ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Ελένη Στάϊκου, μιά η… στη Ελένη Στάϊκου, μιά ηρωίδα της…
    Η κυρά της Ρω (Δέσπο… στη Η κυρά της Ρω: Η ιστορία της γ…
    Μέλια στη Νοοτροπίες υποψηφίων…
    Konstantinos Malafan… στη Νοοτροπίες υποψηφίων…
    Μέλια στη Αβέρωφ: Έντεκα χρόνια στη θάλα…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

O Coronavirus στη ζωή μας «Τι συμβαίνει στην αγορά, τον τουρισμό και τα εργασιακά λόγω κορωνοϊού»

Posted by Μέλια στο 11 Μαρτίου, 2020

.

Γράφει ο Δανιήλ Λοίζος

Τα πάνω κάτω στην αγορά, τον τουρισμό και τα εργασιακά λόγω κορωνοϊού

Αλλαγές στην καθημερινότητα και την κατανάλωση μιας ήδη βεβαρημένης οικονομίας φέρνει η επιδημία κορωνοϊού, τις οποίες η αγορά αντιμετωπίζει με έκτακτα μέτρα και την ελπίδα να αποτελέσουν «παρένθεση». Παρόλα αυτά ήδη η προσοχή όλων έχει στραφεί στην επικείμενη εορταστική πασχαλινή περίοδο στην οποία είχαν αφεθεί οι προσδοκίες για ανάκαμψη μετά από ένα εξαιρετικά συγκρατημένο πρώτο δίμηνο της χρονιάς.

Η κίνηση στην αγορά λόγω κάμψης του τουρισμού είναι προφανής. Οι κλάδοι των μεταφορών, (ενδεικτικό το φρενάρισμα σε μονοψήφιο νούμερο 2,8% στην κίνηση στο ΔΑ Ελ. Βενιζέλος τον Φεβρουάριο από διψήφιο που ήταν οι αρχικές ενδείξεις), της εστίασης και της ψυχαγωγίας έχουν επηρεαστεί σημαντικά. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι πολλά εστιατόρια π.χ. μειώνουν τις θέσεις φιλοξενίας που έχουν για να αραιώσουν τα τραπέζια ως μέσο προστασίας.

Ήδη επιχειρήσεις στις «καρναβαλικές» πόλεις της Πάτρας, του Ρεθύμνου, της Ξάνθης κι αλλού μετρούν πληγές. Ήδη καταγράφεται στάση πληρωμών προς προμηθευτές καθώς πολλές επιχειρήσεις αποθεματοποίησαν προμήθειες για να τις προωθήσουν στην αγορά των πόλεων αυτών. Όμως η αναβολή των εκδηλώσεων έφερε τα πάνω κάτω κι έτσι έχουν βρεθεί με εμπορεύματα που δεν μπορούν να διαθέσουν.

Σε επίπεδο κρατήσεων στα ξενοδοχεία, οι ακυρώσεις πέφτουν βροχή όμως η κύρια αγωνία αφορά το τι μέλλει γενέσθαι εν όψει έναρξης της σεζόν. Ήδη επικρατεί «παγετός» στην αγορά με πλήρη στάση κρατήσεων εν όψει Πάσχα των Καθολικών, ενώ δε λείπουν και ακυρώσεις από μικρά συνέδρια ή ταξίδια κινήτρων.

Στην πρωτεύουσα μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες – όπως το Caravel του ομίλου Διβάνη, – έχουν θέσει σε υποχρεωτική άδεια τους εργαζομένους, λειτουργώντας πλέον με το μίνιμουμ προσωπικό ασφάλειας, εξαιτίας των ακυρώσεων και της κατακόρυφης πτώσης της πληρότητας.

Το θέμα των εργασιακών στο περιβάλλον της επιδημίας συζητείται ήδη στο υπουργείο Εργασίας, ωστόσο ο προβληματισμός αφορά στον τρόπο αποζημίωσης των εργαζομένων από επιχειρήσεις που εξαιτίας της πτώσης των εργασιών τους περιορίζουν τις μέρες και ώρες εργασίας. Στην περίπτωση αυτή, δεν υπάρχει εύκολη απάντηση, και η κυβέρνηση ελπίζει να ανακόψει την τάση με τα μέτρα αναστολής πληρωμών υποχρεώσεων εκ μέρους των επιχειρήσεων.

Πλήγμα δέχονται και οι επιχειρήσεις ψυχαγωγίας με θέατρα και κινηματογραφικές αίθουσες να λειτουργούν μεν, αλλά με απώλειες που αγγίζουν το 50%. Είναι χαρακτηριστικό πως sold out παραστάσεις (με προαγορά εισιτηρίων) συνεχίζουν με την «πλατεία» μισοάδεια.

Πέρα από τον κορωνοϊό υπάρχει και το κύμα αρνητικής δημοσιότητας με το προσφυγικό που προκαλεί μεγάλο πονοκέφαλο. Παράλληλα και το πρόγραμμα «Golden Visa» ένεκα της στήριξής του σε κινεζικά κεφάλαια έχει μπει σε μια φάση πρόκλησης.

Στην καθημερινή κατανάλωση έχουν επέλθει επίσης αλλαγές. Από την περασμένη Δευτέρα, οπότε και εμφανίστηκαν σημάδια έξαρσης του ιού σε Ελλάδα και Ευρώπη, οι παραγγελίες στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ υπερδιπλασιάσθηκαν ενώ κατακόρυφα αυξήθηκε και ο αριθμός των νέων πελατών, οι οποίοι έσπευσαν να κάνουν τα ψώνια τους μέσα από τις πλατφόρμες τους. Πάντως προμηθευτικές εταιρίες που κατά το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου κατέγραψαν συγκράτηση των παραγγελιών από μεγάλους λιανικούς πελάτες, υποδέχονται νέες παραγγελίες, γεγονός που αποδίδουν στην ανάγκη αναπλήρωσης των ραφιών.

Στις αγορές των υπόλοιπων καταναλωτικών ειδών η εικόνα ωστόσο είναι έντονα αρνητική. Η αγορά ένδυσης και υπόδησης υποφέρει ήδη από τη μείωση της ζήτησης στο α’ δίμηνο του έτους, όπου σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς η πτώση άγγιξε υψηλό διψήφιο ποσοστό. Η εκτίμηση ότι το Μάρτιο με την εισαγωγή των νέων συλλογών αλλά και σύμμαχο τον εξαιρετικά ήπιο καιρό, θα υπήρχε rebound στη ζήτηση δεν επιβεβαιώνεται. Δεδομένου δε ότι η εορταστική πασχαλινή περίοδος βρίσκεται προ των πυλών, αρκετές επιχειρήσεις είχαν εναποθέσει τις ελπίδες τους στην αναζωπύρωση της ζήτησης, ωστόσο η έξαρση του κορωνοϊού, τα αυξημένα μέτρα προστασίας και ο παράγοντας ψυχολογίας «ψαλιδίζει» τις προσδοκίες. Δεδομένου δε ότι μεγάλο μέρος της αγοράς κινείται από τον τουρισμό (τόσο σε τουριστικές περιοχές όσο και στα κέντρα των μεγάλων πόλεων), οι προσδοκίες υποχωρούν ακόμη περισσότερο.

Στη λιανική ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, όπου από τις αρχές του χρόνου καταγράφεται μείωση πωλήσεων, οι εκτιμήσεις παραμένουν επίσης αβέβαιες. Η συγκράτηση των προηγούμενων μηνών δικαιολογούνταν από παράγοντες της αγοράς, ως μια «στάση» πριν ξεκινήσει νέο κύμα ανακαινίσεων εν αναμονή των μέτρων για το μειωμένο ΦΠΑ, αλλά και το νέο «Εξοικονομώ». Στην παρούσα φάση ωστόσο οι αλυσίδες, που ήλπιζαν να καταγράψουν και φέτος τη θετική επίδραση από τις ανακαινίσεις, το AirBnB και τον τουρισμό- παρακολουθούν με αμηχανία, αδυνατώντας να εκτιμήσουν αν η αγορά επανέλθει.

Πηγή: kourdistoportocali

.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: