ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Η πλάνη της επικράτη… στη Η πλάνη της επικράτησης της Δυ…
    Μέλια στη Αβέρωφ: Δώδεκα χρόνια στη θάλα…
    ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ στη Αβέρωφ: Δώδεκα χρόνια στη θάλα…
    Η θρησκευτική πολιτι… στη Η θρησκευτική πολιτική του Μ.…
    Ο Αλέξιος Ε΄ Δούκας… στη Ο Αλέξιος Ε΄ Δούκας ο Μούρτζου…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Τα κυνάρια του Θεού

Posted by Πετροβούβαλος στο 6 Φεβρουαρίου, 2022

του πατρός Δημητρίου Μπόκου

.

«Δεν μπορώ να πάρω το ψωμί απ’ τα παιδιά μου και να το δώσω στα σκυλάκια». Ήταν τα λόγια που ο Χριστός απηύθυνε στη γυναίκα, που του ζητούσε να θεραπεύσει τη δαιμονισμένη κόρη της. Λόγια σκληρά! Υπενθύμιζαν στην πονεμένη μάνα τη θέση της. Ήταν μια Χαναναία. Μια άπιστη. Δεν ανήκε στον εκλεκτό λαό. Ο Χριστός είχε έλθει για τους Ιουδαίους. Δεν ήταν ακόμα η ώρα να ανοιχτεί προς τα έθνη. Η γυναίκα όμως γνωρίζει καλά πού ανήκει. Αποδέχε-ται ότι είναι κυνάριο. Δεν προβάλλει κανένα απαιτητικό δικαίωμα. Δεν ζητάει το ψωμί που δικαιούνται τα τέκνα. Ικετεύει μόνο για κάποια ψίχουλα που θα πέσουν απ’ το τραπέζι. Και ο Χριστός, που την αγαπούσε εξίσου με τα τέκνα του, που τη θεωρούσε κι αυτήν πραγματικό τέκνο του και όχι σκυλάκι, αλλά ήθελε απλώς να δοκιμάσει την πίστη της και να βρει αφορμή να τη δοξάσει μπρος στους ανθρώπους, της έδωσε όχι λίγα ψίχουλα, αλλά τα πάντα.

Και συγχρόνως μας δίδαξε, πώς να τον πλησιάζουμε. Όχι με απαιτήσεις και έπαρση. Όχι με την αίσθηση ότι, ως δήθεν τέκνα του Αβραάμ, δικαιούμαστε τα πάντα, ενώ ο Θεός υποχρε-ούται να τσακίζεται να μας υπηρετεί. Αλλά τί μας λέει; Ακόμα και αν τηρήσετε όλες τις εντολές μου, δεν θεμελιώνετε κανένα δικαίωμα για απαιτήσεις. Να λέτε ακόμα και τότε: «Δούλοι α-χρείοι εσμέν». Πόσο μάλλον, αν είμαστε αμαρτωλοί και όχι άγιοι. Εκείνος βέβαια μας θεωρεί πάντα φίλους του. Δεν ντρέπεται καθόλου να μας αποκαλεί, όχι δούλους και κυνάρια, μα αδελφούς του. Όμως, απ’ την πλευρά μας η έπαρση και αυθάδεια ενώπιόν του είναι μη συγ-χωρητέα συμπεριφορά. Η ταπεινότητα ενώπιόν του είναι δόξα, τιμή μας και όχι ευτελισμός.

Ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός ανάμεσα στους ακροατές του είδε κάποτε και δυο αρματωμένους, παλληκάρια της κλεφτουριάς, που είχαν όμως σπείρει φόβο και τρόμο στους Χριστιανούς με τα εγκλήματά τους.

«Ε, σεις!» τους φωνάζει. «Θ’ ανοίξετε παράδεισο, νομίζετε, μ’ αυτά σας τα χάλια;»

«Ναι, με τ’ ασημοχάντζαρά μας», είπαν αυτοί, «αν με το καλό δεν μας ανοίξουν. Με το έτσι θέλω θα μπούμε! Τί μπορεί να μας κάμουν;»

«Πιάστε τ’ ασημόπλεχτα κουμπιά των γελεκιών σας και σφίχτε τα!» τους λέει.

Από περιέργεια έπιασαν οι κλέφτες τα κουμπιά τους και τα ’σφιξαν ανάμεσα στα δάχτυλά τους. Και με μιας, έτρεξε αίμα που πήγαινε τσαμπούνα! Τους καταλέρωσε το αίμα τους κλέφτες.

«Ε, και θαρρείτε πως τα αίματα αυτά των Χριστιανών που σφάξατε, θα σας αφήσουν να μπείτε στον παράδεισο; Δεν το πολυπιστεύω!»

Σαν είδαν το θάμα οι κλέφτες τα ’χασαν. Η σκληρή καρδιά τους μαλάκωσε. Μετάνιωσαν, φόρεσαν γυναικεία σεγκούνια, δείγμα της μετάνοιας τους, κι ακολούθησαν τον άγιο καταπόδι.

Πού πήγε η μεγάλη τους έπαρση; Απλώς κατάλαβαν καλά, ότι το να είσαι ταπεινός μπρος στον Θεό, σημαίνει υγιή αυτογνωσία.

Καλή εβδομάδα!

.

«Αντιύλη». Ι. Ν. Αγ. Βασιλείου, Πρέβεζα.
Τηλ. 26820 23075/25861/6980 898 504
E-mail: antiyli.gr@gmail.com

.

Η εικόνα του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού είναι από την Κοινωνία Ορθοδοξίας

Σχολιάστε