ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Ελένη Στάϊκου, μιά η… στη Ελένη Στάϊκου, μιά ηρωίδα της…
    Η κυρά της Ρω (Δέσπο… στη Η κυρά της Ρω: Η ιστορία της γ…
    Μέλια στη Νοοτροπίες υποψηφίων…
    Konstantinos Malafan… στη Νοοτροπίες υποψηφίων…
    Μέλια στη Αβέρωφ: Έντεκα χρόνια στη θάλα…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Ένα σονέτο του 17ου αιώνα και οι στίχοι ενός τραγουδιού του 20ού

Posted by Πετροβούβαλος στο 2 Νοεμβρίου, 2018

.

John Milton, Σονέτο νο 19 (On His Blindness)

Όταν συλλογίζομαι με ποιό τρόπο το φως μου έχει ξοδευθεί
πριν τις μισές μου μέρες σ’ αυτόν τον σκοτεινό κόσμο τον ευρύ,
κι εκείνο το ένα χάρισμα που το κρύψιμό του φέρνει θάνατο
μένει σε μένα άχρηστο, κι ας κλίνει η ψυχή μου απ’ όλα πιό πολύ
να υπηρετήσει μαζί με τον Δημιουργό μου, και να παρουσιάσει
τον ειλικρινή μου απολογισμό, για να μη με μαλώσει·
«Απαιτεί ο Θεός καθημερινό μόχθο όταν έχει αφαιρεθεί το φως;»

ρωτώ μ’ αγάπη. Μα η Υπομονή, για να προλάβει
εκείνο τον ψίθυρο, σύντομα μου απαντά: «O Θεός δεν έχει ανάγκη
ούτε απ’ την εργασία, ούτε απ’ τα δώρα του ανθρώπου· εκείνοι που καλύτερα
υπομένουν τον απαλό Του ζυγό, εκείνοι Τον υπηρετούν καλύτερα. Η θέση Του
είναι βασιλική. Χιλιάδες τρέχουν στο πρόσταγμά Του
και σπεύδουν σε ξηρά κι ωκεανό χωρίς ανάπαυση
Μα υπηρετούν επίσης, εκείνοι που μόνο στέκουν κι αναμένουν.

.

(σ.: στον τρίτο στίχο, το «χάρισμα που το κρύψιμό του φέρνει θάνατο» είναι αναφορά στην παραβολή των ταλάντων, από το κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο, κεφ. 25, στ. 14 – 30

.

James Hetfield, Ο ασυγχώρητος (The Unforgiven)

Νέο αίμα ενώνεται με αυτή τη γη
και σύντομα υποτάσσεται.
Απ’ την ατίμωσση του ασταμάτητου πόνου,
το νεαρό αγόρι μαθαίνει τους κανόνες τους.

Με τον καιρό, το παιδί αποσύρεται.
Αυτό το τιμωρημένο αγόρι έσφαλε.
Στερημένος απ’ όλες του τις σκέψεις,
ο νεαρός άντρας παλεύει συνεχώς, είναι γνωστός
ένας όρκος προς τον εαυτό του,
ότι ποτέ μετά απ’ αυτή τη μέρα
δεν θα του αφαιρέσουν τη θέλησή του.

(ρεφραίν)
Ό,τι ένιωσα,
ό,τι γνώρισα
δεν έλαμψε ποτέ μέσα απ΄ αυτά που έδειξα.
Να μην είμαι ποτέ.
Να μην δω ποτέ.
Δεν θα δω τι θα μπορούσε να συμβεί.

Ό,τι ένιωσα,
ό,τι γνώρισα
δεν έλαμψε ποτέ μέσα απ΄ αυτά που έδειξα.
Ποτέ ελεύθερος.
Ποτέ ο εαυτός μου.
Γι’αυτό σε ανακηρύσσω ασυγχώρητο

Αφιερώνουν τις ζωές τους
στο να διευθύνουν τη δική του.
Προσπαθεί να τους ικανοποιήσει όλους
είναι τόσο πικραμμένος άνθρωπος.

Τα ίδια σ’ όλη του τη ζωή
μάχεται συνεχώς
σ’ αυτή τη μάχη που δεν μπορεί να νικήσει
ένας κουρασμένος άντρας, βλέπουν πως δε νοιάζεται πιά
ο γέρος άντρας, ετοιμάζεται μετά
να πεθάνει μετανιωμένος
αυτός ο γέρος άνθρωπος είμαι εγώ.

(ρεφραίν)

Με χαρακτήρισες
σε χαρακτήρισα
γι’αυτό σε ανακηρύσσω ασυγχώρητο

.

(σ. Το Unforgiven [καθώς και τα δύο ομώνυμα τραγούδια που ακολούθησαν] είναι σύμφωνα με τον στιχουργό τους αυτοβιογραφικά. Ο James Hetfield μεγάλωσε σε μία οικογένεια της οποίας και οι δύο γονείς ήταν πιστοί της αίρεσης της «Χριστιανικης Επιστήμης» . Εκτεθειμένος σ’ ένα πολύ αυστηρό περιβάλλον που απέρριπτε την ανθρώπινη ιατρική, βίωσε στα 16 του χρόνια τον θάνατο της μητέρα του από καρκίνο, αφότου ο πατέρας του είχε εγκαταλείψει την οικογένεια.)

.

O John Milton (9 Δεκ. 1608 – 8 Νοε. 1674) ήταν Άγγλος ποιητής, πολιτικός προπαγανδιστής και Γραμματέας για τις ξένες γλώσσες στο καθεστώς της Κοινοπολιτείας της Αγγλίας (1649-1660). Έγραψε στα Αγγλικά, στα Ελληνικά, στα Λατινικά και στα Ιταλικά. Θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους Άγγλους ποιητές όλων των εποχών με παγκόσμια αναγνώριση.
To σονέτο νο 19 γράφτηκε στα 1652, ένα χρόνο αφότου ο Μίλτον άρχισε να χάνει το φως του και δύο χρόνια αφ’ ότου περιθωριοποιήθηκε από την Αγγλική Παλινόρθωση.

O James Hetfield (γεν. 3 Αύγ. 1963) είναι αμερικανός συνθέτης, στιχουργός, τραγουδιστής και κιθαρίστας, μέλος του μουσικού συγκροτήματος Metallica.

 

Το πρωτότυπο του σονέτο νο 19 ΕΔΩ
Το πρωτότυπο του «Ασυγχώρητου» ΕΔΩ και το βίντεο του τραγουδιού ΕΔΩ
Εικόνα: «Ελπίδα», έργο του George Frederic Watts και των συνεργατών του, από τη Wiki

Αποδόσεις στα Ελληνικά και σημειώσεις: Πετροβούβαλος/Αβέρωφ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: