ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Παναγιωτης σχοινεζος στη Συνταγματάρχης Δημήτρης Θεοτόκ…
    ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ στη Gatestone Institute: Στην Ευρώ…
    PETSAGGOURAKIS στη Μελέτιος Μεταξάκης, ο μασώνος…
    Makis στη Η Ληστοκρατία στην Ελλάδα: « Φ…
    Πετροβούβαλος στη Συνταγματάρχης Δημήτρης Θεοτόκ…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Η Αγία Σοφία της Μερσίνας, ξαναγίνεται χριστιανικός ναός

Posted by Μέλια στο 21 Απριλίου, 2019

.

Μετά την θρησκευτική «καταιγίδα» που ενέσκηψε στην Τουρκία τα τελευταία χρόνια με στόχο την μετατροπή των ελληνορθόδοξων ναών που ήταν αφιερωμένοι στην Αγία Σοφία, όπως της Νίκαιας, της Τραπεζούντας και της Αδριανούπολης σε τζαμιά, ενώ συνεχίζεται η εκστρατεία μετατροπής της Αγίας Σοφίας Κωνσταντινούπολης σε τζαμί, μια άλλη ιστορική Αγία Σοφία, αυτή της Μερσίνας, ξαναγίνεται χριστιανικός ναός έτοιμος να δεχτεί τους πιστούς μετά από πολλά χρόνια πλήρης εγκατάλειψης.

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες από την Τουρκία, ο ιστορικός ναός της Αγίας Σοφίας στην Μερσίνα της νοτίου Τουρκίας που ήταν το καθολικό της χριστιανικής μονής του Alahan Manastır, μετά από δυο χρόνια «εδικών» εργασιών αναστύλωσης πρόκειται να αποδοθεί ξανά στην χριστιανική του ταυτότητα, όπως ήταν δηλαδή πριν από πολλούς αιώνες.

Ο ναός αυτός που ήταν το καθολικό της μονής αναφέρεται πως είχε κτιστεί το 440-442 μ Χ στο μοναστήρι του Alahan, ένα από τα πρώτα χριστιανικά μοναστήρια της Μικράς Ασίας μετά την επικράτηση του χριστιανισμού. Στο μοναστήρι υπήρχαν και άλλοι δυο ναοί από τους οποίους σήμερα δεν σώζεται τίποτα. Το μέρος αυτό το περιγράφει στις ιστορικές του περιηγήσεις ο γνωστός Οθωμανός περιηγητής του δεκάτου εβδόμου αιώνα, Ελβιγιά Τσελεμπή, ο οποίος εκφράζει στα γραπτά του τον μεγάλο του θαυμασμό για αυτό το χριστιανικό μοναστικό συγκρότημα που εκείνη την εποχή ακόμα διέσωζε πολλά από τα πρωταρχικά του κτίσματα.

Το μοναστήρι αυτό και ο ναός της Αγίας Σοφίας που είναι το μόνο κτίσμα που έχει διασωθεί, είναι σημειωτέον στον κατάλογο της UNESCO για τα μνημεία της παγκοσμίου πολιτιστικής κληρονομίας και αυτό αποδεικνύει την μεγάλη του ιστορική θρησκευτική και πολιτιστική του αξία.

Είναι χαρακτηριστικό πως ο τοπικός διευθυντής του τουρκικού υπουργείου Πολιτισμού, Bahaettin Kabahasanoğlu, μιλώντας στο τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων Anadolu έδωσε μεγάλη έμφαση στον χριστιανικό χαρακτήρα του ναού και όπως τόνισε, τον θεωρεί σαν ένα ιστορικής και θρησκευτικής σημασίας μνημείο που συνδέεται με τον ναό του Αγίου Παύλου στην Ταρσό που είναι σήμερα μουσείο, καθώς και με την εκκλησία της Αγίας Θέκλας στην Σελεύκεια της ίδιας περιοχής.

Έτσι άλλο ένα σύμβολο του χριστιανισμού στην σημερινή Μικρά Ασία ανασταίνεται με ότι αυτό σημαίνει.

Πηγή: Ορθοδοξία News Agency

.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: