ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Η ΘΡΑΚΗ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ !

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • 1944-49

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • ΑΡΧΕΙΟΝ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • Tηλεοπτικές Προτάσεις

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Πετροβούβαλος στο Ο δρόμος της πολιτικής αν…
    anastasia gaila στο Ο δρόμος της πολιτικής αν…
    Πετροβούβαλος στο Γιάφκα των Οικουμενιστών η πάλ…
    Φαίη στο Συλλογή ειδήσεων 26ης Μαρτίου…
    Φαίη στο Γιάφκα των Οικουμενιστών η πάλ…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ γιά γερμ.ἀποζημιώσεις

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΝΕΟΝ ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΑΚΡΟΠΟΛΕΩΣ

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Οι πνευματικές μεταβάσεις του Αγίου Πορφυρίου – ομιλεί η κα Αθηνά Σιδέρη

Posted by Φαίη στο Μαρτίου 17, 2017

Απόσπασμα από Ομιλία της κας Αθηνάς Σιδέρη
Καθεδρικός Ιερός Ναός Αγίας Τριάδος Βύρωνος
με θέμα:
‘Ο Άγιος Πορφύριος: Το πρότυπο της Σταυρικής Αγάπης’

4/3/2017

… Βρισκόμαστε λοιπόν στην περίοδο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής. Μία περίοδος που πραγματικά χρειάζεται να μαζέψουμε το νου μας, χρειάζεται να κάνουμε μία περισυλλογή του τί είμαστε και πού πάμε. Πάντα χρειάζεται να γίνεται αυτό αδελφοί μου. Δεν είναι λόγια δικά μου, είναι συμβουλή του Αγίου Γέροντος, ο οποίος ερχόταν, δίδοντάς του η Εκκλησία αυτές τις ευκαιρίες, εις σ΄ εαυτόν να διαγνώσει την «πτωχεία», εντός εισαγωγικών του Γέροντος. Φανταστείτε, ποια πτωχεία έχουμε εμείς και προσωπικώς η αφεντιά μου.

Γι’ αυτό θα σας παρακαλούσα πάρα πολύ να δείξετε την κατανόησή σας, γιατί όντως όταν έχεις τον Τίμιο Σταυρό μπροστά σου δεν μπορείς παρά να νοιώθεις πνευματικά πτωχός και ένα τίποτα. Σ’ αυτό το τίποτα λίγο θα σταθώ απόψε όσον αφορά τον εαυτό μου για να αφήσω να μιλήσει ο Άγιος Πορφύριος με την σταυρωμένη βιωτή του.

Είναι γεγονός ότι η Σταυρική θυσία του Δημιουργού και Λυτρωτή μας, κρύβει πολλούς και βαθείς θησαυρούς. Πρώτον η άνευ όρων αγάπη είναι η προϋπόθεση της Σταυρικής θυσίας. Η αδιαφορία για τον σωματικό πόνο και η προσήλωσή Του, του Κυρίου μας δηλαδή στον Σταυρό, που χωρίς να το γνωρίζουν σηκώνουν οι σταυρωτές Του. Η εκούσια υπακοή στο Θεϊκό Σχέδιο. Ο Κύριος δεν φέρνει αντίρρηση σ’ αυτό αλλά υποτάσσει το ανθρώπινο εγώ, προς παραδειγματισμό μας, στο Θεϊκό Σχέδιο. Η υπομονή Του και η ανεξικακία Του στη βλασφημία που δέχτηκε από τον ίδιο τον ληστή τον εξ’ αριστερών, να του λέει, εάν όντως έχεις Θεό Πατέρα σώσε τον εαυτό σου, σώσε κι εμάς.

Ο σωματικός πόνος και ο θάνατος του Θεανθρώπου μας, μέσο για την ανάσταση των ανθρώπων. Άρα έχουμε μία πλούσια προσφορά.

Έκανα μία περιληπτική αναφορά του τί εστί σταυρική θυσία, για να σας πω, πώς ο Γέροντας είχε εμβαθύνει μέσα σε όλη αυτήν την Σταυρική αγάπη του Κυρίου, που είχε εμπνευστεί τόσο πολύ, που έγινε άξιος μιμητής Του.

Κάποια στιγμή μέσα στο κελλί, μ’ έβλεπε λίγο προβληματισμένη και μου λέει,

Είναι δύσκολο να γίνεις άγιος Αθηνά;

Πολύ δύσκολο, του λέω, μα πάρα πολύ δύσκολο ούτε καν το αγγίζω.

Μωρέ, αν δεις την Σταυρική θυσία αντλείς διδάγματα. Πρέπει να εμβαθύνεις στη Σταυρική θυσία και αντλείς διδάγματα τα οποία εφαρμόζεις στη ζωή σου, και αυτά όσο τα τηρείς τόσο σε ανεβάζουν.

Που να καταλάβω.

Κατάλαβες;

Κατάλαβα Γέροντα.

Δεν κατάλαβες.

Και όντως δεν είχα καταλάβει. Πέρασε πάρα πολύς καιρός, στο τέλος σχεδόν της επιγείου ζωής του, για να καταλάβω αυτά που μου ‘λεγε τότε.

Και βλέπουμε λοιπόν τον Γέροντα. Ως ασθενικό άνθρωπο θα τον δούμε και τί στάση κρατά απέναντι στον σωματικό πόνο. Η αδιαφορία του για τις δικές του θλίψεις, για τις δικές του ασθένειες, για τον δικό του βασανισμό, και η μετατροπή του σε μέσο για την αναγέννηση της ψυχής του ήταν ο συνεχής αγώνας του.

Πολλές φορές τον έβλεπα να πονά. Ήμουν παρούσα όταν κάποια στιγμή είχε φοβερούς πόνους και μου είπε,

Παιδί μου, θα συμβεί κάτι τώρα αλλά δεν θα μαρτυρήσεις σε κανέναν τίποτα και άμα χτυπήσει την πόρτα κάποιος από το περιβάλλον θα του πεις ότι κοιμάται ο Γέροντας.

Αυτά μου είπε και ο Γέροντας χάθηκε με δάκρυα στα μάτια να του στάζουν.

Όντως είχα πιστέψει ότι είχε λιποθυμήσει ή ότι ήταν και το τέλος του και άρχισα να προσεύχομαι. Μου είχε δώσει την Καινή Διαθήκη να διαβάζω αλλά εγώ είχα μία αγωνία βλέποντάς τον να είναι κάτωχρος, να μην αναπνέει. Η καρδιά μου χτυπούσε τόσο δυνατά, που φοβόμουν να μην χτυπήσουν ταυτόχρονα και την πόρτα του κελλιού και ζητήσουν τον Γέροντα.

Πέρασαν δύο ώρες. Ο Γέροντας συνήλθε. Όχι απ’ την ασθένειά του αλλά απ’ την πνευματική μετάβαση που είχε κάνει να συμπαρασταθεί σε άνθρωπο μακριά στο άλλο ημισφαίρειο.

Δεν μπορούσα να το καταλάβω. Όταν συνήλθε μ’ έβαλε και κάθισα. Έτυχε αυτήν την ημέρα αλλά είπαμε δεν έτυχε όλα είναι μέσα στην πρόνοια του Θεού. Δεν είναι ότι πως βρέθηκα εγώ εκεί, όντως μέσα στην πρόνοια του Θεού ήταν.

Από τις τρεις το μεσημέρι γύρισε στις πέντε το απόγευμα. Όταν συνήλθε μου είπε,

Φοβήθηκες έ; Φοβήθηκες.

Γέροντα ναι φοβήθηκα, λέω.

Δεν είχα αποθάνει μωρέ.

Μα προηγουμένως πονούσατε, λέω.

Μα ο πόνος του πλησίον μου κόρη μου είναι πολύ πιο δυνατός απ’ τις δικές μου ασθένειες.

Να μια θυσία. Θυσία σταυρωμένη. Να αφήσει τον εαυτό του και να τρέξει στο άλλο ημισφαίρειο. Απ’ ότι μου ‘πε ο ίδιος. Μου είπε,

Όσο θα ζω, δεν θα το μαρτυρήσεις αυτό που είδες . Μετά την κοίμησή μου θα ‘ρθει η ώρα και θα το πεις.

Παρόμοιο παράδειγμα.

Ειδοποιηθήκαμε ότι κάποια στιγμή ο Γέροντας κοιμήθηκε. Την διάγνωση την έκανε ο προσωπικός του γιατρός. Αρχίσαν να χτυπούν τα τηλέφωνα ότι ο Γέροντας κοιμήθηκε. Φώναξαν όλο το περιβάλλον εκεί, ποιοι εργάζονταν, ποιοι ήταν γύρω-γύρω. Και ήταν και μία μοναχή της οποίας της είχε δώσει ο Γέροντας διακόνημα να ζει στο δάσος. Την ειδοποιούν να πάει να τον προσκυνήσει. Ήταν όλα έτοιμα. Είχε ειδοποιηθεί ιερέας.

Και ανεβαίνει η Γερόντισσα αυτή επάνω, βλέπει τον Γέροντα νεκρό. Δεν τον προσκυνάει. Λέει,

Ο Γέροντας θα έρθει, κάπου έχει πάει.

Και γύρισε στη φωλιά της. Κάποια στιγμή ακούει θόρυβο, άρχισε να τρέμει, μετά από μία ώρα και. Άρχισε να φοβάται μέσα στο δάσος, πίστευε ότι κάποιο ζωάκι, κάτι ήτανε, και άρχισε να φοβάται και φώναξε,

Γέροντα φοβάμαι, κλονίζεται η πίστις μου.

Ίσως και λίγο επηρεασμένη από το χαμπέρι αυτό που είχε γευθεί προηγουμένως, φοβότανε τους θορύβους που άκουγε.

Γέροντα φοβάμαι, του φωνάζει άλλη μία φορά.

Και της λέει,

Γιατί μωρέ φοβάσαι; Αφού έκανες τόσο καλή διάγνωση. Ήρθα να σε επισκεφθώ και να σου πω ότι τώρα γυρίζω. Εκεί ήμουν που είπες.

Και μπήκε πάλι στο σώμα του.

Αυτές οι μεταβάσεις που πιάνουν πραγματικά Γολγοθά και αυτές οι εκλάμψεις που είχε ο Γέροντας ήταν Χάρις Θεού. Ήταν Χάρις Θεού την οποίαν απέκτησε ο Γέροντας από τα παιδικά του χρόνια. Μιμήθηκε τον ίδιο τον Κύριο σε όλες του τις λεπτομέρειες. …

***

Απομαγνητοφώνηση Φαίη για το Αβέρωφ.

Πηγή βίντεο. ΙΕΡΟΣ ΚΑΘΕΔΡΙΚΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ ΒΥΡΩΝΟΣ

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s