ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Πετροβούβαλος στη Συνταγματάρχης Δημήτρης Θεοτόκ…
    Δημήτριος Θεοτόκης στη Συνταγματάρχης Δημήτρης Θεοτόκ…
    karavaki στη Οι τελευταίοι θα γίνουν π…
    Μέλια στη Από τα ανέκδοτα έγγραφα των Γε…
    Νικόλαος Καλκάνης στη Από τα ανέκδοτα έγγραφα των Γε…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Αποτείχιση, γελοιότητα και «πνευματικοί»

Posted by Φαίη στο 31 Δεκεμβρίου, 2018

 Απόστολου Σαραντίδη

Ειλικρινά δεν ήθελα καθόλου να τελειώσω το 2018 με το παρόν άρθρο αλλά δυστυχώς δεν μπορώ να το αποφύγω. Αφορμή στάθηκε μια ανάρτηση σε ιστολόγιο που ήλεγχε ορθώς επιφανή κληρικό και δη πανεπιστημιακό, καθ’ όλα σεβαστό με μεγάλη προσφορά και επιρροή, για δημοσιευμένες θέσεις του περί αποτειχίσεως. Η ανάρτηση αναδημοσιεύθηκε και από άλλους, σχολιάστηκε και ξανασχολιάστηκε διαδικτυακά και άναψε φωτιές δημιουργώντας αναταραχή μεταξύ όσων θέλουν να έχουν δημόσιο λόγο και παρακολουθούν την εκκλησιαστική επικαιρότητα. Το δυσάρεστο ή και ευχάριστο επειδή αναδείχθηκε, είναι ότι διαφάνηκε σχεδόν όλο το σώμα του προβλήματος που ναι μεν προεξείχε σαν κορυφή παγόβουνου και ήταν γνωστό, τώρα όμως είδαμε μέχρι τη βάση τι γίνεται και όλον τον όγκο του και επειδή γράφτηκαν και ειπώθηκαν λόγια σκληρά αλλά και γελοία τα οποία πολλά καταφέρονταν και εναντίον του γράφοντος και επειδή όσο το πρόβλημα το αφήνεις γίνεται χειρότερο με διογκούμενες εντυπώσεις, δεν είναι δυνατόν να μείνουν αναπάντητα. Και δεν τίθεται καν θέμα επί προσωπικού.

Για την Αποτείχιση και τη Διακοπή Μνημόνευσης έχουν γραφτεί πολλά, εξαιρετικές μελέτες και άρθρα από εξαιρετικές προσωπικότητες, προεξάρχοντος του πανεπιστημιακού πατρολόγου πρωτοπρεσβύτερου π. Θεοδώρου Ζήση. Στις 16 Ιουνίου 2018 πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία σε κεντρικό ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης με τη σύμπραξη τριών ορθόδοξων σωματείων, Ορθόδοξη Ημερίδα με τον γενικό τίτλο «Αίρεση – Καθαίρεση, Ορθόδοξη Αντίσταση» στο οποίο ο γράφων είχε την τιμή να αναπτύξει ως είς εκ των εισηγητών, το θέμα «Αποτείχιση, Ενότητα και Οικονομία». Τα πρακτικά έχουν δημοσιευθεί σε ειδικό τόμο της «Θεοδρομίας» και είναι γνωστά.

Έκτοτε, οι στυλοβάτες του Οικουμενισμού που δυστυχώς δεν φαίνονται και βλέπουμε πάλι τις προκαθήμενες κορυφές, δρουν υπογείως αλλά και «χριστιανοί αδελφοί» υποτίθεται ορθόδοξοι αντιοικουμενιστές, έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου ποιος θα επιφέρει τη μεγαλύτερη ζημία και καταστροφή με διάφορους δόλιους τρόπους και μέσα, στους υπευθύνους της εκδήλωσης της Θεσσαλονίκης. Η επιτυχία τους αιφνιδίασε.

Τα περί αποτειχίσεως και διακοπής μνημονεύσεως αιρετιζόντων ιερωμένων και προκαθημένων, αναπτύχθηκαν διεξοδικώς εκεί από τους εκλεκτούς συνεισηγητές αλλά και σε πάμπολλα δημοσιεύματα πριν και μετά. Τις αντιδράσεις της οικουμενιστικής μερίδας εντός και εκτός συνόρων λίγο πολύ τις περιμέναμε. Έφθασαν μάλιστα στελέχη ή μάλλον στέλεχος της Θεολογικής του ΑΠΘ να υποβάλλει μήνυση για άλλο ζήτημα, πάντα όμως για αντιοικουμενιστική δράση, σε πρωτεργάτη ιερωμένο. Για να μη πάμε στην εκδίωξη Νατσιού από το τηλεοπτικό κανάλι 4 Ε και την αποκαθήλωση 10 ετών εκπομπών του από το διαδίκτυο. Υπάρχει όμως και διεξάγεται ένας πόλεμος απαράδεκτος από «υποτιθέμενους» χριστιανούς. Και δεν ομιλώ μόνο για μέρος ΓΟΧ.

Αυτοί οι άνθρωποι περιφέρονται σε ιστολόγια, σχολιάζουν βλακωδώς πράγματα και καταστάσεις, γελοιοποιούν εαυτούς κάνοντας υποτίθεται «υψηλή» θεολογία και διακρίνονται σε δύο (2) ενότητες. Η πρώτη, λαϊκοί και κληρικοί κυρίως ρασοφόροι, όσοι συνειδητά χτυπούν για λόγους μάλλον πρωτείου κυρίως τους πατέρες της Θεσσαλονίκης που σήκωσαν προ διετίας το βάρος της αντίδρασης στην παναίρεση και η δεύτερη, κυρίως λαϊκοί που το συγχυσμένο τους μυαλό, τους ωθεί σε ανόητα και αίολα σχόλια και αντιπαραθέσεις.

Προσωπική εκτίμηση είναι πως ιδίως η δευτέρα μερίς ποδηγετείται και κατευθύνεται δίχως να το αντιλαμβάνεται. Υπάρχουν δηλαδή στο παρασκήνιο ηθικοί αυτουργοί και αυτοί είναι πνευματικοί που συμβουλεύουν. Αθεολόγητοι και ανενημέρωτοι κατά τεκμήριον, οι οποίοι παρά το καλό και σοβαρό παρελθόν ή παρόν κατηχητικό τους έργο, αδυνατούν να κατανοήσουν ή δεν θέλουν να κατανοήσουν. Το θανατικό νανούρισμα όμως που επιτελούν προς τα πνευματικά τους παιδιά είναι δεδομένο και η πνευματική ζημία και σύγχυση τεράστια.

Η μεγάλη σύγχυση γίνεται μεταξύ αποτειχίσεως και διακοπής μνημόνευσης. Έχουν γραφτεί και ειπωθεί πολλά. Ας γίνει άλλη μία σύντομη επανάληψη:

Πόσες φορές ειπώθηκε ότι η διακοπή μνημόνευσης αιρετίζοντος επισκόπου προ συνοδικής καταδίκης κατεγνωσμένης αίρεσης γυμνή τη κεφαλή, είναι σύμφωνα με τον 15ο Κανόνα της Πρωτοδευτέρας προνόμιο και δικαίωμα αναφαίρετο κληρικού, όχι λαϊκού, και μάλιστα μετ’ επαίνου; Ας το επαναλάβουμε άλλη μία φορά. Δεν πα να το λες και να το εξηγείς και να το αποδεικνύεις; Το βιολί τους αυτοί! Στον θολωμένο κόσμο τους!

Πόσες φορές ειπώθηκε ότι η αποτείχιση αφορά έξοδο από την αίρεση και όχι από την Εκκλησία; Μία από τα ίδια. Ας το επαναλάβουμε άλλη μία φορά. Η καραμέλα που πιπιλάται είναι το «Εμείς μένουμε εντός Εκκλησίας και κάνουμε υπακοή στην Εκκλησία».

Πόσες φορές ειπώθηκε ότι Εκκλησία δεν είναι η κατά καιρούς επισκοπική διοίκηση αλλά η διαχρονική 20 αιώνων Ιερά Παράδοση και βιωτή του Σώματος των κεκοιμημένων πιστών διά των Θεοφόρων Θεοπτών Πατέρων και Ορθοδόξων Συνόδων; Ας το επαναλάβουμε άλλη μία φορά.

Πόσες φορές ειπώθηκε ότι οι Οικουμενικές Σύνοδοι δεν είναι όλες αλάθητες αλλά φρουρός της πίστεως είναι ο πιστός λαός, το μικρό έστω ποίμνιο το οποίο στη συνείδησή του τιμά μόνο εννέα (9); Ας το επαναλάβουμε άλλη μία φορά.

Πόσες φορές ειπώθηκε ότι η κοινωνία με την αίρεση δεν σώζει αλλά οικονομείται πιστός προσωρινά να κοινωνεί με ιερέα αν δεν γίνεται διαφορετικά, που έστω μνημονεύει αιρετίζοντα αλλά μη καθηρημένο από Σύνοδο, εκτελώντας έγκυρα Μυστήρια; Ας το επαναλάβουμε άλλη μία φορά. Και το κερασάκι:

Οι δήθεν αποτειχισμένοι φανατικοί από τη μια μεριά κυρίως από τη Θεσσαλονίκη, που πιέζουν για αποτείχιση τους υπόλοιπους από την άλλη, και τους κατηγορούν και τους κατακρίνουν που δεν αποτειχίζονται και που οι θολοπνευματικομπερδεμένοι τους, διαδίδουν στα πνευματικοκαλοπαίδια τους ότι κάποιοι στη Θεσσαλονίκη έχουν ξεφύγει. Αυτοί που δεν είναι σε θέση να δώσουν μια θεολογική ερμηνεία στην έννοια της αποτείχισης. Οι εξυπνάκηδες νανουριστές εκατοντάδων πιστών που ούτε ονόματα δεν είναι σε θέση να καταθέσουν.

Για να το εξετάσουμε λογικά τουλάχιστον, αν στέκει αυτό που λέγεται! Εσείς δηλαδή αδελφοί μας χριστιανοί δεν είστε αποτειχισμένοι από την αίρεση αν είστε ορθόδοξοι; Απλά δεν μπορείτε να μη μνημονεύετε αιρετίζοντα αρχιερέα επειδή δεν είστε ιερωμένοι. Τρελαθήκαμε εντελώς; Είναι δυνατόν να δηλώνει κάποιος ορθόδοξος και να μην έχει υπερυψωμένο από της βαπτίσεώς του τείχος προς τις αιρέσεις; Και αν το κατεδαφίσει σώζεται; Από τι δηλαδή λέτε ότι δεν αποτειχίζεστε; Πρέπει να κάνετε καμία δήλωση με χαρτόσημο; Ποιοι σας τα υποβάλλουν αυτά;

Οι Οικουμενικές Σύνοδοι όλες, καί οι εννέα (9) γιατί έγιναν αν όχι για να βάλουν τα όρια – τείχη στις κατά καιρούς αιρέσεις; Ούτε το κυριολεκτικώς αυτονόητο δεν μπορούν να αντιληφθούν κάποιοι; Και η αποτείχιση από την αίρεση είναι ζηλωτική, παλαιοημερολογίτικη, ή ζουρλωτική ενέργεια και η μη αποτείχιση δηλαδή η παραμονή στην αίρεση που λανθασμένα τη θεωρείτε παραμονή στην Εκκλησία σώζει; Άλλοι είναι για ζουρλομανδύα! Αποτείχιση σημαίνει έξοδο από κάθε αίρεση και προστατευτική περίφραξη από αυτήν, πάντοτε εντός της Εκκλησίας. Θλιβερό να μη γίνεται αντιληπτό και μεταξύ μας το αυτονόητο. Σκέψου τι ζημία έχει γίνει εδώ και 117 χρόνια! Και ο κατήφορος συνεχίζεται με επιτάχυνση.

Η Εκκλησία διαχρονικά δεν είναι αποτειχισμένη από την αίρεση; Ο κάθε πιστός δεν είναι από της βαπτίσεώς του αποτειχισμένος από την αίρεση; Τι θα πει αποτειχισμένος και μη αποτειχισμένος; Αν ο ορθόδοξος υπενθυμίζει και ομολογεί ότι εξακολουθεί να έχει υπερυψωμένο τείχος κατά των αιρέσεων, τότε μόνο είναι αποτειχισμένος και αυτό σημαίνει ότι βγαίνει από τα όρια της Εκκλησίας; Και όποιος λέει ότι δεν είναι αποτειχισμένος παραμένει εντός των ορίων της Εκκλησίας; Πώς; Μαζί με τις αιρέσεις αλλά δεν τις ακολουθεί; Η Εκκλησία, δηλαδή ο Χριστός συνυπάρχει με την πλάνη; Ποιοι πνευματικοί καθοδηγητές που θέλουν να λέγονται ορθόδοξοι δίδουν τέτοιες οδηγίες; Να τα βράσω τόσα χρόνια τα κατηχητικά και τα μειλίχια ύφη και τις μακριές γενάδες! Εδώ το ένα ιδεολόγημα ακολουθεί το άλλο και πλασάρονται σαν ορθόδοξα.

Όποιος δεν αποκηρύσσει αίρεση και δεν υψώνει φράχτη σ’ αυτήν σώζεται; Σε οποιοδήποτε αμάρτημα κι αν βάλει μετάνοια σώζεται. Όποιος παραδέχεται συνειδητά ανύπαρκτο Χριστό σώζεται; Απαντήστε υποτιθέμενοι παραδοσιακοί πρεσβύτεροι ποιμένες! Γιατί τα πνευματικοπαίδια σας, μας καθυβρίζουν κάθε τόσο δημόσια; Γνωριζόμαστε; Μας ξέρουν και από παλιά; Ήμασταν φιλαράκια και παίζαμε ποδόσφαιρο και καρπαζιές και δεν το θυμάμαι; Γιατί μας κλωτσάτε τώρα; Ας μου συγχωρεθεί ο θυμός αλλά είναι υπαρκτός. Κι ο άγιος Νικόλαος μέσα σε Σύνοδο, σήκωσε χέρι.

Επικαλούνται πολλοί τον άγιο Θεόδωρο Στουδίτη και άλλους, ο οποίος λέει δεν κατέκρινε όσους δεν αποτειχίστηκαν. Από πού δεν αποτειχίστηκαν; Από αίρεση ή ακόμη μνημόνευαν; Δεν γνωρίζω πραγματικό άγιο ή πιστό μη αποτειχισμένο από αίρεση. Με αυτό το χάλι πάμε να αγωνιστούμε κατά του Οικουμενισμού που είναι όλες οι αιρέσεις μαζί; Η πατρίδα κινδυνεύει κι εμείς συζητούμε ακόμη τι είναι αποτείχιση; Μήπως χρειάζεται και αποτείχιση από κουφιοκεφαλάκηδες; Μπάστα!

Με τις ευχές δεν τα πάω καλά. Απλά ελπίζω εν Χριστώ. Αύριο λένε ότι είναι Πρωτοχρονιά. Θα ελπίσω μόνο στη νέα αρίθμηση του έτους να μπει χειρόφρενο σε συμπεριφορές και πράξεις που μας κατακερματίζουν.

sarandides.blogspot

29 Σχόλια προς “Αποτείχιση, γελοιότητα και «πνευματικοί»”

  1. Πετροβούβαλος said

    «Πνεῦμα σωτηρίας σου ἐποιήσαμεν ἐπὶ τῆς γῆς, οὐ πεσούμεθα, ἀλλὰ πεσοῦνται πάντες οἱ ἐνοικοῦντες ἐπὶ τῆς γῆς. 19 ἀναστήσονται οἱ νεκροί, καὶ ἐγερθήσονται οἱ ἐν τοῖς μνημείοις, καὶ εὐφρανθήσονται οἱ ἐν τῇ γῇ· ἡ γὰρ δρόσος ἡ παρὰ σοῦ ἴαμα αὐτοῖς ἐστιν, ἡ δὲ γῆ τῶν ἀσεβῶν πεσεῖται. 20 βάδιζε, λαός μου, εἴσελθε εἰς τὰ ταμιεῖά σου, ἀπόκλεισον τὴν θύραν σου, ἀποκρύβηθι μικρὸν ὅσον ὅσον, ἕως ἂν παρέλθῃ ἡ ὀργὴ Κυρίου· 21 ἰδοὺ γὰρ Κύριος ἀπὸ τοῦ ἁγίου ἐπάγει τὴν ὀργὴν ἐπὶ τοὺς ἐνοικοῦντας ἐπὶ τῆς γῆς, καὶ ἀνακαλύψει ἡ γῆ τὸ αἷμα αὐτῆς καὶ οὐ κατακαλύψει τοὺς ἀνῃρημένους ἐπ᾿ αὐτῆς».

    (Ησαΐας 26/18-21. Κατά τα λοιπά, αυτό το «κατ’ οικονομίαν» χρήζει… ας μην πω τι χρήζει. Ειρήνη υμίν!)

  2. Δημήτριος Χατζηνικολάου said

    Ὁ κ. Σαραντίδης γράφει ἐν συγχύσει νοός καί θέτει συνεχῶς ἐρωτήματα, μέ ἀποτέλεσμα νά μήν φθάνῃ μία μόνον ἀνάγνωσις γιά νά καταλάβῃ ὁ ἀναγνώστης τί θέλει νά εἴπῃ, εἶναι δέ ἀμφίβολον ἄν καί ὁ ἴδιος γνωρίζῃ τί γράφει. Γράφει καί ἀντορθόδοξα πράγματα, ὅπως τό ἑξῆς: «Πόσες φορές ειπώθηκε ότι η διακοπή μνημόνευσης αιρετίζοντος επισκόπου προ συνοδικής καταδίκης κατεγνωσμένης αίρεσης γυμνή τη κεφαλή, είναι σύμφωνα με τον 15ο Κανόνα της Πρωτοδευτέρας προνόμιο και δικαίωμα αναφαίρετο κληρικού, όχι λαϊκού.» Ἀπό ποῦ προκύπτει ὅτι οἱ λαϊκοί δέν ἔχουν τό δικαίωμα τῆς ἀποτειχίσεως, κ. Σαραντίδη; Ὑπάρχουν δεκάδες (ἴσως καί ἑκατοντάδες) Ἁγιογραφικά καί Ἁγιοπατερικά χωρία πού προτρέπουν τήν ἀπομάκρυνσιν ἀπό τήν αἵρεσιν καί οὐδέν ἐξ αὐτῶν κάμνει διαχωρισμόν μεταξύ κληρικῶν καί λαϊκῶν. Ἐπειδή, δηλαδή, ὁ 15ος Κανών τῆς ΑΒ ἀναφέρεται μόνον εἰς κληρικούς, ἕπεται ὅτι οἱ λαϊκοί δέν ἔχουν τό δικαίωμα τῆς ἀποτειχίσεως; Ὄχι μόνον δικαίωμα ἔχουν, κ. Σαραντίδη, ἀλλά καί χρέος, καθότι ἡ ἐν γνώσει κοινωνία μέ τήν αἵρεσιν καθιστᾶ τόν ἄνθρωπον ἐχθρόν τοῦ Θεοῦ!

    • Φαίη said

      Χαίρετε.
      Μιλάει για την διακοπή μνημόνευσης που αναφέρεται στον Κανόνα η οποία αφορά τους κληρικούς που μνημονεύουν. Δεν λέει όμως με αυτό ότι εμείς οι λαϊκοί που δεν μνημονεύουμε δεν αποτειχιζόμαστε.

      • Δημήτριος Χατζηνικολάου said

        Ἐφόσον ὁμιλεῖ γιά τό δικαίωμα πού δίδει ὁ 15ος Κανών τῆς ΑΒ στούς ἀποτειχιζομένους δι’ αἵρεσίν τινα πού κηρύττει φανερῶς ὁ ψευδο-επίσκοπος, τό «ὄχι οἱ λαϊκοί» δέν εἶχε θέσιν στήν συγκεκριμένην πρότασιν. Τήν ἔβαλε ὁ συγγραφεύς λόγῳ τῆς συγχύσεώς του καί τοῦ μένους του γιά τούς διαφωνοῦντας μέ αὐτόν. Γράφει, ὅμως, καί ἄλλά ἀνυπόστατα, ὅπως π.χ. ὅτι δῆθεν οἱ «πατέρες της Θεσσαλονίκης που σήκωσαν προ διετίας το βάρος της αντίδρασης στην παναίρεση»! Πρῶτον, ὁ κ. Σαραντίδης ὑποκρίνεται Φαρισαϊκῶς ὅτι δέν γνωρίζει ὅτι οἱ Ὀρθόδοξοι τοῦ Πατρίου Ἑορτολογίου ἀπετειχίσθησαν ἀπό τήν παναίρεσιν πολλές δεκαετίες πρίν καί ὑπέστησαν τά πάνδεινα (φόνους, ἀνατροπήν καί καταπάτησιν τῶν Τιμίων Δώρων, ἀνατροπήν Ἐπιταφίων, ἀποσχηματισμούς κ.λπ.) ἀπό τούς «ὀρθοδόξους» μέ τούς ὁποίους αὐτός καί «οἱ πατέρες τῆς Θεσσαλονίκης» κοινωνοῦν! Δεύτερον, ἀποτείχισις ἀπό τήν αἵρεσιν σημαίνει διακοπήν κοινωνίας μέ τούς αἱρετικούς καί μέ ὅλους ὅσους κοινωνοῦν μέ τούς αἱρετικούς, κάτι πού ΔΕΝ ἔχουν κάνει οἱ πατέρες τῆς Θεσσαλονίκης, ἐφόσον διέκοψαν μέν τήν μνημόνευσιν τοῦ Ἀνθίμου, ἀλλά κοινωνοῦν μέ ἄλλους Κολυμπαριστάς «ἐπισκόπους,» ὅπως τόν «Πειραιῶς» κ. Σεραφείμ, ὁ ὁποῖος στέλνει στόν Βαρθολομαῖον τό πορτραῖτον του κ.λπ. Ἄς σταματήσει, ἐπί τέλους, αὐτή ἡ κοροϊδία.

      • Φαίη said

        Αγαπητέ αδελφέ, θέλω όμως να σας πω ότι ο τρόπος με τον οποίον ‘φέρνετε στο τραπέζι’ την αποτείχιση βλάπτει. Αναρωτηθείτε λίγο πως γίνεται να ασχολείστε συνεχώς με αρνητικό τρόπο εις βάρος των πατέρων της Θεσσαλονίκης. Αναρωτηθείτε ποιος είναι αυτός που επωφελείται και γελάει με αυτήν την φαγωμάρα. Δεν είπα να μην εκφράσετε την θέση που θέλετε να υποστηρίξετε, είπα ότι ο τρόπος που γίνεται όλο αυτό βγάζει μία καχυποψία και μία έχθρα προς τους αδελφούς που αγωνίζονται. Όταν βγαίνει όλη αυτή η αρνητικότητα από αποτειχισμένους ανθρώπους, τότε ο άλλος αναρωτιέται μήπως δεν έκαναν το σωστό και τώρα τρώγονται με τα ρούχα τους. Αυτό δηλαδή λειτουργεί και αποτρεπτικά για τους άλλους. Όσο για τους επισκόπους, τόσοι και τόσοι επίσκοποι, κάργα οικουμενιστές, κι εσείς ενοχλείστε από τον Πειραιώς. Κι εγώ μπορεί να μην συμφωνώ με την τακτική του ορισμένες φορές και το έχω γράψει κιόλας, αλλά δεν είναι δυνατόν να βάζουμε τον Πειραιώς δίπλα σε άλλους και να καταλήγουμε μάλιστα να τον χτυπάμε. Η Ιερά Μητρόπολις Πειραιώς ασχολείται με τόσα θέματα. Ποιά άλλη το κάνει; Για όνομα του Θεού, μην τα ισοπεδώνουμε όλα για να αποδείξουμε το δίκιο μας.
        Δεν θέλω να γράψω άλλα μέρες που είναι. Πρέπει να απλοποιήσουμε τα πράγματα διότι ο κόσμος μπερδεύεται. Δεν προσπαθούμε να απομακρυνθούμε από την αίρεση για να αποδείξουμε το δίκιο μας, για να βρεθούμε κοντά στον Χριστό το κάνουμε. Ας εξασκηθούμε όλοι να κοιτάμε προς Εκείνον και όχι στον καθένα δίπλα μας, τι κάνει ο ένας, και πως το κάνει και γιατί το κάνει έτσι και όχι αλλιώς.
        Ο Ιησούς Χριστούς να μας φωτίζει όλους.

  3. Πετροβούβαλος said

    Απορία: Ένας ψευδοεπίσκοπος τελεί γνήσια Μυστήρια; Ένας κληρικός που μνημονεύει έναν ψευδοεπίσκοπο τελεί γνήσια Μυστήρια; Αντίστοιχα για τους πνευματικούς και για τους λαϊκούς. Ή με τον αστυφύλαξ ή με τον χωροφύλαξ κύριοι!

    • Φαίη said

      Μέχρι να καταδικαστεί από Σύνοδο τελεί έγκυρα Μυστήρια.

      • Πετροβούβαλος said

        Δεν ισχύει: «Ο ΙΕ΄ Κανών της ΑΒ΄ συνόδου αναφερόμενος σε ποιμένα (συγκεκριμένα επίσκοπο) που κηρύττει αίρεση ομιλεί για τον «καλούμενον Επίσκοπον», αυτόν δηλαδή που μόνον το όνομα φέρει του Επισκόπου, στην πραγματικότητα όμως δεν είναι Επίσκοπος, αλλά, όπως ξεκάθαρα τον αποκαλεί στην συνέχεια, είναι «ψευδεπίσκοπος και ψευδοδιδάσκαλος». Ο φορέας κατεγνωσμένης αιρέσεως είναι, λόγω της αιρέσεως, ξένος προς το σώμα του Χριστού και ως εκ τούτου «ψευδεπίσκοπος και ψευδοδιδάσκαλος» σύμφωνα με την έκφρασι του παρόντος Κανόνος. Αδιανόητον τούτου ένεκα είναι δια την γνήσιαν συνείδησιν του ευσεβούς Πληρώματος της Εκκλησίας, όπως τούτο συνεχίζει εκκλησιαστικήν κοινωνίαν μετά των ψευδοποιμένων αυτού, των «εν ευσεβεία και δικαιοσύνη κατεγνωσθέντων».
        Πάντες, δηλαδή οι ως άνω παρατρεπόμενοι επίσκοποι, δεν θεωρούνται γνήσιοι, αληθείς και άξιοι ποιμένες της Εκκλησίας. Μη ανταποκρινόμενοι δε καθηκόντως προς την υψηλήν αυτών αποστολήν και ουδεμίαν «γνήσιαν μαρτυρίαν Ορθοδοξίας δίδοντες» εις το Πλήρωμα της Εκκλησίας ένεκα της τοιαύτης αποστασίας αυτών, θεωρούνται Συνοδικώς ως ψευδεπίσκοποι, ακόμη και «προ εμφάνειας Συνοδικής και τέλειας αυτών κατακρίσεως».
        Όθεν, ψευδεπίσκοπος εν γενική εννοία θεωρείται και τυγχάνει πας επίσκοπος, όστις έπαυσε να ασκεί, είτε θεωρητικώς είτε εμπράκτως, ορθόδοξων επισκόπησιν επί του έναντι του ποιμνίου του διαποιμαντικού του έργου, εξαπατών ή παραπλανών ούτω το απ’ αυτού Πλήρωμα δια του κακοδόξου φρονήματος του και της εκ τούτου αναληθώς και εσφαλμένης διδασκαλίας αυτού.
        Ψευδεπίσκοπος επομένως δεν καλείται αυτός ο οποίος απώλεσε το επισκοπικό του αξίωμα, αλλά, αυτός ο οποίος αν και επίσκοπος, δεν λειτουργεί έως τέτοιος».

        http://antiairetikos.blogspot.com/2016/03/blog-post_13.html

      • Φαίη said

        Ακριβώς επειδή είναι ψευδεπίσκοπος ο 15 Κανών ορίζει ότι εκείνοι που δεν τον μνημονεύουν όχι μόνο δεν πρέπει να τιμωρούνται αλλά να τιμούνται.
        Δεν καταλαβαίνω τι θέλεις να πεις και θέλω να πάω για ύπνο.

      • Πετροβούβαλος said

        Στην αυθεντικότητα των μυστηρίων που τελούν οι αιρετικοί αναφέρομαι. Καληνύχτα Φαίη, καλή χρονιά!

      • Φαίη said

        Ο 15 ος Κανών αναφέρεται στις κατεγνωσμένες αιρέσεις προ συνοδικής καταδίκης εκείνων που τις κηρύττουν γυμνή τη κεφαλή. Εάν δεν ήταν προ, δεν θα υπήρχε και λόγος αποτείχισης. Η Εκκλησία αποφασίζει συνοδικώς, άρα μέχρι να καταδικαστούν από Οικουμενική η Μείζων Σύνοδο εκείνοι που κηρύττουν αίρεση γυμνή τη κεφαλή τα Μυστήρια είναι έγκυρα. Έτσι προχωράει η Εκκλησία. Καταλαβαίνεις πόσο σημαντική εδώ είναι η παρουσία κλήρου και πιστού λαού, διότι εάν δεν ενεργοποιηθούν και δεν αποτειχιστούν από την αίρεση, Σύνοδος τέτοια δεν θα υπάρξει στον αιώνα τον άπαντα. Διότι ποιός αιρετίζων επίσκοπος θα διοργάνωνε τέτοια Σύνοδο για να καταδικάσει τον εαυτό του;

        Εμένα η καλή χρονιά θα με βρει με π. Αθανάσιο Μυτιληναίο!
        Καλή σου νύχτα.

      • Πετροβούβαλος said

        Aλλιώς τα λέει στο απόσπασμα, μιλάει για ψευδοεπίσκοπους προ συνοδικής καταδίκης, άρα και για ακυρότητα Μυστηρίων προ συνοδικής καταδίκης. Αν περιμένουμε την Σύνοδο που αναφέρεις Φαίη, δεν θα γίνει ποτέ. Ποτέ όσο η Ιεραρχία (εκ της οποίας κανείς δεν καταδικάζει σαφώς και με πράξεις τους αιρετικούς) δεν αισθανθεί απειλή. Και απειλή με… αλληλοσπαραγμούς, ψευδοαυθεντίες και επιστολές είναι μη – απειλή, είναι βουτυράκι στο ψωμάκι τους.

        Πολύ καλησπέρα σας!

      • Φαίη said

        Πέτρο, επειδή είναι ψευδεπίσκοποι και εν δυνάμει καθαιρετέοι, ΔΕΝ σημαίνει ότι τα Μυστήρια είναι άκυρα. Να το πω αλλιώς, ο Θεός ΔΕΝ χρειάζεται την άδειά τους για να απλώσει την χάρη Του στην Εκκλησία. Οι ευλαβείς πιστοί κάτω από αυτόν τον ψευδεπίσκοπο που δεν γνωρίζουν τις πονηριές του, φταίνε σε τίποτα; Αυτό που υποστηρίζεις το υποστηρίζουν κακώς διάφοροι αδελφοί του Παλαιού Ημερολογίου που δεν δέχονται ούτε τα Μυστήρια των νεοημερολογιτών, και συνεπώς ούτε αναγνωρίζουν τους σύγχρονους Αγίους όπως τον Άγιο Παΐσιο και τον Άγιο Πορφύριο. Θέλει μεγάλη προσοχή. Αν το σκεφτείς προσεκτικά θα δεις ότι οι Πατέρες όρισαν τα πράγματα με μεγάλη σοφία. Η απειλή για τους ψευδεπισκόπους είναι να χάσουν τα χειροκροτήματα των προβάτων, είναι όταν διακοπεί η κοινωνία μαζί τους ΌΧΙ γιατί τα Μυστήρια είναι άκυρα αλλά διότι οι επίσκοποι αυτοί είναι αιρετίζοντες και μολύνουν την Πίστη.

      • Πετροβούβαλος said

        Aυτό ακριβώς σημαίνει Φαίη, σημαίνει πως τα μυστήρια είναι άκυρα. Το τι κάνει ο Θεός είναι δική του δουλειά και δεν μπορούμε να δογματίζουμε αυθαίρετα, εφ’ όσον εννοούμε να ακολουθούμε αυστηρά τους κανόνες – επειδή οι κανόνες είναι η παραδεδεγμένη, κατά την ανθρώπινη αντίληψη η νόμιμη, ερμηνεία των επιθυμιών Του. Η επιλογή είναι η εξής: Ή αυστηρότητα, ή ανεκτικότητα, Τα αδέρφια του Πατρώου Ημερολογίου, αν μη τι άλλο, κρατούν τους κανόνες απαρέγκλιτα. Ναι, θέλει μεγάλη προσοχή το «γράμμα του νόμου» και θέλει μεγάλη προσοχή πριν επιλέξουμε την αυστηρότητα των πραγμάτων να σκεφτόμαστε τι ακριβώς κάνουμε και από ποιούς θα ελεγθούμε.

      • Φαίη said

        Το «είναι άκυρα» δεν είναι αυθαίρετος δογματισμός;
        Όταν καταδικαστούν οι αιρετίζοντες από Σύνοδο, τότε είναι άκυρα.
        ΠΟΣΟ ΠΙΟ ΛΙΑΝΑ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΩ;;;;

      • Πετροβούβαλος said

        Είναι και παραείναι. Κάθε «ερμηνεία» είναι, γι αυτό λέω και ξαναλέω: «Ναι, θέλει μεγάλη προσοχή το «γράμμα του νόμου» και θέλει μεγάλη προσοχή πριν επιλέξουμε την αυστηρότητα των πραγμάτων να σκεφτόμαστε τι ακριβώς κάνουμε και από ποιούς θα ελεγχθούμε». Και αυτό το «αιρετίζοντες» είναι… κάπως. Ή αιρετικοί ή Ορθόδοξοι (και αυτό Σύνοδος θα το κρίνει).

    • Μὲ συγχωρεῖτε ποὺ παρεμβαίνω καὶ κάπως ἑτεροχρονισμένα, ἀλλὰ οἱ κανόνες δὲν εἶναι νομικὲς διατάξεις νὰ τεχνολογοῦμε τὸ γρᾶμμα τους, εἶναι ὁδοδεῖκτες πορείας τοῦ χριστιανοῦ στὴ ζωή του καὶ περιγράφουν σὲ πολὺ ἀδρὲς γραμμὲς τὰ ὄρια πάνω στὰ ὁποῖα πρέπει νὰ κινεῖται. Δὲν ἀναλύσκονται σὲ περιττὲς λεπτομέρειες.

      Ἂν δοῦμε λοιπὸν ἱστορικὰ τὴν πράξη τῆς Ἐκκλησίας στὸ θέμα θὰ δοῦμε ὅτι μετὰ τὴν πτώση τοῦ Ἀρείου (=τὴ συνοδικὴ καταδίκη του) ἡ ὁποία ἔγινε πολὺ χρόνο μετὰ τὴν ἐκδήλωση τῆς αἱρέσεώς του, ἡ Ἐκκλησία ἀποφάσισε ὅτι ὅ,τι μυστήρια εἶχε μέχρι τότε (τὴ συνοδικὴ καταδίκη του) τελέσει ὁ Ἄρειος (ὁ ἴδιος καὶ ἑπομένως καὶ οἱ ὁπαδοί του) θεωρήθηκαν ἔγκυρα. Καὶ αὐτὴ τὴν ἀξία ἔχει ἡ συνοδικὴ καταδίκη ὅτι ἐπισήμως πλέον διακόπτει τὴν ἐγκυρότητα τῶν μυστηρίων τοῦ αἱρετικοῦ.

      Αὐτὸ ποὺ λέει ἡ Φαίη εἶναι σωστό: Ὁ Θεὸς μπορεῖ νὰ στείλει τὴ Χάρη του κι ἀπὸ τὸ σκουριασμένο καλώδιο τὸ ὁποῖο (καῖτοι σκουριασμένο) ἐξακολουθεῖ νὰ βρίσκεται στὴν πρίζα. Ἡ συνοδικὴ καταδίκη εἶναι ἡ ἀφαίρεση τοῦ σκουριασμένου καλωδίου ἀπὸ τὴν πρίζα.

      Καὶ ἂν ῥωτήσει κανεὶς ἂν θὰ μποροῦσε ὁ Θεὸς νὰ στέλνει τὴ Χάρη Του καὶ «μὲ …κεραυνὸ» χωρὶς τὴν «πρίζα» ἡ ἀπάντηση εἶναι «ὄχι γιατὶ τὴν «πρίζα» Αὐτὸς τὴν ἔφτιαξε καὶ ἔτσι ὅρισε νὰ μεταδίδεται ἡ Χάρη Του, ὥστε δὲν θὰ ἀρνηθεῖ ὁ Ἴδιος τὸν ἑαυτό Του»

      • Πετροβούβαλος said

        Πολλές οι ερμηνείες, ο καθείς διαλέγει ποιά του ταιριάζει. Αυτό είναι το νόημα του σχολίου. Αν είναι να πηγαίνουμε με τους Κανόνες, οφείλουμε να πηγαίνουμε με ΟΛΟΥΣ τους Κανόνες σύμφωνα με ΜΙΑ ερμηνεία. (Ξαναγράφω, το τι κάνει ο Θεός είναι δική του δουλειά, εμείς προσπαθούμε να τον ερμηνεύσουμε, συνήθως χωρίς σοβαρά αποτελέσματα).

      • Πετροβούβαλος said

        Λ.χ. Πενθέκτη, κανών ΝΔ’: «Εἴ τις ἐπίσκοπος, ἢ πρεσβύτερος, ἢ διάκονος, ἢ ὑποδιάκονος. ἢ ἀναγνώστης, ἢ ψάλτης, ἢ θυρωρός, γυναικί ἀφιερωμένῃ τῷ Θεῷ μιχθείη, καθαιρείσθω, ὡς τὴν νύμφην τοῦ Χριστοῦ διαφθείρας· εἰ δὲ λαϊκός, ἀφοριζέσθω».

        Πείτε μου πόσο «κανονική» είναι η Εκκλησία να σας πω τι είναι σωστό και τι δεν είναι.

      • Νομίζω δὲν ἔχει γίνει κατανοητὸ ὅτι:

        1) Ἡ Ἐκκλησία ὡς σῶμα Χριστοῦ εἶναι ἀλάθητη.
        2) «Ἐκκλησία» δὲν εἶναι ἀναγκαστικὰ ὅποιος ἔτυχε νὰ βαπτιστεῖ (νὰ τὸν βαπτίσουν γιὰ τὴν ἀκρίβεια)
        3) «Ἑρμηνεία» τῆς Ἐκκλησίας, τῆς παράδοσης, τῆς Ἁγίας Γραφῆς, τοῦ Θεοῦ καὶ ὅ,τι ἄλλο συναφὲς σκεφθεῖτε εἶναι μόνο μία καὶ ταυτίζεται μὲ τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ.

        Τέλος τὸ «τί κάνει ὁ Θεὸς» εἶναι σαφῶς δική Του δουλειά, ἀλλὰ καὶ ἐμᾶς μᾶς ἐνδιαφέρει ἐφ΄ ὅσον μᾶς ἀφορᾷ ἀλλὰ καὶ ὁ Θεὸς θέλει νὰ τὸ μάθουμε γιατὶ ἐξυπηρετεῖ τὸν ἁγιασμό μας. Μᾶς τὸ γνωστοποιεῖ δέ, διὰ τῶν θεοφόρων ἁγίων Του οἱ ὁποῖοι εἶναι καὶ τὰ πραγματικὰ μέλη τῆς Ἐκκλησίας εἴτε στρατευομένης εἴτε θριαμβεύουσας.

      • Πετροβούβαλος said

        Μου εξηγήτε αν θέλετε το 2); Δηλαδή, εκτός των περιπτώσεων αφορισμού, ή εκούσιας αποκήρυξης, ποιοί εκ των βαπτισμένων δεν θεωρούνται μέλη της Εκκλησίας;

      • Συγγνώμη γιὰ τὴν καθυστέρηση, τῶρα τὸ εἶδα. Καλῶς ἢ κακῶς δὲν εἶμαι διαρκῶς κολλημένος πάνω ἀπὸ τὸν ὑπολογιστὴ οὔτε καὶ τὰ mail μου…

        Ἡ ἐξήγησή μου σ΄ αὐτὸ ποὺ ἔγραψα εἶναι ἡ ἑξῆς:

        Ἡ Ἐκκλησία εἶναι ἕνας ζωντανὸς ὀργανισμὸς καὶ εἶναι «Σῶμα Χριστοῦ» ὡς ἐκ τούτου εἶναι ἄσπιλη καὶ ἄμωμη, μὴ ἔχουσα «σπῖλον ἢ ῥυτίδα εἰ τὶ τῶν τοιούτων». Μ΄ αὐτὴν τὴν ἔννοια ὅλοι ἐμεῖς ποὺ βαπτιστήκαμε εἴμαστε ἐκεῖνοι ποὺ πῆγαν στὸ νοσοκομεῖο «γιὰ νὰ βροῦν τὴν ὑγειά τους» ὅπως χαρακτηριστικὰ μιλάει καὶ ὁ ‘Ρωμανίδης, ἀλλὰ δὲν μποροῦμε (ὅσο εἴμαστε ἄῤῥωστοι φυσικὰ) νὰ ποῦμε ὅτι ἀποτελοῦμε μέλος τοῦ προσωπικοῦ τοῦ Νοσοκομείου. Σαφῶς καὶ βρισκόμαστε ΜΕΣΑ στὸ νοσοκομεῖο καὶ ἐφ΄ ὅσον ἀκολουθοῦμε τὶς συμβουλὲς τῶν γιατρῶν καὶ τὴ θεραπεία ποὺ μᾶς προτείνουν θὰ θεραπευτοῦμε κάποτε, ἀλλὰ τὸ πόσο εἴμαστε ἢ ὄχι «μέλη» ἐνεργὰ τοῦ νοσοκομείου ἐξαρτᾶται σαφῶς ἀπὸ τὸ πόσο (καὶ ἐφ΄ ὅσον) εἴμαστε «θεραπευμένοι».

        Γιατὶ τὸ «Νοσοκομεῖο» αὐτὸ ἔχει τὴν ἰδιότητα ὅποιον «θεραπεύεται» αὐτὸν νὰ τὸν κάνει εἴτε γιατρό, εἴτε νοσοκόμο, εἴτε «ὑπάλληλό» του… Καὶ μὲ αὐτὸ δὲν ἐννοῶ ὅτι οἱ θεραπευμένοι ἀναγκαστικὰ παίρνουν κάποια ἱερατικὴ ἰδιότητα, οὔτε ὅτι ὅσοι βλέπουμε νὰ ἔχουν πάρει ἱερατικὴ ἰδιότητα εἶναι ἀναγκαστικὰ ἱατροί. Βέβαια ὅταν ὅλα τὰ πράγματα λειτουργοῦν καλῶς αὐτὸ τὸ τελευταῖο εἶναι ἀναγκαῖο νὰ συμβαίνει ἀλλὰ τὰ πράγματα ποτὲ δὲν εἶναι ἰδανικά.

        Καὶ γιὰ νὰ φύγω ἀπὸ τὶς «παραβολές» σημειώνω ὅτι εἶναι λάθος νὰ θεωροῦμε ὅτι τὰ μυστήρια τῆς Ἐκκλησίας λειτουργοῦν μὲ «μαγικὸ» τρόπο εἴτε ὅτι ἡ Ἐκκλησία εἶναι ἕνας σύλλογος καὶ ἂν γίνει ἡ τελετὴ π.χ. τοῦ Βαπτίσματος αὐτόματα ὁ Βαπτισθεὶς κατατάσσεται στὸν περιούσιο λαὸ τοῦ Θεοῦ.

        Ἡ σχετικὴ ἀναφορὰ τόσο στὴν Ἁγία Γραφὴ ὅσο καὶ στὴν ὑμνολογία ὅσο καὶ στοὺς Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ὅτι τὸ Βάπτισμα εἶναι «ἀῤῥαβώνας» καὶ σὰν τέτοιος δὲ σημαίνει γάμο ἀλλὰ καὶ ἐνδεχόμενη «διάλυσή» του ἀναλόγως τῆς στάσης ποὺ θὰ κρατήσει σ΄ αὐτὸν τὸ βαπτιζόμενο μέλος.

        Ἀλλὰ καὶ κάποιος ἀπὸ τοὺς τρεῖς Ἰεράρχες, ὁ Γρηγόριος νομίζω, θέλοντας νὰ πείσει τοὺς ἀκροατές του νὰ μὴν ἀργοποροῦν τὸ βάπτισμα, γιατὶ ἐκεῖνον τὸν καιρὸ εἶχαν τὴ συνήθεια νὰ τὸ καθυστεροῦν (ἐπὶ τῇ προφάσει νὰ μὴν τὸ «λερώσουν» μὲ ἁμαρτίες» στὴν πραγματικότητα ὅμως νὰ «ζήσουν τὴ ζωή τους»…) τοὺς λέει: «Τί νομίζετε ὅταν παίρνετε τὸ βάπτισμα ἐπὶ τῆς ἐπιθανατίου κλίνης; ὅτι βαπτίζεσθε; Ὄχι, τὸ «νεκρικό λουτρό σας» παίρνετε» τοὺς λέει…

        Μὲ αὐτὸ ὁ Ἅγιος δὲν «ἀσεβεῖ» οὔτε «ἀμφισβητεῖ» τὴν ἐγκυρότητα τοῦ μυστηρίου ἀλλὰ δηλώνει σαφῶς τὴν ἀνεπάρκειά του νὰ ἐνεργήσει ὅταν ὁ ἄλλος τὸ «δέχεται» χωρὶς οὐσιαστικὰ νὰ τὸ πιστεύει, ἀφοῦ ὁλοφάνερα ἀπὸ τὴ στάση του φαίνεται νὰ προτιμᾶ τὴ ζωὴ τῆς ἁμαρτίας ἀπὸ τὴν ἐν Χριστῷ ζωὴ ποὺ ξεκινάει μὲ τὸ Βάπτισμα…

        Μὲ αὐτὲς τὶς προϋποθέσεις δὲν θὰ τὸν χαρακτηρίζαμε «ἐνεργὸ μέλος» τῆς Ἐκκλησίας ἕναν ποὺ μὲ τὴ ζωή του τὴν ἀρνεῖται, ἀλλὰ ἐπεκτείνοντας αὐτὸν τὸν συλλογισμὸ θὰ μποροῦσαμε νὰ ποῦμε ὅτι τὸ πόσο εἶναι κάποιος «μέλος» τῆς Ἐκκλησίας ἐξαρτᾶται ἀπὸ τὸ βαθμὸ ποὺ συνειδητὰ τὴν ἀκολουθεῖ δηλαδὴ τὸ βαθμὸ ποὺ ἔχει καθαρίσει τὴν καρδία του. Ἄρα τὰ ἀναμφισβήτητα μέλη τῆς Ἐκκλησίας εἶναι οἱ ἐν Οὐρανοῖς ἅγιοι καὶ οἱ ἐπὶ γῆς ἀντίστοιχοι στὸ βαθμὸ ποὺ διατηροῦνται θεοφόροι.

        Αὐτὴ εἶναι ἡ Ἐκκλησία ποὺ δὲν ἔχει «σπίλο ἢ ῥυτίδα εἰ τι τῶν τοιούτων» διαφορετικὰ ἂν θεωρήσουμε τὸν κάθε βαπτισμένο «Ἐκκλησία» (ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ) τότε θὰ βρίσκει συνεχῶς στὴν Ἐκκλησία καὶ σπίλους καὶ ῥυτίδες, καὶ ἁμαρτίες καὶ μὴ κανονικότητες, καὶ ὅτι ἄλλο ἀντίχριστο μπορεῖ νὰ φανταστεῖ. Δὲ μποροῦμε ὅμως νὰ θεωρήσουμε ὅτι ἡ Ἐκκλησία «ἔχει μέλη καὶ στὴν κόλαση»…

        Ξέρω ὅτι τὰ παραπάνω ποὺ ἔγραψα ἀπὸ ὅποιον θέλει νὰ βρεῖ ἀντιῤῥήσεις καὶ παρεξηγήσεις θὰ τοῦ δώσον πολλὲς ἀφορμές, καλὸ εἶναι νὰ διακρίνει κανεὶς τὸ πνεῦμα τῶν ὅσων ἔγραψα καὶ ὄχι τὸ γρᾶμμα καὶ ὅτι δὲν ἰσχυρίστηκα ἐπ΄ οὐδενὶ ὅτι κάποιοι βαπτισμένοι ἔχουν «λιγότερα δικαιώματα» ἀπὸ κάποιους ἄλλους… ἢ ὅτι δὲν «θεωροῦνται μέλη» τῆς Ἐκκλησίας. Ἄλλωστε ἡ ἔννοια τοῦ «δικαιώματος» ἐντὸς Ἐκκλησίας χρησιμοποιεῖται μόνο γιὰ τὸ Θεό (πβ «δίδαξόν με τὰ δικαιώματά σου»), ὅλοι οἱ ὑπόλοιποι εἴμαστε δοῦλοι καὶ οἱ δοῦλοι δὲν ἔχουν δικαιώματα… Μόνο εὐγνωμοσύνη ἢ ἀγνωμοσύνη γιὰ τὸν Κύριό τους…

      • Πετροβούβαλος said

        Σας ευχαριστώ, είναι πολύ ενδιαφέρουσα η προσέγγιση. Καλή συνέχεια!

  4. Δημήτριος Χατζηνικολάου said

    Ἀγαπητή Φαίη, Καλή Χρονιά καί Χρόνια Πολλά! Εὐχαριστῶ καί γιά τό βῆμα πού μοῦ δίνεις. Ἀπαντῶν εἰς τό ὡς ἄνω σχόλιόν σου, ἔχω νά σοῦ πῶ ὅτι δέν εἶναι δυνατόν νά μείνουν ἀναπάντητες οἱ διαστροφές τῆς ἀληθείας πού ἔκαμε ὁ κ. Σαραντίδης, τίς ὁποῖες μάλιστα ἀναπαράγουν . ὅλοι οἱ λεγόμενοι «συντηρητικοί.» Ὅσον γιά τούς «ἀντι-οικουμενιστάς» τύπου Σεραφείμ, αὐτοί, κατά τήν ἐκτίμησίν μου, κάμνουν τήν μεγαλυτέραν ζημίαν εἰς τήν Ἐκκλησίαν, διότι ἐγκλωβίζουν τόν πιστόν λαόν εἰς τήν αἵρεσιν, διδάσκοντες ἐπιπλέον αἱρέσεις, ὅπως ὅτι δῆθεν ὁ Κανών εἶναι δυνητικός, ὅτι δῆθεν αὐτοί «πολεμοῦν τήν αἵρεσιν μέσα ἀπό τήν Ἐκκλησίαν» (ἀφήνοντες Διαβολικῶς νά ἐννοηθῇ ὅτι ἡ ἀποτείχισις ἀπό τήν αἵρεσιν σημαίνει δῆθεν ἔξοδον ἀπό τήν ‘Εκκλησίαν), ὅτι δῆθεν αὐτοί ἀκολουθοῦν τήν «μέσην καί βασιλικήν ὁδόν» (ἐνῷ, ὅπως διδάσκει ὁ Ἅγιος Μᾶρκος Εὐγενικός, δέν ὑπάρχει μεσότης στά δογματικά) κ.λπ. Κλασσικόν παράδειγμα αὐτοῦ τοῦ ρόλου ἀποτελεῖ ὁ ἀείμνηστος π. Ἐπιφάνιος Θεοδωρόπουλος, τό βιβλίον μέ τίτλον «Τά Δύο Ἄκρα» τοῦ ὁποίου εἶναι ἀκριβῶς ὅ,τι χρειάζεται διά νά ὑπνωτίσῃ τούς Χριστιανούς, προκειμένου νά ἐξαπλωθῇ ὁ Οἰκουμενισμός. Βεβαίως, τό Δαιμονικόν αὐτό βιβλίον ἀνῃρέθη πλήρως ἀπό δύο Ὀρθόδοξα βιβλία μέ τίτλους «Διάλογοι τῆς Ἐρήμου περί Οἰκουμενισμοῦ» καί «Τό Ἀντίδοτον» τοῦ ἀειμνήστου Θεολόγου Ἱερομονάχου Θεοδωρήτου τῆς Πάρου, ἀλλά αὐτό ὀλίγοι τό γνωρίζουν καί ἀκόμη λιγώτεροι νοιάζονται γι’ αὐτά, καθότι στούς ψευδο-χριστιανούς τοῦ σήμερα δέν «βολεύει» ὁ Ὀρθόδοξος λόγος.

    • Φαίη said

      Αγαπητέ Δημήτριε, Χρόνια Πολλά, Χρόνια Καλά και Χριστιανικά σε σένα και στην οικογένειά σου. Δεν έχω ακούσει να λέει η Μητρόπολις Πειραιώς ότι όσοι δεν κοινωνούν με τους αιρετίζοντες επισκόπους είναι εκτός Εκκλησίας. Πιστεύω ειλικρινώς ότι ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ βρίσκεται σε πολύ δύσκολη θέση και προσπαθεί να ισορροπήσει πάνω σε ένα λεπτό σχοινί με πολλούς παράγοντες εναντίον του. Αυτό που κάνει με το Γραφείο επί των Αιρέσεων και Παραθρησκειών για να κατηχήσει το ακατήχητο ποίμνιο είναι πάρα πολύ σημαντικό και πρέπει να του το αναγνωρίσουμε. Ίσως, λέω ίσως, εάν η «ποιοτική στάθμη» του ποιμνίου ήταν πιο ανεβασμένη, ίσως τα πράγματα να ήταν πιο εύκολα γι ‘ αυτόν, ενδεχομένως και για άλλους που κρύβονται διότι φοβούνται μάλλον επειδή είναι μειοψηφία στην Ιεραρχία. Δες όμως που ούτε εμείς δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε και πως βγαίνουν στην επιφάνεια ένα σωρό άλλα θέματα.
      Με όλη αυτήν την κατάσταση λοιπόν θα έλεγα ότι δικαιολογημένα εκνευρίζεται ο κ, Σαραντίδης, διότι ο δρόμος αυτός δεν οδηγεί πουθενά. Υποψίες, απωθημένα, παλιές ιστορίες, όλα βγαίνουν στην επιφάνεια την λάθος ώρα.
      Ξαναλέω λοιπόν, ας ηρεμήσουμε λίγο κι ας κοιτάξουμε όλοι προς Εκείνον και ας Τον παρακαλέσουμε να ξεμπερδέψει το κουβάρι που κάναμε.

      • Δημήτριος Χατζηνικολάου said

        Καί ὅμως, ὅταν τό καλοκαῖρι τοῦ 2009, μέσῳ τοῦ «Ὀρθοδόξου Τύπου» ἀντήλλαξα ἀπόψεις μέ τόν κ. Σεραφείμ, αὐτό ἀκριβῶς ἔλεγε, ὅτι οἱ Ὀρθόδοξοι τοῦ Πατρίου Ἑορτολογίου εἶναι Σχισματικοί, καθότι δέν εἶναι δυνατόν νά ὑπάρχουν δύο Ἐκκλησίες. Ἐκεῖνος, ἄν καί κολυμποῦσε στήν αἵρεσιν, εἶχε τήν βεβαιότητα ὅτι ἦτο «ἐντός τῆς Ἐκκλησίας,» ἐνῷ γιά μένα ἰσχυρίζετο ὅτι ἤμουν ἐκτός Αὐτῆς! Τά περί Μασωνίας καί Οἰκουμενισμοῦ πού γράφει ὄχι μόνον δέν προσθέτουν τίποτε, ἀλλ’ εἶναι καί στάχτη στά μάτια τῶν πιστῶν. Τό 2013 τοῦ ἔγραψα ἐπιστολήν καί τόν παρεκάλεσα νά ἀντιδράσῃ στό «νομικόν αὐτό καρκίνωμα,» τό ὁποῖον ἀποτελεῖ βόμβαν μεγατόνων στά θεμέλια τῆς Ἑλλάδος καί τῆς Ὀρθοδοξίας. Μοῦ ἀπήντησε μέ περισσήν εὐγένειαν, ἀλλά δέν εἶδα καμμίαν ἀντίδρασιν ἐκ μέρους του. Ἀπό ἀρθρογραφίαν ἔχουμε χορτάσει, ὁ Χριστός καί ἡ Ἑλλάς χρειάζονται ἀγωνιστάς, πού βάζουν τά ἰδανικά των πάνω ἀπό τούς θρόνους των καί τίς λυκοφιλίες των μέ τούς ψευδο-αρχιεπισκόπους καί τούς ψευδο-πατριάρχας.

      • Φαίη said

        Αγαπητέ, δεν θα μιλήσω εγώ εκ μέρους του Πειραιώς. Βάζετε όμως το ότι «κολυμπάει στην αίρεση» -κάποιος που τουλάχιστον αντιδράει και δεν έχει διακηρύξει πουθενά ότι ασπάζεται αιρετικές θέσεις- δίπλα στην δημιουργία Συνόδων από τις διάφορες ομάδες του Πατρώου Ημερολογίου λόγω ενός μη δογματικού θέματος που είναι η αλλαγή του ημερολογίου, και τα εξισώνετε. Προσέξτε. Προσωπικά είμαι υπέρ της αλλαγής του ημερολογίου στο Παλαιό, και κατανοώ ότι όλα είχαν σχεδιαστεί από τότε για να μας φέρουν κοντά στους παπικούς. Εγώ δεν θα κάτσω να κρίνω ποιος είναι σχισματικός και ποιος δεν είναι. Εγώ ξέρω ότι έχουμε την ίδια Πίστη, από εκεί και πέρα θα κρίνει ο Θεός. Θα πω κάτι πολύ απλά και ελπίζω να το καταλάβετε. Εμείς στο νέο ημερολόγιο αυτήν την στιγμή έχουμε ένα τεράστιο πρόβλημα που λέγεται οικουμενισμός. Στην προσπάθειά μας να καταλάβουμε, να ενημερώσουμε να ενεργοποιηθούμε να μας φωτίσει ο Θεός, έχουμε και μερίδα αδελφών από το Πατρώο Ημερολόγιο που βγάζουν τα απωθημένα τους αναδεικνύοντας θέματα που δεν είναι επί του παρόντος, και αναβιώνοντας πάθη στρέφοντας την συζήτηση αλλού. ΜΑ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ.
        ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΜΕΙΣ Ο ΕΧΘΡΟΣ ΣΑΣ,
        Ο ΕΧΘΡΟΣ ΟΛΩΝ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΠΟΥ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΖΕΙ ΚΑΙ ΣΧΙΖΕΙ ΤΙΣ ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ,

  5. 11. ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΝ ΟΙ ΚΛΗΡΙΚΟΙ ΨΥΧΙΑΤΡΟΙ ΤΟ DSM 5 (=ΑΠΕΙΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ); https://youtu.be/VKvnxmlx3zs Θέτω, άλλη διάσταση στην συζήτηση. Ευχόμενος τα καλύτερα!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: