ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Η θρησκευτική πολιτι… στη Η θρησκευτική πολιτική του Μ.…
    Ο Αλέξιος Ε΄ Δούκας… στη Ο Αλέξιος Ε΄ Δούκας ο Μούρτζου…
    Antonis στη Μελέτιος Μεταξάκης, ο μασώνος…
    Η επανάσταση στις Ηγ… στη Η επανάσταση στις Ηγεμονίες (2…
    Ἰωάννης Παναγιωτόπου… στη Η υπέρβαση των ορίων
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Το μεγαλύτερο ρήγμα στην σύγχρονη Ορθόδοξη ιστορία: Το Πατριαρχείο Μόσχας κόβει κάθε σχέση με το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως.

Posted by Φαίη στο 16 Οκτωβρίου, 2018

 από το RT

Στο μεγαλύτερο ρήγμα στη σύγχρονη Ορθόδοξη ιστορία, η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία έκοψε κάθε δεσμό με το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως, μετά την αποσχιστική απόφαση απόδοσης ανεξαρτησίας στην Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία.

Η Ιερά Σύνοδος, το διοικητικό όργανο της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, έκρινε ότι περαιτέρω εκκλησιαστικές σχέσεις με την Κωνσταντινούπολη είναι αδύνατες, δήλωσε στους δημοσιογράφους ο Μητροπολίτης Ιλαρίων, επικεφαλής του Τμήματος Εξωτερικών Σχέσεων της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, ανακοινώνοντας την οριστική διάλυση των σχέσεων ανάμεσα στις δύο Εκκλησίες.

«Η απόφαση για την πλήρη διακοπή των σχέσεων με το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως ελήφθη σε μια συνάντηση της Συνόδου», η οποία διεξάγεται στην πρωτεύουσα της Λευκορωσίας, στο Μινσκ, δήλωσε ο Ιλαρίων όπως αναφέρει το ειδησιογραφικό πρακτορείοTASS.

Η κίνηση αυτή έρχεται λίγες ημέρες μετά την απόφαση της Συνόδου του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως να χορηγήσει «αυτοκεφαλία» στην Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία, καθιστώντας πλήρως ανεξάρτητη την έως τώρα αυτόνομη εντός του Πατριαρχείου Μόσχας εκκλησιαστική της οργάνωση.

Το Πατριαρχείο Μόσχας δήλωσε επίσης ότι δεν θα συμμορφωθεί με τις αποφάσεις της Κωνσταντινουπόλεως σχετικά με το καθεστώς της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας. «Όλες αυτές οι αποφάσεις είναι παράνομες και άκυρες», δήλωσε ο Ιλαρίων, προσθέτοντας ότι «η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία δεν αναγνωρίζει αυτές τις αποφάσεις και δεν θα τις ακολουθήσει».

Παράλληλα, η Ρωσική Εκκλησία εξέφρασε την ελπίδα ότι «θα επικρατήσει η κοινή λογική» και ότι η Κωνσταντινούπολη θα αναθεωρήσει την απόφασή της. Ωστόσο κατηγόρησε τον Οικουμενικό Πατριάρχη ότι με τις ενέργειές του οδήγησε στο «σχίσμα».

Η απόφαση που έλαβε η Μόσχα ευλόγως σηματοδοτεί το μεγαλύτερο σχίσμα στην ιστορία της Ορθόδοξης Εκκλησίας από την εποχή του Μεγάλου Σχίσματος το 1054 που χώρισε Καθολικούς και Ορθοδόξους Χριστιανούς, δεδομένου ότι η διακοπή κοινωνίας γίνεται μεταξύ της μεγαλύτερης υπάρχουσας Ορθόδοξης Εκκλησίας -Πατριαρχείο Μόσχας- και του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, ο οποίος θεωρείται ευρέως ως ο πνευματικός ηγέτης των Ορθοδόξων Χριστιανών παγκοσμίως, παρόλο που η θέση του δεν έχει καμμία σχέση με αυτή του Πάπα στην Καθολική Εκκλησία.

Η απόφαση της Κωνσταντινούπολης φαίνεται να εξυπηρετεί τα συμφέροντα της Ουκρανικής ηγεσίας και όχι των Ορθοδόξων Χριστιανών που ζουν εκεί. Ενώ οι περισσότεροι Ορθόδοξοι κληρικοί στην Ουκρανία εξακολουθούν να δίνουν όρκο αφοσίωσης στον προκαθήμενο της Ρωσικής Εκκλησίας Πατριάρχη Κύριλλο και θεωρούν τους εαυτούς τους μέλη της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, το Κίεβο υποστηρίζει ενεργά μία σχισματική δύναμη, η οποία έως τώρα δεν έχει αναγνωριστεί από καμμία άλλη Εκκλησία.

Το θρησκευτικό κίνημα υπό την ηγεσία του πρώην Μητροπολίτη της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Πατριαρχείου Μόσχας, που τώρα αποκαλείται Πατριάρχης Φιλάρετος στην Ουκρανία, επιδιώκει από την δεκαετία του 1990 να αποκτήσει το καθεστώς μιας ανεξάρτητης Ορθόδοξης Εκκλησίας «ισότιμης» με το Πατριαρχείο Μόσχας. Σε αυτό το διάστημα δεν δίστασε να αρπάξει με τη βία εκκλησίες του Πατριαρχείου Μόσχας.

Στην απόφαση του Οκτωβρίου η Ιερά Σύνοδος του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως «αποκατέστησε» τον Φιλάρετο και τους οπαδούς του «στον αρχιερατικό ή ιερατικό αυτών βαθμό» και τους επανέφερε σε κοινωνία με την Εκκλησία, δηλώνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο ότι δεν τους θεωρεί σχισματικούς. Αυτή η συγκεκριμένη κίνηση προκάλεσε επιπλέον την σκληρή αντίδραση του Πατριαρχείου Μόσχας.

«Ένα σχίσμα παραμένει να είναι σχίσμα και οι ηγέτες ενός σχίσματος παραμένουν ως τέτοιοι», δήλωσε ο Ιλαρίων, προσθέτοντας ότι «μια Εκκλησία που αναγνώρισε σχισματικούς και μπήκε σε κοινωνία μαζί τους … έβγαλε τον εαυτόν της από την κανονικότητα της Ορθοδόξου Εκκλησίας».

Κατονόμασε επίσης την αποκατάσταση των αρχιερατικών ή ιερατικών βαθμών του Φιλαρέτου και των οπαδών του ως έναν από τους βασικούς λόγους πίσω από την απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας να κόψει όλους τους δεσμούς της με την Κωνσταντινούπολη.

Σύμφωνα με το TASS, στο διάστημα μεταξύ 2014-2016 το Πατριαρχείο Κιέβου έχει κατασχέσει δια της βίας 40 εκκλησίες. Μόνο μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2018, η Ουκρανία έγινε μάρτυρας 10 νέων επιθέσεων σε Ρωσικές Ορθόδοξες Εκκλησίες. Τώρα που η Κωνσταντινούπολη ξεκίνησε την διαδικασία χορήγησης ανεξαρτησίας στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας, οι επιθέσεις αυτές ενδέχεται να ενταθούν περαιτέρω, προειδοποιούν οι ειδικοί.

***

Μετάφραση Φαίη για το ΑΒΕΡΩΦ

Ένα Σχόλιο to “Το μεγαλύτερο ρήγμα στην σύγχρονη Ορθόδοξη ιστορία: Το Πατριαρχείο Μόσχας κόβει κάθε σχέση με το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως.”

  1. ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ ΝΑΝΗΣ said

    Η συγκεκριμένη αντίδραση του Ρωσσικού πατριαρχείου μπορεί άνετα να θεωρηθή προβλέψιμη και αναμενόμενη. Παρόλα αυτά το πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως υπό την ηγεσία του επικίνδυνου για την παγκόσμια Ορθοδοξία πατριάρχη Βαρθολομαίου οδήγησε με την αδιαλλαξία του και τον ηγεμονισμό του τα πράγματα σε αυτό το ακραίο σημείο, με την ουσιαστική υποστήριξη, προφανέστατα, των ΗΠΑ, από τις οποίες φαίνεται πως ρυμουλκείται.
    Λίαν ορθώς ο άξιος της αποστολής του μητροπολίτης Κυθήρων αιτήθηκε την έκτακτη σύγκληση της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος προκειμένου αυτή να λάβει επίσημα θέση απέναντι στο φαναριωτικό εκκλησιολογικό και εκκλησιαστικό πραξικόπημα.
    Ας ελπίσουμε ότι η Ελλαδική Εκκλησία θα αποδοκιμάσει στεντορεία τη φωνή το προαναφερθέν πραξικόπημα και θα ταχθεί με το μέρος της κανονικότητας.
    Επιπλέον είναι μία άριστη ευκαιρία να τεθεί το θέμα της αποδεσμεύσεως των μητροπόλεων των κάκιστα ονομαζόμενων «Νέων Χωρών» από το πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως και ο άμεσος τερματισμός του εκτρωματικού, από πλευράς Κανονικού Διακίου, εκκλησιαστικού εν Ελλάδι καθεστώτος επί τη βάσει του οποίου υφίστανται πέντε!!! εκκλησιαστικές δικαιοδοσίες εντός της Ελλαδικής επικράτειας! Και να τεθή ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ σε εφαρμογή ο σχετικός ιερός κανών του μεγάλου Φωτίου «, «τά ἐκκλησιαστικά εἴωθε τοῖς πολιτικοῖς συμμεταβάλλεσθαι».

Σχολιάστε