ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Η πλάνη της επικράτη… στη Η πλάνη της επικράτησης της Δυ…
    Μέλια στη Αβέρωφ: Δώδεκα χρόνια στη θάλα…
    ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ στη Αβέρωφ: Δώδεκα χρόνια στη θάλα…
    Η θρησκευτική πολιτι… στη Η θρησκευτική πολιτική του Μ.…
    Ο Αλέξιος Ε΄ Δούκας… στη Ο Αλέξιος Ε΄ Δούκας ο Μούρτζου…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Η αναφορά των Ουκρανών σχισματικών για την επίσκεψη στο Άγιον Όρος.

Posted by Φαίη στο 15 Φεβρουαρίου, 2019

ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΑΝ ΣΕ ΔΥΟ ΜΟΝΕΣ, ΚΟΙΝΩΝΗΣΑΝ ΣΕ ΜΙΑ ΤΡΙΤΗ.

Η Ουκρανική σχισματική εκκλησία δημοσίευσε αναφορά σχετικά με την πρόσφατη επίσκεψη της αντιπροσωπείας της στο Άγιον Όρος από τις 7 έως τις 10 Φεβρουαρίου, με επικεφαλής τον «Επίσκοπο» Οδησσού Παύλο. Στην ομάδα βρίσκονταν επίσης τρεις «αρχιερείς», ένας «πρωτοδιάκονος» και δύο προσκυνητές.

«Κατόπιν πρόσκλησης της αυτού Αγιότητος Πατριάρχου Βαρθολομαίου», λέει η αναφορά, «η αντιπροσωπεία της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας πραγματοποίησε ταξίδι στο Άγιον Όρος για να επισκεφθεί τους τοπικούς ιερούς τόπους, καθώς και να προεξάρχει σε συλλείτουργα με τους Αγιορείτες μοναχούς

Προς το παρόν δεν είναι ξεκάθαρο το κατά πόσο η αναφορά αυτή είναι αξιόπιστη. Ορισμένες πληροφορίες έρχονται σε αντίθεση με εκείνες που έχουν ήδη αναφερθεί. Δεν γίνεται επίσης μνεία στο ότι τουλάχιστον 3 Μονές –Παντελεήμονος, Δοχειαρίου και Ζωγράφου– έκλεισαν τις πύλες τους στην αντιπροσωπεία. Επιπλέον η ομάδα πήρε εντολή από τον πατρ. Βαρθολομαίο να επισκεφθεί και τις 20 Μονές στο Άγιον Όρος, αλλά αναφέρονται μόνο 9 Μονές μαζί με 3 Σκήτες. Δεν είναι σαφές εάν προσπάθησαν να επισκεφθούν τα άλλα Μοναστήρια.

Συνολικά, η αναφορά λέει ότι η αντιπροσωπεία λειτούργησε σε δύο Μοναστήρια, κοινώνησε σε ένα τρίτο και τέλεσε παράκληση (moleben) σε ένα τέταρτο.

Πρώτα, το πρωί της 7ης Φεβρουαρίου, πήγαν στις Καρυές την πρωτεύουσα του Αγίου Όρους όπου προσκύνησαν την θαυματουργή Εικόνα Άξιον Εστίν στην Εκκλησία του Πρωτάτου της Κοιμήσεως της Θεοτόκου.

Το πρώτο Μοναστήρι που επισκέφθηκαν ήταν η κοντινή Σκήτη του Αγίου Ανδρέα όπου η αντιπροσωπεία προσκύνησε τα ιερά λείψανα του Αγίου Ανδρέα του Πρωτόκλητου. Μετά επισκέφτηκαν την Κουτλουμουσίου όπου προσευχήθηκαν μπροστά στην θαυματουργή Εικόνα της Μεσίτριας Θεομήτορος [σ.σ. «All-Merciful Intercessor Mother of God» δεν γνωρίζω ποια Εικόνα είναι αυτή] και τμήματος του Ζωοποιού Τιμίου Σταυρού του Κυρίου.

Ο Ιερομόναχος Χρυσόστομος του Κουτλουμουσιανής Σκήτης του Αγίου Παντελεήμονος παρευρέθη και χοροστάτησε στην ενθρόνιση του σχισματικού προκαθήμενου «Μητροπολίτη» Επιφάνιου Ντουμένκο στο Κίεβο στις 3 Φεβρουαρίου.

Η αντιπροσωπεία έπειτα τέλεσε παράκληση (moleben) μπροστά στην θαυματουργή εικόνα της Θεοτόκου στην Μονή Ιβήρων.

Στην συνέχεια η αντιπροσωπεία πήγε στην Παντοκράτορος όπου, όπως ανέφερε και το OrthoChristian, χοροστάτησε στον Εσπερινό και στην Θεία Λειτουργία την επόμενη μέρα. Μετά την Λειτουργία η σχισματική αντιπροσωπεία συναντήθηκε με τον Ηγούμενο Γαβριήλ και τους αδελφούς της Μονής.

Στην συνέχεια η αντιπροσωπεία συναντήθηκε με εκπροσώπους της διοίκησης του Αγίου Όρους, αν και δεν είναι σαφές σε ποιους αναφέρονται. Είχαν μια μακρά συνομιλία για την κατάσταση στην Ουκρανία και το υποτιθέμενο κύμα μεταβιβάσεων των ενοριών από την κανονική στην σχισματική εκκλησία. Αν και τα Ουκρανικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν τακτικά ότι 200 με 300 ενορίες έχουν μεταβιβαστεί, η κανονική Εκκλησία αμφισβητεί ευθέως αυτόν τον αριθμό.

Στην συνέχεια επισκέφθηκαν τη Νέα Εσφιγμένου, όπως έχει αναφερθεί στο παρελθόν, όπου τους «υποδέχθηκαν με θέρμη» και ο Ηγούμενος Αρχιμανδρίτης Βαρθολομαίος εξέφρασε την στήριξή του προς την αποκαλούμενη «Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας» και τον προκαθήμενό της Επιφάνιο Ντουμένκο, σύμφωνα με την αναφορά των σχισματικών.

Στη συνέχεια η ομάδα πήγε στην Μονή Σταυρονικήτα όπου προσκύνησαν πολλές θαυματουργές εικόνες και ιερά λείψανα. Στην συνέχεια επισκέφθηκαν το κελλί του Αγίου Νικολάου του Θαυματουργού, γνωστό ως Μπουραζέρι.

Το βράδυ η αντιπροσωπεία έφτασε στην Σιμωνόπετρα όπου αναφέρουν ότι διανυκτέρευσαν. Το επόμενο πρωί, 9 Φεβρουαρίου, αναφέρεται ότι οι σχισματικοί προσευχήθηκαν και κοινώνησαν στην πρώτη Λειτουργία στην Σιμωνόπετρα. Μετά το πρωινό επισκέφθηκαν την βιβλιοθήκη της Μονής.

Αυτό έρχεται σε αντίθεση με προηγούμενες αναφορές ότι δεν επετράπη στην ομάδα να εισέλθει στην αυλή της Μονής παρά μόνο να προσκυνήσει τα ιερά λείψανα.

Η αντιπροσωπεία μετά επισκέφθηκε την Παλαιά Ρωσική Σκήτη κοντά στην Μονή Παντελεήμονος. Δεν γίνεται καμία αναφορά από τους σχισματικούς για την ανεπιτυχή προσπάθειά τους να επισκεφθούν την Μονή Αγίου Παντελεήμονος.

Στην συνέχεια επισκέφθηκαν την Ξενοφώντος, όπου αναφέρεται ότι ο Ηγούμενος Αλέξιος τους υποδέχθηκε «με χαρά» και τους κάλεσε να μιλήσουν στην τράπεζα. Ο Ηγούμενος, ο οποίος λειτούργησε στην ενθρόνιση του Επιφάνιου Ντουμένκο, εξέφρασε λόγια υποστήριξης στον σχισματικό προκαθήμενο και σε όλους τους κληρικούς και τον λαό της σχισματικής εκκλησίας, βεβαιώνοντάς τους ότι οι αδελφοί καθημερινά προσεύχονται γι ‘αυτούς.

Στην συνέχεια η αντιπροσωπεία πήγε στην Μονή Δοχειαρίου, όπου αναφέρουν ότι προσκύνησαν την θαυματουργή Εικόνα της Παναγίας της Γοργοϋπηκόου. Και πάλι, καμία αναφορά δεν γίνεται ότι η Μονή έκλεισε την πύλη στην αντιπροσωπεία και δεν την δέχτηκε. Η Εικόνα βρίσκεται σε παρεκκλήσι πριν την είσοδο στην Μονή.

Οι σχισματικοί μετά ταξίδεψαν στην Βατοπαιδίου όπου συναντήθηκαν με τους αδελφούς, επισκέφθηκαν το μουσείο και διανυκτέρευσαν. Σύμφωνα με την αναφορά τους, ο «Επίσκοπος» Παύλος και οι «κληρικοί» που ήταν μαζί του λειτούργησαν στην Λειτουργία εκεί το πρωί μαζί με τους αδελφούς της Μονής. Η αντιπροσωπεία συναντήθηκε και πάλι με την αδελφότητα μετά την Λειτουργία όπου διάβασαν μια επιστολή ευγνωμοσύνης από τον Επιφάνιο Ντουμένκο.

Ο Ιερομόναχος Μάξιμος της Βατοπαιδίου λειτούργησε επίσης στην ενθρόνιση του Επιφάνιου. Ο Ηγούμενος Εφραίμ επρόκειτο επίσης να παραστεί με τελεσίγραφο του Πατριάρχη Βαρθολομαίου, αλλά λόγω του άγχους και της πίεσης από την Κωνσταντινούπολη υπέστη καρδιακή προσβολή αμέσως μετά την προσγείωση στο Κίεβο.

Μετά την Μονή Βατοπαιδίου η αντιπροσωπεία αποχώρησε από το Άγιον Όρος.

***

Μετάφραση Φαίη για το ΑΒΕΡΩΦ

Orthodox Christianity

Ακολουθούν ορισμένες φωτογραφίες από την επίσκεψη. Στην ιστοσελίδα των σχισματικών οι φωτογραφίες είναι πάρα πολλές και ενδεχομένως οι συχνοί επισκέπτες του Αγίου Όρους να μπορούν να αναγνωρίσουν τις Μονές και τις Σκήτες που επισκέφθηκαν οι σχισματικοί.

Σχολιάστε