ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Η πλάνη της επικράτη… στη Η πλάνη της επικράτησης της Δυ…
    Μέλια στη Αβέρωφ: Δώδεκα χρόνια στη θάλα…
    ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ στη Αβέρωφ: Δώδεκα χρόνια στη θάλα…
    Η θρησκευτική πολιτι… στη Η θρησκευτική πολιτική του Μ.…
    Ο Αλέξιος Ε΄ Δούκας… στη Ο Αλέξιος Ε΄ Δούκας ο Μούρτζου…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Σουηδία: διαγράφεται η αρχαία Ιστορία από τα σχολεία

Posted by Μέλια στο 28 Σεπτεμβρίου, 2019

.

Οι μέχρι σήμερα πυλώνες της παγκόσμιας εκπαίδευσης, όπως η αρχαία και η μεσαιωνική Ιστορία, θα πρέπει να εγκαταλειφθούν και στη θέση τους να διδάσκονται σύγχρονα θέματα, όπως οι ρόλοι των φύλων, οι δημοκρατικές αξίες και η μετανάστευση.

Αυτό προτείνεται στο νέο Σουηδικό σχολικό πρόγραμμα σπουδών, αναφέρεται σε άρθρο της εφημερίδας Svenska Dagbladet.

Το νέο αναλυτικό πρόγραμμα που αναπτύχθηκε για τα δημόσια σχολεία της Σουηδίας από την Εθνική Υπηρεσία Εκπαίδευσης της χώρας και προτείνει δραστικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να διδάσκονται η Ιστορία και οι Ανθρωπιστικές σπουδές.

Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι η κλασική αρχαιότητα και ο μεσαίωνας, μια περίοδος δημιουργίας του δυτικό κόσμου γενικότερα και ειδικότερα για τη Σουηδία, θα εξαφανιστούν εντελώς από το σχολικό πρόγραμμα σπουδών.

Οι αρχαίοι πολιτισμοί, από τους προϊστορικούς χρόνους έως περίπου το 1700 θα αφαιρεθούν από το πρόγραμμα σπουδών λόγω ανεπαρκών ωρών διδασκαλίας. Αντ’ αυτού, θα δοθεί έμφαση στους μεταπολεμικούς καιρούς και στη μεταμοντερνιστική άποψη της κοινωνίας και της ιστορίας, αντί της κλασσικής φιλοσοφικής προοπτικής που δημιούργησαν οι αρχαίοι Έλληνες στοχαστές όπως ο Σωκράτης, ο Πλάτωνας και ο Αριστοτέλης.

Λόγω της πρόσφατης τάσης για εστίαση στην κοινωνική γνώση και την πρόσφατη ιστορία, σταδιακά η αρχαία ιστορία δεν αποτελεί προτεραιότητα και έχουν γίνει εκτεταμένες διαγραφές. Τώρα, μεγάλα κομμάτια ιστορίας, συμπεριλαμβανομένης της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, της Εποχής των Βίκινγκ, ακόμη και της Σουηδικής Αυτοκρατορικής Εποχής, θα αφαιρεθούν εντελώς.

Η προτεινόμενη διδακτέα ύλη περιλαμβάνει ιδιαίτερα πολιτικοποιημένα θέματα όπως οι ρόλοι των φύλων, η μετανάστευση, το περιβάλλον, το κλίμα, οι αποκαλούμενες πρότυπες προκλήσεις, οι δημοκρατικές αξίες και η κριτική θεωρία. Όταν αφορά την ιστορία, θα δοθεί έμφαση στη δυτική αποικιοκρατία, στο δουλεμπόριο και στον εθνικισμό.

Η Εθνική Υπηρεσία για την Εκπαίδευση αναγνώρισε ότι η απόφαση να κοπούν οι δεσμοί με τόσο σημαντικούς ακρογωνιαίους λίθους στην ιστορία της Σουηδίας και της Ευρώπης είναι αμφιλεγόμενη.

«Μας πονάει» λέει η επικεφαλής της Σουηδικής Εθνικής Υπηρεσίας Εκπαίδευσης Anna Westerholm. «Έχουμε κάνει διεξοδική μελέτη για το πώς θα ταιριάξουν οι ώρες με τη διδακτέα ύλη και βλέπουμε πως το μάθημα της Ιστορίας πρέπει να περιλάβει πάρα πολλά. Έχουμε συμπεριλάβει πάρα πολλά. Οι ώρες δεν επαρκούν» λέει η Anna Westerholm και προθέτει πως η αφαίρεση στοιχείων όπως η κλασσική ιστορία «βλάπτει λιγότερο».

Η Εθνική Υπηρεσία για την Εκπαίδευση της Σουηδίας αναγνωρίζει ότι για την πρόταση θα υπάρξουν αντιδράσεις, αναγνωρίζοντας ότι αυτό το δραστικό μέτρο θα ήταν προτιμότερο να αποφευχθεί. Εντούτοις, κρίθηκε απαραίτητο να αφαιρούν κεφάλαια.

Η Jenny Wallensten ερευνήτρια του αρχαίου πολιτισμού και των κοινωνικών επιστημών στο Σουηδικό Ινστιτούτο στην Αθήνα, χαρακτήρισε την πρόταση «παράλογη».

«Η αρχαιότητα, η οποία παρέχει μοναδικό ιστορικό και αρχαιολογικό υλικό, είναι πραγματικά το σημείο εκκίνησης που μπορεί να δημιουργήσει μια μακροπρόθεσμη προοπτική. Εάν δεν γνωρίζετε την αρχαιότητα, δεν μπορείτε να έχετε κανένα σεβασμό για το μέλλον» δήλωσε η Jenny Wallensten.

Ο πρώην ηγέτης του Φιλελεύθερου Κόμματος Jan Björklund είπε ότι είχε σταματήσει μια παρόμοια πρόταση όταν ήταν Υπουργός Παιδείας.

«Είναι ευτυχές ότι η αρχαιότητα δεν είναι ζωντανή σήμερα, διότι διαφορετικά θα έπρεπε να την συμπεριλάβουμε στην πολιτιστική μας ποικιλομορφία, η οποία λόγω της θεμελιώδους αξίας της θα αποτελούσε πρόκληση», δήλωσε ο Staffan Gunnarsson, πρώην διευθυντής της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ανθρωπισμού.

Η υποχρεωτική εκπαίδευση στη Σουηδία είναι 9χρονη, από τα 6 ως τα 15 χρόνια κάθε παιδιού. Την Σουηδία επέλεξε η ΝΤΠ για να ξεκινήσει την εξαφάνιση της κλασσικής παιδείας που στηρίζεται στην αρχαία Ελλάδα που δημιούργησε τον Ευρωπαϊκό πολιτισμό, ώστε μετά από κάποια χρόνια να είναι ευκολότερη η επιβολή του ενός ουδέτερου λαού, του ενός ουδέτερου κράτους, του ενός παγκόσμιου νομίσματος, της μίας παγκόσμιας κυβέρνησης και της μίας παγκόσμιας θρησκείας…

Με πληροφορίες από το Sputnik

Πηγή: Cosmostatus

.

Σχολιάστε