ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Η ΘΡΑΚΗ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ !

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • 1944-49

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • ΑΡΧΕΙΟΝ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • Tηλεοπτικές Προτάσεις

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Φαίη στο Η Βαγγελιώ από το λοιμωδών νόσ…
    Φαίη στο Ανοιχτή επιστολή προς τον Μακα…
    Φαίη στο Πάπας: Την Εκκλησία της Ελλάδο…
    Φαίη στο ΤΟ «ΧΑΜΕΝΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ» ΚΑΙ Η ΔΗ…
    Το τρελλό νερό: Η αλ… στο Το τρελλό νερό: Η αλήθεια, η ψ…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ γιά γερμ.ἀποζημιώσεις

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΝΕΟΝ ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΑΚΡΟΠΟΛΕΩΣ

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Η εξομολόγηση κοντά στον Γέροντα Ευμένιο Σαριδάκη

Posted by Φαίη στο Νοεμβρίου 28, 2016

%ce%b3%ce%ad%cf%81%ce%bf%ce%bd%cf%84%ce%b1%cf%82-%ce%b5%cf%85%ce%bc%ce%ad%ce%bd%ce%b9%ce%bf%cf%82-%cf%83%ce%b1%cf%81%ce%b9%ce%b4%ce%ac%ce%ba%ce%b7%cf%82
Ομιλεί ο Μητροπολίτης Μόρφου κ. Νεόφυτος

Επήγα πρώτη φορά να εξομολογηθώ κοντά του και μου λέει,

Γιατί θες να ρθεις κοντά σε μένα, εγώ μόνο λεπρούς εξομολογώ. Εδώ είναι αναρρωτήριο, δεν είναι όπως αλλού.

– Του λέω, κάτι ένοιωσα χθες που σε είδα.

Ήταν του Μεγάλου Κανόνος τότε του τον είδα και είδα κάτι πάνω του και είπα σ’ αυτόν θα εξομολογούμαι.

Όχι, μου λέει, δεν γίνεται. Πού μένεις;

– Στα Ιλίσια.

Και θα πιάνεις δυο λεωφορεία να έρχεσαι εδώ στο Αιγάλεω; Εκεί έχει καλούς παπάδες, να πας σ’ αυτούς να εξομολογείσαι.

Εγώ τότε 19 χρονών του λέω,

– Ντάξει Γέροντα αφού δεν θέλεις να ‘ναι ευλογημένο.

Λυπημένος, έσκυψα το κεφάλι μου, εγύρισα την πλάτη μου να φύγω. Έφτασα στην πόρτα και μου λέει,

Ε, ε Κύπριε, έλα πίσω. Πότε θες να ‘ρθεις;

– Και τώρα και αύριο, του λέω.

Όχι τώρα, να ‘ρθεις αύριο η ώρα 11.

Επήγα την επομένη. Εξομολογούμουν για ένα χρόνο και δεν μου έλεγε λέξη. Λέξη ! Τίποτα ! Μόνο την ευχή .. του Κυρίου δεηθώμεν. … Κύριε ο Θεός ημών … και έφευγα. Κι έλεγα, μα να μη μου λέει μία λέξη, τι πνευματικό βρήκαμε; Αμίλητο; Το αμίλητο νερό ήπιε;

Οπότε πάω στο Άγιον Όρος και βρίσκω τον Γερο-Παΐσιο και του λέω,

– Ξέρεις έχω ένα πρόβλημα, έχω έναν πνευματικό που νοιώθω μέσα μου πολύ ζεστή την καρδιά του, νοιώθω πολύ χάρη κοντά του αλλά δεν μιλά.

Είναι βωβός; μου λέει

– Όχι, του λέω, με άλλους μιλά μαζί μου δε λέει τίποτα. Μήπως θέλει να με διώξει και το κάνει επίτηδες;

Για να ‘χουμε καλό ρώτημα, ρε παιδί -έτσι μιλούσε ο Γέρο-Παΐσιος- ποιος είναι αυτός;

– Είναι ένας λεπρός, ..

Δεν πρόλαβα να του πω

Μωρέ παιδί για τον Ευμένιο μου λες;

– Ναι.

Μωρέ αυτός είναι ο πρώτος λαχνός. Να μην φύγεις και θα στείλω εγώ έναν να του μιλήσει να ανοίξει το στόμα του. Ποτέ να μην φύγεις από κοντά του.

– Να του πω και χαιρετίσματα από σένα Γέροντα;

Όχι να μην του πεις, διότι αυτός του αρέσει να κρύβεται και δεν θέλει να ξέρει ότι τον ξέρω.

Πηγαίνω, και τι μου λέει μόλις τέλειωσε η Ακολουθία;

Ανέβα στο ψαλτήρι να διαβάσουμε ψαλτήρι.

Μετά Παρακλητική, μετά Παράκληση, μετά Εσπερινό. Κάναμε πέντε ώρες Ακολουθία. Μετά με πήρε στο κελί του, άνοιξε το στόμα του και ξεκίνησε να μιλά και μου λέει στο τέλος,

Ε δεν ήταν ανάγκη να πας και μέχρι το Άγιον Όρος να μας κατηγοράς.

– Συγνώμη Γέροντα, του λέω, σας έστειλε κάποιον ο Γερο-Παΐσιος; Διότι μου είπε ότι θα στείλω κάποιον.

Ναι, ναι, μου έστειλε έναν με φτερά, μου είπε. Δεν ήταν ανάγκη να πας και στο Άγιον Όρος να μας κατηγοράς. Ξέρουμε εμείς, ξέρουμε εμείς παιδί μου.

Όταν επέρασαν τα χρόνια, στα εφτά χρόνια, πλέον αποφάσισα να έρθω στην Κύπρο, στον πάτερ Συμεών να γίνω μοναχός. Επήγα για τελευταία νύχτα να τον δω, να πάρω την τελευταία του ευχή. Το πρωί ταξίδευα. Κάναμε την γνωστή πεντάωρη Ακολουθία, όλα διαβαστικά, μόνο το Κύριε εκέκραξα εψάλαμε και το Θού Κύριε, όλα τα υπόλοιπα τα διαβάζαμε και μου λέει,

Να σου πω κάτι Όμηρε; [Όμηρος είναι το βαπτιστικό του Μητροπολίτη Μόρφου Νεόφυτου]

– Τι;

Θυμάσαι που ήρθες πριν εφτά χρόνια και σε έδιωξα και δεν ήθελα να σε κρατήσω κοντά μου;

– Θυμάμαι, του λέω.

Και θυμάσαι που στην πόρτα σου φώναξα: πίσω Κύπριε, έλα να σου πω;

– Ναι.

Την ώρα που έφευγες, σε είδα να φοράς ράσα και άκουσα μέσα μου: Αυτόν πρέπει να τον κρατήσεις, κάποτε θα μιλά για σας εις τον κόσμο. Και σε κράτησα παιδί μου.

Απομαγνητοφώνηση Φαίη/Αβέρωφ

Πηγή Ηχητικού: RumOrthodox
Επιλογή & Επεξεργασία: Ιερός Ναός Αγίου Γεωργίου Κορυδαλλού

Σχολιάστε

