«Αμαρτία» πλέον για την Ρωσική Εκκλησία η επίσκεψη σε εκκλησίες στην Τουρκία!
Posted by Μέλια στο 19 Οκτωβρίου, 2018
.
Ανακοίνωση της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας: Αμαρτία να πηγαίνετε σε εκκλησίες στην Τουρκία
Η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία ανακοίνωσε πως η επίσκεψη σε εκκλησίες Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Τουρκία, συμπεριλαμβανόμενων και αυτών σε Κωνσταντινούπολη και Αττάλεια είναι αμαρτία.
Μετά από την έγκριση από τον Ρωμιό Πατριάρχη Φαναρίου της ανεξαρτησίας της Ορθόδοξης Ρωσικής Εκκλησίας από την Ρωσία, η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία απαγόρευσε στα μέλη τη να πηγαίνουν σε εκκλησίες στην Τουρκία.
Η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία χαρακτήρισε την απόφαση του Ρωμιού Πατριάρχη Φαναρίου ¨διασπαστική¨ και απέκοψε εντελώς τις σχέσεις της με το πατριαρχείο του Φαναρίου.
Ο Ιγκόρ Γέκιμτσουκ-εκπρόσωπος της Ρωσική Εκκλησίας δήλωσε πως ¨Απαγορεύτηκε σε όλους τους πιστούς μας να πηγαίνουν σε όλες τις εκκλησίες στην Τουρκία, συμπεριλαμβανόμενων και αυτών σε Κωνσταντινούπολη και Αττάλεια. Όσοι θρησκευτικοί μας αδερφοί πάνε σε αυτές τις εκκλησίες που υπάγονται στο Φανάρι, θα θεωρηθεί πως κάνουν αμαρτία¨.
https://www.yeniakit.com.tr/haber/turkiyedeki-kiliselere-gitmek-gunahtir-532341.html
18/10/2018
Σχ: Ο μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, του οποίου το έργο και την παρρησία εκτιμάμε απεριόριστα, πήρε θέση δημόσια με άρθρο του υπέρ του πατριαρχείου Μόσχας.
Αλλά και μόνο βλέποντας το ποιόν αυτών που ευνοούνται από την απόφαση υπέρ της ουνίτικης ουκρανικής εκκλησίας, αρκεί για να βρεθούμε στην άλλη πλευρά…
Πηγή: TourkikaNea
.
Μέλια said
Ας ερημώσουν λοιπόν οι εκκλησιές μας, αφού είναι «αμαρτία» και ας χαίρονται οι εχθροί μας!
Μηδὲν Ἄγαν said
Ανέκαθεν στην Ορθόδοξη Εκκλησία όποιος είχε λειτουργική κοινωνία με σχισματικούς διέπραττε αμαρτία. Το Πατριαρχείο Μόσχας έχει κηρύξει την τοπική Εκκλησία Κωνσταντινουπόλεως σχισματική. Περί αυτού πρόκειται. Όποιος λοιπόν έχει λειτουργική κοινωνία με την Εκκλησία Κωνσταντινουπόλεως διαπράττει αμαρτία.
Αφού δεν κηρύχθηκε αιρετικό το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως και προσωπικά ο Πατριάρχης για τα όσα έχει πει κηρύξει και πράξει, όπως θα έπρεπε, τουλάχιστον κηρύχθηκε σχισματικό για δικαιοδοσιακούς λόγους ουχ ήττον όμως και για βαρύτατες παραβιάσεις των κανόνων αφού αναγνωρίζοντας σχισματικούς (Φιλάρετος) και αιρετικούς (Μάξιμος) προωθεί εν τη πράξει την ένωση με τους παπικούς βάζοντας τώρα θεμέλιο σε τοπικό επίπεδο για να μπορέσει στη συνέχεια να το γενικεύσει. Και μιλάω για τον ουνίτη Μάξιμο. Ε, για αυτό άξιζε την καταδίκη αν όχι αιρετικού, τουλάχιστον σχισματικού.
Τώρα το ποιός χαίρεται με αυτό και το ποιός θα γελάσει τελευταίος ας αφήσουμε (τουλάχιστον αυτό) το Θεό να το κρίνει…
Γιώργης απλώς said
«Αμαρτία» να εκκλησιάζεται κάποιος όπου γης;;
Δεν το κατανοώ.
Ίσως κάνω και λάθος, δεν ξέρω, αλλά το θεωρώ παράλογο αυτό το πράγμα..
Φαίη said
Αγαπητέ, δεν φταις εσύ που δεν καταλαβαίνεις, ας είναι καλά οι υποτιθέμενοι »Επίσκοποι» όπου γης που έχουν κάνει την Εκκλησία ξέφραγο αμπέλι. Γι’ αυτόν όμως τον λόγο οφείλεις να μάθεις κάποια στιγμή, διότι αφορά την ψυχή σου και διότι οι Πατέρες μας έχουν προειδοποιήσει ότι στα έσχατα χρόνια, όπως είναι αυτά που ζούμε, θα πλανηθούν ακόμη και οι εκλεκτοί.
Αν οι Ορθόδοξοι στην δισχιλιετή ιστορία της Εκκλησίας έλεγαν «’Αμαρτία’ να εκκλησιάζεται κάποιος όπου γης;;» και μπαίναν όπου να’ ναι, δεν θα είχε μείνει ούτε κολυμπηθρόξυλο από την Πίστη μας.
Και τώρα που το σκέφτομαι, η λέξη «αμαρτία» είναι λίγη να το περιγράψει, διότι η Εκκλησία την θεραπεύει την αμαρτία, ενώ εδώ έχουμε μια συστηματική διάβρωση των Κανόνων και των Δογμάτων της Εκκλησίας. Βγάζουν δηλαδή το ποίμνιο από την Εκκλησία που θεραπεύει την αμαρτία. Είναι πολύ χειρότερο αυτό. Πως να το περάσεις όμως στο ποίμνιο; Πως να του το πεις; Όταν μάλιστα κι εσύ ως Ρωσσική Εκκλησία τόσον καιρό έκανες τα στραβά μάτια στα ανοίγματα του Πατριάρχη Βαρθολομαίου και στον οικουμενισμό;
Γιώργης απλώς said
Η αλήθεια είναι πως η θέση μου αυτή είναι αυστηρά τοποθετημένη στην ουσία της πίστης, αλλά παρέλκει η συνισταμένη των παιγνίων ισχύος και άλλων αξιώσεων.
Οπωσδήποτε το διεθνές περιβάλλον είναι αυστηρά δομημένο πάνω στην «ισχύ» και η Ελλάδα, ο Ελληνισμός εν γένει βρίσκεται στην μέγκενη των εξ ανατολών αξιώσεων ηγεμονικής επιρροής και την αμήχανη και σπασμωδική στάση του Πατριαρχείου με «σύμμαχο» τον παπισμό.
Στον ορίζοντα αυτό οι θέσεις και οι σχέσεις αναλύονται σε ειδικότερο βάθος και με λεπτομερή συνεξέταση όλων των παραμέτρων.
Με γνώμονα το συμφέρον του έθνους.
Από εκεί και ύστερα ομολογεί κανείς ότι σήμερα, ο κόσμος για να επιβιώσει έχει μόνον μια παράμετρο αναφοράς.
Βασικώς να διατηρήσει τον κορμό των εθνικών κρατών ακέραιο από την ασύδοτη κινητικότητα εργασίας και κεφαλαίου.
Αφετέρου να εμπεδωθεί ένας πολυπολικός διεθνικός κόσμος με όρους «αντιβάρου».
Αυτό δεν σημαίνει ότι όλες οι συμπεριφορές των ισχυρών παικτών έχουν το λεγόμενο «αλάθητο» ενίοτε και ανατολικότερα ημών.
Και καθώς αυτά τα ζητήματα εμπεριέχουν πολλές παραμέτρους ιστορικής, γεωπολιτικής, πολιτισμικής, διεθνοπολιτικής σημασίας επιλέγω να μην τοποθετούμαι για πράγματα που όντως -δεν θα πω δεν καταλαβαίνω- αλλά δεν μπορώ να τα σχολιάσω με όρους νομοτέλειας.
Δίχως μεροληψία όμως -και γι’ αυτό είμαι βέβαιος- τοποθετούμαι αγωνιών για τους ανθρώπους ανά την Οικουμένη.
Στους οποίους το μήνυμα του Χριστού πηγαίνει ανεξαρτήτως τόπου και χρόνου.
Αν ωστόσο διαπράττω κάποιο/α πραγματολογικό σφάλμα/ατα ζητώ συγγνώμη, αν και δεν έχει αξιώσεις ανάλογες το σχόλιό μου και περιορίζεται στο αυστηρά βιωματικό, της πίστης,
Να είσαι καλά, καληνύχτα.
Φαίη said
Δεν μπορώ να καταλάβω αδελφέ γιατί ζητάς συγνώμη.
Είναι ακριβώς αυτό το «βιωματικό της πίστης» των απλών πιστών που αναφέρεις για το οποίο θαρρώ ο Θεός ανέχεται ακόμη τις ασέβειες που λαμβάνουν χώρα μέσα στην Εκκλησία. Ο Άγιος Παΐσιος είχε πει «Ο προφήτης Ηλίας τροχάει τη μαχαίρα του. Πρώτα θα αρχίσει από τους Πατριάρχες, Δεσποτάδες, παπάδες, μοναχούς!». Και όταν τον ρώτησε κάποιος τι θα γίνει με τους λαϊκούς, ο Άγιος είπε «Τα δικά σας είναι αγνοήματα, ενώ τα δικά μας αμαρτήματα.»
Μέλια said
Φτάσαμε στο σημείο του παραλογισμού!
Δυστυχώς η Ορθοδοξία βαδίζει σε θολά νερά λόγω των αποφάσεων του Πατριάρχη Βαρθολομαίου, και όπως φαίνεται είναι αποφασισμένος και καθοδηγούμενος να προχωρήσει και παρακάτω.
Όμως το να μπαίνουν «αμαρτωλά» απαγορευτικά στους πιστούς από «αναμάρτητους» με εξοργίζει.
Μόνο ο Θεός δύναται να κρίνει τις αμαρτίες όλων μας… και κανένας άλλος!
Φαίη said
Μέλια καλημέρα. Το θέμα μας εδώ δεν είναι η αμαρτία.. γενικώς, άλλο αν ο αρθρογράφος επέλεξε να το αναδείξει με φόντο την αμαρτία για να γίνει λίγος τζερτζελές. Το θέμα μας εδώ είναι η απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ρωσσίας να διακόψει κάθε δεσμό με την Κωνσταντινούπολη επειδή κοινωνεί με σχισματικούς και ουνίτες.
Στις Συνόδους που έκανε η Εκκλησία της Ρωσσίας για να καθαιρέσει και να αναθεματίσει τον Φιλάρετο, επικαλέσθηκε σωρεία Ιερών Κανόνων που έχουν θεσπίσει οι θεοφόροι Άγιοι Απόστολοι και Πατέρες της Εκκλησίας. Αυτή δε η απόφαση έγινε αποδεκτή από όλες τις υπόλοιπες Τοπικές Εκκλησίες.
Αυτός λοιπόν που έρχεται στα καλά καθούμενα και τα ανατρέπει όλα επειδή του το ζήτησε ο Τζέφρυ Πάιατ ή/και όποιος άλλος, διαπράττει όχι απλά αμαρτία αλλά κάτι πολύ χειρότερο και θανάσιμο από την αμαρτία. Σχίζει την Εκκλησία και δείχνει εωσφορικό εγωισμό απέναντι στους Άγιους Αποστόλους και Πατέρες. Στην Εκκλησία σωζόμαστε επειδή κρατάμε την Παράδοση: τα Δόγματα, τους Ιερούς Κανόνες, όλα. Και τα κρατάμε όχι επειδή είμαστε αναμάρτητοι αλλά ακριβώς επειδή είμαστε όλοι αμαρτωλοί, μηδενός εξαιρουμένου.