς νά συναντήσει καμία αντίσταση, έφτασε […]

  7. […] επόμενη ημέρα (από την πυρπόλησι της Αγ.Λαύρας),ο Ιμπραήμ χωρίς νά συναντήσει καμία αντίσταση, έφτασε […]

Σχολιάστε