ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Πες το με ποίηση (38… στη Ο Θείος Βράχος
    ΕΛΕΝΗ ΚΟΥΤΜΑΝΗ στη Η οξεία κραυγή των αμνών
    Παναγιωτης σχοινεζος στη Συνταγματάρχης Δημήτρης Θεοτόκ…
    ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ στη Gatestone Institute: Στην Ευρώ…
    PETSAGGOURAKIS στη Μελέτιος Μεταξάκης, ο μασώνος…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Ο ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ ΝΕΑΡΟΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

Posted by Μέλια στο 10 Οκτωβρίου, 2012

Ίσως ελάχιστοι γνωρίζουν σήμερα, ότι ο μεγάλος εθνικός ποιητής Κωστής Παλαμάς εργάσθηκε ως κοινοβουλευτικός συντάκτης, σε ηλικία 24 χρονών.  Και περιέγραψε με γλαφυρότητα τις συνεδριάσεις της Βουλής περί το 1883.

Το περιοδικό «Μη χάνεσαι» του πατριάρχη της ελληνικής δημοσιογραφίας Βλάση Γαβριηλίδη και η στήλη «Βουλή» φιλοξένησαν τα κείμενα του 24χρονου ανερχόμενου τότε ποιητή Κωστή Παλαμά, ο οποίος υπέγραφε με το ψευδώνυμο «Κουτρούλης».

Ο Παλαμάς, απέφευγε στα κείμενά του τις ακαδημαϊκές διατυπώσεις και προσπαθούσε πάντα, να δίνει μέσα από τις περιγραφές των συνεδριάσεων της Βουλής, την περιρρέουσα ατμόσφαιρα που επικρατούσε, χρησιμοποιώντας ακόμη τότε, την καθαρεύουσα της εποχής.

Όπως αίφνης στις 15 Φεβρουαρίου 1883, όταν δεν συγκεντρώνονταν οι βουλευτές για να αρχίσει η συνεδρίαση. Τι συνέβαινε; Ο Παλαμάς , ως Κουτρούλης μας πληροφορεί, ότι έξω χιόνιζε και «οι βουλευταί εντρυφούσιν εν μακαρία νωθρότητι, εις την θέαν της αφθόνως καταπιπτούσης χιόνος, την οποίαν δεν θα ηδύναντο να παράσχωσι τα απρόσιτα παράθυρα του Βουλευτηρίου». (ΜΗ ΧΑΝΕΣΑΙ 17-2-1883).

Ο Παλαμάς παρατηρούσε και τον τρόπο που αγόρευαν οι βουλευτές. Έτσι επισήμανε, ότι ο γνωστός Ζακυνθινός βουλευτής Κωνσταντίνος Λομβάρδος, όταν ανέβαζε τους τόνους στην αγόρευσή του και τον ενοχλούσε το πανωφόρι του «το πετά προ των ποδών του, άνευ τινός φροντίδος». (ΜΗ ΧΑΝΕΣΑΙ 24-2-1883).

Μια άλλη φορά, το Φεβρουάριο του 1883, παρατήρησε, ότι σε κάποιον βουλευτή δεν έβαζαν νερό στο ποτήρι του επί του εδράνου όταν αγόρευε, αλλά σουμάδα!!! Επρόκειτο για το βουλευτή Μεσσήνης Σπήλιο Αντωνόπουλο. Και εξηγούσε ως Κουτρούλης, ότι ο βουλευτής παρά την ηδύτητα της σουμάδας, ήταν δριμύτατος στην αγόρευσή του. (ΜΗ ΧΑΝΕΣΑΙ 12-2-1883),

Για τον πολιτικό ηγέτη της εποχής του, το Θεόδωρου Δεληγιάννη, ο Παλαμάς, διεισδυτικός όπως πάντα στις περιγραφές των κοινοβουλευτικών μαχών, έγραψε στις 31 Ιανουαρίου 1883:
«Ποτέ, ουδέποτε ο κ. Δεληγιάννης εν ταις κοινοβουλευτικαίς αυτού αγορεύσεσιν απεχωρίζετο τον πίλον του, τον οποίον είχε πάντοτε υπόψιν του, ως να εξάγει εξ αυτού τας ιδέας του και όχι εκ της κεφαλής του». (ΜΗ ΧΑΝΕΣΑΙ 31-1-1883).

Υπάρχουν όμως και άλλες ενδυματολογικές παρατηρήσεις του νεαρού Παλαμά. Όπως για παράδειγμα για τον βουλευτή Λακεδαίμονος Δημήτριο Δημητρακάκη, για τον οποίον έγραφε ότι αγόρευε «κολλημένος επί του βήματος και συσπειρούμενος εντός του ευρέος επανωφορίου του».

Και συνέχιζε για τη συνεδρίαση εκείνης ημέρας, της 27ης Ιανουαρίου 1883.
«Άλλην τινά μεταβολήν δεν διακρίνω εισέτι, ειμή το εξυρισμένον πρόσωπον του κ. Μπουλελά και του κ. Τζάνε το περίκομψον και πλούσιον επανωφόρι και τας αναποσπάστους μετά των χειροκτίων, συνδεθείσας χείρας του τα οποίας χειροκτιοφόρους αναβιβάζει επί του βήματος». (ΜΗ ΧΑΝΕΣΑΙ 27-1-1883).

Ο Παλαμάς, που υπήρξε πρωτοπόρος στο κοινοβουλευτικό ρεπορτάζ της εποχής του, τελικά απορροφήθηκε από την ποίηση στην οποία διέπρεψε.

Πηγή: ΝΕΩΤΕΡΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

19 Σχόλια προς “Ο ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ ΝΕΑΡΟΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ”

  1. «…τελικά απορροφήθηκε από την ποίηση στην οποία διέπρεψε…»

    Εὐτυχῶς.

    • juliet said

      σου το αφιερώνω …..ας με συγχωρέσει η Μέλια .

      Ο Ποιητής

      Μόνος. Ἕν᾿ ἄδειο ἀπέραντο τριγύρω μου,
      καὶ μιᾶς πολέμιας χλαλοῆς ἀσώπαστη ἡ φοβέρα.
      Κι ὅταν ἐκείνη κατακάθεται,
      μόνος, θανάσιμη σιωπὴ παγώνει πέρα ὡς πέρα.
      Μόνος. Μ᾿ ἀρνήθηκαν οἱ σύντροφοι,
      κι ἀπὸ τὸ πλάι μου γνωστικὰ τ᾿ ἀδέρφια τραβηχτῆκαν.
      Μ᾿ ἔδειξε κάποιος. – Νὰ τος! – Καταπάνω μου
      γυναῖκες, ἄντρες, γέροντες, παιδιά, σκυλιὰ ριχτῆκαν.
      Τὸ χέρι τὸ ἀκριβὸ τῆς Ὁδηγήτρας μου,
      ποὺ μὲ κρατοῦσε, ἀνοίχτηκε πρὸς ἄλλα χάιδια … Μόνος.
      Σὲ βάθη μυστικὰ περνοῦνε ἀστράφτοντας
      τῶν ἀσκητάδων οἱ χαρές, τοῦ μαρτυρίου ὁ θρόνος.
      Φωτιά ῾βαλαν, τὸ κάψανε τὸ σπίτι μου,
      καὶ σύντριψαν τὴ λύρα μου μὲ τὴ βαθιὰ ἁρμονία.
      Τὴν Πολιτεία δυὸ Λάμιες τὴ ρημάζουνε:
      ἡ λύσσα τοῦ καλόγερου, τοῦ δασκάλου ἡ μανία.
      Τῆς Πολιτείας ἡ πόρτα κλείστηκε,
      μὲ διώξανε, ἔρμος βρέθηκα στὰ ἕρμα μονοπάτια
      καὶ τῆς Ἰδέας τῆς ἀστρομάτας, ποὺ ἔσφαξαν
      ἀπὸ τὴ στράτα μάζωξα τὰ ὁλόφωτα κομμάτια.
      Καὶ τἄσπερνα στὸ διάβα μου, καὶ φύτρωναν
      ἐδῶ παράδεισοι, κ᾿ ἐκεῖ βασίλεια, κ᾿ ἐκεῖ πέρα
      παλάτια κ᾿ ἐκκλησιὲς καὶ δρακοντόκαστρα.
      Κι ὅλα στὴν ἴδια εὐφραίνονταν ἀνύχτωτην ἡμέρα.

    • Μέλια said

      Ἡ νίκη

      Τὸ τελευταῖο ποίημα τοῦ ποιητῆ,
      ἐντὸς τοῦ Β´ παγκοσμίου πολέμου

      Παιδιά μου ὁ πόλεμος,
      γιὰ σᾶς περνάει θριαμβευτής·
      τῶν ἄδικων ὁ πόλεμος
      δὲν εἶν᾿ ἐκδικητής
      εἶναι ὁ θυμὸς τῆς ἄνοιξης
      καὶ τῆς δημιουργίας;

      Κι᾿ ἂν εἶναι, καὶ στὸν πόλεμο
      μέσα ἡ ζωὴ θυσία,
      ὁ τάφος εἶναι πέρασμα
      πρὸς τὴν Ἀθανασία!

      Την καλημέρα μου σ’ όλους.

    • Μήπως ἔχετε κάτι σέ κοινοβουλευτικό συντᾶκτη;

  2. juliet said

    Ο Κωστής Παλαμάς γεννήθηκε στην Πάτρα από γονείς Ρουμελιώτες το 1859.Στο ίδιο σπίτι που είχε γεννηθεί τριά χρόνια πριν και η διάσημη Ιταλίδα συγγραφέας Ματθίλδη Σεράο , από πατέρα Ιταλό πολιτικό φυγάδα και μητέρα Ελληνίδα. Οι πρόγονοι του Παλαμά υπήρξαν ιστορική γενιά με κορυφαίο τον Παναγιώτη Παλαμά , μεγάλο δάσκαλο του Γένους και του Διαφωτισμού στουν καιρό της τουρκικής σκλαβιάς , ο οποίος ίδρυσε στο Μεσολόγγι την περίφημη Παλαμιαία Σχολή , που χάρισε στον έθνος τους δυό πρώτους πρωθυπουργούς της Ελλάδας Σπυρίδωνα Τρικούπη και Ζηνόβιο Βάλβη .
    Υ.Γ
    Περιττό να σας πω ότι δεν το σπίτι ρημάζει …..δεν υπήρχε χρηματοδότηση για την ανακαίνηση η και να υπήρχε ……δεν χωράει στο πάνθεο των πράσινων θεών …..ένας ταπεινός , ονειροπόλος ποιητής που μιλά με φλογερό καημό για την πανανθρώπινη αρμονία , την ποιότητα ζωής και την συμβιωτική ισοτιμία που θησαυρίζονται σε τρεις λέξεις : ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ , ΙΣΟΤΗΤΑ και ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ .

  3. dyspistos said

    Κι εγώ, Juliet, «στην ίδια ευφραίνομαι ανύχτωτην ημέρα», πλάϊ σου, κοντά σ΄όλους τους ακριβούς φίλους που μοιραζόμαστε τέτοια πανδαισία, σαν τις σημερινές αναρτήσεις του θωρηκτού μας.
    Ανύχτωτες οι μέρες μας, όντως!
    Αθάνατε Παλαμά, Μεγάλε Παλαμά!

    • juliet said

      Dyspisto
      χαιρετώ , το βράδυ που θα έχω ησυχία , γιατί μερικές μέρες με τη γιαγιά είναι παράξενα τα πράγματα , θα γράψω κι’άλλα για το Παλαμά …..έχουμε κοινή πόλη γέννησης , από παιδί τον λατρεύω .
      Ειναι ο ένας ανεπανάληπτος ΕΛΛΗΝΑΣ , λάτρης της Παιδείας και της Δικαιοσύνης .

  4. ΜΑΡΙΑ said

    Τί ΕΛΛΗΝΕΣ ἔχει βγάλει αὐτός ὁ Τόπος….τί συγκλονιστικές μορφές!!

    • Μέλια said

      Γύριζε

      «Γύριζε, μὴ σταθῇς ποτέ, ρίξε μας πέτρα μαύρη,
      ὁ ψεύτης εἴδωλο εἶν᾿ ἐδῶ, τὸ προσκυνᾷ ἡ πλεμπάγια,
      ἡ Ἀλήθεια τόπο νὰ σταθῇ μιὰ σπιθαμὴ δὲ θἄβρῃ.
      Ἀλάργα. Μόρα τῆς ψυχῆς τῆς χώρας τὰ μουράγια.
      Ἀπὸ θαμποὺς ντερβίσηδες καὶ στέρφους μανταρίνους
      κι ἀπὸ τοὺς χαλκοπράσινους ἡ Πολιτεία πατιέται.
      Χαρὰ στοὺς χασομέρηδες! Χαρὰ στοὺς ἀρλεκίνους!
      Σκλάβος ξανάσκυψε ὁ ρωμιὸς καὶ δασκαλοκρατιέται.
      Δὲν ἔχεις, Ὄλυμπε, θεούς, μηδὲ λεβέντες ἡ Ὄσσα,
      ραγιάδες ἔχεις, μάννα γῆ, σκυφτοὺς γιὰ τὸ χαράτσι,
      κούφιοι καὶ ὀκνοὶ καταφρονοῦν τὴ θεία τραχιά σου γλώσσα,
      τῶν Εὐρωπαίων περιγελᾷ καὶ τῶν ἀρχαίων παλιάτσοι.
      Καὶ δημοκόποι Κλέωνες καὶ λογοκόποι Ζωίλοι,
      καὶ Μαμμωνᾶδες βάρβαροι, καὶ χαῦνοι λεβαντίνοι.
      λύκοι, ὦ κοπάδια, οἱ πιστικοὶ καὶ ψωριασμένοι οἱ σκύλοι
      κι οἱ χαροκόποι ἀδιάντροποι καὶ πόρνη ἡ Ρωμιοσύνη!»

      (1908)

  5. juliet said

    Τι να πρωτογράψεις για τον Παλαμά ..
    Βλέπει με ηθική γενναιοψυχία και πνευματική μεγαλοσύνη τη μοίρα του τόπου και στα έργα τους αντικατοπτρίζουν πολλά εθνικά και παγκόσμια προβλήματα .
    Γυρίζει το βλέμμα του στη παιδεία του λαού που με τους αγωγούς της γεννιέται η έννοια Ανθρωπος . Και νουθετεί ………
    Τὰ σκολειὰ χτίστε

    … Λιτὰ χτίστε τα, ἁπλόχωρα,
    μεγάλα, γερὰ θεμελιωμένα,
    ἀπὸ τῆς χώρας, ἀκάθαρτης,
    πολύβοης, ἀρρωστιάρας, μακριά.
    Μακριὰ τ᾿ ἀνήλιαγα σοκάκια,
    τὰ σκολειὰ χτίστε.

    Καὶ τὰ πορτοπαράθυρα τῶν τοίχων
    περίσσια ἀνοῖχτε, νά ᾿ρχεται ὁ κὺρ Ἥλιος,
    διαφεντευτής, νὰ χύνεται,
    νὰ φεύγει, ὀνειρεμένο πίσω του
    ἀργοσέρνοντας τὸ φεγγάρι.

    Γιομίζοντάς τα νὰ τὰ ζωντανεύουν
    μαϊστράλια καὶ βοριάδες καὶ μελτέμια
    μὲ τοὺς κελαηδισμοὺς καὶ μὲ τοὺς μόσκους,
    κι ὁ δάσκαλος, ποιητὴς
    καὶ τὰ βιβλία νὰ εἶναι σὰν τὰ κρίνα…

    Αγγίζει το θέμα της Δικαιοσύνης , το υπέροχο και μεγάλο θέμα . Ολοι πέφτουν σε λάθη. Και η ευσπλαχία και η ομορφία και η αγάπη μόνο η δικαιοσύνη πρέπει να ζει αλώβητη ,να εκφράζει το σφρίγος και την ψυχική ανδρειοσύνη .
    Ομοια το φως ή τη φωτιά της δίνει
    σε πονηρούς η αγάπη και σ’ αγνούς.
    Μόνη άσφαλτη , όλη μάτι ω Δικαιοσύνη,
    όλη ανδρειά , όλη θύμηση , όλη νους!»

    Σκύβει στη γυναίκα .Πονάει τον αγώνα της . Ας μη ξεχνάμε τη θέση της Ελληνίδας εκείνο το καιρό . Ούτε μάρτυρας σε σύνταξη συμβολαίου δεν μπορούσε να παραστεί .Ούτε επίτροπος του παιδιού της να γίνει .
    Στα »Σατυρικά Γυμνάσματα » στα 1912 οραματίζεται τον αγώνα της και με καρδιά και νου πλημμυρισμένα αγάπη της μιλάει :
    »Γυναίκα , αν θες αντρίκεια να δουλέψεις
    για τον ξεσκλαβωμό σου , δε σε φτάνει
    να κάψεις , να σκορπίσεις ,να ξοδέψεις

    το χρυσάφι , τη σμύρνα , το λιβάνι
    στο νέο βωμό .Μέσα σου πρώτα κάψε
    το τριπλό ξόανο που τους δούλους κάνει ,

    Συνήθεια,Κέρδος ,Πρόληψη .Και σκάψε,
    και του παλιού καιρού τα παραμύθια,
    κι ας είν’όμορφα ,μια για πάντα θάψε.

    Α!τα μεστά , καμαρωτά σου στήθια
    βραχνάς τα πνίγει ,πνίχτ’τον ,πολεμίστρα
    για την Αγάπη και για την Αλήθεια.
    Πάντα μαζί σου κι η Ομορφία η μεθύστρα».

    Απλώνει το χέρι στην εργατιά . Μιλάει με δύναμη με μεγαλοσύνη , δεν δημοκοπεί και σαν αρχαίας τραγωδίας χορικό μας χαρίζει μια ποίηση αγνή ,μια σκέψη τίμια και μια καρδιά που αγγίζει το μόχθο.
    Εμείς οι εργάτες είμαστε που με τον ιδρώτα μας
    ποτίζουμε τη γη για να γεννά
    καρπούς ,λουλούδια ,τ’αγαθά του κόσμου ολόγυρά μας.
    Φτωχή , αλουλούδιάστη , άκαρπη μονάχα η εργατιά.

    Εμείς οι εργάτες είμαστε που με τον ιδρώτα μας
    ζυμώνουμε του κόσμου το ψωμί .
    Πιο δυνατά κι απ’τα σπαθιά τα χέρια τα δικά μας
    και μ ‘όλο το αλυσόδεμα , σκάφτουν ,και τη γη πλουτεί .

    Στου κόσμου τους θησαυριστές το βιός σου , εργάτη ,νόμοι
    στο τρώνε αδικητές χωρίς ντροπή.
    Αγκαλιαστείτε , αδέλφια, ορθοί!Με μια καρδιά , μια γνώμη ,
    Δικαιοσύνη , βρόντησε ,και λάμψε, Προκοπή!»

    Και βέβαια η μέγιστη τιμή στη κηδεία του …….όλοι σύσσωμοι αγνοώντας τον κατακτητή τον αποχαιρέτησαν με τον Υμνο της Ελευθερίας , αποχαιρετούσαν τη φωνή του που έφευγε .
    »Αν ο Σολωμός είναι θείος , ο Παλαμάς είναι τραγικός » είχε πει ο Τέλλος Αγρας .
    Συγγνώμη , αν σας κούρασα ….αλλά μια ζωή Παλαμά ανέλυα .

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: