ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Η ΘΡΑΚΗ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ !

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • 1944-49

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • ΑΡΧΕΙΟΝ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • Tηλεοπτικές Προτάσεις

Περί επίγειας και επουράνιας διακρίσεως.

Posted by Φαίη στο Νοεμβρίου 23, 2016


Ένα διδακτικό περιστατικό με τον Άγιο Παΐσιο

Αφηγείται ο π. Βασίλειος Βολουδάκης

Πότε παππούλη η διάκριση σταματάει και αρχίζει η υπακοή; Τα όρια της διακρίσεως και της υπακοής. Πρέπει πάντα να ενοχλούμε τον πνευματικό μας για κάτι το οποίο με τη διάκρισή μας θα πρέπει να πράξουμε; Και με τη λογική, ας πούμε.

π. Βασίλειος Βολουδάκης:

Η εντύπωση ότι ενοχλώ τον πνευματικό μου πρέπει να μας υποψιάσει. Διότι δεν διστάζω να επικοινωνήσω και τις πιο απίθανες ώρες για το πιο ανόητο πράγμα. Όταν πρόκειται να ρωτήσω κάτι σοβαρό όμως δεν ήθελα να ενοχλήσω.

Δεν το λέω γι’ αυτό που λέτε εσείς, λέω γι’ αυτό που συνηθίζουν αρκετοί, και λένε ας πούμε ότι να, τον ενοχλώ. Τι θα πει ενοχλείς; Όταν είναι κάτι απαραίτητο θα γίνει. Είναι απαραίτητο όμως; Δηλαδή αν γίνει αύριο ή μεθαύριο θα χαλάσει τίποτα;

Αυτή είναι η στοιχειώδης διάκριση που όταν απουσιάζει αποκλείεται ο άνθρωπος να λάβει τη διάκριση ως χάρισμα.

Σας είχα πει το παράδειγμα με τον άνθρωπο που ήθελε να μάθει για την ψυχή του, πως θα μπορέσει λέει να ξεπεράσει τα γήινα ας πούμε και να προχωρήσει στα επουράνια τάχα.

Πήγε στον Άγιο Παΐσιο. Του λέει,

Θέλω να μου πείτε πως ο νους μου δεν θα γαντζώνεται στα υλικά και θα μπορέσω να έχω την διόραση που χρειάζεται να είμαι άγρυπνος, να μην με καταλάβει ο διάβολος και με παρασύρει.

Πάει λοιπόν και φέρνει δυο-τρία λουκούμια, όπως κερνούσε τους επισκέπτες του, και τα αφήνει εκεί μπροστά και πήγε παραμέσα.

Ήταν με το παιδί του μαζί εκεί αυτός. Ωστόσο ήρθε μια γάτα κι ανέβηκε εκεί πέρα κι έγλειφε τα λουκούμια. Ανέβηκε, αυτός καθότανε … τα κοίταγε.

Έρχεται μετά από λίγο ο πατήρ Παΐσιος, το είχε κάνει προφανώς επίτηδες, βλέπει τη γάτα και του λέει,

Τι έκανες βρε; Δεν διώχνεις τη γάτα, την αφήνεις απάνω κι έγλειψε τα λουκούμια που είναι για εσάς; Και μετά με ρωτάς να σου πω πως θα διακρίνεις το διάβολο που επιβουλεύεται την ψυχή σου; Εσύ μια γάτα δεν μπορείς να δεις μπροστά σου … την αφήνεις να γλείφει τα λουκούμια, και θα δεις το διάβολο που πάει να γλείψει την ψυχή σου και να τη φέρει εκεί που θέλει;

Μερικά πράγματα, μάλλον όλα, ξεκινάνε από τα επίγεια και γι’ αυτό αν τα επίγεια δεν τα καταλαβαίνουμε δεν έχουμε ελπίδα επουράνια.

***

Απομαγνητοφώνηση Φαίη/Αβέρωφ

Πηγή βίντεο: apantaorthodoxias

Ένα Σχόλιο to “Περί επίγειας και επουράνιας διακρίσεως.”

  1. Φαίη said

    Το παραπάνω δίδαγμα είναι και πολύ επίκαιρο. Έχει κάτι να πει και σε εκείνους που ακολουθούν τυφλά ψευδεπισκόπους (σύμφωνα με τον ΙΕ’ Κανόνα της Πρωτοδευτέρας) οι οποίοι καταπατούν σειρά αποφάσεων Οικουμενικών Συνόδων και Αποστολικών Κανόνων. Αυτοί οι άνθρωποι καλλιεργούν μέσα τους μία αρρωστημένη, ανελεύθερη στάση η οποία ουδεμία σχέση έχει με την Ορθοδοξία. Η Ορθοδοξία σέβεται τη συνειδησιακή ελευθερία του ανθρώπου και τη θεωρεί δεδομένο και προ-απαιτούμενο. «Όποιος θέλει ας με ακολουθήσει». Φορούν έναν συγκεκριμένο ‘τύπο χριστιανού’ που έχει ως σημαία την τυφλή υπακοή και δεν νογούν να δουν τι στον κόρακα συμβαίνει μπροστά τους. Και ενώ τους λείπει αυτή η στοιχειώδης διάκριση νομίζουν ότι είναι σούπερ ντούπερ χριστιανοί. Συμπεριφέρονται όπως ακριβώς θέλει ο παπισμός τους ‘πιστούς’ να συμπεριφέρονται για να διαιωνίζει ένα πυραμοειδές σύστημα εξουσίας (βλέπε αλάθητο, πρωτείο του πάπα). Έχουν πέσει σε μεγάλη πλάνη διότι ενώ ανοίγουν το δρόμο προς την πανθρησκεία εκείνοι νομίζουν ότι επιτελούν θεάρεστο έργο.
    Ξυπνήστε.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s