ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Η ΘΡΑΚΗ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ !

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • 1944-49

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • ΑΡΧΕΙΟΝ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • Tηλεοπτικές Προτάσεις

Περί ταπεινοσχημίας. Η διάκριση του Μέγα Βασιλείου και μία ιστορία από το Γεροντικό.

Posted by Φαίη στο Δεκέμβριος 8, 2016

Αποσπάσματα ομιλίας πατρός Βασιλείου Βολουδάκη

Το Γεροντικό λέει σε μια ιστορία του ότι ο Γέροντας είχε δώσει το ‘Περί Ταπεινώσεως και Αγάπης’, ένα βιβλίο, σε δύο μοναχούς.

Ο πρώτος λοιπόν έπεσε με τα μούτρα πάνω στο βιβλίο. Ο άλλος, κάθε τόσο του ‘λεγε ένας αδελφός, αδελφέ μπορείς αυτό; Άφηνε το βιβλίο, πήγαινε και τον εξυπηρετούσε.

Πέρασαν κάποιοι μήνες και λέει ο Γέροντας, για ελάτε εσείς εδώ να μου πείτε τι μελέτη έχετε κάνει εδώ στο βιβλίο αυτό. Λέει ο σπασίκλας ας πούμε μοναχός, Γέροντα εγώ το τέλειωσα και τώρα το ξαναδιαβάζω. Εσύ αδελφέ; Ευλόγησον Γέροντα, εγώ δέκα σελίδες έχω μόνο διαβάσει. Γιατί παιδί μου εσύ διάβασες μόνο δέκα σελίδες; Γιατί Γέροντα εκεί που διάβαζα ερχόταν ο αδελφός και μου ζητούσε μια βοήθεια και άφηνα το βιβλίο και πήγαινα και τον βοηθούσα, και πάλι άλλος αδελφός, πέρασε ο καιρός και δεν πρόλαβα.

Και γυρίζει ο Γέροντας και λέει στον άλλον τον διαβαστερό, εσύ το διάβασες το βιβλίο, αυτός το έπραξε. Το διάβασε και το έπραξε γιατί βοηθώντας τον αδελφό υλοποίησε το περιεχόμενο αυτού του βιβλίου.

… Λέει ο Αββάς Δωρόθεος κάπου εδώ στο κεφάλαιο που συζητούμε, μας θυμίζει τι έκανε ο Μέγας Βασίλειος.  Επισκεπτόμενος τα ασκητήρια λέει στον Γέροντα, έχεις κανέναν άνθρωπο καταρτισμένο κατά Θεό; Έχω, λέει, τον τάδε. Τον παρουσίασε μπροστά στον Μέγα Βασίλειο.

Του λέει ο Μέγας Βασίλειος, φέρε μου νερό να πλύνω τα χέρια μου. Τρέχει αμέσως και του φέρνει. Παίρνει μετά την λεκάνη ο Μέγας Βασίλειος και την κανάτα και του λέει, έλα τώρα να σου πλύνω κι εγώ τα χέρια. Αμέσως αυτός με απλότητα πήγε να του πλύνει τα χέρια. Αφού σκούπισε τα χέρια του ο Μέγας Βασίλειος του λέει, το πρωί που θα πάω στο Ιερό να μου θυμίσεις να σε χειροτονήσω. Πάνε το πρωί, μπαίνει μέσα, λέει, πάτερ να σας θυμίσω να με χειροτονήσετε. Και τον χειροτόνησε και λέει στον Γέροντα, αυτός όντως είναι άνθρωπος του Θεού.

Εμείς θα λέγαμε, εγώ δεν είμαι άξιος, δεν μπορώ, που να του το θυμίσω, άστο .. Από ταπείνωση [αναφέρεται τώρα στον μοναχό που από ταπείνωση έκανε ό,τι του ζητούσε ο Μέγας Βασίλειος].

Και ο Γέροντάς μας ο πατήρ Σίμων πήγε να χειροτονηθεί τραβώντας τον οι μοναχοί, αλλά είναι άλλη αυτή η άρνηση και άλλη η άρνηση εκείνου του κομπλεξικού, του εγωιστοταπεινού, όπως είμαι εγώ και πολλοί άλλοι οι οποίοι προσπαθούμε να προσποιηθούμε μια πνευματικότητα τάχα για να βρούμε την ισορροπία, γιατί δεν μπορούμε να σταθούμε στα πόδια μας και δεν ξέρουμε τι να κάνουμε.

Ταπεινολογούμε αλλά δεν ταπεινοφρονούμε, οπότε μόνο ζημιά έχουμε κανένα κέρδος.

***

Απομαγνητοφώνηση Φαίη/Αβέρωφ

πηγή βίντεο apantaortodoxias

εικόνα lllazaros

Ένα Σχόλιο to “Περί ταπεινοσχημίας. Η διάκριση του Μέγα Βασιλείου και μία ιστορία από το Γεροντικό.”

  1. […] via Περί ταπεινοσχημίας. Η διάκριση του Μέγα Βασιλείου και… […]

Σχολιάστε

