ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Ελένη Στάϊκου, μιά η… στη Ελένη Στάϊκου, μιά ηρωίδα της…
    Η κυρά της Ρω (Δέσπο… στη Η κυρά της Ρω: Η ιστορία της γ…
    Μέλια στη Νοοτροπίες υποψηφίων…
    Konstantinos Malafan… στη Νοοτροπίες υποψηφίων…
    Μέλια στη Αβέρωφ: Έντεκα χρόνια στη θάλα…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Το βόδι και ο άνθρωπος

Posted by Πετροβούβαλος στο 4 Δεκεμβρίου, 2022

του πατρός Δημητρίου Μπόκου

.

Ο Χριστός θεραπεύει μία γυναίκα που ήταν «συγκύπτουσα», διπλωμένη στα δυο επί δέκα οκτώ χρόνια. Δεν μπορούσε να ισιώσει το κορμί της, να σηκώσει όρθιο το κεφάλι της. Ο Χριστός ακούμπησε πάνω της τα χέρια του και η γυναίκα ανορθώθηκε αμέσως δοξάζοντας τον Θεό. Ο αρχισυνάγωγος όμως αγανάκτησε, επειδή το θαύμα έγινε μέρα Σάββατο, πράγμα κατ’ αυτόν ανεπίτρεπτο. Δεν τόλμησε όμως να τα βάλει στα ίσα με τον Χριστό. Βρήκε εύκολο στόχο τη φτωχή γυναικούλα. Έξι μέρες να εργάζεσθε, είπε. Σ’ αυτές να έρχεστε για θεραπεία, όχι την ημέρα του Σαββάτου. Αλλά ο Χριστός τον ονόμασε αμέσως υποκριτή (Κυριακή Ι΄ Λουκά).

Όμως γιατί; Το θαύμα αυτό είναι ένα από τα πολλά που έκαμε ο Χριστός ημέρα Σάββατο. Γι’ αυτό μια σοβαρή κατηγορία των Ιουδαίων εναντίον του ήταν «ότι το σάββατον ου τηρεί». Δεν τηρούσε τη νομοθετημένη αργία του Σαββάτου, αφού «ταύτα εποίει εν σαββάτω» και έτσι «έλυε το σάββατον», καταργούσε τη θεϊκή εντολή. Οι Φαρισαίοι τον παρακολουθούσαν προσεκτικά αν θα κάνει θεραπείες τα Σάββατα, για να τον κατηγορήσουν. Ο Χριστός όμως τους καλεί να φύγουν απ’ την επιφανειακή σχέση με τον Θεό. Τους προκαλεί να βλέπουν το πνεύμα του νόμου και όχι το γράμμα. Η αποχή από εργασία κατά το Σάββατο δεν νοείται ως απραξία, αλλά ως ευκαιρία επίδοσης σε καλά έργα. Να εργάζονται το καλό. Γι’ αυτό τους θέτει το ερώτημα: Τί είναι επιτρεπτό να γίνεται κατά το Σάββατο; «Αγαθοποιήσαι ή κακοποιήσαι;» Να σώζουμε κάποιον αν βρίσκεται σε ανάγκη και κίνδυνο, ή (για να μην παραβούμε την εντολή της αργίας) να τον αφήνουμε αβοήθητο και ας πεθάνει; (Λουκ. 6, 6-10).

Τους φέρνει και ένα χτυπητό παράδειγμα: Αν κατά την ημέρα του Σαββάτου συμβεί να πέσει μέσα σε πηγάδι το παιδί ή το βόδι ή το πρόβατο κάποιου, «ουκ ευθέως ανασπάσει αυτό;» Θα το αφήσει να πνιγεί; Δεν θα το ανεβάσει αμέσως επάνω; Ή θα αφήσει στη φάτνη διψασμένο το ζώο του το Σάββατο; Δεν θα το λύσει να το πάει για νερό; Γιατί λοιπόν να είναι δεμένα τα χέρια του ανθρώπου, αν παραστεί ανάγκη να κάνει το καλό ημέρα Σάββατο; Και πόσος κόπος και προσπάθεια χρειάζεται να ανασυρθεί ένα βόδι από το πηγάδι; Συγκρίνεται με ένα λόγο ή μια κίνηση του χεριού που θα χρειαστεί (και όχι απαραίτητα) ο Χριστός για να θεραπεύσει κάποιον; Και το ζώο έχει πιο πολλή αξία από τον άνθρωπο; Αν λοιπόν επιβάλλεται να σωθεί ένα ζώο σε ημέρα αργίας, πόσο περισσότερο επιτρέπεται να βοηθηθεί ο άνθρωπος! «Ώστε έξεστι τοις σάββασι καλώς ποιείν». Οι δολοπλόκοι Ιουδαίοι δεν μπόρεσαν να αντιπαραθέσουν τίποτε στο πεντακάθαρο απλό σκεπτικό του Χριστού (Ματθ. 12, 9-13. Λουκ. 14, 1-6).

Η σπουδή των Εβραίων δεν ήταν να τηρήσουν τον νόμο του Θεού. Υποκρίνονταν ευλάβεια, για να κρύψουν τον φθόνο τους για τον Χριστό. Στην προσπάθειά τους να τον βγάλουν από τη μέση, γίνεται και το γράμμα του νόμου εύχρηστο εργαλείο στα χέρια τους. Ο Χριστός όμως τους παραπέμπει στην ουσία. Αλλιώς, τους λέει, η σχέση σας με τον Θεό είναι μόνο στα λόγια. Τον τιμάτε με τα χείλη, ενώ η καρδιά σας «πόρρω απέχει» από αυτόν (Ησ. 29, 13).

Τί κρίμα, να κόβεσαι τάχα για τον Θεό και βασικά να τον αρνείσαι!

Καλή εβδομάδα! Καλό Σαρανταήμερο!

 

«Αντιύλη». Ι. Ν. Αγ. Βασιλείου, Πρέβεζα
Τηλ. 26820 23075/25861/6980 898 504.
E-mail: antiyli.gr@gmail.com

.

Εικόνα: Η επί δεκαοκτώ χρόνια συγκύπτουσα γυναίκα, έργο του Jacques Joseph Tissot  από το Wikimedia Commons

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: