ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Η πλάνη της επικράτη… στη Η πλάνη της επικράτησης της Δυ…
    Μέλια στη Αβέρωφ: Δώδεκα χρόνια στη θάλα…
    ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ στη Αβέρωφ: Δώδεκα χρόνια στη θάλα…
    Η θρησκευτική πολιτι… στη Η θρησκευτική πολιτική του Μ.…
    Ο Αλέξιος Ε΄ Δούκας… στη Ο Αλέξιος Ε΄ Δούκας ο Μούρτζου…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

EΣΧΑΤΗΣ ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ συνέχεια – Η ανακοίνωση του Eurogroup για την Ελλάδα της 20-2-2015

Posted by Πετροβούβαλος στο 21 Φεβρουαρίου, 2015

cloudsflagΤο Eurogroup επαναλαμβάνει την εκτίμησή του για τις αξιοσημείωτες προσπάθειες προσαρμογής που έχουν γίνει από την Ελλάδα και τον Ελληνικό λαό κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών.

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων λίγων εβδομάδων ενεπλάκημεν, από κοινού με τα Θεσμικά Όργανα, σ’ ένα εντατικό και εποικοδομητικό διάλογο με τις νέες Ελληνικές αρχές και σήμερα επιτύχαμε κοινά αποδεκτό αποτέλεσμα.

Το Eurogroup σημειώνει, στο πλαίσιο της εν ισχύ διευθετήσεως, το αίτημα των Ελληνικών Αρχών για παράταση της Κύριας Συμβάσεως Χρηματοδοτικής Διευκολύνσεως (MFFA – Δανειακή Σύμβαση), η οποία θεμελιώνεται από ένα σύνολο δεσμεύσεων.

Σκοπός της επεκτάσεως είναι η επιτυχής ολοκλήρωση της αξιολογήσεως επί τη βάσει των όρων της εν ισχύ διευθετήσεως, δια της βέλτιστης δυνατής χρήσεως της δεδομένης ευελιξίας, που θα ληφθεί από κοινού υπ’ όψιν από τις Ελληνικές Αρχές και τα Θεσμικά Όργανα. Η παράταση αυτή θα παράσχει επίσης, τη χρονική γέφυρα για τις (απαραίτητες) συζητήσεις προς μία πιθανή επόμενη διευθέτηση μεταξύ του Eurogroup, των Θεσμικών Οργάνων και της Ελλάδος.

Οι Ελληνικές αρχές θα παρουσιάσουν μία πρώτη λίστα μεταρρυθμιστικών μέτρων, βασισμένων στην τρέχουσα διευθέτηση, έως το τέλος της Δευτέρας 23ης Φεβρουαρίου. Τα Θεσμικά Όργανα, θα παράσχουν μία πρώτη γνώμη για το κατά πόσον αυτή (η λίστα) διαθέτει επαρκές εύρος, ώστε για να αποτελέσει ένα έγκυρο σημείο ενάρξεως για την επιτυχή ολοκλήρωση της αξιολογήσεως. Αυτή η λίστα θα διευκρινισθεί περαιτέρω και κατόπιν θα συμφωνηθεί με τα Θεσμικά Όργανα εώς τα τέλη Απριλίου.

Η εκταμίευση της εναπομείνασας δόσεως από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητος (EFSF) και η μεταφορά των κερδών του 2014 από τα Ελληνικά ομόλογα που διακρατούν οι Κεντρικές Τράπεζες της ευρωζώνης (κέρδη SMP) θα επιτραπούν αποκλειστικά, μόνο κατόπιν εγκρίσεως των συμπερασμάτων της αξιολογήσεως αυτής της παρατεινόμενης διευθετήσεως από τα Θεσμικά Όργανα . Και τα δύο χρειάζονται εκ νέου έγκριση από το Eurogroup.

Εν όψει της αξιολογήσεως από τα Θεσμικά Όργανα, το Eurogroup συμφωνεί ότι τα κεφάλαια που είναι εως τώρα διαθέσιμα στο απόθεμα του Ελληνικού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητος (HFSF) θα πρέπει να παραμείνουν δεσμευμένα από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητος (EFSF), ελεύθερα από δικαιώματα τρίτων κατά τη διάρκεια της περιόδου παρατάσεως της Δανειακής Σύμβάσεως (MFFA). Τα κεφάλαια συνεχίζουν να διατίθεναι καθ’ όλη τη διάρκεια της επεκτάσεως της Δανειακής Συμβάσεως και μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για την ανακεφαλαιοποίηση τραπεζών και το κόστος τραπεζικών εξυγιάνσεων. Θα αποδεσμευτούν αποκλειστικά με αίτημα του Μηχανισμου Τραπεζικής Εποπτείας της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τραπέζης (ECB/SSM).

Υπό αυτή την οπτική, καλοσωρίζουμε τη δέσμευση από μέρους των Ελληνικών Αρχών να εργαστούν σε στενή συνεννόηση με τους ευρωπαϊκούς και διεθνείς θεσμούς και εταίρους. Σε αυτό το πλαίσιο, υπενθυμίζουμε την ανεξαρτησία της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τραπέζης. Επιπλέον, συμφωνήσαμε ότι το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο θα συνεχίσει να παίζει το ρόλο του.

Οι Ελληνικές Αρχές εξέφρασαν την ισχυρή τους δέσμευση για περαιτέρω διεύρυνση και εμβάθυνση των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων που σκοπεύουν στη βελτίωση της αναπτύξεως και των προοπτικών απασχολήσεως, εξασφαλίζοντας σταθερότητα και ανθεκτικότητα του δημοσιονομικού τομέα και ενισχύοντας τη κοινωνική δικαιοσύνη. Οι Αρχές δεσμεύονται να εφαρμόσουν μακροπρόθεσμες μεταρρυθμίσεις για την πάταξη της διαφθοράς και της φοροαποφυγής και τη βελτίωση της αποτελεσματικότητος της Δημόσιας Διοίκησης. Σε αυτό το πλαίσιο, οι Ελληνικές Αρχές εγγυώνται τη βέλτιστη χρήση της συνεχιζόμενης διαθέσεως τεχνικής βοήθειας.

Οι Ελληνικές Αρχές επαναλαμβάνουν την ξεκάθαρη δέσμευσή τους να τηρήσουν τις οικονομικές υποχρεώσεις προς όλους τους πιστωτές τους, πλήρως και εγκαίρως.

Επίσης, οι Ελληνικές Αρχές δεσμεύονται να διασφαλίσουν τα πρέποντα πρωτογενή πλεονάσματα ή τα οικονομικά έσοδα που απαιτούνται για την εγγύηση της βιωσιμότητας του χρέους, συμφώνως προς την ανακοίνωση του Eurogroup του Νοεμβρίου του 2012. Τα Θεσμικά Όργανα θα συνυπολογίσουν για τον στόχο του πρωτογενούς πλεονάσματος του 2015 τις οικονομικές συνθήκες του 2015.

Υπό την οπτική αυτών των δεσμεύσεων, αναγνωρίζουμε ευχαρίστως ότι σε έναν αριθμό τομέων, οι Ελληνικές πολιτικές προτεραιότητες μπορούν να συνεισφέρουν στην ενίσχυση και καλύτερη εφαρμογή της παρούσης διευθετήσεως. Οι Ελληνικές Αρχές δεσμεύονται να απόσχουν από κάθε υποχώρηση (ανάκληση) μέτρων ή μονομερείς αλλαγές στις πολιτικές και στις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που θα επηρέαζαν αρνητικά τους δημοσιονομικούς στόχους, την οικονομική ανάκαμψη ή τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα, όπως αυτά καθορίζονται από τα Θεσμικά Όργανα.

Επί τη βάσει του αιτήματος (της Ελληνικής Κυβερνήσεως), των δεσμεύσεων των Ελληνικών Αρχών, της εισηγήσεως των Θεσμικών Οργάνων και της σημερινής συμφωνίας, θα εκκινήσουμε τις Εθνικές διαδικασίες, σκοπεύοντας στην επίτευξη μίας τελικής αποφάσεως για την επέκταση της υπαρχούσης Κύριας Συμβάσεως Χρηματοδοτικής Διευκολύνσεως του EFSF, για ως και 4 μήνες, από το Διοικητικό Συμβούλιο του EFSF. Καλούμε επίσης τα Θεσμικά Όργανα και τις Ελληνικές Αρχές να επαναλλάβουν αμέσως την εργασία που θα επιτρέψει την επιτυχή ολοκλήρωση της αξιολογήσεως.

Παραμένουμε δεσμευμένοι να παράσχουμε επαρκή υποστήριξη στην Ελλάδα, εως ότου επανακτήσει πλήρη πρόσβαση στις αγορές, εφόσον τιμήσει τις δεσμεύσεις της εντός του συμφωνημένου πλαισίου.

Απόδοση: Πετροβούβαλος/Αβέρωφ
Πηγή για το Αγγλικο κείμενο: Reuters

25 Σχόλια to “EΣΧΑΤΗΣ ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ συνέχεια – Η ανακοίνωση του Eurogroup για την Ελλάδα της 20-2-2015”

  1. Πετροβούβαλος said

    Το Eurogroup επαναλαμβάνει την εκτίμησή του για τις αξιοσημείωτες προσπάθειες προσαρμογής που έχουν γίνει από την Ελλάδα και τον Ελληνικό λαό κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών. ΚΛΑΨ – ΚΛΑΨ…

    Το Eurogroup σημειώνει, στο πλαίσιο της εν ισχύ διευθετήσεως, το αίτημα των Ελληνικών Αρχών για παράταση της Κύριας Συμβάσεως Χρηματοδοτικής Διευκολύνσεως (MFFA – Δανειακή Σύμβαση), η οποία θεμελιώνεται από ένα σύνολο δεσμεύσεων. ΓΚΕΓΚΕ; Κάθε πρόταση που θα φέρουνθα είναι στο πνεύμα του μνημονίου

    Οι Ελληνικές Αρχές επαναλαμβάνουν την ξεκάθαρη δέσμευσή τους να τηρήσουν τις οικονομικές υποχρεώσεις προς όλους τους πιστωτές τους, πλήρως και εγκαίρως. ΕΣΧΑΤΗ ΠΡΟΔΟΣΙΑ

    Επίσης, οι Ελληνικές Αρχές δεσμεύονται να διασφαλίσουν τα πρέποντα πρωτογενή πλεονάσματα ή τα οικονομικά έσοδα που απαιτούνται για την εγγύηση της βιωσιμότητας του χρέους, συμφώνως προς την ανακοίνωση του Eurogroup του Νοεμβρίου του 2012. ΕΣΧΑΤΗΣ ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ υπενθύμιση

    Tη Δευτέρα ας προετοιμαστούν οι οπαδοί κυβερνήσεως και αντιπολιτεύσεως να «ανακουφιστούν».

    Ι rest my case.

  2. oxtapus said

    Reblogged this on Oxtapus *blueAction.

  3. Φαίη said

    Τα πράγματα έως τώρα είναι ξεκάθαρα. Και αν είναι από τώρα ξεκάθαρα, ας φανταστούμε πως θα είναι μέχρι το τέλος του Μαρτίου όπου θα πρέπει να έχουν ορισθεί και οι τελευταίες λεπτομέρειες.

    Θα πληρώσετε όλο το χρέος, θα αναγνωρίσετε τις δεσμεύσεις του υπάρχοντος προγράμματος που θέλετε να επεκταθεί, θα συμφωνήσουμε πρώτα στους όρους που θα συνοδεύουν το επόμενο δάνειο και μετά θα το πάρετε, και εμείς, σας δίνουμε «χώρο» για να παίξετε το επικοινωνιακό παιχνίδι στους ιθαγενείς από τους οποίους υφαρπάξατε την ψήφο τους.

    Καμία μονομερή ενέργεια την ώρα που έχουμε συμφωνία. Δηλαδή, ενώ έχετε συμφωνήσει να πληρώσετε το χρέος, μπορείτε να πείτε στο πόπολο ότι θα κάνετε λογιστικό έλεγχο, έναν λογιστικό έλεγχο ο οποίος (αν γίνει) θα καταλήξει στο τέλος να φορτώσει τα «μειωμένα» σπασμένα ΠΑΛΙ στον λαουτζίκο.

    Εκεί που κάποτε κάποιοι καταριόντουσαν την υποτέλεια στους ευρωπαίους και δικαιολογημένα έβριζαν τους προηγούμενους, τώρα λένε ότι τούτοι έσκυψαν καλύτερα, το έκαναν με στυλ, διαπραγματεύτηκαν πραγματικά, άρα δεν είμαστε υποτελείς στους ευρωπαίους. Η «λογική» των δανειστών κυριαρχούσε και στις δύο περιπτώσεις, απλά άλλαξε ο τρόπος αντίληψής της. Τότε μας βίαζαν και δεν το θέλαμε, τώρα θα μας βιάζουν και θα μας αρέσει. Τέτοιον έρωτα του βαρουφάκη με την τρόϊκα, εεεε τους θεσμούς συγνώμη, δεν έχω ματαξαναδεί. Όποιος είδε την συνέντευξη τύπου καταλαβαίνει τι εννοώ.

    Τώρα, και για άλλη μια φορά, και ενώ τα αιτήματα των δανειστών εκπληρώθηκαν και με το παραπάνω με το καλημέρα σας, ο Ελληνικός λαός καλείται να καταπιεί τούτη την πραγματικότητα με νέες γενικόλογες υποσχέσεις για ριζικές αλλαγές. Η πραγματικότητα πρέπει να φαίνεται δίκαιη.

    Πως γίνεται βρε παιδί μου κάθε φορά που ο Ελληνικός λαός ζητά να ξεφύγει από τα δεσμά του απεχθούς χρέους που του έχουν επιβάλλει, να καταλήγει να είναι διεφθαρμένος; Πως γίνεται αυτό; Όταν αναγνωρίζεις το απεχθές χρέος, αναγνωρίζεις και τους διαφθορείς (εγχώριους και μη) που το δημιούργησαν. Πως τότε επικαλείσαι ότι θα λύσεις το πρόβλημα χτυπώντας τη διαφθορά; Αφού της έχεις ήδη δώσει ασυλία. Μπορούμε λοιπόν μόνο να φανταστούμε τι θα επακολουθήσει. Ό,τι ακριβώς επακολούθησε και με τους προηγούμενους που ήθελαν να χτυπήσουν τη διαφθορά και τους φοροφυγάδες. Πάλι ο λαουτζίκος θα πληρώσει τα σπασμένα και για να του χρυσώσουν το χάπι θα πιάσουν κανα δυό μεγαλύτερα ψάρια για να του δείξουν ότι κάνουν τη δουλειά τους.

    Το χειρότερο είναι ότι αυτές οι εξελίξεις δικαίωσαν τους προηγούμενους, έβγαλαν τα μνημονιακά φίδια από τις φωλιές τους και κοκορεύονται για το πόσο δίκιο είχαν όλον αυτόν τον καιρό. Το ακόμα χειρότερο είναι ότι εδώθηκε το μήνυμα στον λαό ότι από το χρέος δεν μπορεί να ξεφύγει ποτέ, ότι πρέπει να συμφιλιωθεί με την ιδέα και ότι από εδώ και στο εξής αυτός και τα παιδιά του και τα παιδιά των παιδιών του θα πρέπει να πληρώνουν τους ευρωπαίους τεχνοκράτες. Ίσως αργότερα, τούτο να προωθηθεί στις επόμενες γενιές που θα δεν θα έχουν πλήρη γνώση του τι πραγματικά συνέβη με άλλο τρόπο, πως για να ανήκεις στο ευρωπαϊκό κλαμπ πρέπει να πληρώνεις. Το υποτελειακό χρέος πάει να γίνει θεσμός στις συνειδήσεις των ανθρώπων. Αυτό είναι το μεγαλύτερο έγκλημα που διέπραξε η σημερινή κυβέρνηση.

    • Πετροβούβαλος said

      Kαι να μην ξεχνάμε και το επαναστατικόν των ημερών: Η επαναστάτρια κωνσταντοπούλου, η γλύφτια του πάκη, ανακοίνωσε Λογιστικό Έλεγχο για… να ενημερωθούν οι πολίτες. Λογιστικό Έλεγχο επί ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΟΥ ΧΡΕΟΥΣ!

      • Φαίη said

        Άστα να πάνε Πέτρο.
        Είναι να κλαίει κανείς.
        Στην ουσία έκαναν το ίδιο με τους προηγούμενους. Οι προηγούμενοι, και το θυμάμαι καλά αυτό, είχαν πει ότι δεν μπορούμε να κάνουμε λογιστικό έλεγχο για να μην δώσουμε στους «εταίρους» μας την εντύπωση ότι δεν θα πληρώσουμε. Σ΄αυτό ήταν τουλάχιστον πιο ειλικρινείς. Ξεστόμησαν αυτό το αίσχος αλλά το ξεστόμισαν. Τούτοι, αναγνώρισαν το χρέος (πάλι για να μην δυσαρεστήσουν τους «εταίρους») και στη συνέχεια για να κοροϊδέψουν το πόπολο του λένε ότι θα κάνουν λογιστικό έλεγχο. Για ποιό πράγμα γμτ μου;; Αυτό μάλιστα τώρα εμπεριέχει κίνδυνο, μεγάλο κίνδυνο. Διότι είναι πολύ πιθανό να μαγειρευτεί ο λογιστικός έλεγχος έτσι ώστε να δικαιολογεί την δέσμευση της κυβέρνησης στους δανειστές.. Δηλαδή, να θεσμοθετηθεί πια ότι το μεγαλύτερο χρέος είναι νόμιμο και καλώς το πληρώνουμε.

        Η μόνη μου ελπίδα, το ξέρω είμαι ονειροπόλα ώρες ώρες, είναι μπας και σε αυτό το χρονικό διάστημα των τεσσάρων μηνών, ετοιμάσουν μία έξοδο από το ευρώ και γλιτώσουμε. Το ξέρω είναι αδύνατο να συμβεί αλλά πάντα ελπίζω.

      • Πετροβούβαλος said

        Μάλλον όχι. Εξ’ όσων κατάλαβα, χτες υπήρξε τεράστια πίεση από USA για να μην καταξεφτιλιστεί ο Βαρουφάκης, εξ’ ου και η ασαφής αναφορά στο ύψος του πρωτογενούς πλεονάσματος. Αναμένω «τυράκι», κάτι θα πέσει ως ελάφρυνση, αν και προς το παρόν το μόνο που μπορούν να ψελίσσουν είναι «μη επιδείνωση». Όμως αυτά είναι χαπάκια για τους χαχόλους, το θέμα ήταν, είναι και παραμένει ΕΘΝΙΚΟ και όχι οικονομικό.

      • Φαίη said

        Δεν κατάλαβα Πέτρο τι εννοείς «μάλλον όχι». Ότι θα ελαφρύνουν λίγο το χρέος με τον λογιστικό έλεγχο;;

      • Πετροβούβαλος said

        Αναφέρομαι στην ελπίδα για Grexit. Δεν το βλέπω με τπτ με πρωτοβουλία των ευρωπαίων.

      • Φαίη said

        Δεν ξέρω τίποτα Πέτρο.
        Απλά ελπίζω. Οι ευρωπαίοι δεν έχουν λόγο να θέλουν Grexit, αφού τα έχουν όλα στο πιάτο. Θα δείξει όμως και στο μέλλον κατά πόσο η κυβέρνηση θα μπορέσει να τηρήσει το νέο μνημόνιο, εεεεε το πρόγραμμα ήθελα να πω. Οι αμερικανοί από την άλλη παίζουν ύπουλο παιχνίδι. Εγώ απλά ελπίζω σε μία έξυπνη κίνηση ματ που τηρεί τις ισορροπίες. Θα έρθει κάποια στιγμή στο μέλλον ένα άρθρο του Γκρίλο επί του θέματος.

      • Φαίη said

        Και συμπληρώνω ότι συμφωνώ απόλυτα πως το θέμα είναι κυρίως εθνικό (και πολιτικό συνάμα) και το υπονόμευσαν με τον χειρότερο τρόπο.
        Πως;
        Από τη ρίζα.

        Επιμένω.
        Το υποτελειακό χρέος πάει να γίνει θεσμός στις συνειδήσεις των ανθρώπων. Αυτό είναι το μεγαλύτερο έγκλημα που διέπραξε η σημερινή κυβέρνηση.

      • Πετροβούβαλος said

        Δυσμενές σενάριο: Η χαχολίαση των οπαδών των μνημονιακών στους οποίους συμπεριλαμβάνεται και η παρούσα κυβέρνηση, θα τους προσφέρει πολιτικό χρόνο για να μας πάνε τρενάκι μέχρι την «ενοποίηση».

        Λιγότερο δυσμενές σενάριο: Η Ισπανία θα αντισταθεί πραγματικά.

        Ευτυχές σενάριο: Οι ΗΠΑ έχουν στην ατζέντα τους τσαλάκωμα των γερμανών (δύσκολο).

        Πενευτυχές σενάριο: Στην κατάληλη στιγμή, αποκτούμε Εθνική κυβέρνηση (απίθανο, αλλά εγώ ελπίζω σ’ αυτό).

      • Φαίη said

        To δυσμενές σενάριο έως τώρα φαίνεται το πιο πιθανό.
        Οι θεσμοί στους οποίους ο βαρουφάκης έδωσε τόση έμφαση εμπεδώνονται στη συνείδησή των χαχόλων. Οι καλοί ευρωπαϊκοί θεσμοί που μας αγαπάνε και που όλοι μαζί είμαστε μία ωραία οικογένεια.

      • Πετροβούβαλος said

        Αυτό! Να δούμε πόσοι είναι οι χαχόλοι…

        Ειρήσθω εν παρόδω, ο γλύφτης του πάκη λαφαζάνης, κάνει «αντίσταση» από την Ιskra μέσω κάποιου Παπακωνσταντίνου: http://www.iskra.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=19609:papakonstantinou-petros&catid=72:dr-ekdilosis&Itemid=279

      • Φαίη said

        Πέτρο,
        όλα τούτα που θα συμφωνήσουν κάποια στιγμή θα τα περάσουν από τη βουλή. ΕΚΕΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΤΕΛΕΙΩΤΙΚΟ ΞΕΒΡΑΚΩΜΑ.
        Και θα δούμε τους λαφαζάνηδες και τους λαπαβίτσες και όλους τους ‘επαναστάτες’ από την καλή.
        Βρισκόμαστε στην τελική ευθεία του τέλους της μεταπολίτευσης και η ώρα του γκρεμίσματος των ιδεοληπτικών ψευδαισθήσεων πλησιάζει.
        Εμείς οφείλουμε να το καταδείξουμε όσο καλύτερα μπορούμε.

        ΑΝΙΜΑΛ: Ο ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΑΣ ΤΩΝ ΨΕΥΔΑΣΘΗΣΕΩΝ

        🙂 🙂

      • Πετροβούβαλος said

        ΑΧΑΧΑΧΑ!!!

        Και συμφωνώ απολύτως!

  4. απλός πολίτης (p.o) said

    Ο χρόνος θα δείξει αδέρφια.
    Όχι για τα μνημόνια και τα αντιμνημόνια.
    Προσωπικά ως ένας στοιχειωδώς σκεπτόμενος και σε κάποιο βαθμό υποψιασμένος πολίτης λίγο έως πολύ καταλάβαινα πολύ πριν τις εκλογές ότι η εναλλαγή στην εξουσία χρησιμοποιεί δολώματα για να χειραγωγήσει την ψήφο, αλλά μετέρχεται και άλλων μέσων πχ μέσα από την θεσμική χειραγώγηση της πολιτείας.
    Αυτό που σίγουρα σε πρώτη φάση δεν μπορεί και δεν πρέπει να γίνει ανεκτό είναι κάποιου είδους «αναπτέρωση» της απερχόμενης ηγεσίας.
    Η απερχόμενη ηγεσία ήταν ένα κράμα ιδιοτελών καρπαζοεισπρακτόρων γερμανικών διαστάσεων που επιβάρυναν ασύστολα την κοινωνία και που είχαν προσκομίσει ένα χαρτί το περίφημο e mail Χαρδούβελη.

    Αυτό για εμένα συνιστά πρόοδο, όπως και η αξιοποίηση της Ζωής Γεωργαντά στα εξοπλιστικά.
    Αλλά αυτό δεν αρκεί, θα έπρεπε να βρίσκεται στην ΕΛΣΤΑΤ και να έχουν γίνει πολλά σε αυτά τα ζητήματα.

    Όμως πέρα από τα «αντιμνημονιακά» φληναφήματα και τα ψέματα που έλεγαν οι τωρινοί -και για τα οποία δεν πέφτω από τα σύννεφα- αναμένω να δω τι θα κάνουν για τα ζητήματα διαφθοράς, αναξιοκρατίας και νεποτισμού, αν θα αποκαταστήσουν-επαναφέρουν τους ελάχιστους αδιάβλητους θεσμούς που υποβάθμισαν οι προηγούμενοι φορείς της οικογενειοκρατίας στη δημόσια διοίκηση, αν είναι κατ’ ελάχιστο διατεθειμένοι να βρουν λεφτά από εκεί που πραγματικά υπάρχουν και όχι από τους ανέργους, τους απασχολήσιμους, τους ελεύθερους επαγγελματίες, τους συνταξιούχους.

    Αυτούς τους πέθανε το σύστημα…
    Τέλος!

    Το θέμα είναι λοιπόν να προσανατολιστούν -εφόσον μιλάνε για μεταρρυθμίσεις- σε δύο πυλώνες:

    1. Ανάταξη της προοπτικής και παραγωγικό σχέδιο ανασυγκρότησης για τις παραπάνω κατηγορίες: ιδιωτικούς υπαλλήλους, ελεύθερους επαγγελματίες, ανέργους, συνταξιούχους, πτυχιούχους κλπ

    2. Εξεύρεση πόρων από τον διαφυγόντα πλούτο της ολιγαρχίας και αυτό είναι εύκολο, με παράλληλη καταπολέμηση της διαφθοράς (και όχι με μικροαστειότητες του στυλ εαν στα νησιά κόβουν αποδείξεις για τα τζατζίκια και τους κεφτέδες, καλό είναι και αυτό αλλά δεν είναι η λύση) και ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ όχι προσχηματική -τύπου γάπειας opengov- διαφάνεια στη λειτουργία του κράτους.

    Αυτό μέσα σε ένα περιβάλλον πολιτικής φεουδαρχίας, κομματοκρατίας και ασύμμετρης πληροφόρησης με την κοινωνία-ιδιώτη, δεν θα επιτευχθεί.
    Ήδη σε επίπεδο συμβολισμού η επιλογή προέδου της πολιτείας αναδεικνύει πολύ αντιδραστικές επιλογές για το μέλλον και προτεραιότητες που δεν έχουν να κάνουν με μεταρρυθμίσεις.

    Εάν αυτό θα αλλάξει και θα φανούν διατεθειμένοι να αποκτήσουν πολιτική υστεροφημία οι εξουσιαστές ανατρέποντας μια πορεία σήψης και παρακμής, είναι κάτι που μένει να δούμε στο προσεχές διάστημα.

    Το μνημόνιο εξ αρχής δεν ήταν η «λύση» αλλά η συγκάλυψη και μετακύλιση του προβλήματος.
    Η πολιτική τάξη που επισσώρευε χρέη για να αναπαράγεται παρασιτικά αυτή και οι ολιγαρχικές συμμορίες στην εξουσία, φρόντισε όταν κλήθηκε να πληρώσει τον λογαριασμό να μας βάλει στο ΔΝΤ και τους άλλους θεσμούς με όρους νέου δανεισμού που κλήθηκαν -και καλούνται ακόμα- να πληρώσουν τα υποζύγια.

    Επομένως αν θέλουν να μας κοροϊδεύουν ότι θα διώξουν το ΔΝΤ αυτό θα φανεί -και με την σφραγίδα- πολύ πολύ σύντομα.
    Όπως πολύ συντομα θα φανεί και το πως ζει ο άνθρωπος στην καθημερινότητά του.
    Αν παράλληλα μπορεί να ζήσει σε ένα κράτος με όρους διαφάνειας και αξιοκρατίας και όχι μια δυναστική παρασιτική τάξη που θέλει να καταστρέψει, που επιβουλεύεται και λειτουργεί λεηλατικά αξιοποιώντας επικοινωνιακά τετρίπια.

    Ο χρόνος είναι πολύ σύντομος και ήδη όσοι είχαν προσδοκίες μονομερών ενεργειών (καλώς τις είχαν, κακώς τις εναπόθεταν εν λευκώ) έχουν ξενερώσει απίστευτα.
    Οι συνθήκες ζωής δεν έχουν πολυτελείς χρόνους αναμονής όπως και οι προφανείς πυλώνες της καταστροφής μας, που αν θέλουν μπορούν σε χρόνο dt να τους αγγίξουν ουσιαστικά, μαζί με μέτρα ουσίας που θα δώσουν προοπτική για το σύνολο της κοινωνίας.

    • Πετροβούβαλος said

      Ερωτήματα:

      1. Έστω πως επιτυγχάνεται πραγματική οικονομική ανάπτυξη. Τα παραγωγικά συστήματα σε ποιούς θα ανήκουν με δεδομένη την εξόντωση των ελληνόκτητων κεφαλαίων όλόκληρης της κλίμακας;

      2. Με τέτοιο ύψος χρέους και προσήλωση σε πρωτογενές πλεόνασμα, τι περιθώρια υπάρχουν για δημόσιες επενδύσεις; (Υπενθυμίζω πως η μέθοδος του Κέϊνς – ελλειματικοί προϋπολογισμοί σε περιόδους κρίσεως – έχει δοκιμαστεί και πετύχει, τα νεοφιλελεύθερα συστήματα έχουν αποδειχθεί καταστροφικά).

      3. Αν, σύμφωνα με τις δηλώσεις τους,. μας πάνε σε εμβάθυνση των ευρωπαϊκών θεσμών, πόσο αυτό είναι επιθυμητό, δλδ. πόσο επιθυμητό είναι τα ευρωπαϊκά έθνη να κυβερνώνται από ένα σύστημα τραπεζικών λόμπι στις Βρυξέλες;

      Προφανώς οι προηγούμενοι είναι για τον κάλαθο των αχρήστων, αυτό δεν δίνει απολύτως κανένα δικαίωμα στους νυν να χρυσώνουν το χάπι της Εθνικής εξοντώσεως. Έχουμε κατεβάσει πολύ τον πύχη, έτσι νομίζω.

      • απλός πολίτης (p.o) said

        Καλημέρα Πέτρο,

        στο 1ο αν δεν προσελκύσουν Ελληνικά κεφάλαια και αρχίσουν με ξεπούλημα βραχονησίδων σε λεφτάδες ή άλλου τύπου «επενδύσεις» είμαστε κατεστραμένοι εσαεί. Επίσης ακόμα και το πιο γελοίο τουριστικό προϊόν το εισάγουμε. Και μιλάμε για προϊόντα που φτιάχνουμε και αρχάριοι τύπου κολλάμε μια στάμπα σε μια πετρούλα και πουλάμε το «σουβενίρ». Επίσης αν δεν συγκροτήσουν εθνικά χαρακτηριστικά καινοτομίας και δεν προσελκύσουν κόσμο πχ για σπουδές σε Ελληνικά πανεπιστήμια που θα παράγουν γνώση και πολιτισμό στα οποία υπερτερούμε, αν δεν ενισχύσουν αυτές τις πραγματικότητες την βάψαμε.
        Επίσης, εθνικό σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης.
        Που υπερτερούμε; Γεωργία, κτηνοτροφία, εφοπλισμό, κάποιες τεχνολογίες; Ας κάνουν μια συνολική εκτίμηση και ας δώσουν κατευθύνσεις των κονδυλίων που θα πάνε στους ανέργους από μια οργανωμένη διαδικασία.
        Αυτό προϋποθέτει ακομμάτιστες καταστάσεις, όχι ασύμμετρη πληροφόρηση ή άλλες κουτοπονηριές της ολιγαρχίας.
        Είναι θέμα προτεραιοτήτων. Δεν μπορεί να πετάνε λεφτά πχ του εσπα για να φτιάξει δρόμους ο άλλος που υποτίθεται έχει αναλάβει υποχρέωση ήδη γι’ αυτό! Δεν τους φτάνει η εκμεταλλευση της χρήσης;
        Επομένως στην πρώτη παράμετρο μπορεί να υπάρξει λύση, αν θέλουν κάτι τέτοιο οι κομματάρχες της εκάστοτε εξουσίας που συνήθως λειτουργούν ιδιοτελώς και αντεθνικά.

        Στο σημείο 2, τα έχουμε πει Πετράν, οι τύποι δεν είναι καν κεϋνσιανιστές, είναι (ή μάλλον θέλουν να δείξουν έστω) βελτιωμένη εκδοχή της εναλλαγής στην εξουσία. Παρόλα αυτά αν κινηθούν με βάση το πνεύμα της πρώτης παραμέτρου, οπωσδήποτε θα κατευθύνουν σε πραγματικές δημόσιες (και όχι κρατικοδίαιτες των ολιγαρχικών τους συμμοριών) επενδύσεις. Συχνά αναφέρομαι στον Καποδίστρια που δεν βρήκε ούτε χάλκινο νόμισμα στα ταμεία του κράτους. Ό, τι χρήμα έφερε από τις διεθνείς επαφές του, το έφερε για να μάθει ο κόσμος μια τέχνη, να αποκτήσει δυνατότητα να ζήσει και να έχει αυτονομία, να μάθει τα απαραίτητα γράμματα και να ζήσει ανθρώπινα.
        Αλλά θα μου πεις, ο Καποδίστριας στηρίχθηκε σε μια ορθόδοξη Χριστιανική παιδεία για το γένος, ενώ σεβάστηκε την ιδιοσυστασία της πολιτικής και συνολικά πολιτισμικής κληρονομιάς του ελληνισμού.
        Τούτοι εδώ στο βαυαριστάν μας έχουν πρήξει με τον διαφωτισμό του 18ου αιώνα σε μια εποχή όπου η πολιτικά υπανάπτυκτη ευρώπη συναντούσε το πέρασμα από την φεουδαρχία στην περιορισμένη εκπροσώπηση τάξεων και την κατοχύρωση ατομικής ταυτότητας (λαμβάνοντας σημαντικές κληρονομιές πιο πριν από την Αναγέννηση που τροφοδότησαν οι βυζαντινοί καλλιτέχνες μετά την κατάρρευση της Πόλης και θεωρητικά αλλά με λειψό τρόπο σε θεωρητικό επίπεδο, με την αρχαία ελληνική γραμματεία).
        Άρα και εδώ είναι θέμα προτεραιοτήτων, που όπως βλέπω οι γνήσιοι απόγονοι της βαυαροκρατίας στην Ελλάδα δύσκολα είναι διατεθειμένοι να λειτουργήσουν προς το συμφέρον του Ελληνισμού και της εναπομείνασας κρατικής του στέγης.

        Στο 3, έχεις απόλυτο δίκιο!
        Είναι παρεμφερές με την αιτία που προέκυψε η προσφυγή στο ΔΝΤ και την ΕΕ, ΕΚΤ. Το πολιτικό σύτημα αρνείται να λειτουργήσει με όρους κοινωνικής αναφοράς, θεωρεί εαυτόν γνήσιο κοτζαμπάση-φαταούλα και επιθυμεί έναν μπαμπούλα μπας και ελεγχθεί καλύτερα η πολιτεία του. Δεν διανοούνται να αντιπροσωπεύσουν του ΈΛληνες γιατί ξέρουν ότι η φύση του οικοδομήματός τους είναι λεηλατική και ανεξέλεγκτη.
        Άρα και εδώ θα έλεγα, μια έντιμη κοινωνικά προσανατολισμένη (αν ήθελε να παρουσιάζεται ως αριστερή) και πρωτίστως πατριωτική-εθνική κυβέρνηση ή/και αντιπολίτευση συνολικά θα μπορούσε να απαξιώσει τον ευρωπαϊκό μπαμπούλα και να αναπτυχθεί με όρους συνεργειών στην Ευρώπη και όχι υπήκοων κρατών με τραπεζική διακυβέρνηση ελεγχόμενη από υπερεθνικούς «μπαμπούλες».

        Αλλά όταν βλέπεις ότι καραγκιόζηδες της ψευτοκουλτούρας, εγκαλούν την ελλαδική κοινωνία ως «ξενοφοβική» επειδή υπάρχει η απαίτηση της αυτοδιάθεσης και όχι της μετατροπής μιας χώρας σε χοάνη της παγκόσμιας μεταναστευτικής πλημμυρίδας, αντιλαμβάνεσαι για την «ποιότητα» των γκαιμπελίσκων που ηγεμονεύουν της πνευματικής μας συγκρότησης.
        Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν ρατσιστές και αντιρατσιστές.
        Ρατσιστής είναι κάποιος που βλέπει έναν αλλόφυλο ή τέλος πάντων κάποιον άνθρωπο που έχει άλλο χρώμα, και ακόμα χειρότερα έναν άνθρωπο με αδυναμίες στην υγεία του και τον υποβιβάζει.
        Δηλαδή μια μειοψηφική πραγματικότητα του 0, κάτι επί της %.
        Και υπάρχουν και όλοι οι υπόλοιποι, που δεν είναι «αντιρατσιστές», είναι απλά φυσιολογικοί άνθρωποι.
        Και ακριβώς αυτό είναι το πρόβλημα!
        Πρέπει όποιος δεν ασπάζεται τις παρά φύση αξιώσεις επιβολής της νέας τάξης πραγμάτων, σέβεται την ανθρώπινη φύση του και ζητά να μην είναι ξένο σώμα στην Πατρίδα του, πρέπει να ταυτιστεί με το κακό.
        Αφού το «καλό» στην ιστορία το διαμορφώνουν οι ισχυροί και τα συμφέροντα που εκπροσωπεί η απληστία τους.

        Όπως όμως έλεγε ο Καποδίστριας (αντιτιθέμενος στην ανίερη ηγεμονία της εποχής του Μέττερνιχ κλπ), «την ιστορία δεν μπορεί πάντα να την υπαγορεύει η ισχύς αλλά να επικρατεί η αλήθεια που υπαγορεύει η Νέμεσις».

        Άρα ακόμα και μέσα σε αυτό το περιβάλλον μπορούν να αρθούν οι αγγυλώσεις των 1 και 2 ακόμα (αν συμβεί αυτό) και το ίδιο το ασφυκτικό περιβάλλον που αναφέρεσαι στο 3ο ερώτημα.
        Θέλουν όμως;
        Εκεί είναι το ερώτημα.
        Η απάντηση είναι στο ότι υπηρετούν ένα σύστημα πολύ διαβρωμένο, σάπιο και αν δεν σκεφτούν με τους όρους που θα ανατάξουν την κοινωνία και θα την σεβαστούν, αλλά με εξωχώριους μπαμπούλες (γιατί μέσα θα έχουν πάντα το είδαμε άλλωστε στην πρόσφατα, άλλες δεσμεύσεις), τότε θα τους εξαναγκάσει ο κόσμος που δεν θα μπορεί άλλο να ζει σε ένα καθεστώς υποτέλειας-προτεκτοράτου.

      • απλός πολίτης (p.o) said

        Και όταν λέω να σεβαστούν την κοινωνία, εννοώ το αντίθετο από να την χειραγωγούν με στιγμιαίες ψευδαισθήσεις «συμμετοχής» και άλλες ξεφτίλες για να αμπαλάρουν το λεηλατικό και ασύδοτο καθεστώς της ιδιοποίησης του κράτους από την κομματική νομενκλατούρα.

      • Πετροβούβαλος said

        «Άρα ακόμα και μέσα σε αυτό το περιβάλλον μπορούν να αρθούν οι αγγυλώσεις των 1 και 2 ακόμα (αν συμβεί αυτό) και το ίδιο το ασφυκτικό περιβάλλον που αναφέρεσαι στο 3ο ερώτημα».

        Εδώ είναι που διαφωνόύμε. Εγώ είμαι πεπεισμένος πως δεν μπορούν εκ της (πολιτικής) φύσεώς τους και τους «δεσμούς» τους, δλδ. τα σπαγκάκια που τους κινούν. Αν μπορούσαν, θα είχαμε σαφή δείγματα πολύ πριν τη «διαπραγμάτευση». Δεν θα υπήρχαν πασοκικά/ΝΔτικά σκουπίδια στα στελέχη τους, δεν θα υπήρχε ο συμβολισμός – εγγύηση του πάκη.

        Και σε βαθύτερο (αν και πολιτικά αδιάφορο επίπεδο), πιστεύω πως όλοι οι κυβερνήτες, συμπεριλαμβανομένων και των πρωθυπουργών από το 1945 (πλην των παπανδρέου και του σιμίτη) ήθελαν αλλά δεν μπορούσαν.

      • απλός πολίτης (p.o) said

        Δεν διαφωνούμε καθόλου για την φύση του πράγματος.
        Εκεί που ας πούμε έχω ένσταση είναι στο αν ήθελαν να αλλάξουν τα πραγματα.
        Ναι, μέσα σε αυτό το περιβάλλον δεν μπορούσαν, όμως το υιοθέτησαν.
        Ανέθεσαν σε εξωχώρια σκιάχτρα τρομερές αρμοδιότητες για να μπορούν να αυτονομούνται ακόμη περισσότερο από τον σκοπό της συλλογικής προόδου.
        Την ίδια στιγμή έχουν οι ίδιοι αυτονομηθεί στο εσωτερικό πεδίο και λειτουργούν ως απόλυτοι ηγεμόνες για τη νομή του κράτους.
        Παραμένουν αντιδραστικοί στην λογική της πολιτικής αυτενέργειας της κοινωνίας την οποία θέλουν να αντιλαμβάνονται ως διάσπαρτη πραγματικότητα πελατειακής εξατομίκευσης και αγελαίας χειραγώγησης.
        Τους ενδιέφερε το βο(υ)λευτιλίκι και περαιτέρω η ενοχοποίηση της κοινωνίας σε πολλά επίπεδα.

        Συζητούσα με την Φαίη για το παράδειγμα του πάκη ο οποίος προβαλλόταν διαρκώς πολύ πριν διοριστεί επίσημη βιτρίνα της ολιγαρχίας.
        Εμείς είμαστε γλάστρες, και αυτό οι κομματικοί δεν θέλουν με τίποτα να το αλλάξουν.
        Αν ήθελαν θα λογοδοτούσαν σε μια κοινωνία με όρους αξιοκρατίας και πραγματικής διαφάνειας, θεσμικά συγκροτημένης και όχι ως πελατείας, αλλά ως εθνικής κοινωνίας που υπαγορεύει συγκροτημένη σε σώμα τις πολιτικές και δύναται να ανακαλεί τους εντολείς της.

        Όμως αυτό σημαίνει ότι θα χάσουν το παντεσπάνι τους οι κομματοφεουδάρχες.
        Πιθανότατα πλην των Σημίτη. ΓΑΠ δεν ήθελαν οι άλλοι να υπηρετούν αυτό το καθεστώς, αλλά περισσότερο και αυτοί όπως και οι παραπάνω ήθελαν και την λουδοβίκεια αυτονομία τους, τα κρατικά οφίκια την διαφύλαξη του νεποτισμού, της κομματικής ολιγαρχίας.

        Οπότε ήξεραν ότι μη υπερβαίνοντας αυτή την πραγματικότητα μοιραία θα εξελίσσονταν σε τοποτηρητές της ολιγαρχίας είτε της εσωτερικής είτε της εξωτερικής με αντίτιμο την εγχώρια επιστασία-νομή του κράτους και την ταύτισή του με το πολιτικό σύστημα.
        Αυτό αν ήθελαν θαρρώ μπορούσαν να το αλλάξουν.

      • απλός πολίτης (p.o) said

        *να ανακαλεί τους εντολοδόχους της 🙂

      • Πετροβούβαλος said

        Εφ’ όσον δεν τους «κρατάγαν». Υποθέτω πως αυτού που τους «κρατάνε» έχουν φακέλους από την εποχή που οι εκλεκτοι τους πήγαιναν στο λύκειο. Εγώ τουλάχιστον έτσι θα εξασφάλιζα υποταγή, δεν θα άφηνα να καταλάβει την εξουσία κάποιος που δεν κρατώ. Υπό αυτή την έννοια, πάλι δεν μπορουνε.

  5. […] του Βόλφραγκ Σόϊμπλε μεταξύ άλλων), την περίφημη συμφωνία της 20ης Φεβρουαρίου, την παντελή απραξία ως προς τις άσχετες με το […]

Σχολιάστε