ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Επικαιρότητα 1ης Ιου… στη Φθινόπωρο και τέταρτη δόση…
    georgeiraklion στη Αβέρωφ: Δέκα «ολόκληρα» χρόνια…
    3 του Ιούνη ξεχείλισ… στη Τό Ὁλοκαύτωμα στήν Κάνδανο (3…
    Επικαιρότητα 28ης Μα… στη Ο κορονοϊός και η ελευθερία το…
    Γιώργης στη Αβέρωφ: Δέκα «ολόκληρα» χρόνια…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Το Συνοδικό της Ορθοδοξίας

Posted by Πετροβούβαλος στο 13 Μαρτίου, 2022

του πατρός Δημητρίου Μπόκου

.

Η Α΄ Κυριακή των Νηστειών λέγεται Κυριακή της Ορθοδοξίας. Με αφορμή την παύση (843 μ. Χ) του μεγάλου διωγμού που ονομάστηκε Εικονομαχία και έληξε με την αναστήλωση των εικόνων, η Εκκλησία γιορτάζει τη μεγάλη διαχρονική νίκη της επί όλων των αιρέσεων, που επί 2.000 χρόνια πολεμούν να την αφανίσουν. Ζει διαρκώς τη θαυμαστή επαλήθευση των προφητικών λόγων του Χριστού: «Πύλαι Άδου ου κατισχύσουσιν αυτής».

Από τις ποικίλες τρικυμίες βγαίνει αλώβητη. Είναι το μοναδικό αβύθιστο πλοίο στην αν-θρώπινη ιστορία. Την πολεμούν, αλλά νικάει. Υβρίζεται, αλλά «λαμπροτέρα καθίσταται. Δέχεται τραύματα και ου καταπίπτει… Κλυδωνίζεται, αλλ’ ου καταποντίζεται». Χτυπιέται από χειμώνες, αλλά ναυάγιο δεν τη βρίσκει ποτέ. «Παλαίει, αλλ’ ουχ ηττάται» (αγ. Ιω. Χρυσόστομος).

Οι αιρέσεις που την πολεμούν, τη βοηθούν να διευκρινίζει αναλυτικότερα τη διδασκαλία της, οριοθετώντας σαφώς και ασφαλώς την αλήθεια από την πλάνη. Η Ζ΄ Οικουμενική Σύνοδος που αποφάνθηκε υπέρ των εικόνων, εξέδωσε το λεγόμενο «Συνοδικόν», όπου διαλαμβάνεται εν περιλήψει η ορθή διδασκαλία της Εκκλησίας έναντι των ποικίλων αιρέσεων (μέρος του αναγινώσκεται την Κυριακή της Ορθοδοξίας). Σε αυτό διαφαίνεται και η θετική στάση της Εκκλησίας έναντι της αρχαίας ελληνικής πολιτιστικής μας κληρονομιάς (που διασώθηκε αποκλειστικά από την Εκκλησία, παρά τα όσα διατείνεται η σύγχρονη αθεϊστική προπαγάνδα).

Η σπουδή της αρχαίας γραμματείας είναι δεκτή, αλλά «διά παίδευσιν μόνον». Αποτρέπονται δηλαδή οι Χριστιανοί από το να ασπάζονται «τα των Ελλήνων δυσσεβή δόγματα», τις πλανεμένες δοξασίες του αρχαίου κόσμου, οι οποίες και απαριθμούνται εκεί (Έλληνες λέγονται κατά τους μέσους χρόνους όλοι γενικά οι ειδωλολάτρες και όχι ειδικά το ελληνικό γένος).

Μία απ’ τις θρησκευτικές πλάνες του αρχαίων αναφέρεται στον κόσμο και την ύλη γενικά. Ο ουρανός, η γη και τα λοιπά κτίσματα, το σύμπαν δηλαδή ολόκληρο, είναι, κατ’ αυτούς, αυθυπόστατο. Υπάρχει από μόνο του. Είναι χωρίς αρχή (άναρχο), υπάρχει από πάντοτε. Και θα υπάρχει πάντοτε, θα είναι αΐδιο. Η ύλη θεωρείται συνάναρχη και συναιώνια με τον Θεό.

Οι Χριστιανοί όμως πιστεύουμε, ότι μόνο ο Τριαδικός Θεός είναι χωρίς αρχή και τέλος. Άναρχος, αμετάβλητος, «ωσαύτως ων» και «αεί ων», αιώνιος. Με τη θέλησή του και από άπειρη αγάπη, χωρίς τίποτε να τον εξαναγκάζει, δημιουργεί τα πάντα «εξ ουκ όντων», από το μηδέν. Χωρίς προϋπάρχουσα ύλη. Επίσης, υπό την παρούσα τους μορφή «ο ουρανός και η γη παρελεύσονται». Η κτίση όλη, ως μη αυθύπαρκτη, υπάρχει και θα υπάρχει πάντοτε, μόνο κατά μετοχή στην προνοητική ζωογόνο ενέργεια του Θεού.

Καλή Σαρακοστή

«Αντιύλη». Ι. Ν. Αγ. Βασιλείου, Πρέβεζα.
Τηλ. 26820 23075/25861/6980 898 504
E-mail: antiyli.gr@gmail.com

.

Εικόνα: «Η Κυριακή της Ορθοδοξίας», έργο του Εμμανουή Τζανφουρνάρη (16ος – 17ος αιώ.) από το Wikimedia Commons

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: