ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Πετροβούβαλος στη Συνταγματάρχης Δημήτρης Θεοτόκ…
    Δημήτριος Θεοτόκης στη Συνταγματάρχης Δημήτρης Θεοτόκ…
    karavaki στη Οι τελευταίοι θα γίνουν π…
    Μέλια στη Από τα ανέκδοτα έγγραφα των Γε…
    Νικόλαος Καλκάνης στη Από τα ανέκδοτα έγγραφα των Γε…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Ψευδοσωτήρες στην Εκκλησία – AΠOTEIXIΣΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙΖΟΜΕΝΟΙ

Posted by Πετροβούβαλος στο 1 Μαρτίου, 2019

«ΜΑΓΑΡΙΣΜΑΤΙΚΟΙ». ΟΙ ΝΕΟΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ.

Πρώτη φορά στήν εκκλησιαστική ιστορία ακούγεται πώς τό Άγιο Ποτήριο μαγαρίζεται από τήν μνημόνευση τού Βαρθολομαίου, επειδή είναι αιρετικός. Όπως ακριβώς μαγαρίζεται η ομελέττα από τίς ακαθαρσίες..

Γνωρίζουμε τήν σωτηριώδη δύναμη τού ονόματος τού Χριστού.Τώρα όμως μαθαίνουμε καί γιά τήν δύναμη τού δαιμονικού ονόματος. Μαθαίνουμε δέ πώς είναι υπέρτερη τού Θεού, αφού μπορεί καί μολύνει τόν αγιασμό Του..

Πραγματικά πρέπει νά βρισκόμαστε στά έσχατα, καί τής ανομίας καί τής ανοησίας. Είχαμε νά αντιμετωπίσουμε μέχρι σήμερα τήν επισκοποκεντρική εκκλησιολογία τού Ζηζιούλα, η οποία, σάν τήν μυθική χάρυβδη πού ρουφά τά πάντα αδιάκριτα, ταυτίζει τήν εκκλησία μέ τήν Θεία Ευχαριστεία, διδάσκοντας μιά μονοσήμαντη σωτηρία, καταργώντας καί τήν ελευθερία τού Θεού καί τού ανθρώπου. Καί ξαφνικά μάς εμφανίζεται καί η σκύλα, τού μύθου, η οποία κατασπαράσσει τήν ίδια τήν Θ.Ευχαριστεία. Καί, οικουμενιστές καί αντιοικουμενιστές σέ θανάσιμο εναγκαλισμό καταργούν τήν Εκκλησία τού Κυρίου, καί τούς Αγίους Του..

Γνωρίζουμε πώς στή Δύση είχε τεθεί θέμα μολυσμού τών παιδιών από τήν μετάληψή τους καί τήν συγκοινωνία τους μέ ‘‘κάθε καρυδιάς καρύδι’’. Ιδιαιτέρως μετά τήν εμφάνιση τού ΑΙDS. Αλλά ότι θά κατέληγε τόσο θανατηφόρος Ιός ο Βαρθολομαίος ώστε νά καταργεί τόν Αγιασμό τών δώρων από τόν Κύριο, δέν τό είχαμε φανταστεί ποτέ μέχρι σήμερα.

ΠΟΥ ΚΑΙ ΠΩΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ Ο ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΙΕΡΕΥΣ ΣΤΟΝ ΑΓΙΑΣΜΟ ΤΩΝ ΔΩΡΩΝ;;;; ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ.

Καί ποιά είναι η αίρεση τού Βαρθολομαίου, τού μεγάλου αιρετικού; Μυστήριο άρρητο!!!!!

Πως ζημιώνονται οι πιστοί εφόσον δέν έχουν συνείδηση τής αιρέσεως; Μέ τήν προαίρεση δέν κρίνονται οι πράξεις μας;;;

Φρικώδης παλαιοημερολογίτικη παράνοια!

Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΠΗΡΕ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΡΩΜΑΙΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΓΕΝΝΗΣΕ ΤΗΝ ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ ΣΤΡΑΤΕΥΜΕΝΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ (τόν γνωστό κληρικαλισμό) ΠΟΥ ΔΙΟΙΚΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ (δηλ. μέ τό Πηδάλιο). Η Πολιτεία τού θεού είναι η εσωτερίκευση τής Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Η πρώτη εμφάνιση τού υποκειμένου. Τού ατόμου. Στήν συνέχεια εσωτερικεύονται οι κανόνες τής εκκλησίας μέ τήν εξομολόγηση καί τά συγχωροχάρτια καί φτάνουμε στήν απελευθέρωση τού Λούθηρου, η οποία προϋποθέτει τήν εσωτερίκευση τών κανόνων. Αυτή η εσωτερίκευση καθιστά περιττά τά μυστήρια, όπως βλέπουμε νά συμβαίνει καί σήμερα μέ τήν αποτείχιση. Τό κίνημα τής αποτυχήσεως ετοιμάζει τό ορθόδοξο υποκείμενο τό οποίο θά σώζεται διά τών κανόνων καί μόνον, διότι είναι θεόδοτοι, διότι δηλ. ο Θεός προσθέτει συνεχώς στήν αποκάλυψή Του. Στόν ΧΡΟΝΟ, λόγω τού χρόνου. Η πρώτη αποκάλυψη ήταν ατελής, θά συμπληρώνεται στήν Ιστορία. Τό κίνημα δηλ. περιέχει όλες τίς κακοδοξίες τού Οικουμενισμού, διότι δέν γνωρίζει τό περιεχόμενο τής συγχρόνου αιρέσεως.

Ο ΛΟΥΘΗΡΟΣ ΚΗΡΥΞΕ ΤΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑ «SOLA SCRIPTURA» (Mόνο διά τής Γραφής), ο ΑΓΟΥΡΙΔΗΣ ΕΙΣΗΓΑΓΕ ΤΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑ «ΜΟΝΟΝ ΔΙΑ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ», Ο ΖΗΖΙΟΥΛΑΣ ΕΠΑΝΕΦΕΡΕ ΤΗΝ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΣΩΤΗΡΙΑ «ΜΟΝΟΝ ΔΙΑ ΤΟΥ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ» ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΤΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑ «ΜΟΝΟΝ ΔΙΑ ΤΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ» : «SOLA REGULA».

Στό γνωστό «BISHOPOQUE» τού Ζηζιούλα αντιπαραθέτουν τό δικό τους «REGULOQUE». Εκπορεύεται τό Άγιο Πνεύμα καί διά των ΚΑΝΟΝΩΝ, δωρίζοντας «ΝΕΑ ΧΑΡΙΣΜΑΤΑ».

Αμέθυστος

.

Πηγή: Αμέθυστος

.

8 Σχόλια προς “Ψευδοσωτήρες στην Εκκλησία – AΠOTEIXIΣΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙΖΟΜΕΝΟΙ”

  1. Πετροβούβαλος said

    Κάτι δεν πάεi καθολου καλά γενικώς και εδώ και πολύ καιρό: Όπως ακριβώς ο Τσίπρας και οι συν αυτώ καταστρέφουν ότι μπορούν επειδή ΔΕΝ υπάρχει η κατάλληλη αντίδραση, κάπως έτσι η ηγεσία της Εκκλησίας καταστρέφει ότι μπορεί επειδή ΔΕΝ υπάρχει η κατάλληλη αντίδραση.

    «Κουτάκια» έξαλων (και εν πολλοίς άσχετων) διαμαρτυρομένων και τπτ. άλλο και να δούμε πότε θα εξαντληθούν όλα αυτά και πότε θα επισκιαστούν από κάτι σημαντικότερο (όχι πως ρίχνουν κάποια σημαντική σκιά τα ίδια δλδ…)

  2. Επειδή δεν καταλάβαμε καλά τις διάφορες «περιπλοκάδες» του κειμένου. Ξεκάθαρα πράγματα:
    α) Μας λέτε ότι η αποτείχιση από τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο είναι λάθος;
    β)Ότι δεν πρέπει να εφαρμόζουμε τους Ι. Κανόνες διότι δεν υπάρχει επίπτωση από την εφαρμογή τους στη ζωή της Εκκλησίας;

    • Πετροβούβαλος said

      Eνδιαφέροντα σχετικά σχόλια στην πρωτότυπη ανάρτηση του Αμέθυστου (φαντάζομαι πως εκεί η συζήτηση θα έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον): https://amethystosbooks.blogspot.com/2019/02/aoteixi.html?m=1

      • Αδελφέ μου εμείς θέλουμε μια καθαρή και ξάστερη απάντηση από το ΑΒΕΡΩΦ και όχι από τον Αμέθυστο για να ξέρουμε ποιόν έχουμε απέναντί μας!

      • Πετροβούβαλος said

        A! Aς το ξεκαθαρίζατε, επειδή το κείμενο έχει υπογραφή και παραπομπή.

        Κατ’ αρχήν να ξεκαθαρίσω από την πλευρά μου πως δεν απαντώ ως ΑΒΕΡΩΦ. Υπάρχει μιά παρεξήγηση, πως ο ΑΒΕΡΩΦ είναι κάτι που υπακούει στη θέληση ενός ανθρώπου (πολλοί προσπάθησαν να επιβάλουν την οπτική τους στους άλλους – αποτέλεσμα: είμαστε εκεί που ξεκινήσαμε, δλδ. δύο διαχειριστές, δύο από εκείνους που ΔΕΝ προσπάθησαν να επιβάλουν τη θέλησή τους στους άλλους).

        Ως Πετροβούβαλος λοιπόν, άφησα ένα σχόλιο πάνω απ’ το δικό σας το οποίο είναι μάλλον ξεκάθαρο για τη δική μου άποψη, δλδ. εκείνο που με ενδιαφέρει στο άρθρο, και ο λόγος για τον οποίο το αναδημοσίευσα, είναι πως η άποψη πως η σωτηρία είναι εφικτή «ΜΟΝΟΝ ΔΙΑ ΤΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ» είναι βαθύτατη ανοησία. Προσέξτε το «ΜΟΝΟΝ», γιατί εκεί βρίσκεται η διάκριση.

        Σχετικά με την αποτείχιση από τον κ. Βαρθολομαίο: Δεν έχω σαφή γνώμη. Λέγεται πως ο Άγιος Παΐσιος ήταν αποτειχισμένος, είναι σίγουρο πως ο Άγιος Πορφύριος δεν ήταν.

        Έχω όμως σαφέστατη γνώμη για την αντίληψη «…για να ξέρουμε ποιόν έχουμε απέναντί μας». Στο ελεύθερο διαδίκτυο αγαπητέ έχετε (και έχουμε) απένταντί μας γνώμες, δεδομένα και απόψεις. Εκείνους που βρίσκονται πίσω από αυτά δεν είναι δυνατόν να τους ξέρουμε, ούτε να μας ξέρουν εκείνοι. Όσους τυχαίνει να γνωρίσουμε, ούτε κι αυτούς τους γνωρίζουμε πραγματικά, εδώ καλά καλά δεν γνωρίζουμε τους εαυτούς μας. Η ευγένεια και ή προσοχή για τυχόντα υπονοούμενα που υποκρύπτουν προσβολές και νταηλίκια είναι καλό να αποφεύγονται. Κι εγώ που σας τα γράφω αυτά, δεν μπορώ να αυτοσυγκρατηθώ πάντα, πολλές οι αμαρτίες.

        Καλό σας βράδυ!

      • Πετροβούβαλος said

        Και συγγνώμη για το «σεντόνι», πολύς ο συσσωρευμένος εκνευρισμός.

  3. Αδελφέ μου κατ’ αρχάς μην εκνευρίζεσαι. Θυμήσου από πρόσφατες εκτενείς συζητήσεις μας με κάποια διαδικτυακή παρέα, πως ούτε νταηλίκια πουλάω, ούτε ζοριλίκια, ούτε το παίζω έξυπνος, ούτε αγενής είμαι. Όμως μου αρέσει να λέω και τα πράγματα όπως είναι.

    Το «ποιόν έχουμε απέναντί μας», έχει να κάνει όχι βέβαια με εσένα ως άτομο αλλά με τις ιδέες που βγάζει το ιστολόγιό Σας, το οποίο ανελλιπώς διαβάζουμε, δανειζόμαστε από αυτό και συστήνουμε και στους δικούς μας αναγνώστες. Όταν αναδημοσιεύεις ένα άρθρο ακόμη και αν είναι κάποιου άλλου, υποτίθεται ότι γενικά συμφωνείς με το περιεχόμενό του. Πλην επειδή έως τώρα άλλα έβλεπα από το ιστολόγιό Σας, σού ζήτησα να ξεκαθαρίσεις τη θέση σου.

    Για την αποτείχιση, αυτό που προκύπτει από τους Ι. Κανόνες και τις ερμηνείες των Κανονολόγων (π.χ. Αγ. Νικοδήμου Αγιορείτου), είναι πως δεν υποχρεούται κανείς να αποτειχιστεί. Γι’ αυτό και δεν αποτειχίστηκε ο Αγ. Πορφύριος. Όμως υποχρεούται να επαινέσει αυτούς που για τους σωστούς λόγους αποτειχίζονται ή εκκόπτουν την Κοινωνία τους. Οι Ρώσσοι π.χ. που πρόσφατα διέκοψαν την Κοινωνία τους με το Οικουμεν. Πατριαρχείο το έκαναν για λάθος λόγο ενώ ο Αγ. Παΐσιος για ορθούς λόγους άρα ήταν άξιος επαίνου. Έχει λοιπόν μεγάλη ευθύνη όποιος αποθαρρύνει τους Πιστούς οι οποίοι με ευλογία από τον Πνευματικό τους, για λόγους Πίστεως (κήρυξη αιρέσεως από τον Επίσκοπό τους) σκέπτονται να αποτειχιστούν.

    Το ως άνω άρθρο μας ρίχνει από τα σύννεφα όταν λέγει «ποιά είναι η αίρεση τού Βαρθολομαίου, τού μεγάλου αιρετικού; Μυστήριο άρρητο!» τη στιγμή που οι αιρέσεις του και το ότι είναι αξιοκαθαίρετος είναι πλέον καλώς καταγεγραμμένο.

    Ορθώτατα λέγεις ότι η σωτηρία δεν είναι μόνο διά των Ι. Κανόνων. Άλλωστε ας αναλογιστούμε ότι π.χ. απαγορεύεται από τους Ι. Κανόνες η γονυκλυσία τις Κυριακές. Θα ήταν τρελό να υποστηρίξουμε πως όποιος το παραβιάζει θα καταλήξει στα τρίσβαθα της Κολάσεως! Από την άλλη, οι Ι. Κανόνες ρυθμίζουν την Πνευματική ζωή, είναι βγαλμένοι από Οικουμεν. Συνόδους και πρέπει να τους λαμβάνουμε σοβαρά υπόψιν.

    Γράφει επίσης ο συγγραφέας: «Αυτή η εσωτερίκευση καθιστά περιττά τά μυστήρια, όπως βλέπουμε νά συμβαίνει καί σήμερα μέ τήν αποτείχιση. Τό κίνημα τής αποτυχήσεως ετοιμάζει τό ορθόδοξο υποκείμενο τό οποίο θά σώζεται διά τών κανόνων καί μόνον, διότι είναι θεόδοτοι, διότι δηλ. ο Θεός προσθέτει συνεχώς στήν αποκάλυψή Του».
    Πού και πότε λένε οι ορθώς αποτειχισμένοι (π.χ. ο π. Θεόδ. Ζήσης) ότι τα Μυστήρια είναι περιττά; Πότε λέγουν ή υποννοούν ότι σωζόμαστε διά των Ι. Κανόνων και μόνον; Πού λέγουν ότι ο μη-αποτειχισμένος δεν σώζεται; Και αφού οι Ι. Κανόνες βγήκαν από τις Οικουμεν. Συνόδους, μήπως οι Θειώτατοι Πατέρες μας κορόιδευαν ότι δήθεν ο Θεός «προσθέτει συνεχώς στην Αποκάλυψή του»;

    Τέλος ήθελα να αναφερθώ και σε μια άλλη πονηριά του άρθρου: «Τώρα όμως μαθαίνουμε καί γιά τήν δύναμη τού δαιμονικού ονόματος. Μαθαίνουμε δέ πώς είναι υπέρτερη τού Θεού, αφού μπορεί καί μολύνει τόν αγιασμό Του..».
    Κατ’ αρχάς πότε είπαν οι ορθώς αποτειχισμένοι ότι δεν υπάρχει Αγιασμός στα Μυστήρια των αιρετιζόντων ή ότι τα Μυστήρια και ο Αγιασμός τους «Μολύνεται»; Και εγκυκλοπαιδικά τελείως: Όταν ο Άγιος Παΐσιος έλεγε ότι τα ούρα δεν παίρνουν Αγιασμό εννοούσε ότι τα ούρα είναι υπέρτερα του Θεού;!

    Ευχαριστώ για τη φιλοξενία (τα σεντόνια κάποιες φορές είναι αναπόφευκτα)

    • Πετροβούβαλος said

      Καταλαβαίνω την αντίληψή σας για την προώθηση ιδεών. Δεν είναι αυτή η αρχική αποστολή του Αβέρωφ, η αρχική του αποστολή είναι η «αναζήτηση της αλήθειας» (διατυπώνεται στην Αποστολή. Αυτό με τη σειρά του σημαίνει πως ΔΕΝ συμφωνούμε πάντα με αυτά που ανεβάζουμε και οπωσδήποτε δεν σημαίνει πως συμφωνεί ο κάθε διαχειριστής με αυτά που ανεβάζει ο άλλος. Προσωπικά με ενδιαφέρει περισσότερο η συζήτηση και η σύγκρουση επιχειρημάτων (νεκρή τον τελευταίο καιρό, αλλά έτσι δυστυχώς εξελίχθηκε, καθώς οι προθέσεις μου συγκρούστηκαν με τους κάθε λογής δογματισμούς). Η αναζήτηση είναι πολύ δύσκολη υπόθεση και είναι παντελώς απούσα από το Ελληνικό διαδίκτυο.

      Βλέπετε, δεν σκοπεύω να παραινέσω κανέναν και για τπτ. ούτε να διδάξω κάποιον για κάτι. Με απασχολούν πολύ περισσότερο τα δεδομένα και στα ζητήματα Πίστεως είναι αναμφισβήτητο δεδομένο πως στην Εκκλησία πολυκερματιζόμαστε και πως το μένος εναντίον αλλήλων περισσεύει. Σίγουρα ο καθένας (δεν αναφέρομαι σε εσάς, είστε πολύ ευγενικός και ευχάριστος στη συζήτηση και σας ζητώ ξανά συγγνώμη για τα προηγούμενα αδικαιολόγητα νεύρα μου) εκ των μαινομένων υποστηρίζει το… μένος του με επιχειρήματα που αντλούνται από κανόνες, ιδεολογίες, πραγματικά ή φανταστικά γεγονότα και μαρτυρίες, όμως όταν επικρατεί ο πολυκερματισμός, όταν αδυνατίζουμε ολοένα σαν σύνολο (σαν Εκκλησία δλδ. ή σαν Έθνος) είναι νομίζω καλό να αναζητήσουμε ξανά τις προτεραιότητές μας.

      Κάτι προσωπικό σχετικά με την αποτείχιση: Όταν γνώρισα τους λόγους για τους οποίους ολόκληρη η Ιερά Μονή Εσφιγμένου αποτειχίστηκε από τον Αθηναγόρα, βρήκα λογικά τα επιχειρήματά τους και τους υποστήριξα σε συζητήσεις με φίλους και πνευματικούς (οι συζητήσεις γύρω στα 1998). Άλλοι συμφωνούσαν μαζί μου, άλλοι διαφωνούσαν. Η ουσία είναι πως οι δεσμοί μεταξύ μας ΔΕΝ καταστράφηκαν. Αυτό που παρακολουθώ σε πάρα πολλά ιστολόγια,(είτε υποστηρίζουν είτε όχι την αποτείχιση) είναι μιά αδιαφορία για την διατήρηση των δεσμών (παράλληλα με μιά προφανέστατη υποκρισία για το αντίθετο) και μιά εμονή για την προώθηση της μίας ή της άλλης άποψης.

      Δημοσίευσα μιά άποψη, θα ακολουθήσουν από πλευράς μου κι άλλες απόψεις εφ’ όσον με πείθουν για τη δύναμη των επιχειρημάτων τους και οι αντίθετες απόψεις, σε σχολιασμό ή σε αρθρογραφία θα είναι πάντα ευπρόσδεκτες.

      Αυτή είναι η «αναζήτηση της αλήθειας» όπως την καταλαβαίνω και αυτή είναι η «γραμμή» και αυτός είναι ο λόγος που οι αναδημοσιεύεις από εξ’ ορισμού ψεύτες (κομματικά ιστολόγια) απαγορεύονται στους Κανόνες.

      Ευχαριστώ εγώ για το σχόλιό σας και την τεκμηρίωση των απόψεών σας.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: