ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • 1944-49

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    SXOLIASTHS στη Πιο κοντά Ρώμη-Βερολίνο για το…
    ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ στη Η σλαβόφωνη παράδοση, η προπαγ…
    Μέλια στη O Μίνως Ζομπανάκης και το τρομ…
    SXOLIASTHS στη O Μίνως Ζομπανάκης και το τρομ…
    Μέλια στη Γερμανικός Τύπος: «Η Ελλάδα δε…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Χαλαρά, να μην μπούμε στη ρητορική της έντασης….

Posted by Μέλια στο Αύγουστος 21, 2019

.

Χαλαρά, να μην μπούμε στη ρητορική της έντασης. Όπως τότε που ξεκινούσε η περιπέτεια της Δημοκρατίας μας

Ευτυχώς, δηλαδή, που έμεινε στη Λευκωσία ο Πρόδρομος Προδρόμου να χειρίζεται τα πράματα, αλλιώς η κυβέρνηση του βουνού θα ήταν ως τελούσα εντελώς εν υπνώσει. Χαλαρά. Οι Τούρκοι στήνουν σενάρια, στήνουν φυλάκια και προελαύνουν, αλλά εμάς οι διακοπές μας είναι ιερές.

«Επίτηδες δεν μπαίνουμε στη λογική της ρητορικής της έντασης, την οποία φαίνεται να επιλέγει η Τουρκία», έλεγε προχτές ο κ. Προδρόμου. Σωστά. Γιατί να μπούμε στη λογική της έντασης και να της δώσουμε υπόσταση; Ένταση οι Τούρκοι, χαλαρά εμείς. Ίσως να νομίζουμε κιόλας πως αν δεν μπούμε στη λογική της έντασης δεν θα υπάρχει ένταση.

Ήταν προχτές Παρασκευή και η επέτειος ανακήρυξης της Κυπριακής Δημοκρατίας για να μας θυμίσει από πού ξεκίνησε η… χαλαρότητα. 16 Αυγούστου ανακηρύχθηκε το κράτος, αλλά το γιορτάζουμε 1η Οκτωβρίου. Ε, μα είναι μήνας ο Αύγουστος να οργανώνεις εορτασμούς με παρελάσεις και πανηγύρια; Τον Αύγουστο των διακοπών; Άσε να βάλουμε μια βολική ημερομηνία και δεν πειράζει αν δεν είναι η σωστή. Χαλαρά όλα.

Ανακηρύσσαμε κράτος πανηγυρικά και περήφανα, έβαζαν τις υπογραφές τους ο Μακάριος και ο Κουτσιούκ, πρώτος Πρόεδρος και πρώτος (και τελευταίος) Αντιπρόεδρος, αλλά την ίδια ώρα ήξεραν και οι δυο (χωριστά, όχι μαζί, όχι κοινά, ποτέ δεν ήταν κοινές οι σκέψεις μας) ότι από τη μια οι αντάρτες της ΕΟΚΑ κατέβαιναν από τα βουνά και παρέδιδαν τα όπλα τους και από την άλλη, στην τουρκοκυπριακή κοινότητα κατέφθαναν όπλα και Τούρκοι στρατιωτικοί εκπαιδευτές για να προετοιμάσουν τους Τουρκοκύπριους για την ανατροπή.

Ναι, την ώρα που ανακηρυσσόταν το νέο δικοινοτικό κράτος, η μια κοινότητα σκεφτόταν πόσο άδικο ήταν να πνίξει το όραμα της Ένωσης και η άλλη ετοιμαζόταν για την ένοπλη επίθεση, που θα έφερνε τη διχοτόμηση. Χαλαρά εμείς, όμως. Το ίδιο χαλαρά και όλη η συνέχειά μας. Μέχρι που ξεκίνησαν οι σκοτωμοί μόνο λίγοι είχαν αντιληφθεί ότι μας έστησαν ένα κράτος καταδικασμένο εξαρχής να αποτύχει. Μετρημένοι στα δάκτυλα όσοι προειδοποιούσαν. Έβλεπαν όλοι την τουρκική απειλή, αλλά πίστευαν ότι μπορούσαν να ευημερήσουν ακόμα κι έτσι, ακόμα και με ένα κράτος, που δεν ήταν δυνατό να λειτουργήσει με τις πρόνοιες, τις ασάφειες, τους φυλετικούς διαχωρισμούς, που επέβαλαν οι Βρετανοί για να φύγουν από την Κύπρο ριζώνοντας για πάντα.

Από το 1959 μέχρι το ‘63 η τουρκοκυπριακή ηγεσία ροκάνιζε το κράτος αναζητώντας αφορμή για να το διαλύσει και να φέρει εδώ την Τουρκία, αλλά εμείς χαλαρά. Μόνο όταν άρχισαν οι σφαγές στον Άγιο Κασιανό, στην Ομορφίτα, στην Πάφο, στη Λεύκα, στον Πενταδάκτυλο ξύπνησαν μερικοί Ελληνοκύπριοι κι έκαναν ομάδες να αντιδράσουν. Κι αυτοί σήμερα κατηγορούνται γιατί επιτέθηκαν στους Τουρκοκύπριους. Η πλύση εγκεφάλου έκανε τη δουλειά της. Δεν σκέφτεται κανένας πλέον ότι εκείνες οι ομάδες έγιναν από την ανάγκη άμυνας και όχι επίθεσης. Δεν σκέφτεται κανένας πού βρέθηκαν ξαφνικά τα πολυβόλα στα χέρια των Τουρκοκυπρίων, που τα έστηναν στους μιναρέδες και γάζωναν αδιακρίτως αθώους ανθρώπους.

Ψάχνουν επιχειρήματα να δικαιολογήσουν τις επιθέσεις των Τουρκοκυπρίων, αλλά όχι την άμυνα των Ελληνοκυπρίων. Δεν τηρούσαμε, λέει, την πρόνοια της Ζυρίχης για χωριστούς δήμους στις μεγάλες πόλεις. Αλλά, κανένας δεν μελετά την πραγματική ιστορία. Οι «εποικοδομητικές ασάφειες» ήταν το πρόβλημα. Διότι, οι Τουρκοκύπριοι ερμήνευαν τις πρόνοιες με γεωγραφικό διαχωρισμό των δήμων και οι Ελληνοκύπριοι μόνο με διοικητικό.

Μάλιστα, όταν ακόμα Μακάριος και Κουτσιούκ διαπραγματεύονταν για τον διαχωρισμό των δήμων, οι Τουρκοκύπριοι στην Πέγεια άρχισαν να κτίζουν τείχος να χωρίσουν την περιοχή τους. Έκτιζαν τείχος μέσα στο κοινό μας κράτος! Χαλαρά, όμως, εμείς. Να μην μπούμε στη λογική της έντασης. Όπως και σήμερα. Μέχρι που έστησαν ένα πολυβόλο πάνω στο μιναρέ στο Κτήμα και γάζωναν Ελληνοκύπριους…

Ακόμα και στη δημιουργία κοινού κυπριακού στρατού φάνηκαν οι προθέσεις. Όταν οι Τουρκοκύπριοι απαιτούσαν χωριστούς λόχους. Να έχουμε κοινό στρατό, αλλά χώρια οι λόχοι Ελληνοκυπρίων, χώρια Τουρκοκυπρίων. Κι ας ήταν Τουρκοκύπριος ο πρώτος υπουργός Άμυνας της Κυπριακής Δημοκρατίας. Το βέτο του Κουτσιούκ τερμάτισε και την προσπάθεια του κοινού κυπριακού στρατού. Που θα ήταν χωρίς αμφιβολία το πιο δημιουργικό κομμάτι της πραγματικής ένωσης των δυο κοινοτήτων.

Δεν μάθαμε τίποτα, όμως, από τη φοβερή μας ιστορία. Αν μαθαίναμε κι εμείς και οι Τουρκοκύπριοι θα προσπαθούσαμε να μην επαναλάβουμε τα ίδια. Αλλά, στα ίδια πάμε. Η Τουρκία δεν είναι μόνο μέσα στη χώρα μας, αλλά προελαύνει μέχρι να τα πάρει όλα και να μας εξαφανίσει από προσώπου γης, κι εμάς και τους Τ/κ. Χαλαρά, όμως, εμείς. Μην μπούμε στη λογική της ρητορικής της έντασης.

Άριστος Μιχαηλίδης

Facebook 18/8/2019

Πηγή: TourkikaNea

.

Ένα Σχόλιο to “Χαλαρά, να μην μπούμε στη ρητορική της έντασης….”

  1. Αργυρώ said

    Πολύ ενδιαφέρουσα είδηση η παρακάτω, για όποιον – πρώτον μπορεί να την ερμηνεύσει, ιδιαίτερα σε επίπεδο οργάνωσης και «διακεκριμένων» ομιλητών, και δεύτερον για όποιον μπορεί να πάει να την παρακολουθήσει, κρατώντας πάντα μαζί του τα υπογλώσσια. Τα τσιράκια του ΕΛΙΑΜΕΠ και λοιποί παρατρεχάμενοι όλοι με τις «ποδίτσες» τους, εν δράσει, μαζεύονται για άλλη μιά χρονιά στην ιδιαίτερη πατρίδα του «εθνάρχη» Βενιζέλου. Ε, ρε τι πάθαμε πάλι. Είμαι σίγουρη ότι θα τονώσουν το εθνικό μας φρόνημα και καθόλου δεν θα μας προτείνουν το ρόλο του γιουσουφακίου, μέσα από τις διπλωματικές τους αρλούμπες.

    http://www.haniotika-nea.gr/ekdilosi-stis-mournies-gia-tis-ellinotourkikes-schesis/

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s