ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Η ΘΡΑΚΗ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ !

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • 1944-49

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • ΑΡΧΕΙΟΝ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • Tηλεοπτικές Προτάσεις

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Δύο αιώνες εθνικών α… στο Δύο αιώνες εθνικών ατιμώσ…
    Φαίη στο Παππούς Χατζηφλουρέντζος – τον…
    Μέλια στο Συνομιλητές και Συνέταιροι με…
    γιώργος ηράκλειο στο Συνομιλητές και Συνέταιροι με…
    Πετροβούβαλος στο Συλλογή ειδήσεων 13ης Ιανουαρί…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ γιά γερμ.ἀποζημιώσεις

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΝΕΟΝ ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΑΚΡΟΠΟΛΕΩΣ

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Άγιοι που παρασύρθηκαν από τους αιρετικούς και μετανόησαν – πόσο κινδυνεύουν οι ακατήχητοι Χριστιανοί Ορθόδοξοι του σήμερα; (1ο μέρος)

Posted by Φαίη στο Αυγούστου 23, 2016

Ομιλεί ο π. Αθανάσιος Γιουσμάς.

Αν δεν με απατά η μνήμη πριν δύο Κυριακές είχα αναφερθεί στο πως ορίζουν/καθορίζουν οι Πατέρες τη σχέση που θα πρέπει να ‘χουμε εμείς οι Ορθόδοξοι με τους αιρετικούς και είχα επιλέξει αυτό το θέμα γιατί περίμενα να δω αυτό που δυστυχώς είδα μέσα από το τοπικό κανάλι, Ορθοδόξους να συμμετέχουν στην πανήγυρι των Ρωμαιοκαθολικών εδώ στο ναό μας χθες και προχθές. Δεν περίμενα όμως να δω κάποια πρόσωπα που είδα. Και είδα λίγα γιατί είδα μονταρισμένα. Φαντάζομαι τα αμοντάριστα τι θα ‘χουν να μου αποκαλύψουν.

Ίσως τότε που αναφέρθηκα στο θέμα αυτό να άφησα σε ορισμένους από σας μια απορία. Μα γιατί; Και τι έγινε; Γι’ αυτό σήμερα θα δώσουμε την απάντηση πιστεύω, αλλ’ όμως να γνωρίζετε πως από αυτήν την Κυριακή και πέρα επανερχόμεθα στο θέμα που είχαμε εδώ και χρόνια στα λάθη των Αγίων, και κάθε τι επίκαιρο ας μένει σε άλλες κηρυκτικές ευκαιρίες. Επανερχόμεθα στα λάθη των Αγίων και θα δούμε σήμερα πως ακόμα και Άγιοι που συναναστράφηκαν με αιρετικούς δυστυχώς παρασύρθηκαν. Και ρωτώ: Αν οι Άγιοι παρασύρθηκαν από τους αιρετικούς, πόσο κινδυνεύουν οι ανίδεοι, ακατήχητοι Χριστιανοί Ορθόδοξοι του σήμερα; Γι’ αυτό και οι Αποστολικοί Κανόνες, και γι’ αυτό και οι Πατέρες όπως είχα πει δυο Κυριακές πριν από την σημερινή, απαγορεύουν την συμμετοχή των Ορθοδόξων με αιρετικούς. ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΥΝ. ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΥΝ για τον λόγο που θα δείτε σήμερα.

Γιατί η Εκκλησία μας ως Μητέρα θέλει να προφυλάξει τα παιδιά της. Για πέστε μου εσείς, όταν δείτε το παιδί σας να συναναστρέφεται με έναν ναρκομανή θα του πείτε, φέρ’ τον παιδί μου στο σπίτι; Αν έτσι πείτε, αύριο θρηνήστε και για το παιδί σας όταν θα το βρουν νεκρό από τα ναρκωτικά και σας το φέρουν. Για να μην χαθεί ό,τι πολύτιμο που έχει ο άνθρωπος που είναι η ψυχή, γι’ αυτό οι Αποστολικοί Κανόνες, διαταγές και οι Πατερικές λέξεις/φράσεις. Θυμάστε τι είχε πει ο Μέγας Βασίλειος; Όριζαν, από μακριά κι αγαπημένοι. Κάτι που βέβαια οι δημοτικοί μας άρχοντες δεν μπορούν να το γνωρίζουν -και πότε εκκλησιάζονται κιόλας; πριν τις εκλογές- και αφού δεν το γνωρίζουν, τι μπορεί να περιμένει από έναν αγράμματο κάποιος; Να του λύσει ένας αγράμματος εξίσωση με δύο αγνώστους; Αποκλείεται. Εμείς λοιπόν -ας το καλό ας τους αφήσουμε εκεί πέρα κι ας βράζουν με το ζουμί τους- θα επανέλθουμε στο θέμα μας που είναι επαναλαμβάνω τα λάθη των Αγίων.

Ζούμε σε μια ανομοιογενή κοινωνία. Κι αυτό παιδιά μου δεν είναι κατακριτέο. Στο φυσικό λόγου χάριν περιβάλλον δεν είναι όλα όμοια, κι όμως αρμονικά συνυπάρχουν δίνοντας σε όλους μας, και ιδιαίτερα σε μας τους ανθρώπους, ένα πολύ καλό μάθημα. Η συνύπαρξη όμως γεννά ενίοτε και προβλήματα και με τη συναναστροφή ο άνθρωπος πολλές φορές, μα πάρα πολλές φορές, επηρεάζεται. Γι’ αυτό συμβούλευε ο προφητάναξ Δαυίδ:

«Μετά οσίου όσιος έση και μετά ανδρός αθώου αθώος έση· και μετά εκλεκτού εκλεκτός έση· και μετά στρεβλού διαστρέψεις

Δηλαδή, συναναστρέφεσαι με όσιο, όσιος, άκακος θα γίνεις. Συναναστρέφεσαι με αθώο, αθώος θα είσαι. Συναναστρέφεσαι με ξεχωριστό και εκλεκτό χαρακτήρα, χαρακτήρα εκλεκτό θα αποκτήσεις. Αν όμως συναναστραφείς με λοξό, στραβό κι ανάποδο, μετά στρεβλού, ε τότε διαστρέψεις κι εσύ. Είναι δηλαδή κάτι ανάλογο μ’ αυτό που λέει η λαϊκή παροιμία: δείξε μου το φίλο σου για να σου πω ποιο χαρακτήρα έχεις ή ποιος είσαι.

Ο αρχαίος Έλληνας συγγραφέας, ο Μένανδρος, υποστήριζε πως τα χρηστά τα ενάρετα ήθη τα καταστρέφουν οι κακές συναναστροφές. Και αυτό του Μενάνδρου γνώριζε ο Απόστολος Παύλος και στην Β’ προς Κορινθίους Επιστολή του, ακριβώς την ίδια φράση επαναλαμβάνει. Γι’ αυτό και ο Ισοκράτης, ο σπουδαίος αυτός ρητοροδιδάσκαλος της αρχαιότητας, της κλασσικής αρχαιότητας, συμβούλευε και συνιστούσε:

«Προς όλους να φέρεσαι ευχάριστα αλλά συντροφιά να κάνεις με τους καλούς

Στα συναξάρια λοιπόν συναντάμε περιπτώσεις επωνύμων Αγίων που συναναστρεφόμενοι με αιρετικούς δυστυχώς παρασύρθηκαν και θα αναφέρουμε τέσσερις τέτοιες περιπτώσεις, δύο αυτήν την Κυριακή και άλλες δύο την επομένη.

Όσιος Γεράσιμος ο Ιορδανίτης koinoniaorthodoxias.org

Ένας μεγάλος ασκητής και ερημίτης ήταν ο Άγιος Γεράσιμος ο Ιορδανίτης. Αυτός έζησε τον 5ο μ.Χ, αιώνα. Αν και είχε γεννηθεί από ευσεβείς και ενάρετους γονείς, αν και από βρέφος είχε μάθει όλα τα του Θεού, σε νεαρή ηλικία ασπάστηκε την αίρεση των μονοφυσιτών παρασυρόμενος από τους οπαδούς του αιρετικού ψευδοπατριάρχη Ιεροσολύμων Θεοδοσίου. Οι μονοφυσίτες δεν παραδέχονται την θεανθρωπότητα του Χριστού, ότι ο Χριστός δηλαδή ήταν Θεός τέλειος, άνθρωπος τέλειος, θεάνθρωπος. Υποστήριζαν και υποστηρίζουν πως η θεία φύση, η θεότητα, απορρόφησε την ανθρώπινη φύση και επομένως ο Χριστός είχε λένε και έχει λένε μία μόνο φύση, μόνο τη θεία.

Γρήγορα όμως ο όσιος Γεράσιμος κατάλαβε το λάθος του, επειδή όμως ήταν άνθρωπος και είχε καλή προαίρεση και είχε και ταπεινό φρόνημα. Γιατί αν κάποιος δεν έχει καλή θέληση, προαίρεση κι αν δεν έχει ταπεινό φρόνημα, όλα αυτά που θα του πουν οι άλλοι, και για τα οποία δεν συμφωνεί, θα τα απορρίψει ασυζητητί και θα θέσει μάλιστα και το δάχτυλο στη σκανδάλη. Ο Γεράσιμος, είχε την καλή συνήθεια να συναναστρέφεται, να επισκέπτεται αγιασμένους ανθρώπους και να συζητά μαζί τους, να εκμεταλλεύεται τις ευκαιρίες. Γι’ αυτό έμαθε πως στην έρημο Ρουβά έμενε ένας Άγιος άνθρωπος, ένας πολύ πνευματικός ασκητής ονομαζόμενος Ευθύμιος. Γι’ αυτό λοιπόν τον πλησίασε και τον ρώτησε όλα τα σχετικά περί των δύο του Χριστού φύσεων. Από τον ασκητή Ευθύμιο ο Γεράσιμος ο πλανεμένος διδάχθηκε την αλήθεια για τις δύο φύσεις του Χριστού, κατάλαβε το λάθος του και επέστρεψε και πάλι στην Εκκλησία για να γίνει στη συνέχεια μοναχός, για να ζήσει ασκητικά στην έρημο του Ιορδάνη και για να μαζέψει γύρω του πάρα πολλούς, αναρίθμητους, μοναχούς.

Ο Άγιος Γεράσιμος, ο πρώην πλανεμένος μονοφυσίτης, ο Ιορδανίτης, είναι εκείνος για τον οποίον μπορεί να έχετε ακούσει. Συζούσε με ένα λιοντάρι. Είχε ένα λιοντάρι που τον υπηρετούσε σαν πιστό σκυλί. Κι όταν ο όσιος Γεράσιμος πέθανε, και η μνήμη του τιμάται 4 Μαρτίου, τότε ο πιστός του υποτακτικός και φίλος το λιοντάρι ξάπλωσε πάνω από τον τάφο του Αγίου Γερασίμου και πέθανε κι εκείνο.

Άρα λοιπόν έχουμε έναν Άγιο που γνώριζε τα της πίστεως, συναναστράφηκε όμως με αιρετικούς, πλανήθηκε, και δόξα τω Θεώ μετάνιωσε, κατανόησε το λάθος του, επέστρεψε, αγίασε.

Ας δούμε και έναν δεύτερο πλανεμένο από αιρετικούς Άγιο.

Στα χρόνια της εικονομαχίας δεν έχουμε μόνο Αγίους ομολογητές και μάρτυρες, κληρικούς, λαϊκούς, μοναχούς. Έχουμε κι έναν με το όνομα Πέτρος, ο οποίος Άγιος Πέτρος ήταν Μητροπολίτης Νικαίας παρακαλώ. Αυτός στο ημερολόγιο ονομάζεται, Άγιος Πέτρος, Μητροπολίτης Νικαίας ο Ομολογητής. Αυτός λοιπόν υπήρξε Μητροπολίτης. Τώρα απλά για να γνωρίζετε, δεν λεγόντουσαν τότε όλοι οι Επίσκοποι Μητροπολίτες. Ο Μητροπολίτης τότε ήταν κάτι ανάλογο με τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών σήμερα. Ήταν ο ανώτερος σε μια περιοχή των υπολοίπων Επισκόπων. Άρα, ο Πέτρος ως Μητροπολίτης ήταν ένα πρόσωπο.

Αυτός λοιπόν έζησε τον 9ο αιώνα, την εποχή που ζούσε ο εικονομάχος αυτοκράτορας Λέοντας ο Ε’. Γύρω στο 816 μετά τη γέννηση του Χριστού, ο Μητροπολίτης Νικαίας Πέτρος παραπείστηκε από τα απατηλά επιχειρήματα του αυτοκράτορα και προσχώρησε στην αίρεση. Σε ποια αίρεση; Στην εικονομαχία. Ο Μητροπολίτης έγινε εικονομάχος!!

Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης agiografikesmeletes.blogspot.gr

Είχε όμως έναν φίλο, τον όσιο Θεόδωρο τον Στουδίτη, που μόλις το ‘μαθε ο Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης του στέλνει επιστολές και του τα λέει έξω από τα δόντια όπως λέμε, ευθαρσώς. Επηρεάζεται από τον φίλο του, τον Άγιο Θεόδωρο τον Στουδίτη ο οποίος γιορτάζει 11 Νοεμβρίου. Αντιλαμβάνεται το λάθος του, αντιλαμβάνεται την αμαρτία του, μετανοεί και αναδείχθηκε στη συνέχεια σε σθεναρό πολέμιο των εικονομάχων και σθεναρό πολέμιο του εικονομάχου αυτοκράτορα. Γι’ αυτό και διώχθηκε σκληρά και εκοιμήθη και η μνήμη του γιορτάζεται στις 11 Σεπτεμβρίου.

Άρα λοιπόν, όπως είπα στην αρχή, δεν είναι δύσκολο να παρασυρθεί ακόμα και ένας ευσεβής όπως ο όσιος Γεράσιμος ο Ιορδανίτης, ακόμα και ένας Μητροπολίτης όπως ο Άγιος Πέτρος ο Μητροπολίτης Νικαίας. Πολύ σοφά ξέρετε ο λαός έχει πει: αυτή και Δεσπότη κολάζει.

Σώζονται οι θαυμάσιες επιστολές του Αγίου Θεοδώρου του Στουδίτου προς τον Άγιο Πέτρο, με τις οποίες μάλιστα, στις τελευταίες, επαινεί τον ζήλο του Πέτρου υπέρ της Ορθοδοξίας.

Κλείνοντας, ένας φίλος λοιπόν συνέβαλε ώστε ο Μητροπολίτης Νικαίας να κατανοήσει το λάθος του, να απομακρυνθεί από την αίρεση και να σωθεί. Κι έτσι επαληθεύεται εκείνο το αρχαίο γνωμικό του Ξενοφώντα, που τι έλεγε;

«Απ’ όλα τα αποκτήματα το καλύτερο είναι ο ειλικρινής και μυαλωμένος φίλος

Επίσης επαληθεύεται εκείνο του Δημόκριτου του Μακεδόνα φιλοσόφου:

«Δεν αξίζει να ζει αυτός που δεν έχει ούτε έναν καλό φίλο

Και τέλος ας θυμηθούμε δυο ακόμα σχετικές αγιογραφικές συμβουλές από το βιβλίο των παροιμιών κι ας κλείσουμε.

«κρείσσων φίλος εγγύς, η αδελφός μακράν …»

Έτσι λέει η Αγία Γραφή. Καλύτερα να έχεις έναν φίλο ειλικρινή δίπλα σου παρά έναν αδελφό που μένει μακριά.

και επίσης,

«αξιοπρεπέστερα είναι τα τραύματα που σου προξενεί ο φίλος, παρά τα θελήματα και υποκριτικά φιλήματα των εχθρών σου».

Νομίζω πως δυο μηνύματα σας τα έδωσα κι άρα για σήμερα μπορώ να κλείσω το στόμα.

***

Απομαγνητοφώνηση Φαίη/Αβέρωφ

Ένα Σχόλιο to “Άγιοι που παρασύρθηκαν από τους αιρετικούς και μετανόησαν – πόσο κινδυνεύουν οι ακατήχητοι Χριστιανοί Ορθόδοξοι του σήμερα; (1ο μέρος)”

  1. Φαίη said

    Θα ήταν σκέφτομαι πιο σωστό να πούμε, ευσεβείς Ορθόδοξοι που παρασύρθηκαν από την αίρεση, είδαν την πλάνη τους, μετανόησαν, επέστρεψαν στην ορθή πίστη και έγιναν άγιοι, εκτός κι αν γνωρίζουμε ότι ήταν ήδη άγιοι πριν πέσουν στην πλάνη.
    Τα στερνά τιμούν τα πρώτα, όπως λέει ο λαός μας.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s