ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    ΚΡΙΤΩΝ στη Μήπως να παίξουμε τα ρέστα…
    Πετροβούβαλος στη Μήπως να παίξουμε τα ρέστα…
    ΚΡΙΤΩΝ στη Μήπως να παίξουμε τα ρέστα…
    Πετροβούβαλος στη Μήπως να παίξουμε τα ρέστα…
    ΚΡΙΤΩΝ στη Μήπως να παίξουμε τα ρέστα…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Σεβασμιώτατε Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικόλαε, κάποια στιγμή θα πρέπει να πάρετε θέση.

Posted by Φαίη στο 25 Οκτωβρίου, 2018

Ο Σεβασμιώτατος Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικόλαος σε πρόσφατο σχόλιό του με αφορμή την κρίση στην Ουκρανία, τόνισε την ανάγκη προσήλωσης στο Ιερό Ευαγγέλιο για την διατήρηση της αγάπης και της ενότητας στην Εκκλησία. Όντως, αυτό που φαίνεται να έχει μείνει από το Ιερό Ευαγγέλιο είναι μόνο το εξώφυλλο, όπως έγραψε.

Η «ουδέτερη» όμως αυτή στάση του Σεβασμιωτάτου είχε ως αποτέλεσμα να αμβλύνει τα πραγματικά δεδομένα, να αναβαθμίσει το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως που ενεργεί αυταρχικά, αντιχριστιανικά και αντικανονικά και να υποβαθμίσει το Πατριαρχείο Μόσχας και την Κανονική Εκκλησία της Ουκρανίας (μην την ξεχνάμε) που τόλμησαν (ουαί και αλλοίμονο) να σηκώσουν κεφάλι και να απαντήσουν σε αυτήν την αυθαιρεσία. Το θέμα με άλλα λόγια τυλίχθηκε με μία ωραία ιεροπρεπή κορδελλίτσα και μπήκε στο συρτάρι.

Διατυπώνω αυτούς τους προβληματισμούς διότι δεν είδα έναν ανάλογο σχολιασμό του Σεβασμιωτάτου κ. Νικολάου όταν το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως αυθαιρετούσε και συμπεριφερόταν με τον ίδιο αυταρχισμό και το ίδιο αντιχριστιανικό πνεύμα και σε άλλες περιπτώσεις, όπως παραδείγματος χάριν όταν εκβίαζε την Εκκλησία της Ελλάδος με τις «Νέες Χώρες». Γιατί όταν το θύμα δεν αντιδράει στις προκλήσεις του Πατριάρχη Βαρθολομαίου όλα είναι ωραία και καλά και δεν υπάρχει ανάγκη κάποιου σχολιασμού και υπενθύμισης του Ιερού Ευαγγελίου; Μήπως, παρ’ όλη την καλή μας διάθεση, μάθαμε όλον αυτόν τον καιρό να ντύνουμε την υπεκφυγή με ιερότητα; Αυτή είναι η ενότητα που θέλουμε να έχει η Εκκλησία; Ενότητα υπό καθεστώς φόβου και τρομοκρατίας; Ενότητα υποκρισίας; Ενότητα υποτέλειας και μοιρολατρίας; Ενότητα ψεύτικη και επιφανειακή; Γιατί αυτή η ενότητα εμένα μου θυμίζει εκείνη των οικουμενιστών και όχι την ενότητα που θα έπρεπε να έχουν οι Τοπικές Εκκλησίες αναμεταξύ τους.

Σεβασμιώτατε, δεν φτάσαμε σε αυτήν την κατάσταση έτσι ξαφνικά. Αυτή η κατάσταση υπέβοσκε εδώ και χρόνια και φτάσαμε ως εδώ επειδή εσείς οι Μητροπολίτες ΔΕΝ παίρνετε ξεκάθαρη θέση, ΔΕΝ ονοματίζετε τα πράγματα με τ’ όνομά τους, φοβάστε μήπως πέσετε σε δυσμένεια. Το «στρίβειν δια του αρραβώνος» ή το κλάψιμο πάνω από την καρδάρα με το χυμένο γάλα δεν είναι λύση. Η ισοπέδωση των πραγματικών δεδομένων δεν είναι λύση. Η αποστασιοποίηση δεν είναι λύση. Η αναμονή να βγάλει άλλος το φίδι από την τρύπα δεν είναι λύση.

Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος, σα να μην έφταναν όλα όσα έκανε, πρόσφατα προέβη σε απαράδεκτες και εξωφρενικές δηλώσεις, οι οποίες ειδικά εμάς τους Έλληνες θα έπρεπε να μας κάνουν να ντρεπόμαστε. Είτε σας αρέσει είτε όχι, είπε στους Ρώσσους, θα ακολουθήσετε την δική μας λύση γιατί δεν έχετε άλλη επιλογή. Εμείς έχουμε τα προνόμια, εμείς έχουμε τα δίκαια, εμείς έχουμε τα δικαιώματα, εμείς έχουμε το ένα, εμείς έχουμε το άλλο και εσείς οι Σλάβοι μας ζηλεύετε που τα έχουμε!

Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος μοχλεύει ορθάνοιχτα τον εθνοφυλετισμό για να δώσει «υπόσταση» και «χρώμα» στο σχίσμα. Οι Ελληνόφωνες Εκκλησίες από εδώ, οι Σλαβόφωνες απ’ εκεί διακήρυξε. Ενδεχομένως το κάνει για να βγει από την απομόνωση και να αποκτήσει οπαδούς με εθνοφυλετικά κριτήρια. Γίνεται αυτό το άθλιο πράγμα μπροστά στα μάτια μας και δεν βλέπω κανέναν να μιλάει, όταν όμως χρέωνε στους Ρώσσους την «αίρεση του εθνοφυλετισμού» επειδή έτσι βόλευε, τότε όλοι μιλούσαν.

Θέλετε να φτιάξετε ομελέτα Σεβασμιώτατε, και καλά κάνετε που θέλετε, αλλά δεν έχετε αυγά. Θέλετε να φτάσετε στα υψηλά αλλά φοβάμαι ότι αγνοείτε η δεν θέλετε να δείτε τα χαμηλά.

Επιτρέψτε μου λοιπόν ως απάντηση στον σχολιασμό σας να παραθέσω το παρακάτω περιστατικό με τον Άγιο Παΐσιο που έτυχε να απομαγνητοφωνήσω στο παρελθόν. Είναι από μία ομιλία του π. Βασίλειου Βολουδάκη στο ποίμνιό του.

«Σας είχα πει το παράδειγμα με τον άνθρωπο που ήθελε να μάθει για την ψυχή του, πως θα μπορέσει λέει να ξεπεράσει τα γήινα ας πούμε και να προχωρήσει στα επουράνια τάχα.

Πήγε στον Άγιο Παΐσιο. Του λέει,

Θέλω να μου πείτε πως ο νους μου δεν θα γαντζώνεται στα υλικά και θα μπορέσω να έχω την διόραση που χρειάζεται να είμαι άγρυπνος, να μην με καταλάβει ο διάβολος και με παρασύρει.

Πάει λοιπόν και φέρνει δυο-τρία λουκούμια, όπως κερνούσε τους επισκέπτες του, και τα αφήνει εκεί μπροστά και πήγε παραμέσα.

Ήταν με το παιδί του μαζί εκεί αυτός. Ωστόσο ήρθε μια γάτα κι ανέβηκε εκεί πέρα κι έγλειφε τα λουκούμια. Ανέβηκε, αυτός καθότανε … τα κοίταγε.

Έρχεται μετά από λίγο ο πατήρ Παΐσιος, το είχε κάνει προφανώς επίτηδες, βλέπει τη γάτα και του λέει,

Τι έκανες βρε; Δεν διώχνεις τη γάτα, την αφήνεις απάνω κι έγλειψε τα λουκούμια που είναι για εσάς; Και μετά με ρωτάς να σου πω πως θα διακρίνεις το διάβολο που επιβουλεύεται την ψυχή σου; Εσύ μια γάτα δεν μπορείς να δεις μπροστά σου … την αφήνεις να γλείφει τα λουκούμια, και θα δεις το διάβολο που πάει να γλείψει την ψυχή σου και να τη φέρει εκεί που θέλει;

Μερικά πράγματα, μάλλον όλα, ξεκινάνε από τα επίγεια και γι’ αυτό αν τα επίγεια δεν τα καταλαβαίνουμε δεν έχουμε ελπίδα επουράνια.»

ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΤΕ ΘΕΣΗ. ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΨΕΥΔΟΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΕΙ ΑΛΛΗ ΝΤΡΟΠΗ.

***

Φαίη για το ΑΒΕΡΩΦ.

4 Σχόλια προς “Σεβασμιώτατε Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικόλαε, κάποια στιγμή θα πρέπει να πάρετε θέση.”

  1. kety said

    Ίσως η Σύνοδος της Κρήτης να έφερε την τόση κατρακύλα της εκκλησίας μας. Προσωπικά δεν περιμένω τίποτα από του μητροπολίτες μας. Έχω μια απογοήτευση στην καρδιά μου. Και μετά από το σκάσε επιτέλους Αμβρόσιε του διακόνου Μεσσηνίας. Έπρεπε η σύνοδος να τον καθαίρεση. Κι όμως κανείς δεν υποστήριξε τον Άγιο Επίσκοπο. Ούτε οι συνάδελφοι του. Φοβουντε λοιπόν Αυτό έχω καταλάβει. Τι να τους κάνουμε. Απαγόρευση.λοιπον Φαίη μου Μην περιμένεις τίποτα

    • Φαίη said

      Δυστυχώς αυτό φοβάμαι κι εγώ. Φοβούνται και ίσως κάποιοι και να εκβιάζονται.
      Συγνώμη που άργησε να ανέβει το σχόλιό σου. Είχε πάει στον κάδο (συμβαίνει αυτό που και που) και δεν το είδα όλη μέρα. Μόλις τώρα το είδα.

  2. Μπράβο Φαίη! Ἡ μόνη (ἀπ΄ ὅσα ἰστολόγια διάβασα τοὺς σχολιασμοὺς γιὰ τὴν ἀνακοίνωση τοῦ Μεσογαίας) ποὺ εἶδες διγλωσσία ἐκεῖ ποὺ ὅλοι (;) βλέπουν «ὁμολογία»…

    Εἰδικὰ ἐκείνη ἡ Ε΄ παράγραφος δείχνει τὴ στάση του: «Ἀλλὰ καὶ ἡ Μόσχα εἶναι δυνατὸν νὰ ἐπιτιμᾶ τοὺς κληρικοὺς καὶ πιστούς της ποὺ Ἀλλὰ καὶ ἡ Μόσχα εἶναι δυνατὸν νὰ ἐπιτιμᾶ τοὺς κληρικοὺς καὶ πιστούς της ποὺ κοινωνοῦν στὸ Ἅγιον Ὄρος ἢ στὴν Πάτμο ἢ ἐνδεχομένως ἀργότερα στὰ Ἱεροσόλυμα καὶ στὴν Ἑλλάδα;

    Εἶναι δυνατὸν ἡ θεία κοινωνία νὰ γίνεται μοχλὸς πολιτικῆς πίεσης καὶ ἐκβιασμοῦ; Δηλαδὴ χίλια χρόνια μυστηρίου αὐτὸ καταλάβαμε;
    Θὰ μπορούσαμε νὰ κατανοήσουμε τὴν προσωρινὴ διακοπὴ τοῦ μνημοσύνου στὸ ἐπίπεδο τῶν Πατριαρχῶν, ἐνδεχομένως ὡς ἔνδειξη ἔντονης διαμαρτυρίας, ἀλλὰ ὄχι καὶ τὴ διακοπὴ τῆς κοινωνίας τῶν πιστῶν. Δὲν μπορεῖ ἡ ἴδια ἡ Ἐκκλησία, ἀντὶ νὰ ὁδηγεῖ τὸν λαὸ τοῦ Θεοῦ στὰ ἁγιάσματα, νὰ τὸν ἀποξενώνει ἀπὸ τὴ χάρι. Ἀντὶ νὰ ἀποδυναμωθεῖ ἡ πίστη τοῦ λαοῦ, δὲν θὰ ἔπρεπε νὰ ἐνισχυθεῖ μήπως καὶ συνετίσει τοὺς ἡγέτες του;

    Δηλαδὴ θὰ θέλαμε νὰ μᾶς πεῖ: Ποιά εἶναι ἡ ἐκκλησιαστικὰ ἐνδεδειγμένη στάση τοῦ πιστοῦ ὅταν ἡ κεφαλὴ τῆς Ἐκκλησίας ποὺ βρίσκεται ΕΧΕΙ ΠΡΟΣΧΩΡΗΣΕΙ ΣΕ ΣΧΊΣΜΑ; Δὲν λένε οἱ κανόνες ὅτι πρέπει νὰ ἀποκόπτουμε τὴν κοινωνία μας μὲ τοὺς σχισματικούς; Εἶναι αὐτὸ «μοχλὸς «πολιτικῆς» – ὅπως τὴ χαρακτηρίζει- πίεσης καὶ ἐκβιασμοῦ»; Καὶ ναί, μέν, οἱ Ῥῶσοι μπορεῖ πολιτικὰ σκεπτόμενοι νὰ κάνουν ὅ,τι κάνουν ἀλλὰ τὴ στιγμὴ ποὺ ὁ Βαρθολομαῖος προσχωρεῖ στὸ σχῖσμα εἶναι ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΚΑ ἡ ἐνδεδειγμένη κίνηση νὰ κόψουμε κοινωνία μαζί του. Διαφορετικὰ ἀς γίνουμε ἄθεοι γιὰ νὰ εἴμαστε τουλάχιστον καὶ συνεπεῖς. Ὄχι νὰ σεβόμαστε τοὺς κανόνες καὶ τοὺς Πατέρες ποὺ τοὺς θέσπισαν στὰ λόγια καὶ στὴν πράξη νὰ τοὺς καταπατοῦμε… Κάλλιο ἄθεος παρὰ αἱρετικός….

    Ἴσως τὸ μόνο λάθος τῶν Ῥώσων ποὺ θὰ μπορούσαμε νὰ σημειώσουμε γιὰ τὴν ἐν λόγῳ περίπτωση εἶναι ὅτι βιάστηκαν νὰ ἀνακηρύξουν σχισματικὸ τὸ Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως. Ἴσως ἔπρεπε νὰ τὸ ἀφήσουν νὰ «ὁλοκληρώσει» μὲ τὴν ἔκδοση τῆς αὐτοκεφαλίας καὶ μετὰ νὰ τὸ πράξουν…

    • Φαίη said

      Δεν θα έφτανα στο σημείο να μιλήσω για «διγλωσσία», ο Σεβασμιώτατος «τσουρουφλίζει» και την άλλη πλευρά. Κρατάει όμως μία απόσταση με αποτέλεσμα να στρογγυλοποιείται η πραγματικότητα και σίγουρα το σημείο που υπέδειξες -Ε- είναι αυτό που δείχνει αδυναμία να γίνει αποδοχή μίας, εδώ και καιρό, προδιαγεγραμμένης πορείας. Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος παίζει εδώ και καιρό με τα σπίρτα και κανένας από την Εκκλησία της Ελλάδος δεν έχει το θάρρος να του πει να σταματήσει να το κάνει. Θα πρέπει δηλαδή να θεωρούν και αυτοί τους εαυτούς τους υπεύθυνους γι’ αυτήν την κατάσταση. Όταν έχουμε φτάσει στο σημείο να έχουν ανάψει ένα σωρό φωτιές (εξ αιτίας αυτής της συμπεριφοράς του Πατριάρχη Βαρθολομαίου) οι προσεγγίσεις του θέματος σαν και αυτή του Σεβασμιωτάτου Νικολάου φαίνονται, ας μου επιτραπεί η έκφραση, ρομαντικές. Εδώ κατάπιαμε μια ολόκληρη ψευδοσύνοδο, ονομάσαμε τις αιρέσεις «εκκλησίες», διδάσκουμε στα παιδιά τον συγκρητισμό, τους περνάμε την ψευδοσύνοδο ως «Αγία και Μεγάλη» και ακόμα στρουθοκαμηλίζουμε για τους τίτλους και τις παλιές δόξες του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως και δεν βλέπουμε το σημερινό κατάντημα.

      Ο Σεβασμιώτατος μιλάει κάπου για την «οἰκουμενικότητα τοῦ Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως» που δεν ομολογούν οι Ρώσσοι. Η «οικουμενικότητα» του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως στις μέρες μας έχει καταντήσει σαν το «ηθικό πλεονέκτημα» των συριζαίων, εις το όνομα του οποίου διαλύουν τα πάντα. Γνωρίζουμε ότι η πολιτική δύναμη πίσω από την «οικουμενικότητα» του Πατριαρχείου Κωνταντινουπόλεως σήμερα είναι οι ΗΠΑ. Η ίδια δύναμη πίσω και από την ψευδοσύνοδο της Κρήτης, η ίδια δύναμη πίσω και από την εκκλησιαστική κρίση στην Ουκρανία. Και τα δύο εντάσσονται στους ευρύτερους στρατηγικούς σχεδιασμούς των ΗΠΑ εναντίον της Ρωσσίας.

      Το Οικουμενικό Πατριαρχείο δυστυχώς δηλητηριάζει τις Τοπικές Εκκλησίες. Πόσο καλά θα ήταν εάν είχαν το θάρρος να το ομολογήσουν αυτό οι σημερινοί Μητροπολίτες όπως το ομολογούσε π.χ. ο π. Αθανάσιος Μυτιληναίος, ο Νικόλαος Σωτηρόπουλος κα. Θέλουμε να είμαστε υπερήφανοι για το Πατριαρχείο της Κωνσταντινουπόλεως επειδή ομολογεί την Πίστη και όχι επειδή κάνει τις βρωμοδουλειές των άλλων για να έχει εξουσία. Ο Χριστός μόνο τότε θα βοηθήσει το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως να αποκτήσει την αίγλη του παρελθόντος.

      Έχει μαζευτεί πολύ σκουπίδι στην πόρτα και κάποια στιγμή κάποιος πρέπει να πιάσει την σκούπα και να αρχίσει να σκουπίζει. Δεν έγινε με την ψευδοσύνοδο που ήταν πολύ σοβαρότερο θέμα, ας γίνει τουλάχιστον τώρα. Με κάποιον τρόπο πάντως πρέπει να ανακοπεί η φόρα του Βαρθολομαίου.

      Στο σημείο -Ε- ο Σεβασμιώτατος λέει «Θὰ μπορούσαμε νὰ κατανοήσουμε τὴν προσωρινὴ διακοπὴ τοῦ μνημοσύνου στὸ ἐπίπεδο τῶν Πατριαρχῶν, ἐνδεχομένως ὡς ἔνδειξη ἔντονης διαμαρτυρίας, ἀλλὰ ὄχι καὶ τὴ διακοπὴ τῆς κοινωνίας τῶν πιστῶν. Δὲν μπορεῖ ἡ ἴδια ἡ Ἐκκλησία, ἀντὶ νὰ ὁδηγεῖ τὸν λαὸ τοῦ Θεοῦ στὰ ἁγιάσματα, νὰ τὸν ἀποξενώνει ἀπὸ τὴ χάρι. Ἀντὶ νὰ ἀποδυναμωθεῖ ἡ πίστη τοῦ λαοῦ, δὲν θὰ ἔπρεπε νὰ ἐνισχυθεῖ μήπως καὶ συνετίσει τοὺς ἡγέτες του;»

      Απορώ γιατί δεν το πρότεινε αυτό ο Σεβασμιώτατος όταν έγινε η ψευδοσύνοδος (που ήταν πολύ πιο σοβαρό θέμα) ως μέτρο αντιμετώπισης της μολύνσεως της Πίστης. Γι ‘ αυτό αναρωτιέμαι κάπου στο άρθρο αν κάτι παρόμοιο θα γραφόταν σε περίπτωση που οι Ρώσσοι δεν αντιδρούσαν και τα δέχονταν όλα «αγαπητικά». Η πραγματικότητα πάντως (που αρνείται να δει ο Σεβασμιώτατος) διαψεύδει πλήρως αυτό που γράφει στο τέλος: «Δὲν μπορεῖ ἡ ἴδια ἡ Ἐκκλησία, ἀντὶ νὰ ὁδηγεῖ τὸν λαὸ τοῦ Θεοῦ στὰ ἁγιάσματα, νὰ τὸν ἀποξενώνει ἀπὸ τὴ χάρι. Ἀντὶ νὰ ἀποδυναμωθεῖ ἡ πίστη τοῦ λαοῦ, δὲν θὰ ἔπρεπε νὰ ἐνισχυθεῖ μήπως καὶ συνετίσει τοὺς ἡγέτες του;» Η πίστη του λαού σήμερα κινδυνεύει και αποδυναμώνεται από τους ίδιους τους ηγέτες του και συγκεκριμένα από το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Αυτή είναι η πικρή αλήθεια. Δεν την σώζουν τα αγιάσματα την Πίστη αλλά τα δόγματα. Διδάσκεται ο οικουμενισμός στα σχολεία και φτάσαμε στο σημείο να βλέπουμε Μητροπολίτες και Ηγούμενο του Αγίου Όρους να συμπροσεύχονται με Ιμάμη σαν μουσουλμάνοι σε μουσουλμανικό νεκροταφείο. Δεν ξέρω αν ο Σεβασμιώτατος μπορεί να κατανοήσει το ΣΚΑΝΔΑΛΟ που δημιουργείται μέσα στην Εκκλησία με την ανοχή όλων τους.

      Εμείς οι άνθρωποι ρέπουμε συνεχώς προς την αμαρτία, γι’ αυτό και οι θεοφόροι Πατέρες έφτιαξαν τους Κανόνες της Εκκλησίας, για να τους έχουν οι Ποιμένες ως οδοδείκτες όταν εμφανίζονται παντός είδους προβλήματα. Ας προσευχηθούμε να ενδυναμώσει και να φωτίσει ο Τριαδικός Θεός τους Ποιμένες μας να πάρουν επιτέλους θέση ομολογίας και να θωρακίσουν την Εκκλησία μας.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: