ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Η πλάνη της επικράτη… στη Η πλάνη της επικράτησης της Δυ…
    Μέλια στη Αβέρωφ: Δώδεκα χρόνια στη θάλα…
    ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ στη Αβέρωφ: Δώδεκα χρόνια στη θάλα…
    Η θρησκευτική πολιτι… στη Η θρησκευτική πολιτική του Μ.…
    Ο Αλέξιος Ε΄ Δούκας… στη Ο Αλέξιος Ε΄ Δούκας ο Μούρτζου…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Τα αεροπλανοφόρα πλησιάζουν στο τέλος τους…

Posted by Πετροβούβαλος στο 18 Οκτωβρίου, 2021

Το αμερικανικό αεροπλανοφόρο Nimitz

αναδημοσίευση από το Βαλκανικό Περισκόπιο

.

Οκτώβριος 17, 2021. Ελλάδα.

Τα αεροπλανοφόρα έχουν αντικαταστήσει τα πολεμικά πλοία ως το πιο ισχυρό πλοίο του Ναυτικού πριν από 75 χρόνια, αλλά η περίοδος κυριαρχίας τους φαίνεται σύντομη στην εποχή της ιστορίας και σχεδόν πλησιάζει στο τέλος της, σύμφωνα με αναφορά των μέσων ενημέρωσης.

Τα αεροπλανοφόρα εμφανίστηκαν στη μάχη του Midway κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου , η οποία ξέσπασε μεταξύ αμερικανικών και ιαπωνικών δυνάμεων στον Ειρηνικό το 1942, και αυτή η μάχη ήρθε μήνες μετά την περίφημη ιαπωνική επίθεση στο Περλ Χάρμπορ.

Το αεροπλανοφόρο έπαιξε σημαντικό ρόλο στην απόκρουση της ιαπωνικής επίθεσης σε αυτή τη μάχη και τα αμερικανικά αεροπλανοφόρα έπαιξαν επίσης σημαντικό ρόλο σε 5 άλλες μάχες στον Παγκόσμιο Πόλεμο που καθιέρωσαν την κατάσταση των αεροπλανοφόρων στην ανοικτή θάλασσα.

Από το 1945, όταν τελείωσε ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος, το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ δεν συμμετείχε σε ναυμαχίες.

Αλλά τα αεροπλανοφόρα έχουν γίνει το εργαλείο των Ηνωμένων Πολιτειών απέναντι στους εχθρούς τους σε όλο τον κόσμο, καθώς έχουν σχηματίσει πλωτές πόλεις και βάσεις κινητών εκτοξεύσεων που μπορούν να μετακινηθούν σε όλα τα μέρη της γης. Έχουν ακόμη χαρακτηριστεί ως «το ισχυρότερο αμερικανικό όπλο».

Και τώρα υπηρετούν στο Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ 10 αεροπλανοφόρα που περιφέρονται στις θάλασσες και τους ωκεανούς του κόσμου, που αποτελούν τα δύο τρίτα της έκτασης του πλανήτη.

Για δεκαετίες, αυτά τα γιγάντια πλοία ήταν το προτιμώμενο μέσο των Ηνωμένων Πολιτειών για την αντιμετώπιση συγκρούσεων και πολέμων, λόγω της ευκολίας μετακίνησής τους κοντά στα επίκεντρα των συγκρούσεων.

Αλλά το θέμα δεν θα παραμείνει ως έχει, σύμφωνα με έκθεση της αμερικανικής ιστοσελίδας «National Interest», η οποία ασχολείται με στρατηγικές και στρατιωτικές υποθέσεις.

Ένας από τους λόγους απροθυμίας να επενδύσουν σε αεροπλανοφόρα είναι το τεράστιο κόστος.

Για παράδειγμα, το κόστος του αεροπλανοφόρου George Bush, το οποίο τέθηκε σε λειτουργία το 2009, ανήλθε σε περίπου 6 δισεκατομμύρια δολάρια.

Το αεροπλανοφόρο Gerald Ford, το οποίο έχει προγραμματιστεί να τεθεί σε λειτουργία το 2022, βρίσκεται στο στάδιο της ολοκλήρωσης. Εκτιμάται ότι αυτά τα αεροπλανοφόρα κόστισαν στο αμερικανικό ταμείο περίπου 14 δισεκατομμύρια δολάρια.

Όχι μόνο αυτό, αλλά τα αεροπλανοφόρα καταλαμβάνουν το 46 % του προϋπολογισμού του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ και αυτό ασκεί μεγάλη πίεση στον προϋπολογισμό του αμερικανικού στρατού.

Το Γραφείο Προϋπολογισμού και Στρατηγικών Αξιολογήσεων του Πενταγώνου αναφέρει ότι το αεροπλανοφόρο είναι το πιο ακριβό στρατιωτικό κομμάτι στον κόσμο, καθιστώντας τον πρωταρχικό στόχο λιτότητας.

Εκτός από το οικονομικό κόστος, τα αεροπλανοφόρα δεν είναι πλέον απρόσβλητα από τις πυραυλικές επιθέσεις, καθιστώντας τα ευάλωτα σε κινδύνους, ειδικά με την ανάπτυξη
τεχνολογίας πυραύλων και drones .

Η πρόοδος αυτής της τεχνολογίας θα αποτρέψει τα αεροπλανοφόρα να πλησιάσουν τις ακτές, όπως κάνουν εδώ και δεκαετίες.

Ένα ερευνητικό έγγραφο που κυκλοφόρησε πριν από χρόνια για το μέλλον των αεροπλανοφόρων εκτιμά ότι η Κίνα θα μπορούσε να παράγει 1.227 βαλλιστικούς πυραύλους κατά των πλοίων.

Αν και ένας μεμονωμένος πύραυλος δεν θα μπορεί να βυθίσει ένα αεροπλανοφόρο, θα του προκαλέσει τουλάχιστον σημαντική ζημιά.

Ένα από τα τρομακτικά σενάρια που περιμένουν οι ερευνητές είναι μια έντονη πυραυλική επίθεση σε αεροπλανοφόρα, παραλύοντας την ικανότητά τους να αμυνθούν και να τα αντιμετωπίσουν.

Οι στρατιωτικοί ειδικοί πιστεύουν ότι το κόστος των βαλλιστικών πυραύλων που εκτοξεύονται από τη θάλασσα θα μειωθεί τα επόμενα χρόνια, πράγμα που σημαίνει ότι θα πέσουν στα χέρια μικρών χωρών ή ένοπλων κινήσεων.

.

Σελίδα Πηγής

Σχολιάστε