ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    georgeiraklion στη Αβέρωφ: Δέκα «ολόκληρα» χρόνια…
    3 του Ιούνη ξεχείλισ… στη Τό Ὁλοκαύτωμα στήν Κάνδανο (3…
    Επικαιρότητα 28ης Μα… στη Ο κορονοϊός και η ελευθερία το…
    Γιώργης στη Αβέρωφ: Δέκα «ολόκληρα» χρόνια…
    ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ στη Ας σταματήσουμε επιτέλους την…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

ΠΕΦ: Το νέο πρόγραμμα ιστορίας δεν συμβάλλει στη συνειδητοποίηση της ελληνικής ταυτότητας και κατακερματίζει την γνώση.

Posted by Φαίη στο 16 Οκτωβρίου, 2018

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ

Αθήνα, 12-10-2018

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΕΦ έχει ήδη διατυπώσει αναλυτικά τις παρατηρήσεις και τις ενστάσεις του, επί του σχεδίου του ΙΕΠ για το μάθημα της Ιστορίας, όταν αυτό εξαγγέλθηκε τον Απρίλιο του 2017. Δυστυχώς όμως το Υπουργείο Παιδείας επανήλθε πρόσφατα καταθέτοντας το ίδιο περίπου σχέδιο χωρίς να λάβει -για άλλη μια φορά- υπόψη του τις θέσεις της επιστημονικής κοινότητας.

Η ΠΕΦ εκφράζει και πάλι τη συνολική της αντίθεση στο προτεινόμενο σχέδιο το οποίο μεταβάλλει ριζικά τον χαρακτήρα του μαθήματος της Ιστορίας εκτρέποντάς το προς κατευθύνσεις που δεν πληρούν τους επιστημονικούς και παιδαγωγικούς του στόχους. Συγκεκριμένα:

Θεωρούμε απαράδεκτη την εγκατάλειψη της ιστορικής συνέχειας κατά τη διδασκαλία ιστορικών περιόδων. Υποστηρίζουμε ως παιδαγωγικά αναγκαία τη γραμμική χρονικά διάταξη της ύλης από το απώτατο παρελθόν προς τη σύγχρονη εποχή, επειδή η μέθοδος αυτή παρουσιάζει αδιάσπαστη την ιστορική συνέχεια, διευκολύνει την κατανόηση του χρόνου από τους μαθητές, συμβάλλει στη συνειδητοποίηση της ελληνικής ταυτότητας σε συνδυασμό με τον σεβασμό και την αποδοχή της ιστορίας των άλλων λαών, και συνεισφέρει στην καλλιέργεια της ιστορικής συνείδησης.

Μας βρίσκει απολύτως αντίθετους ο κατακερματισμός της ιστορικής γνώσης σε επιμέρους θεματικές ενότητες που οδηγεί στη σύγχυση και στην αδυναμία εξήγησης των ιστορικών φαινομένων από τους μαθητές. Σύγχυση επίσης προκαλεί στους μικρούς μαθητές η ταύτιση του νοήματος της ιστορίας με την -προβλεπόμενη στο σχέδιο- αφήγηση της ιστορίας της οικογένειάς τους.

Διαφωνούμε με τη δημιουργία θεματικών φακέλων, οι οποίοι έχουν παιδαγωγική και μαθησιακή αξία, μόνο εάν λειτουργούν επικουρικά στη διδασκαλία.

Θεωρούμε από παιδαγωγική άποψη αναποτελεσματική την προβλεπόμενη στο σχέδιο ανάθεση στον εκπαιδευτικό επιλογής και αναδιάταξης της ιστορικής ύλης, επειδή αποδυναμώνει τη χρήση του σχολικού εγχειριδίου και οδηγεί ενδεχομένως σε επιλογές σύμφωνες με προσωπικές ιδεολογικές και πολιτικές απόψεις. Η ΠΕΦ κρίνει απαραίτητη τη συγγραφή νέων σχολικών εγχειριδίων, που θα παρουσιάζουν με εύληπτο τρόπο τη διδακτέα ύλη και θα αποτελούν πεδίο αναφοράς για περαιτέρω ενασχόληση των μαθητών με σημαντικές θεματικές ενότητες.

Η ΠΕΦ ζητά την απόσυρση του προτεινόμενου σχεδίου, το οποίο δεν λαμβάνει υπόψη του την επιστημονική αξιοποίηση των ιστορικών πηγών, αρνείται την ιστορική συνέχεια, υποβαθμίζει την ιστορική σημασία των παλαιότερων περιόδων (Αρχαιότητας και Βυζαντίου) διογκώνοντας υπέρμετρα την προσέγγιση της Νεότερης Ιστορίας, και συνολικά αποδομεί τον ελληνικό ιστορικό κορμό, δίνοντας βάρος στο έλασσον έναντι του μείζονος και προβάλλοντας τα επιμέρους και τα περιφερειακά έναντι των βασικών ιστορικών ζητημάτων και εντέλει οδηγεί στην ιδεολογικοποίηση της Ιστορίας.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΠΕΦ

Η Πρόεδρος

Τασούλα Καραγεωργίου, δ.φ.

Ο Γενικός Γραμματέας

Αντώνης Μαστραπάς, δ.φ.

Το καραβάκι της ιστορίας

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: