ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Πες το με ποίηση (38… στη Ο Θείος Βράχος
    ΕΛΕΝΗ ΚΟΥΤΜΑΝΗ στη Η οξεία κραυγή των αμνών
    Παναγιωτης σχοινεζος στη Συνταγματάρχης Δημήτρης Θεοτόκ…
    ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ στη Gatestone Institute: Στην Ευρώ…
    PETSAGGOURAKIS στη Μελέτιος Μεταξάκης, ο μασώνος…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Το μέγα δείπνο

Posted by Πετροβούβαλος στο 11 Δεκεμβρίου, 2021

του πατρός Δημητρίου Μπόκου

.

Ο Θεός ευλόγησε τον γάμο και την οικογένεια. Προσέλαβε τους ανθρώπους ως συνεργούς και μετόχους στη δημιουργία του, τιμώντας τους με το να γίνουν γονείς παιδιών, απογόνων. Ο Θεός ευλόγησε την εργασία και θέλησε να ζει ο άνθρωπος από τον μόχθο και τον ιδρώτα του. Ο Θεός ευλόγησε τα ζώα και τα έβαλε να υπηρετούν τον άνθρωπο στις ανάγκες του.

Και όμως, δυο Κυριακές πριν τα Χριστούγεννα, στην εορτή των αγίων Προπατόρων (των κατά σάρκα προγόνων του Χριστού από τον Αδάμ μέχρι την Παναγία), διαβάζεται η παραβολή του μεγάλου δείπνου. Λέει ο Χριστός εκεί, ότι άνθρωποι που παντρεύονται και αγοράζουν χωράφια και βόδια και απασχολούνται με όλα αυτά, απορρίπτονται και θεωρούνται ανάξιοι να παρακαθίσουν στο τραπέζι του Θεού. Γιατί άραγε; Η εξήγηση είναι απλή.

Οι άνθρωποι αυτοί που κρίθηκαν απόβλητοι από τη Βασιλεία του Θεού, δεν έκαναν κάτι κακό. Απλώς ό,τι έκαναν, το έκαναν με λάθος τρόπο, σε λάθος στιγμή. Ο Θεός ευλόγησε τις απασχολήσεις αυτές του ανθρώπου, αλλά μίλησε και για άλλα πράγματα πιο σημαντικά. Δίπλα στη φροντίδα για την υλική επιβίωση, του υπέδειξε και τη φροντίδα για την μελλοντική αιώνια επιβίωση της ψυχής του. Και μάλιστα τόνισε με πολλούς τρόπους, ότι η δεύτερη αυτή φροντίδα είναι πιο αναγκαία. Μας δίδαξε «υπεροράν μεν σαρκός…, επιμελείσθαι δε ψυχής». Ό,τι αφορά τη σάρκα είναι για λίγο καιρό. «Παρέρχεται γαρ». Ό,τι όμως έχει να κάνει με την ψυχή, έχει αιώνια αξία, αφού πρόκειται για πράγμα αθάνατο. Η ευσέβεια δηλαδή έχει μόνιμη ωφέλεια, «επαγγελίας έχουσα ζωής της νυν και της μελλούσης». Εξασφαλίζει αγαθά και για την παρούσα και για τη μέλλουσα ζωή. Οι άνθρωποι της παραβολής δεν μπόρεσαν να ιεραρχήσουν σωστά τα πράγματα. Όταν έπρεπε να κάνουν τα πνευματικά, αυτοί παρέμειναν προσκολλημένοι στα υλικά. Τα νόμισαν υπέρτερα, πως σ’ αυτά και μόνο ήταν η αξία της ζωής.

Ο άγιος Σπυρίδων όμως, που συμπίπτει σήμερα η μνήμη του, τα είδε διαφορετικά. Τα ιεράρχησε όλα με σωστό τρόπο. Βρήκε τις χρυσές ισορροπίες. Ξεκίνησε από πάνω προς τα κάτω. Ήταν επίσκοπος και εργάσθηκε τα πνευματικά με τόσο τέλειο τρόπο, που αναδείχθηκε άγιος, θεοφόρος και θαυματουργός. Το λείψανό του παραμένει άφθαρτο και χαριτόβρυτο μέχρι σήμερα. Παράλληλα, νυμφεύτηκε, έκανε και παιδιά. Ήταν όμως και ποιμήν προβάτων. Αγρότης. Γεωργός. Ασχολιόταν με όλες τις ευλογημένες εργασίες. Όμως δεν τον εμπόδισαν αυτά καθόλου στο να τρέχει και τότε στο επίγειο δείπνο (τη Θ. Λειτουργία) του Θεού και τώρα να παρακάθεται αιώνια με όλους τους άξιους συνδαιτυμόνες στο τραπέζι της Βασιλείας του.

Ας μας καθοδηγεί λοιπόν κι εμάς να προτιμάμε πάντα την ψυχή από το σώμα. Και όταν η καμπάνα μάς καλεί, ν’ αφήνουμε τις δουλειές μας όλες και να τρέχουμε στο δείπνο του Θεού.

Καλό Σαρανταήμερο!

.

«Αντιύλη». Ι. Ν. Αγ. Βασιλείου, Πρέβεζα.
Τηλ. 26820 23075/25861/6980 898 504
E-mail: antiyli.gr@gmail.com

.

Η εικόνα του Αγίου Σπυρίδωνα είναι από το Wikimedia Commons

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: