ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Η ΘΡΑΚΗ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ !

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • 1944-49

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • ΑΡΧΕΙΟΝ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • Tηλεοπτικές Προτάσεις

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Φαίη στο Αρχιμ. Παΐσιος Παπαδόπουλος, Κ…
    Βρώμικος πόλεμος των… στο ΦΟΒΟΥ ΤΟΥΣ ΔΑΝΑΟΥΣ ΚΑΙ ΔΩΡΑ ΦΕ…
    Φαίη στο Σταύρος Αβαγιάννης, Ο Μητροπολ…
    ΘΟΔΩΡΗΣ στο Βρώμικος πόλεμος των οικουμενι…
    Φανή στο Βρώμικος πόλεμος των οικουμενι…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ γιά γερμ.ἀποζημιώσεις

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΝΕΟΝ ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΑΚΡΟΠΟΛΕΩΣ

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Ο Άγιος Παΐσιος για την άνθιση του αθωνικού μοναχισμού και την παιδεία.

Posted by Φαίη στο Ιουλίου 12, 2017


Ομιλεί ο Πανοσολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Αρσένιος Κατερέλος

Αναμφισβήτητα ο μακαριστός Γέροντας εχαίρετο πάρα πολύ γι’ αυτήν την στροφή γενικότερα εις τους Αγίους Πατέρας, που ένα εκ των αποτελεσμάτων είχε και την άνθιση του μοναχισμού γενικώς. Όμως, πολλές φορές παρά ταύτα ο ίδιος εξεφράζετο με μία καλή ανησυχία και με έναν κατά Θεόν πόνο και αγωνία για τους τελικούς πνευματικούς καρπούς αυτής της μοναχικής αφιερώσεως, και ομιλούμε βέβαια πάντα γενικά.

Όπως έλεγε, από τη μία αγάλλεσαι όταν βλέπεις τόσους και τόσους νέους και νέες να τα εγκαταλείπουν όλα για την μοναχική τους αφιέρωση, από την άλλη όμως σε διακατέχει και οδύνη όταν βλέπεις όλο αυτό το καλό υλικό να μην βρίσκει το ανάλογο πνευματικό προζύμι, κι έτσι δεν ανεβαίνει η πνευματική αυτή ζύμη και καταλήγει να γίνει σαν το λειψό ψωμί.

Έλεγε χαρακτηριστικά μεταξύ των άλλων ότι εμείς οι σύγχρονοι χριστιανοί – μοναχοί (εν προκειμένω) τις πιο πολλές φορές από την πολύ μόρφωση τελικά παραμορφωνόμαστε και επειδή τώρα αυτή η μόρφωση μας παρέχεται με το πνεύμα της αθεΐας, το πνεύμα του ορθολογισμού, της φυσίωσης .. και επειδή γεμίζομε με φανερά και κρυφά πνευματικά μικρόβια, τελικά πολλές φορές μας αποπροσανατολίζει πνευματικά. Ενώ, εάν η παιδεία μας είχε το πνεύμα του Θεού θα αγιάζετο και η εξωτερική-θύραθεν μόρφωσή μας.

Είχε λοιπόν ανησυχία για την εν συνόλω γνησιότητα του μοναχισμού, τόσο βέβαια σε θέματα εσωτερικής πνευματικότητος, όπως ο τρόπος που πρέπει να γίνεται η υπακοή, η προσευχή κλπ,. όσο και σε θέματα της πρακτικής πνευματικής μοναχικής ζωής, όπως οι ανέσεις του μοναχού κλπ.

Για να γίνουμε πιο σαφείς ως προς το δεύτερο, για τα πρακτικά θέματα, λέμε το εξής που είναι και χαριτωμένο βέβαια από κάποια άλλη άποψη. Μία φορά, είχε επισκεφτεί ο Γέροντας ένα καλό κατά τα άλλα Μοναστήρι στον κόσμον, και οι μοναχοί ή οι μοναχές εκεί -δεν έχει σημασία τι Μοναστήρι ήτανε προφανώς, καταλαβαίνετε- με χαρά και προθυμία του έκαναν ξενάγηση. Του έλεγαν επί παραδείγματι, Γέροντα αυτό το μηχάνημα κόβει, για παράδειγμα, πατάτες, το άλλο κόβει αγγούρια, το άλλο κάνει την άλφα δουλειά, το άλλο μηχάνημα κάνει την βήτα δουλειά κλπ. Και τότε ο Γέροντας απήντησε με πονεμένο χιούμορ και είπε, όλα καλά, μόνο να πάρετε και διάφορα ρομπότ ειδικά κατασκευασμένα, για να μπαίνετε μέσα στα ρομπότ για να σας κάνουν εκείνα τις μετάνοιες για να μην κουράζεστε εσείς. Και να πάρετε και άλλο μηχάνημα για να σας γυρνάει τους κόμπους από το κομποσχοίνι. …

Τώρα να περάσω στη δεύτερη αν θέλετε ερώτησή σας, που αφορά αποκλειστικά τον αγιορείτικο μοναχισμό. Εκεί αναμφισβήτητα ήτανε πολύ πιο αυστηρός, με την έννοια ότι ήθελε να διαφυλαχθεί στο ακέραιο η πνευματική «παρθενία», σε εισαγωγικά η λέξη, της μοναδικότητος και της αποκλειστικής αποστολής του Αγίου Όρους. Και έλεγε χαρακτηριστικά, όταν πηγαίνουμε στην έρημο -και εννοούσε κυρίως το Άγιο Όρος ..- πρέπει εμείς να προσαρμοζόμαστε με την έρημο και όχι η έρημος να προσαρμόζεται με τις δικές μας επιθυμίες/αδυναμίες/ιδιορρυθμίες κλπ. .. Και άλλα πολλά έλεγε αλλά αυτό αρκεί νομίζω σε πρώτη φάση. ..

Γι’ αυτό το λόγο κάποιες φορές με πόνο και αγάπη ηναγκάζετο να χρησιμοποιήσει κάποιες κατά τη γνώμη μερικών, ευλαβών βέβαια ανθρώπων, ακραίες εκφράσεις, που όμως, αν κανείς τις εξετάσει, τις αναλύσει, τις περάσει από διπλή, τριπλή, πολλαπλή πνευματική απόσταξη και τις δει αντικειμενικά και με ηρεμία, και αν κανείς, πάνω και πέρα απ’ όλα, αναλογιστεί τις πνευματικές και ίσως αμετάκλητες επιπτώσεις που θα έχουν, όχι μόνο για το Άγιον Όρος αλλά και πέραν αυτού, ε τότε, τελικά αυτές οι εκφράσεις του μακαριστού Γέροντος Παϊσίου μπορούν, κατά την ταπεινή μας γνώμη, τελικά να χαρακτηριστούν πολύ, πολύ ήπιες.

Και για να κλείσω αυτήν την ερώτησή σας σεβαστέ μου πάτερ, θα σας καταθέσω μία ερώτηση/αγωνία του πατρός Παϊσίου που είχε πει μία φορά προς κάποιους. Έλεγε, η δική μας η γενεά έβγαλε έναν πατέρα Πορφύριο, έναν πατέρα Ιάκωβο -φυσικά τον εαυτό του εννοείται δεν τον θεωρούσε καθόλου μεταξύ των εκλεκτών-, η επομένη γενεά θα βγάλει αντάξιους και καλύτερους πατέρες, σύμφωνα δηλαδή με την άνθιση του μοναχισμού που συνέβη μετά την γενεά του πατρός Ιακώβου, του πατρός Πορφυρίου, όταν αυτοί πρωτοαφιερώθησαν; ..

***

Απομαγνητοφώνηση Φαίη για το Αβέρωφ

ΓΛΥΚΕ ΜΑΣ ΑΓΙΕ ΠΑΪΣΙΕ, ΠΡΕΣΒΕΥΕ ΥΠΕΡ ΗΜΩΝ.

Πηγή βίντεο elena1111ful

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s