Ο όσιος Γέροντας Φιλόθεος Ζερβάκος για το Παλαιό και Νέο Ημερολόγιο και τον τέκτονα Πατριάρχη Μελέτιο Μεταξάκη
Posted by Φαίη στο 11 Ιουλίου, 2016
Εν Πάρω τη 16-5-1973
Τω εν Κυρίω αιδεσιμωτάτω αγαπητώ αδελφώ και συλλειτουργώ π. Δημητρίω χαίρειν.
Ο Χριστός αληθώς ανέστη, ζωήν αιώνιον, χαρισάμενος και Βασιλείαν Ουράνιον δωρησάμενος πάσι τοις πιστοίς, τοις ορθώς πιστεύσασι και επεγνωκόσι την αλήθειαν.
Έλαβον την επιστολήν σας και σας απαντώ εις τα ερωτήματά Σας.
***
Το Νέον Ημερολόγιον εις την Ορθόδοξον Εκκλησίαν καμμία, ούτε Οικουμενική ούτε Τοπική, Σύνοδος το εισήγαγε.
Το εισήγαγεν αντικανονικώς και παρανόμως ο Οικουμενικός Πατριάρχης Μελέτιος [Μεταξάκης, 1871-1935], έχων τον 33ον ύπατον βαθμόν της Μασσωνίας, με εξ Αρχιερείς αντορθοδόξως φρονούντας, δια να δείξει καταφρόνησιν εις την Ορθόδοξον Εκκλησίαν και εις τας Παραδόσεις των Αγίων Αποστόλων και Αγίων Πατέρων και συμφωνίαν με τους καινοτόμους νεωτεριστάς σχισματο-αιρετικούς Παπιστάς, και Διαμαρτυρομένους Λουθηροκαλβινιστάς.
Το Νέον Γρηγοριανόν Παπικόν, Ημερολόγιον, το οποίον εισήγαγε ο Πάπας Γρηγόριος [ΙΓ, 1572-1585] πρώτον εις την Δυτικήν Εκκλησίαν, επεχείρησε δε να το εισαγάγει και εις την Ορθόδοξον Ανατολικήν Εκκλησίαν, η Ορθόδοξος Εκκλησία όχι μόνον δεν το εδέχθη, αλλά και το αναθεμέτισεν εις δύο Τοπικάς Συνόδους, συνελθούσας εν Κωνσταντινουπόλει.
Η επίσημος Εκκλησία ώφειλε να απαλλάξη τον εαυτόν Της από δύο αναθέματα, στα οποία υπόκειται.
Το εν ανάθεμα είναι της Ζης [Αγίας] Οικουμενικής Συνόδου, ήτις ορίζει: «Ει τις πάσαν Παράδοσιν Εκκλησιαστικήν έγγραφόν τε ή άγραφον αθετεί, ανάθεμα».
Η Αη Αγία Οικουμενική Σύνοδος, η υπό 318 Θεοφόρων Πατέρων συγκροτηθείσα, μας παρέδωκε το Παλαιόν Ημερολόγιον· το Νέον το παρέδωκεν ο Πάπας Γρηγόριος και ο μασσώνος Μελέτιος Μεταξάκης.
***
Η επίσημος Εκκλησία το παρεδέχθη χωρίς δυσκολία, κστεφρόνησε την Παράδοσιν της Αης Αγίας Οικουμενικής Συνόδου και ηθέτησεν, επομένως επωμίσθη το ανωτέρω ανάθεμα της Ζης Αγίας Οικουμενικής Συνόδου, ως και το εξής ανάθεμα της ιδίας Συνόδου:
«Άπαντα τα παρά την Εκκλησιαστικήν Παράδοσίν και την διδασκαλίαν και υποτύπωσιν των Αγίων και αοιδίμων Πατέρων καινοτομηθέντα ή πραχθέντα ή μετά ταύτα πραχθησόμενα, ανάθεμα τρις» [Συνοδικόν Ορθοδοξίας].
Η παράνομος και αντικανονική παρά του Πατριάρχου Μελετίου Μεταξάκη εισαγωγή του Νέου Παπικού Ημερολογίου είναι καινοτομία εναντιουμένη εις την Παράδοσιν των Αγίων και Θεοφόρων Πατέρων.
Το δεύτερον ανάθεμα είναι το υπό του Θεοκήρυκος Αποστόλου Παύλου:
«Ει τις υμάς ευαγγελίζεται παρ’ ο παρελάβετε, ανάθεμα έστω». [Γαλατ. α 9].
Οι Άγιοι Απόστολοι μας παρέδωκαν μετά την Εβδομάδα των Αγίων Πάντων, νηστείαν, την οποίαν η παράνομος εισαγωγή του Νέου Εορτολογίου κατήργησεν ενίοτε τελείως.
Νηστεία Αγίων Αποστόλων: μηδέν· άλλοτε μίαν ημέραν, άλλοτε δύο. Εφέτος είναι τέσσαρες ημέραι.
***
Αλλά μήπως και οι λεγόμενοι γνήσιοι Ορθόδοξοι Παλαιοημερολογίται είναι απηλλαγμένοι αναθεμάτων;
Είναι παραβάται και καταφρονηταί της πρώτης Παραδόσεως: της μεγάλης εντολής της Αγάπης.
Την εντολήν της Αγάπης την κατεφρόνησαν, την ηθέτησαν, την απέβαλον, αλληλο-μισούνται, αλληλο-δάκνονται, αλληλο-δέρονται.
Αναβαπτίζουν και αναμυρώνουν πολλούς, βαπτισθέντας εις το Όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος, Νεοημερολογίτας.
Η Ορθόδοξος Εκκλησία δέχεται ακόμη και τους αιρετικούς, όσοι έχουν βαπτισθή εις το Ορθόδοξον Βάπτισμα· αναμυρώνει τους αρνηθέντας τον Χριστόν ή το Βάπτισμα, δεν τους αναβαπτίζει.
Τινές ζηλωταί Παλαιοημερολογίται πιστεύουν και φρονούν, ότι τα Μυστήρια χωρίς το Ημερολόγιον είναι άκυρα και ότι, χωρίς Ημερολόγιον, δεν υπάρχει σωτηρία.
Αγαπητέ μοι π. Δημήτριε·
Επί 40 έτη παρεκάλουν και παρακαλώ τον Θεόν να παύση την φοβεράν τρικυμίαν, τον φοβερόν κλύδωνα της Εκκλησίας και ηρηνεύσει Αυτήν και ήκουσα νύκτα τινά φωνήν αοράτως, λέγουσαν: «Προς τους σκολιούς σκολιάς οδούς ο Θεός εξαποστέλλει». [πρβλ. Παροιμ. κα 8: Ο Θεός επιτρέπει οι διεστραμμένοι και μη ευθείς άνθρωποι να περιπλέκωνται εις αδιεξόδους και καταστρεπτικάς οδούς].
Είμαι τεθλιμμένος, απογοητευμένος, θρηνώ και οδύρομαι και ουδέν άλλο λέγω, ως ολιγόπιστος, ει μη τη του Πέτρου φθέγγομαι φωνήν: «Επιστάτα, σώσον ημάς, απολλύμεθα!» [πρβλ. Λουκ. η 24]· σώσον ημάς, Κύριε, εκ της παρούσης γενεάς, της σκολιάς, της διεστραμμένης, της διεφθαρμένης, μιαράς, της αισχράς και πονηράς.
Ας μη απελπιζώμεθα όμως τελείως, αλλά ας εξακολουθώμεν να φωνάζωμεν ως ο Πέτρος: «Επιστάτα, σώσον ημάς, απολλύμεθα!», και ας ελπίζομεν, ότι ως Συμπαθής, Εύσπλαχνος και Ελεήμων θα εκτείνη, ως τω Πέτρω, και εις ημάς την χείρα και θα μας είπη: «Ολιγόπιστοι, εις τί εδιστάσατε;» [πρβλ. Ματθ. ιδ 31].
Εύχου και προσεύχου και υπερεύχου να φωτίση ο Ουράνιος Πατήρ τους Άρχοντας της Εκκλησίας να παύσουν να αλληλο-δάκνωνται, δια να μην αναλωθώσιν [υπ’ αλλήλων], αλλά να ειρηνεύσωσιν εαυτούς και την Εκκλησίαν να επαναφέρουν εις το Πάτριον Ορθόδοξον Ημερολόγιον και να γίνει πάλιν μία Εκκλησία.
…………………………………………………………………………………………………………………….
Μετά της εν Χριστώ αδελφικής αγάπης
† Αρχιμανδρίτης Φιλόθεος Ζερβάκος.
Πηγή Pdf Misha
Αντιγραφή Φαίη/Αβέρωφ
Φαίη said
Απλά να σημειώσω, απ’ ό,τι γνωρίζω, ότι στο θέμα των αιρετικών που επιστρέφουν στην Ορθοδοξία και δεν έχουν βαπτισθεί Ορθόδοξα ο κανόνας είναι να βαπτίζονται και όποια εξαίρεση γίνεται είναι κατ’ οικονομία.