ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Μέλια στη Αβέρωφ: Δώδεκα χρόνια στη θάλα…
    ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ στη Αβέρωφ: Δώδεκα χρόνια στη θάλα…
    Η θρησκευτική πολιτι… στη Η θρησκευτική πολιτική του Μ.…
    Ο Αλέξιος Ε΄ Δούκας… στη Ο Αλέξιος Ε΄ Δούκας ο Μούρτζου…
    Antonis στη Μελέτιος Μεταξάκης, ο μασώνος…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

21 Φεβρουαρίου 1913 :Αφιέρωμα στην Απελευθέρωση των Ιωαννίνων

Posted by Μέλια στο 21 Φεβρουαρίου, 2014

Φωτογραφία από:iconology2009.wordpress.com –

Ο Ελληνικός Στρατός του 1912, διαθέτοντας σχετικά περιορισμένες δυνάμεις και όντας υποχρεωμένος να διεξάγει επιχειρήσεις σε δύο μέτωπα, της Μακεδονίας και της Ηπείρου, δεν ήταν δυνατό να αναλάβει επιθετικές ενέργειες ταυτόχρονα και προς τις δύο αυτές κατευθύνσεις. Έτσι αποφασίστηκε να δοθεί προτεραιότητα στην απελευθέρωση της Μακεδονίας, αφού το επέβαλλαν σοβαροί εθνικοί λόγοι.

Στην Ήπειρο διατέθηκε αρχικά δύναμη μιας μεραρχίας περίπου, υπό τον Αντιστράτηγο Σαπουντζάκη Κωνσταντίνο, με αμυντική κυρίως αποστολή που απέβλεπε στην εξασφάλιση της μεθορίου, η οποία άρχιζε από το Άκτιο (στον Αμβρακικό κόλπο), περνούσε από την Άρτα και κατέληγε στα Τζουμέρκα, συνολικού αναπτύγματος 150 χιλιομέτρων περίπου.

Παρ’ όλα αυτά, με την έναρξη του πολέμου, οι ελληνικές δυνάμεις στην Ήπειρο (Στρατός Ηπείρου) πέρασαν τον Άραχθο και αφού κατέλαβαν, μετά από σύντομο αγώνα, διάφορα δεσπόζοντα υψώματα στα βορειοδυτικά της Άρτας, προέλασαν προς την Πρέβεζα την οποία απελευθέρωσαν στις 21 Οκτωβρίου και την οργάνωσαν ως βάση εφοδιασμού τους.

Μετά τις παραπάνω επιτυχίες, αλλά και την ευμενή εξέλιξη των επιχειρήσεων στη Μακεδονία, το Υπουργείο Στρατιωτικών ενίσχυσε το Στρατό Ηπείρου με διάφορες μονάδες από το μακεδονικό μέτωπο και το εσωτερικό και μετέβαλε την αποστολή του από αμυντική σε επιθετική.

Επακολούθησαν σκληροί αγώνες, στη διάρκεια των οποίων τα ελληνικά τμήματα κατέλαβαν στις 28 Οκτωβρίου την ισχυρή τοποθεσία Πέντε Πηγάδια και συνέχισαν προς την πεδιάδα των Ιωαννίνων, όπου είχε συγκεντρωθεί ο όγκος των τουρκικών δυνάμεων. Παράλληλα, άλλα ελληνικά τμήματα, που εξόρμησαν από την περιοχή της Καλαμπάκας, απελευθέρωσαν στις 31 Οκτωβρίου το Μέτσοβο.

Στο μεταξύ όμως οι συνθήκες του αγώνα είχαν μεταβληθεί σημαντικά, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών και της σοβαρής ενισχύσεως των Τούρκων με νέες δυνάμεις από την περιοχή του Μοναστηρίου. Έτσι η προέλαση του Ελληνικού Στρατού ανακόπηκε και οι αντίπαλοι περιορίστηκαν σε ανταλλαγή πυρών και αγώνα προφυλακών.

Tο τελευταίο δεκαήμερο του Νοεμβρίου, ύστερα από απόφαση της Κυβερνήσεως να επιδιώξει την απελευθέρωση της Ηπείρου πριν από τη σύναψη συνθήκης ειρήνης μεταξύ των εμπολέμων, ο Στρατός Ηπείρου ενισχύθηκε με  τη IΙ Μεραρχία από τη Θεσσαλονίκη και ανέλαβε νέα επιθετική προσπάθεια.

Μετά όμως από αλλεπάλληλες ενέργειες, από 1 μέχρι 3 Δεκεμβρίου, οι ελληνικές δυνάμεις προσέκρουσαν στην οχυρωμένη τοποθεσία των Ιωαννίνων, όπου και αναχαιτίστηκαν. Επακολούθησε περίοδος στασιμότητας στο μέτωπο, μέχρι της ενισχύσεως του Στρατού Ηπείρου και με τις IV και VI Μεραρχίες από το Θέατρο Επιχειρήσεων Μακεδονίας, αφού στο μεταξύ είχε ολοκληρωθεί η απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης και της Δυτικής Μακεδονίας και ήταν δυνατή η αποδέσμευση δυνάμεων για την επίσπευση της απελευθερώσεως της Ηπείρου.

Νέα επίθεση που έγινε από τις 7 μέχρι τις 10 Ιανουαρίου 1913, με κύρια προσπάθεια κατά του Οχυρού Μπιζάνι, αναχαιτίστηκε και πάλι από τους Τούρκους, με πολλές μάλιστα απώλειες για τις ελληνικές δυνάμεις.

Τελικά σφοδρή επίθεση, που εκτοξεύτηκε στις 20 Φεβρουαρίου του ίδιου έτους, είχε ως αποτέλεσμα τον αιφνιδιασμό των Τούρκων, ιδίως από τη βαθειά ελληνική εισχώρηση στο δεξιό πλευρό τους και την «άνευ όρων» παράδοση στον Ελληνικό Στρατό της πόλεως των Ιωαννίνων, μετά δύο ημέρες (21 Φεβρουαρίου 1913) από τον Τούρκο Διοικητή Εσσάτ Πασά.

Η νίκη είχε βραβεύσει τις ακαταπόνητες προσπάθειες, τον απαράμιλλο ενθουσιασμό, τη φιλοπατρία και την ακλόνητη πίστη του Έλληνα μαχητή. Η απελευθέρωση των Ιωαννίνων, πέρα από την εξουδετέρωση κάθε σοβαρής τουρκικής αντιστάσεως στην Ήπειρο και την κυρίευση σημαντικού πολεμικού υλικού, είχε πρώτιστα σοβαρή επίδραση στο ελληνικό γόητρο, το οποίο μετά και από την επιτυχία αυτή εξυψώθηκε διεθνώς. Ο ενθουσιασμός, με τον οποίο ο λαός των Ιωαννίνων δέχτηκε την είσοδο στην πόλη των ελληνικών στρατευμάτων, κατόπτριζε και τον πανελλήνιο ενθουσιασμό, που ήταν πράγματι πρωτοφανής.

Μετά την απελευθέρωση των Ιωαννίνων, οι IV και VI Μεραρχίες της Στρατιάς Ηπείρου μεταφέρθηκαν στη Θεσσαλονίκη. Οι υπόλοιπες κινήθηκαν βορειότερα και μέχρι τις 5 Μαρτίου 1913 απελευθέρωσαν τις περιοχές της Βόρειας Ηπείρου Αργυρόκαστρο, Χειμάρρα, Αγίους Σαράντα, Τεπελένι, Πρεμετή και Κλεισούρα, ενώ η Κορυτσά είχε ήδη απελευθερωθεί από τις 7 Δεκεμβρίου 1912.

Ο ακραιφνής ελληνικός πληθυσμός των περιοχών αυτών υποδέχτηκε με απερίγραπτο ενθουσιασμό τα ελληνικά στρατεύματα. Οι απελευθερωτικοί όμως αυτοί αγώνες και οι θυσίες του Ελληνικού Στρατού δεν είχαν τα προσδοκόμενα αποτελέσματα. Οι προαιώνιοι πόθοι και τα όνειρα των Ελλήνων της Βόρειας Ηπείρου έμειναν τελικά ανεκπλήρωτα, αφού η Βόρεια Ήπειρος περιλήφθηκε με απόφαση των τότε Μεγάλων Δυνάμεων στο νεοσύστατο Αλβανικό Κράτος, αλλάζοντας απλώς κυρίαρχο.

.
Πηγή: Επίτομη Ιστορία των Βαλκανικών Πολέμων 1912 – 1913, Τόμος Β΄
Γενικό Επιτελείο Στρατού/Διεύθυνση Ιστορίας Στρατού
.

26 Σχόλια to “21 Φεβρουαρίου 1913 :Αφιέρωμα στην Απελευθέρωση των Ιωαννίνων”

  1. » Οι υπόλοιπες κινήθηκαν βορειότερα και μέχρι τις 5 Μαρτίου 1913 απελευθέρωσαν τις περιοχές της Βόρειας Ηπείρου Αργυρόκαστρο, Χειμάρρα, Αγίους Σαράντα, Τεπελένι, Πρεμετή και Κλεισούρα, ενώ η Κορυτσά είχε ήδη απελευθερωθεί από τις 7 Δεκεμβρίου 1912. »

    Ἐκκρεμότητες ἔμειναν …

    ===

  2. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΕΣΟΝΤΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ.

  3. Ντοκουμέντο.

  4. ΕΝ ΧΟΡΩ: ΣΑΒΒΑΣ ΣΙΑΤΡΑΣ, Άσπρο τριαντάφυλλο…
    «Άσπρο τριαντάφυλλο κρατώ — Μαρία λεν’ την Παναγιά — Δόντια πυκνά»

    Ένας από τους σημαντικότερους Ηπειρώτες παραδοσιακούς ερμηνευτές, μας κάνει την τιμή να είναι ο κύριος προσκεκλημένος μας εκείνο το Πάσχα.
    Ο Σάββας Σιάτρας, από την Καρίτσα των Ιωαννίνων.
    Ένας από τους συνεπέστερους τραγουδιστές, πάντα πιστός στις αξίες των Παραδομένων, σε πείσμα των καιρών και του συρμού.
    Μας μιλά για τη ζωή του, για τη μεγάλη καριέρα του, για την αγάπη του κόσμου, για την ξενιτιά, για τους Έλληνες της διασποράς που δεκάδες φορές τους γλέντησε όπου γης, για την επιμονή του στο να μην αλλοιώσει ότι παρέλαβε από τους παλιότερους.
    Φυσικά, με την χαρακτηριστική φωνή του, θα τραγουδήσει για όλους τους Ηπειρώτες και τους Έλληνες, ωραία τραγούδια της Ηπείρου, από την Εταιρεία Ηπειρωτικών Μελετών που μας φιλοξένησε.
    Θα τον συνοδέψει η ορχήστρα του εξαιρετικού κλαρινίστα Κώστα Βέρδη.
    —————————————-­———————–
    ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ «ΕΝ ΧΟΡΩ»
    «Μια εκπομπή για την Παράδοση και τον Πολιτισμό»
    Υπεύθυνοι Παραγωγής: Ηλίας Γκαρτζονίκας, Δημήτρης Γκαρτζονίκας
    Ιστοσελίδα: http://www.enxoro.gr

    Βίντεο: http://www.youtube.com/enxoro

  5. Νά ζήσει το ΣΥΡΡΑΚΟ.

  6. Ο παραδοσιακός αυτός σκοπός είναι ο πλέον διαδεδομένος γαμήλιος σκοπός στα Μαστοροχώρια της Κόνιτσας.
    Χορεύεται ιδιαίτερα και τελετουργικά. Στην Πυρσόγιαννη – απ’ όπου και η συγκεκριμένη μελωδία – η «Γκάιντα» ή «Γάιτα»είναι ο σκοπός της νύφης, ο πρώτος χορός που χόρευε η νύφη αμέσως μετά τα στέφανα. Σε άλλα κοντινά χωριά η «Γάιτα» είναι ο χορός του γαμπρού ή και των δύο νεονύμφων. Μετά τη «Γκάιντα», υπάρχει γύρισμα σε «ριχτό στα τρία», όπως λέγεται στα Μαστοροχώρια το Χασαποσέρβικο.
    Πάντως, οι διάφορες ονομασίες χορών με το όνομα «Γάιτα» ή «Γκάιντα» (μονή, διπλή, στρωτή, νυφιάτικη, Πυρσογιαννίτικη, Παδιώτικη κλπ.), τόσο στα χωριά της Κόνιτσας όσο και σε εκείνα του Πωγωνίου, είναι ένα σαφές δείγμα για την ύπαρξη του μουσικού αυτού οργάνου στην περιοχή της Ηπείρου.
    Τα Μαστοροχώρια της Κόνιτσας δε, σημείο – σταυροδρόμι ανάμεσα στη Βόρεια Ήπειρο και τη Δυτική Μακεδονία, δέχτηκαν πάμπολλες επιρροές και από τις δύο αυτές περιοχές και διαμόρφωσαν ένα ιδιόμορφο στυλ τραγουδιών και μουσικής, απαράμιλλης ομορφιάς και ιδιαιτερότητας σε σχέση με την υπόλοιπη Ήπειρο.
    Οι εικόνες του βίντεο παρουσιάζουν τα βασικότερα από τα χωριά της Κόνιτσας (Ασημοχώρι, Πυρσόγιαννη, Πληκάτι, Δροσοπηγή, Βούρμπιανη και από την ίδια την Κόνιτσα) και από τη μέση και μετά τους θρυλικούς Κονιτσιώτες μαστόρους, που ταξίδεψαν από τα Βορειότερα μέρη των Βαλκανίων, ως την Περσία για να κατασκευάσουν οικοδομήματα που στέκονται μεγαλόπρεπα μέχρι σήμερα.
    Κλαρίνο: Νίκος Αλεξίου
    Βιολί: Δημήτρης Χριστόπουλος
    Λαούτο: Θανάσης Χριστόπουλος
    Ντέφι: Ρίτος Πανουσάκος
    Ηχογράφηση του 1992.

  7. Ενας περίφημος κλεφταρματωλός ήταν ο Παπά-Γιώργης «Ντελή-παπάς» .
    Γεννήθηκε στο χωριό Μαυραναίοι Γρεβενών και ήταν συγγενής των Ζιακαίων, έδρασε γύρω στα 1834 – 1854.
    Ξεχώρισε για τις διοικητικές, του ικανότητες, την πολεμική τον πονηριά, το παράτολμο θάρρος τον, αλλά και τη σωματική τον
    ρώμη. Τακτικές μάχες με τον Τουρκικό στρατό έδωσε στο Μέτσοβο και το Κουτσελιό. ‘Ήταν άριστος γνώστης όλων των περασμάτων τον Σμόλικα, και διακρίθηκε για την εξυπνάδα που διέθετε, ώστε να κρατά υπό έλεγχο όλες αυτές τις διαβάσεις της Βόρειας Πίνδου, οπότε αποτελούσε το συνεχές εμπόδιο σ’ όλα τα περάσματα των Τουρκαλβανών. Γι’ αυτές ακριβώς τις ιδιότητες οι Τούρκοι τον ονόμασαν Ντελή-Παπά (τρελλοπαπά). Το 1854 με τους δικούς του άνδρες, ενώθηκε με τις δυνάμεις του Θ. ΖΙΑΚΑ που μπήκαν στη Δυτ. Μακεδονία και πήρε μέρος στην μάχη τον Μέγα Σπήλιου Γρεβενών. Οι δραστηριότητες του ήταν και η αίτια που η «λαϊκή μούσα» τον έκανε τραγούδι, το οποίο ακούγεται και στις μέρες μας. Κούγω τον άνεμο κι αχάει,μωρέ παπά αχ Ντελή παπά. Τον κούγω να μαλώνει,Ντελή παπά λεβέντη. Τον κούγω να μαλώνει,Ντελή παπά λεβέντη. Με τα βουνά εμάλωνε,μωρέ παπά αχ Ντελή παπά. Και με τα δέντρα ηχούσε,Ντελή παπά λεβέντη. Και με τα δέντρα ηχούσε,Ντελή παπά λεβέντη. Εσείς βουνά των Γρεβενών,μωρέ παπά αχ Ντελή παπά. Και πεύκα του Μετσόβου,Ντελή παπά λεβέντη.Και πεύκα του Μετσόβου,Ντελή παπά λεβέντη. Εσείς καλά αχ τον ξέρετε,μωρέ παπά αχ Ντελή παπά. Αυτόν τον παπά Γιώργη,Ντελή παπά λεβέντη. Αυτόν τον παπά Γιώργη,Ντελή παπά λεβέντη. Που ήταν μικρός στα γράμματα,μωρέ παπά αχ Ντελή παπά. Μικρός στα πινακίδια,Ντελή παπά λεβέντη.Μικρός στα πινακίδια,Ντελή παπά λεβέντη. Και τώρα στα γεράματα,μωρέ παπά αχ Ντελή παπά.Αρματολός και κλεφτήςΝτελή παπά λεβέντη.Αρματολός και κλεφτήςΝτελή παπά λεβέντη.
    Αναρτήθηκε από Βασίλης Τσούγκαρη

  8. Κλαρίνο: ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΟΥΚΑΣ
    Από το αρχείο του Νίκου Θεοδ. Μήτση
    Από εκδήλωση των εν Αθήναις Ξηρομεριτών στο ΣΠΟΡΤΙΓΚ το 1990

  9. Δεκαπενταύγουστος στα Θεοδώριανα (στά Αθαμανικά όρη ή Τζουμέρκα ).

    Η πομπή των προσκυνητών απ’ το ξωκκλήσι της Παναγίας

    και ο χορός της Κωστηλάτας(διπλοκάγγελο) στην πλατεία του χωριού.

    Εντυπωσιακός πράγματι ὁ χορὸς.

  10. Λάλα το,ὠρέ Πελασγέ !

    ( Ἀφιερωμένο στίς ἐκκρεμότητες,πού προανέφερες)

  11. Τα παιδιά του κατηχητικού του Αγίου Χαραλάμπους της πόλης των Αγίων Σαράντα.

  12. ….κι ἀγνάντευα τά Γιάννενα …. τήν Πρέβεζα …..βλέπω τῆς Ἄρτας τό γιοφύρι …καί τή Θεσπρωτία…

  13. Μπράβο στά παιδιά ἀπ`τα Κτίσματα Πωγωνίου , πού κάθε καλοκαίρι ἐκπροσωποῦν το χωριό τους ἐπάξια ὅπου χορεύουν στα γύρω χωριά τοῦ Πωγωνίου …. εἰδικά ὅταν οἱ πολλοί ἔχουν πάει για ὕπνο ή μᾶλλον ξυπνᾶνε ,
    χορεύουν μεθὼντας με πεντατονικές μελωδίες και φχαριστιοῦνται τό χορό …(και οἰ μπῦρες εἶναι ΦΙΞ ἄν εἶδα καλα …)

  14. ὅλα στήν Ἤπειρο Ἀρχίζουν και τελειώνουν μέ ἕνα μοιρολόι, ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΩΣ,
    ὅλες ΟῚ Κοινωνικές ἐκδηλώσεις και τά γλέντια.
    Μοιρολόι στή χαρά και στή λύπη.Στό γάμο, στή βάφτιση, σέ κάθε ἐπιστρφή τῶν ξενητεμένων ΟΛΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥΤΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΛΛΗΣ.

    Κλείνω αὐτό μουσικό φόρο τιμῆς στήν ἰδιαίτερη πατρίδα μου τήν ΗΠΕΙΡΟ ,
    μέ ἀφορμή τά ὡραῖα ἄρθα του ΘΩΡΗΚΤΟΥ με το ἠπειρώτικο ὄνομα,
    για τήν ἀπελευθέρωση, με τήν εὐχή γρήγορα να λευτερωθοῦμε ἐντός και κατόπιν τά αδέρφια μας.

    Για τό κλείσιμο λοιπόν κατὰ τά πάτρια της Ἠπείρου ἕνα μοιρολόι για την ΒΟΡΕΙΟ ΗΠΕΙΡΟ
    ἀπὸ τόν καλύτερο (κατά τη γνώμη μου ) ἠπειρώτη κλαρινίστα ἀείμνηστο ΤΑΣΟ ΧΑΛΚΙΑ τόν μπάρμα-Τάσσιο ὅπως τόν λέγαμε.

    Εὐχαριστῶ το ΑΒΕΡΩΦ για τη φιλοξενία του και ὅλους σας .
    Νά μᾶς ἔχει ὁ Θεός γερούς ναά εἰμαστε ἔτοιμοι ἄν το χρειαστεῖ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ.
    ΕΛΛΑΣ Ή ΤΕΦΡΑ.

    ΖΗΤΩ Η ΗΠΕΙΡΟΣ !
    ΖΗΤΩ Η ΕΛΛΑΣ!

Σχολιάστε