ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Η πλάνη της επικράτη… στη Η πλάνη της επικράτησης της Δυ…
    Μέλια στη Αβέρωφ: Δώδεκα χρόνια στη θάλα…
    ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ στη Αβέρωφ: Δώδεκα χρόνια στη θάλα…
    Η θρησκευτική πολιτι… στη Η θρησκευτική πολιτική του Μ.…
    Ο Αλέξιος Ε΄ Δούκας… στη Ο Αλέξιος Ε΄ Δούκας ο Μούρτζου…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Θα μπορούσαν οι Ορθόδοξες Εκκλησίες να αναγνωρίσουν τον Πάπα; Δεν είναι εντελώς αδιανόητο πλέον.

Posted by Φαίη στο 16 Οκτωβρίου, 2016

σ.σ. Ο τίτλος που διαβάσατε με το άρθρο που ακολουθεί εμφανίστηκε στην ιστοσελίδα Orthodox Christian Laity. Για να θυμηθείτε ποιοι είναι σας παραπέμπω ΕΔΩ.

Αρχική Πηγή: Christian Today

Συντάκτης: Mark Woods

Βρίσκεται το χιλιόχρονο ρήγμα μεταξύ της Καθολικής και της Ορθοδόξου Εκκλησίας πιο κοντά στο να αποκατασταθεί;

Έχοντας υπ’ όψιν το ιστορικό της καχυποψίας, της εχθρότητας, των πολιτικών παιχνιδιών και της θεολογικής αδιαλλαξίας που σημάδεψαν την έως τώρα πορεία, αυτό φαίνεται απίθανο. Έπειτα όμως από μια σημαντική συνάντηση μεταξύ θεολόγων από τις δύο πλευρές υπάρχουν ενδείξεις ότι πνέει άνεμος αλλαγής.

Η 14η Συνεδρίαση της Ολομέλειας της Μεικτής Επιτροπής Θεολογικού Διαλόγου μεταξύ της Ορθοδόξου Εκκλησίας και της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας έγινε στο Κιέτι της Ιταλίας και μόλις ολοκλήρωσε τις εργασίες της.

Το σημαντικό είναι ότι έχει εγκρίνει ένα κοινό έγγραφο πάνω στη βασική αιτία της διαίρεσης μεταξύ των Εκκλησιών. Ο τίτλος του δεν είναι πολλά υποσχόμενος -Συνοδικότητα και Πρωτείο κατά την Πρώτη Χιλιετία: Στην Πορεία προς Κοινή Κατανόηση στην Υπηρεσία της Ενότητας της Εκκλησίας– αλλά ασχολείται με ένα θέμα ύψιστης σημασίας: ποιος είναι υπεύθυνος; Σύμφωνα με τους Ρωμαιοκαθολικούς αυτός είναι ο πάπας· σύμφωνα με τους Ορθοδόξους αυτός μπορεί να είναι πρώτος μεταξύ ίσων αλλά δεν έχει καμία εξουσία πάνω τους Πατριάρχες των άλλων Εκκλησιών. Ως εκ τούτου, το ερώτημα του πώς έβλεπαν οι Χριστιανοί το αξίωμα του πάπα στα πρώτα χρόνια της Χριστιανικής Εκκλησίας, πριν από το σχίσμα που δίχασε Ανατολή και Δύση το 1054, είναι απολύτως ζωτικής σημασίας.

Το έγγραφο Κιέτι είναι μια εργασία που θα επιστραφεί στις Εκκλησίες για συζήτηση και – ενδεχομένως με τον καιρό – για έγκριση. Αποτελεί τη συνέχεια μιας προηγούμενης εκδοχής που εγκρίθηκε σε μια συνεδρίαση στη Ραβέννα το 2007, η οποία διαπίστωσε ότι -με διαφορετικές αποχρώσεις στην αντίληψη της λέξης μεταξύ Ανατολής και Δύσης- το παπικό πρωτείο ήταν αποδεκτό από όλους τους Χριστιανούς. Σε εκείνη όμως την περίπτωση οι εκπρόσωποι της Ρωσσικής Ορθοδόξου Εκκλησίας αποχώρησαν από τις συζητήσεις πριν καν ξεκινήσουν και δεν συμμετείχαν στην τελική συμφωνία. Τώρα όμως συμμετέχουν.

Αυτή είναι μόνο η αρχή στο επόμενο στάδιο του ταξιδιού, και δεν θα ήταν φρόνιμο να προβλέψουμε οτιδήποτε όσον αφορά την «επανένωση» των δύο κοινοτήτων στο άμεσο μέλλον. Το παπικό πρωτείο είναι ένα πράγμα, η ακριβής όμως μορφή αυτού του πρωτείου είναι εντελώς άλλο πράγμα- και στο δρόμο υπάρχουν τρία μεγάλα εμπόδια για την Ορθόδοξη Εκκλησία.

Το πρώτο είναι το status των Ουνιτών ή των Ανατολικών Καθολικών Εκκλησιών που είναι Ορθόδοξες στη θεολογία και στη λειτουργία, αλλά βρίσκονται σε κοινωνία με τη Ρώμη. Οι Ορθόδοξες Εκκλησίες αυτό το θεωρούν απαράδεκτο. Ο ‘Υπουργός Εξωτερικών’ της Ρωσσικής Ορθοδόξου Εκκλησίας Μητροπολίτης Ιλαρίων δήλωσε μετά τη συνάντηση στο Κιέτι: «Μπορώ να προβλέψω ότι θα υπάρξουν πολλά διχαστικά ζητήματα και ότι δεν θα συμφωνήσουμε σε κάθε σημείο. Ωστόσο, ο στόχος του διαλόγου μας δεν είναι απλώς να συμφωνήσουμε στα θέματα όπου συμφωνούμε ούτως ή άλλως, αλλά θα πρέπει επίσης να διερευνήσουμε τα σημεία διαφωνίας. Και το θέμα της Ουνίας είναι ένα από αυτά τα εξαιρετικά φλέγοντα ζητήματα.» Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα έντονο σε σχέση με τους Ουκρανούς Έλληνες Καθολικούς οι οποίοι έχουν εξοργίσει τους Ρώσσους, αφενός από την ένθερμη αφοσίωσή τους στην Ουκρανία και αφετέρου από την επιμονή τους ότι αποτελούν έγκυρη Εκκλησία χωρίς καμία διάθεση να υποταχθούν στην εκκλησιαστική αρχή της Μόσχας.

Το δεύτερο είναι αυτό που κάποιος επιφανής Ορθόδοξος θεολόγος, ο Μητροπολίτης Περγάμου Ζηζιούλας, αναφέρεται ως «Ορθόδοξοι Ταλιμπάν». Ενοχλητικά εθνικιστικές και θεολογικά φονταμενταλιστές αυτοί οι ιερείς και οι ακαδημαϊκοί είναι κατηγορηματικά αντίθετοι σε οποιαδήποτε μορφή διαλόγου ή συμβιβασμό με τη Ρώμη ή με Προτεσταντικές Εκκλησίες, τις οποίες δεν αναγνωρίζουν καν ως Εκκλησίες. Η Γεωργιανή Εκκλησία αποχώρησε από την πρόσφατη Πανορθόδοξη Σύνοδο διότι πίστευε ότι έδωσε πάρα πολλά στον οικουμενισμό. Την Τετάρτη αυτής την εβδομάδος Γεωργιανοί Ορθόδοξοι υπερεθνικιστές και ιερείς διαδήλωσαν έξω από την πρεσβεία του Βατικανού στην Τιφλίδα για να διαμαρτυρηθούν εν όψει της επικείμενης επίσκεψης του Πάπα Φραγκίσκου: οι διοργανωτές δήλωσαν ότι η επίσκεψη ισοδυναμεί με «πνευματική επιθετικότητα του Βατικανού και απόπειρα της Καθολικής Εκκλησίας να αποικίσει τη Γεωργία» .

Είναι δύσκολο να μην το δει αυτό κανείς ως ξενοφοβική παράνοια, αντιπροσωπεύει όμως μια βαθιά καχυποψία που είναι αισθητή και αλλού στον Ορθόδοξο κόσμο. Μπροστά σε μία τέτοια αντίσταση, η πρόοδος προς την κατανόηση πιθανώς να χρειαστεί δεκαετίες και όχι χρόνια.

Το τρίτο είναι το ευρύτερο πολιτικό τοπίο, ιδιαίτερα όταν αυτό επηρεάζει την Ρωσσική Ορθόδοξη Εκκλησία. Επισκιάζει τους άλλους αριθμητικά και με τον πλούτο της και συνδέεται στενά με το καθεστώς του Βλαδίμηρου Πούτιν. Εκτός από τους θεολογικούς παράγοντες υπάρχουν και άλλοι που είναι καθαρά πολιτικοί: πώς θα ‘παίξει’ οποιαδήποτε προσέγγιση μεταξύ της Ορθόδοξης Ανατολής και της Καθολικής Δύσης στην εγχώρια και εξωτερική πολιτική της Ρωσσίας; [σ.σ.: ενώ οι ΗΠΑ που ανακατεύονται συνεχώς και μας έκαναν άνω κάτω με την ψευδο-Σύνοδο της Κρήτης για την ψυχή της μάνας τους το κάνουν !!]

Υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος μπροστά μας. Όπως είπε και ο γνώστης του Βατικανού Gianni Valente, είναι καλύτερο να αποφεύγουμε τόσο «την ζαχαρούχα αισιοδοξία όσο και την ηττοπαθή απαισιοδοξία όταν κρίνουμε τις αναγκαίες στάσεις, τις αναστροφές και τις απότομες επανεκκινήσεις στο ταξίδι που ξεκίνησαν η Καθολική και η Ορθόδοξη Εκκλησία για να ξεπεράσουν τις πολύχρονες διαιρέσεις και να αποκαταστήσουν τη μυστηριακή ενότητα». Αλλά αυτή η συμφωνία είναι κάτι και αξίζει ιδιαίτερης προσοχής.

***

Μετάφραση Φαίη/Αβέρωφ

2 Σχόλια to “Θα μπορούσαν οι Ορθόδοξες Εκκλησίες να αναγνωρίσουν τον Πάπα; Δεν είναι εντελώς αδιανόητο πλέον.”

  1. Φαίη said

    Καταρχάς συγχωρείστε μου τα «Καθολικής/Προτεσταντικής Εκκλησίας» που όφειλα να μεταφράσω όπως αναφέρονται στο αρχικό κείμενο.

    ΣΤΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ.

    Σε ποιες σχολές του Σόρος σπούδασαν ο περιβόητος Ζηζιούλας και ο αθρογράφος; Τι σχέση έχει η προσήλωση στο Λόγο του Θεού με τον εθνικισμό, την «ξενοφοβική παράνοια» και τον φονταμενταλισμό;
    Τι σχέση έχει το Κράτος του Βατικανού (που διαθέτει πρεσβεία και την πιο μυστική τράπεζα του κόσμου) με τον Θεό;

    Επικαλούνται τον ‘διάλογο’, τον ‘συμβιβασμό’, την ‘κατανόηση’ όταν θέλουν να πιάσουν τον άλλον στο αγκίστρι τους και να παρουσιάσουν τους εαυτούς τους ως υπεράνω αγαθοεργούς, αν όμως αυτός ο άλλος δεν συμφωνεί μαζί τους τότε τον υβρίζουν με πολιτικά ορθές κοινοτυπίες. Μόνο και μόνο από αυτό ακριβώς το στοιχείο προδίδουν τα ποταπά κίνητρα του ‘ενδιαφέροντός’ τους. Στον κόσμο των ανθρώπων όλα αυτά, όλοι οι ‘διάλογοι’, γίνονται και κρίνονται πάνω στην επί χιλιάδων ετών αποδεδειγμένη ρήση «το δίκαιο του ισχυρού» και εν πάση περιπτώσει ο Θεός δεν ήρθε στον κόσμο για να κάνει ‘διάλογο’ με την ανθρωπότητα ούτε ανέθεσε στο Υπ. Εξ. των ΗΠΑ την εργασία της κήρυξης του Ευαγγελίου. Οι εκλεκτοί άνθρωποι του Θεού δεν υβρίζουν αυτούς που δεν θέλουν να ακολουθήσουν τον Θεό. Ο Ιησούς Χριστός είπε «όποιος θέλει ας με ακολουθήσει». και εκτός του «εγώ είμαι η Αλήθεια» είπε και «εγώ είμαι η οδός» πράγμα που σημαίνει ότι ένας δρόμος υπάρχει προς τον Θεό, ο ίδιος ο Χριστός και το παράδειγμά Του όταν ήρθε στη γη, οι Απόστολοι που άφησε πίσω Του, οι Πατέρες της Εκκλησίας μας, και οι φωτισμένοι εν Αγίω Πνεύματι Άγιοι που μας δείχνουν στην πράξη το δρόμο προς την αγιότητα. ΟΥΔΕΙΣ ΑΛΛΟΣ. Ούτε οι θεωρίες των κλάδων και των περικοκλάδων, ούτε οι θεωρίες των πνευμόνων και των συκοταριών, ούτε καμμία διαβολιά που σκαρφίζονται αυτοί οι πλανεμένοι διαβολολόγοι που αποκαλούν τους εαυτούς τους θεολόγους για να υποδουλώσουν το ανθρώπινο γένος όχι μόνο πνευματικά αλλά και υλικά.

    Οι Γεωργιανοί ορθώς διαμαρτύρονται ότι το Βατικανό θέλει να τους κάνει αποικία τους -γνωρίζουν ότι όσο «πνευματικό» είναι αυτό το ζήτημα «του διαλόγου» άλλο τόσο εμένα με λένε Μήτσο. Η καραμέλα του ‘εθνικισμού’ πάει παντού αφού οικουμενισμός/παγκοσμιοποίηση είναι συγκοινωνούντα δοχεία. Εγώ πάντως έχω μια απορία. Γιατί δεν παίρνουν τον Ζηζιούλα και όλους τους οικουμενιστές, -μην ξεχάσω και τους χρήσιμους ηλιθίους αριστερούς που παπαγαλίζουν την αφήγηση της συνομοταξίας πάπα Α. Ε.- αφού συμφωνούν, να κάνουν ‘χωριό’ κι εμάς να μας αφήσουν στην ησυχία μας;

    ΣΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ.

    Εμείς εδώ εν τω μεταξύ, περιμένουμε την Ιερά Σύνοδο να ζητήσει το λόγο από τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο και να ακυρώσει την ψευδο-Σύνοδο της Κρήτης την οποία το ποίμνιο ΔΕΝ αποδέχεται. Θα περιμένουμε πολύ, θα περιμένουμε για πάντα αν δεν παρέμβει ο ίδιος ο Θεός έτσι όπως τα κάναμε. Έχει δημιουργηθεί τέτοια καραμπόλα από την ύποπτα χλιαρή στάση της Ιεραρχίας που είναι πια αδύνατον να διορθωθεί έστω και το παραμικρό. Ενός κακού μύρια έπονται. Από που να ξεκινήσει κανείς; Μήπως από το ΠΣΕ το οποίο δεν αμφισβήτησε ποτέ η Ιερά Σύνοδος και αναβάθμισε η σύναξη της Κρήτης; Το κοινό έγγραφο του Κιέτι έχει φθάσει και στην Εκκλησία της Ελλάδος να εγκριθεί, έχει κανείς την αυταπάτη ότι η αναβλητική στάση της Ιεράς Συνόδου στο θέμα της ψεδο-Συνόδου στην Κρήτη δεν έχει σχέση και με αυτό και με τόσα άλλα που δεν γνωρίζουμε; Κατά τα άλλα, ‘η ψεδο-Σύνοδος της Κρήτης απέθανεν’ λες και οι ισχυροί του κόσμου δίνουν δεκάρα για το τι νοιώθουμε εμείς.

    Εγώ πάντως θέλω να δώσω ‘συγχαρητήρια’ σε όλα τα ιστολόγια που αποκαλούνται ‘Ορθόδοξα’ και συνεχίζουν να προβάλλουν Μητροπολίτες και λοιπούς που δεν έχουν πει ούτε μία κουβέντα για την οικουμενιστική φιέστα της Κρήτης. ΟΥΤΕ ΜΙΑ. Μπράβο σας παιδιά!! Συγχαρητήρια που κοιμίζετε κι εσείς τον κόσμο. Συγχαρητήρια που διαιωνίζετε αυτήν την χλιαρή κατάσταση της μούχλας, χειρότερη και από τον ίδιο το θάνατο, χειρότερη και από τον κατά μέτωπο εχθρό, που μας οδηγεί με ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΚΡΙΒΕΙΑ στη νόθευση της Πίστης μας. Αν δεν θέλετε να τους ελέγξετε μην το κάνετε, για ποιό λόγο όμως τους προβάλετε; Δεν καταλαβαίνετε ότι με αυτόν τον τρόπο εμμέσως εγκρίνετε τη στάση τους; Έλαχε στη δική μας εποχή να γίνει μία ‘Σύνοδος’ που πρόδωσε την Πίστη μας κι εμείς σταθήκαμε ανίκανοι να κρατήσουμε στάση σθεναρή πίσω από ένα #$%^&πληκτρολόγιο. ΝΤΡΟΠΗ ΜΑΣ. Έτσι θα μας κρίνουν οι γενιές του μέλλοντος και θα μας αξίζει.

    • Πετροβούβαλος said

      Εάν η Ιεραρχία δεν αντιδράσει επισήμως, σθεναρά και εγκαίρως, φοβάμαι πως όσοι Ιεράρχες αντέδρασαν μεμονωμένα αλλά δεν πρόκειται να σηκώσουν ανάστημα θα μετατραπούν σε «λαγούς», κάτι σε τσίπρες της Εκκλησίας πριν τις εκλογές του 2015. Όσο για τα ιστολόγια που δεν αντέδρασαν, ουδέν σχόλιον γιατί ή «είναι πολλά τα λεφτά Άρη», ή «μωραίνει Κύριος…».

Σχολιάστε