ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Η ΘΡΑΚΗ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ !

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • 1944-49

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • ΑΡΧΕΙΟΝ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • Tηλεοπτικές Προτάσεις

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    MKL στο Προτιμότερη η άγνοια και η έλλ…
    atha40 στο ΕΙΜΑΙ ΑΜΑΡΤΩΛΗ ΚΑΙ ΟΜΟΛΟΓ…
    Φαίη στο Αρχιμ. Παΐσιος Παπαδόπουλος, Κ…
    Βρώμικος πόλεμος των… στο ΦΟΒΟΥ ΤΟΥΣ ΔΑΝΑΟΥΣ ΚΑΙ ΔΩΡΑ ΦΕ…
    Φαίη στο Σταύρος Αβαγιάννης, Ο Μητροπολ…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ γιά γερμ.ἀποζημιώσεις

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΝΕΟΝ ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΑΚΡΟΠΟΛΕΩΣ

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Αποκαλυπτική συνέντευξη του π. Σάββα μετά τις τελευταίες εξελίξεις στο Άγιον Όρος [27/7/2016]

Posted by Φαίη στο Αύγουστος 6, 2016


Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος: Εγώ κάνω κουμάντο στο Άγιο Όρος.

Ιερά Μονή Χιλανδαρίου: Εμείς είμαστε οικουμενιστικό Μοναστήρι και αν μας πούνε να πάμε με τον Πάπα θα πάμε και με τον Πάπα.

π. Σάββας: Παραπληροφορούν και παρασύρουν τον λαό στην αίρεση. Μόνο ο λαός έχει τη δύναμη να ανατρέψει αυτήν την κατάσταση. ΚΟΥΜΑΝΤΟ ΣΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ ΚΑΝΕΙ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΚΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ.

***

Δημοσιογράφος: Ευλογείτε π. Σάββα από την Ιερά Μονή Μεγίστης Λαύρας του Αγίου Όρους. Θα θέλαμε να μας πείτε λίγο για τον διωγμό που γίνεται τώρα σε όλους τους Ορθοδόξους μοναχούς στο Άγιο Όρος οι οποίοι αντιδράσανε για όλα αυτά τα αντορθόδοξα που γίνανε στη Σύνοδο αυτή της Κρήτης. Για πείτε μας και σεις με το διωγμό σας τι ακριβώς έγινε. Σας είχαν καλέσει σε απολογία απ’ ότι γνωρίζουμε πριν λίγες μέρες και βγήκε και χθες μια απόφαση, τη Δευτέρα η απόφαση. Για πείτε μας λιγάκι τι ακριβώς έγινε.

π. Σάββας: Η αντίδρασή μας δεν είναι τωρινή, ήδη αντιδράμε εδώ και πάρα πολύ καιρό διότι είχαμε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου ότι αυτή η Σύνοδος θα είναι ληστρική και θα είναι αιρετική αν τελικά ψηφίσει τα προσυνοδικά κείμενα. Τελικά αποδεικνύεται όντως ληστρική και αιρετική διότι τα ψήφισε και έγινε αναγνώριση των αιρέσεων ως «εκκλησιών», δεν αναφέρονται καν καθαρά οι αιρέσεις, το όνομα αίρεση, αλλά τις αποδεχτήκαμε ως «εκκλησίες» και πάρα πολλά άλλα τα οποία θα τα βγάλουμε αναλυτικά σε μελέτη που βγάζουμε, σε μία θεολογική επιστημονική μελέτη που βγάζουμε ως αγιορείτες που θα τη βγάλουμε πιστεύω μέχρι το τέλος της εβδομάδος, θα την έχουμε βγάλει και στο διαδίκτυο. Έγιναν πάρα πολλά πράγματα στη Σύνοδο, όλα αυτά που περιμέναμε γίνανε. Από κει και πέρα η αντίδρασή μας αυτή καταδικάζεται και από την Ιερά Κοινότητα και οι Ηγούμενοι δεν μιλάνε απ’ ό,τι βλέπουμε ..

Δημ.: Για πείτε μας λίγο γι’ αυτό .. γιατί έχουμε μάθει κι εμείς, κι από τους μοναχούς οι οποίοι διέκοψαν τη μνημόνευση του Πατριάρχη από την Ιερά Μονή Χιλανδαρίου, έχουμε μάθει ότι πήγαν να τους πάρουν τις ταυτότητες ότι τώρα πλέον, απ’ ότι έμαθα και χθες, .. και να γυρίσουνε πάλι δεν τους δέχονται -λέμε, δεν πρόκειται να γυρίσουν- αλλά .. τους έκλεισαν τις πόρτες ..

π. Σάββας: Ένας απ’ αυτούς ο π. Ονούφριος που μιλήσαμε μαζί, και μάλιστα το έχω τραβήξει και σε βιντεάκι αυτό το οποίο θα το αναρτήσουμε στο διαδίκτυο, μας είπε ότι τους καλέσανε στο μοναστήρι -αυτοί διέκοψαν το μνημόσυνο του Πατριάρχου και δεν κατέβαιναν στις ακολουθίες- και τους καλέσανε και τους είπανε ότι είσαστε καρκίνωμα για το Μοναστήρι, εμείς είμαστε οικουμενιστικό Μοναστήρι εδώ και αν μας πούνε να πάμε με τον Πάπα θα πάμε και με τον Πάπα. Έτσι μου είπε ο άνθρωπος. Και τους διώξανε, τους λένε φύγετε από εδώ αλλιώς θα σας πάρουμε τις ταυτότητες και θα σας κάνουμε απέλαση.

Δημ.: Είπανε στους μοναχούς, να το επαναλάβουμε αυτό, ότι είστε καρκίνωμα για το Μοναστήρι;

π. Σάββας: Ναι, είπανε είσαστε καρκίνωμα για το Μοναστήρι.

Δημ: Αυτό ποιος; Το είπε ο Ηγούμενος;

π. Σάββας: Ο Ηγούμενος, ο Ηγούμενος το είπε αυτό το πράγμα.

Δημ: Μάλιστα.

π. Σάββας: Λοιπόν, και αναγκαστήκανε οι πατέρες και φοβηθήκανε και φύγανε. Εμείς φυσικά τους είπαμε να μη φύγουνε διότι δεν έχουνε το δικαίωμα να το κάνουνε αυτό. Όπως και αυτό που έκανε η Λαύρα σε μένα να με βγάλει από προϊστάμενο, δεν έχει το δικαίωμα διότι ο καταστατικός χάρτης, ο εσωτερικός κανονισμός της Μονής, λέει ξεκάθαρα ότι η παύση του προϊσταμένου γίνεται όταν δικαστεί και καταδικαστεί ο προϊστάμενος για δύο αιτίες, είτε για ηθικά παραπτώματα είτε για νομικά παραπτώματα. Εγώ ούτε νομικά έχω, ούτε ηθικά έχω και ούτε με καταδίκασαν, ούτε δικάστηκα. .. Εκτός του ότι λένε ότι έπρεπε να παραμείνω στο Μοναστήρι γιατί την Πέμπτη, την προηγούμενη Πέμπτη, είχε γίνει Σύναξη και την Παρασκευή έφυγα. Τους είχα πει όμως εγώ, είχα πάρει άδεια δυο βδομάδες πιο πριν, και τους είπα ότι εγώ πρέπει να φύγω. Περίμενα την Πέμπτη, είχα βγάλει εισιτήρια, .. περίμενα πως θα γίνει την Πέμπτη το δικαστήριο αυτό, να διαβαστεί το Πατριαρχικό γράμμα. Αυτοί δεν το διαβάσανε την Πέμπτη το διαβάσανε τη Δευτέρα. Ας περιμένανε λιγάκι γιατί τόση βιασύνη; Δηλαδή αν πάει και μία βδομάδα παραπάνω .. τόσο πολύ θέλανε να με βγάλουν από την προϊσταμενία;

Δημ: Αυτό π. Σάββα, δηλαδή απ’ ό,τι βλέπουμε και μεις με τους μοναχούς τους άλλους που διώξανε, βλέπουμε ότι .. εδώ πέρα φοβούνται μην ενημερωθούνε κι άλλοι μοναχοί, μην γίνει κάτι, και κάνουνε πράγματα τα οποία ..

π. Σάββας: Διωκόμαστε, διωκόμαστε για θέματα πίστεως. Δεν διωκόμαστε ούτε για ηθικά θέματα, ούτε για νομικά θέματα, ούτε για θέματα ανυπακοής που λένε. Εμένα μου επισυνάψανε συνέχεια κατηγορίες ότι δεν τους κάνω υπακοή, ότι είμαι ανυπάκουος, ότι δεν ακούω τον Ηγούμενο. Αυτά είναι ψεύδη, είναι .. δεν μπορώ και εγώ τι να το ονομάσω αυτό το πράγμα. Είναι τόσο αισχρό, είναι αισχρό αυτό το πράγμα γιατί εγώ είμαι υπάκουος στο Μοναστήρι και είμαι υπάκουος εν πρώτοις στους Αγίους Πατέρες και στο Ευαγγέλιο. Λοιπόν αυτοί που δεν είναι υπάκουοι είναι αυτοί οι ίδιοι που καταπατούν τους Αγίους Πατέρες, καταπατούν τις Συνόδους, καταπατούν ό,τι Ορθόδοξο και συντάσσονται με τις κακοδοξίες του Πατριάρχου. Αυτούς, ποιος θα τους καταδικάσει; Καταδικάζουν εμάς που θέλουμε να συντασσόμαστε με την Εκκλησία του Χριστού και αφήνουνε τον Ηγούμενο της Λαύρας και τη Γεροντία να αλωνίζει και να συντάσσεται με τις κακοδοξίες του Πατριάρχου. Να μας πούνε τελικά τι πιστεύουνε, για να ξέρουμε κι εμείς από ποιον δικαζόμαστε. Είναι Ορθόδοξοι τελικά;

Δημ: Αυτό π. Σάββα .. εσείς που είστε τόσα χρόνια εκεί ως προϊστάμενος κιόλας της Μονής .. που λέτε να οφείλεται όλη αυτή η στάση;

π. Σάββας: Φοβούνται. Εγώ αυτό τους είχα γράψει και στο πρώτο μου γράμμα, την 1η 6ου του 2014 που είχα καταθέσει ένα γράμμα σαν προϊστάμενος, και από εκεί ξεκίνησαν όλα, τους έγραψα ότι φοβούνται τις θεσούλες τους. Αυτό μας το έχουνε πει και δύο Ηγούμενοι, μας το εξομολογηθήκανε παρουσία και άλλων αγιορειτών πατέρων όταν τους προσκομίσαμε τη διαχρονική μαρτυρία και μας είπανε, μπράβο πατέρες, προχωράτε, πηγαίνετε μπροστά κι εμείς σας ακολουθούμε. Και όταν τους είπαμε μα εσείς είσαστε Ηγούμενοι κι εμείς θέλουμε να σας ακολουθήσουμε, μας απαντήσανε εμείς φοβόμαστε και όταν τους ρωτήσαμε τι φοβάστε, φοβόμαστε τις θέσεις μας και τις μπαστούνες μας. ..

Δημ: Το είπαν αυτό οι Ηγούμενοι; Το είπαν αυτό οι Ηγούμενοι του Αγίου Όρους;

π. Σάββας: Ναι, δύο Ηγούμενοι μας το είπανε. Κι εδώ ποιο είναι το θέμα. Τώρα .. έχει περάσει Συνοδικά, έχει κατοχυρωθεί ο οικουμενισμός με Συνοδική επικύρωση, δεχόμαστε τις αιρέσεις ως «εκκλησίες», καταλύονται τα πάντα, κι εδώ έρχονται και μας λένε γιατί φωνάζετε, γιατί μιλάτε. Ε μιλήστε εσείς τότε, εμείς μιλάμε γιατί δεν μιλάτε εσείς. Και μας λένε ότι κάνουμε ανυπακοή. Ανυπακοή πού κάνουμε; Και τους έχω εξηγήσει στη Λαύρα ότι σε δύο πράγματα δεν κάνουμε υπακοή, σε θέματα δογματικά και σε θέματα ηθικά. Αυτό είναι θέμα του δόγματος. Συμφωνούνε με τον Πατριάρχη οπότε συμφωνούνε με τις κακοδοξίες του, είναι κακόδοξοι. Ας μας αποδείξουνε ότι δεν συμφωνούνε με τον Πατριάρχη, ότι έρχονται σε αντίθεση με τα λεγόμενά του και να βγούνε και να πούνε δημοσία και παρρησία ότι καταδικάζουνε τις δηλώσεις του Πατριάρχου, ότι όλες οι θρησκείες σώζουν κι όλα αυτά που λέει ότι το κοράνιο είναι ιερό, ότι ο παπισμός είναι «εκκλησία» είναι «αδελφή εκκλησία». Ας τα καταδικάσουνε δημοσίως. Γιατί μας κάνουνε εμάς επίθεση που τα καταδικάζουμε εμείς δημοσίως. Άρα συντάσσονται με τον Πατριάρχη.

Δημ: Εδώ έχουμε πατέρα Σάββα τον Γέροντα Ραφαήλ, που συναντηθήκατε κιόλας πριν λίγες ημέρες, ο οποίος μας είπε ότι σε συνάντηση που είχανε με τον Οικουμενικό Πατριάρχη τον Βαρθολομαίο του είπε: εγώ κάνω κουμάντο στο Άγιο Όρος. Με τέτοιο τρόπο άσχημο [στο] γεροντάκι ο οποίος είδατε πόσο ταπεινός γέροντας είναι. .. «Εγώ κάνω κουμάντο στο Άγιο Όρος». .. Οι υπόλοιποι μοναχοί π. Σάββα, οι υπόλοιποι μοναχοί, οι υπόλοιποι Ηγούμενοι, τουλάχιστον οι υπόλοιποι μοναχοί, πως πρέπει τώρα εδώ να υπάρξει μία αντιμετώπιση όλης αυτής της κατάστασης;

π. Σάββας: Κοιτάξτε να δείτε. Αυτά τα λέει ο Βαρθολομαίος. Κουμάντο στο Άγιον Όρος κάνει η Παναγία και ο Χριστός. Εμείς δεχόμαστε το Οικουμενικό Πατριαρχείο και τον Οικουμενικό Πατριάρχη ως τον κύριο επίσκοπο όταν ορθοτομεί το Λόγο της Αληθείας. Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος αυτή τη στιγμή αναδεικνύεται ο μεγαλύτερος αιρετικός όλων των εποχών διότι μόνο αυτός .. τόλμησε και επικυρώνει όλες τις αιρέσεις ως «εκκλησίες». Δεχόμαστε, αποδεχόμαστε πια την «ιστορικήν ύπαρξιν» των άλλων «εκκλησιών», όχι αιρέσεων. Είναι η μοναδική Σύνοδος που γίνεται και επικυρώνει αιρέσεις, όλες αυτές τις αιρέσεις. Μπορούμε να κάνουμε υπακοή σ’ αυτόν τον Πατριάρχη; Αν η Λαύρα και οι Λαυριώτες και ο κάθε Λαυριώτης και ο κάθε Αγιορείτης θέλει να κάνει υπακοή σ’ αυτά, ας κάνει, εμείς δεν κάνουμε υπακοή σε ξένα πράγματα προς την Πίστη μας, γι’ αυτό και ακολουθούμε τους Αγίους Πατέρες. Κι όπως έλεγε και κάποιος πατέρας, εμείς έχουμε την ταπείνωση να ακολουθούμε και να μην κάνουμε τίποτα δικό μας, ενώ ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος έχει την υπερφίαλη υπερηφάνεια να κάνει δικά του πράγματα. Γι’ αυτό και μας λένε ότι είμαστε ανυπάκουοι, εμείς υπακούμε στους Πατέρες, σκύβουμε το κεφάλι στους Πατέρες ενώ αυτοί κάνουν δικά τους πράγματα. Ας σταματήσουνε να μας κατηγορούνε για ανυπακοή και για απείθεια διότι αυτά δεν περνάνε πια.

Δημ: Τι ανυπακοή π. Σάββα; Εδώ έχουν βγει και ο πατέρας Μεταλληνός και άλλοι ιερείς, οι οποίοι έχουν δηλώσει ότι έχουν μυστηριακή κοινωνία όλοι αυτοί, και ο Οικουμενικός Πατριάρχης και όλοι οι οικουμενιστές, έχουνε κοινωνία μυστηριακή με τους παππικούς και δεν έχει βγει ένας να τους ελέγξει ή να τους καλέσει, διότι είναι γεγονός το βλέπουμε είναι αλήθεια. Τι άλλο περιμένουν να δουν κάποιοι .. απορούμε κι εμείς τόσον καιρό.

π. Σάββας: Κοιτάχτε να δείτε. Μοναδική αντιμετώπιση του θέματος πια, έχει φτάσει ο κόμπος στο χτένι και το μαχαίρι προχώρησε στο κόκκαλο …. [κακός ήχος] … εμείς κάναμε υπομονή, προσπαθήσαμε να δούμε που θα πάει το πράγμα, δεν είχαμε διακόψει το μνημόσυνο τόσον καιρό διότι θέλαμε να δούμε την εξέλιξη. Φυσικά η εξέλιξη ήταν αναμενόμενη. Τώρα πρέπει να καταλάβουν όλοι ότι η μόνη λύση στο θέμα αυτό είναι η διακοπή του μνημοσύνου του Πατριάρχου Βαρθολομαίου και όσων συμφωνούν με αυτήν την ληστρική Σύνοδο της Κρήτης. Δεν υπάρχει άλλη λύση και αυτό φυσικά το κάνουμε διότι έτσι μας επιβάλλουν οι Άγιοι Πατέρες. Δεν είναι δική μας εφεύρεση. Όλοι οι Κανόνες αυτό λένε, και ο 15ος Κανόνας της πρωτοδευτέρας Συνόδου του Αγίου Φωτίου και ο Άγιος Σωφρόνιος τον 7ο αιώνα δύο αιώνες πριν .. και τόσοι άλλοι Πατέρες που λένε ότι δεν πρέπει να υπακούμε τους ποιμένες οι οποίοι είναι ψευδοποιμένες .. Τη διακοπή του μνημοσύνου την κάνουμε άχρι καιρού μέχρι να ορθοτομηθεί ο λόγος της αληθείας και να γίνει Σύνοδος που θα καταδικαστούν όλα αυτά. Αυτό είναι θέμα πια της Εκκλησίας και του Χριστού το τι θα γίνει, εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε αυτό που [λένε] οι Πατέρες και αυτό πράττουμε.

Δημ: Στο θέμα αυτό ακριβώς της αποτείχισης, διακοπή μνημοσύνου, η οποία βοηθάει, θα βοηθήσει όπως βλέπουμε .. διότι η κοινωνία με την αίρεση, δηλαδή το θέμα της μνημόνευσης είναι πολύ σημαντικό, αυτό θα θέλαμε να μας εξηγήσετε λίγο, γιατί κάποιοι λένε, εντάξει τώρα και τι να κάνουμε και τα Μυστήρια εντάξει είναι έγκυρα και τι να κάνουμε θα δούμε πιο μετά, πιο μετά .. Αλλά πείτε μας αυτό το θέμα της μνημόνευσης πόσο σημαντικό είναι; Γιατί πρέπει να διακόπτουμε ..

π. Σάββας: Κοιτάχτε να δείτε. Καταρχήν αποτείχιση, διακοπή κοινωνίας και διακοπή μνημοσύνου στην ουσία είναι το ίδιο πράγμα. Απλώς είναι παρεξηγημένος ο όρος αποτείχιση διότι νομίζουν ότι αποτείχιση σημαίνει αποτειχίζομαι από την Εκκλησία. Όχι. Αποτείχιση από τον Επίσκοπο που φρονεί αιρετικά, δηλαδή από τα αιρετικά φρονήματα του Επισκόπου. Δεν αποτειχιζόμαστε από την Εκκλησία, ίσα-ίσα συντασσόμαστε με την Εκκλησία και αυτό που λέμε ότι όποιος κάνει διακοπή μνημοσύνου δημιουργεί σχίσμα αυτό είναι διαστρέβλωση, αισχρή διαστρέβλωση, της αληθείας. Ίσα-ίσα που ο 15ος Κανόνας μας λέει ότι αυτοί που αποτειχίζονται και διακόπτουνε την κοινωνία με τον Επίσκοπο που κηρύττει «γυμνή τη κεφαλή» αίρεση, όχι μόνο δεν σχίζουν την Εκκλησία -και προ συνοδικής καταδίκης- .. αλλά βοηθούνε στην ενότητα Αυτής και πρέπει να αξιωθούνε και τιμής ομολογητού. Το θέμα είναι ότι δεν έχει γίνει σωστή ενημέρωση και δεν ξέρουν, δεν γνωρίζουν. Έχουμε τους Κανόνες και έχουμε διαστρεβλώσει την αλήθεια πάνω σε αυτό το θέμα.

Δημ: Δεν υπάρχει κατήχηση π. Σάββα. Αυτό έχει γίνει επίτηδες .. για να μην μπορούνε να τους ελέγξουνε.

π. Σάββας: Δεν υπάρχει κατήχηση .. Όταν θέλεις να χτυπήσεις ένα F16, ένα αεροπλάνο, δεν θα το χτυπήσεις με πιστόλι, θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις πυραύλους. Εμείς έχουμε τους πυραύλους και χρησιμοποιούμε τα πιστόλια. Γράφουμε, γράφουμε αλλά δεν χρησιμοποιούμε αυτό που πρέπει. .. [κακός ήχος] ούτε χτυπάμε ανθρώπους γιατί είμαστε εμπαθείς, χτυπάμε την αίρεση. .. Οι Πατέρες θέσπισαν τους Κανόνες που είναι υποχρεωτικοί, κανένας Κανόνας δεν είναι δυνητικός κι ας πάψουν αυτά τα παραμύθια περί δυνητικού χαρακτήρος του 15ου Κανόνος. Εδώ να σημειώσουμε ότι δεν είναι μόνο ο 15ος Κανόνας που μας λέει να αποτειχιζόμαστε από τον αιρετικό Επίσκοπο αλλά είναι και πάρα πολλοί άλλοι -31ος της Συνόδου Λαοδικείας, των Αποστόλων και πάρα πολλοί. Θα πρέπει να πάψει αυτό το παραμύθι πια και να καταλάβουν οι πιστοί ότι όταν μνημονεύουμε τους Επισκόπους που πλέον δέχονται την παναίρεση του οικουμενισμού, επικυρωμένη Συνοδικά από τη Σύνοδο της Κρήτης, τότε να ξέρετε ότι έχουμε πρόβλημα.

Δημ: Παρ’ όλο δηλαδή π. Σάββα και να μην συμφωνούνε με αυτά, δηλαδή να φέρνουνε αντίρρηση, μπορεί στον ιερέα τους στον επίσκοπό τους, να αντιδρούνε αλλά με τη μνημόνευση όμως συμπορεύονται.

π. Σάββας: Η μνημόνευση τι σημαίνει; Σημαίνει ότι ναι μεν υπαγόμαστε στον τάδε Επίσκοπο, στην τάδε Ορθόδοξη Επισκοπή, δηλαδή δίνουμε το στίγμα μας που βρισκόμαστε εκκλησιαστικά, αλλά [και] ότι έχουμε το ίδιο φρόνημα με τον Επίσκοπό μας.

Δημ: Και ας αντιδρούμε έτσι; Κι ας αντιδρούμε δεν έχει σημασία.

π. Σάββας: Ό,τι φρόνημα έχει ο Επίσκοπός έχουμε κι εμείς γι’ αυτό και τον μνημονεύουμε. Όταν λοιπόν το φρόνημα του Επισκόπου είναι αιρετικό και τον μνημονεύουμε, τότε συντασσόμαστε με τον Επίσκοπο αυτόν.

Δημ: Αυτό είναι πολύ σημαντικό π. Σάββα.

π. Σάββας: Ναι, με το αιρετικό φρόνημα του Επισκόπου. Δεν μπορούμε να τον μνημονεύουμε διότι όταν λέμε «τὸν ὀρθοτομοῦντα τὸν λόγον τῆς ἀληθείας» ψευδόμεθα. Αφού δεν ορθοτομεί τον λόγο της αληθείας, πως λέμε «τὸν ὀρθοτομοῦντα τὸν λόγον τῆς αληθείας», παίζουμε θέατρο δηλαδή; Θεατρίζουμε το Μυστήριο; Ψευδόμαστε μπροστά στον Χριστό;

Δημ: Αυτά είναι πολύ σημαντικά για να καταλάβει και ο κόσμος ακριβώς γιατί επειδή μιλάμε κι εμείς έτσι με πολλούς αδελφούς, δεν μπορούνε να το καταλάβουνε αυτό. Δηλαδή σου λέει εγώ δεν συμφωνώ αλλά πηγαίνω τι να κάνω, θα πάω .. δεν έχω εκκλησία κοντά ..Αλλά αυτό είναι πολύ σημαντικό που λέτε για να καταλάβουν και οι πιστοί, γιατί εμείς δεν πρέπει να συμμετέχουμε σε όλο αυτό.

π. Σάββας: Κοιτάξτε να δείτε, ο Μέγας Αθανάσιος λέει ότι όταν οι «όντως οφθαλμοί της εκκλησίας κακώς αναστρέφονται» , εννοεί τους Επισκόπους και τους ιερείς, είναι καλύτερο λέει να συναθροιζόμαστε στο σπίτι μας και να μην πηγαίνουμε στις εκκλησίες και να κάνουμε προσωπικά την προσευχή μας στο σπίτι μας. Βλέπετε πόσο σημαντική είναι για τους Ορθοδόξους η μνημόνευση του οικείου Επισκόπου, διότι όπως σας είπα προηγουμένως δίνουμε το στίγμα μας τι φρονούμε όταν μνημονεύουμε τον Επίσκοπο, γι’ αυτό και δεν μπορούμε να μνημονεύσουμε τον Πάπα. Τότε να μνημονεύσουμε και τον Πάπα ή να μνημονεύσουμε οποιονδήποτε Επίσκοπο που φρονεί αιρετικά ή είναι αιρετικός, δεν πειράζει δεν τρέχει και τίποτε.

Δημ: Μα αυτό π. Σάββα ακριβώς θέλει και ο Πάπας, δεν τον ενδιαφέρει να αλλάξουμε τα τυπικά μας εμείς εδώ, τα Ορθόδοξα, μόνο την μνημόνευση θέλει, να τον αναγνωρίσουμε ως Επίσκοπο.

π. Σάββας: Μα αυτό θα κάνουνε κιόλας. Αυτό θα κάνουνε, θα πούνε κρατήστε εσείς την Ορθοδοξία σας απλώς μνημονεύστε εμένα, δεν θα αλλάξει και τίποτα.

Δημ: Αναγνώριση.

π. Σάββας: Κι όμως, όταν αναγνωρίζεις τον Πάπα ως «εκκλησία» είναι το ίδιο πράγμα που γίνεται τώρα ..

Δημ: Αίρεση.

π. Σάββας: Ο απλός κόσμος δεν έχει καταλάβει ότι σήμερα έχουμε αναγνώριση των αιρέσεων ως «εκκλησίες». Πουθενά στη Σύνοδο της Κρήτης, σ΄ αυτήν την ληστρική και αιρετική Σύνοδο, δεν αναφέρθηκε η λέξη «αίρεση». Το καταλαβαίνετε αυτό; Αυτό είναι πρωτάκουστο. Κάθε Σύνοδος γινόταν για να καταδικάσει αιρέσεις που αναφύονταν εντός των κόλπων της Εκκλησίας. Τώρα .. γίνεται ακριβώς το αντίθετο, αντί να καταδικαστούν οι αιρέσεις νομιμοποιούνται αιρέσεις. Και γι’ αυτό είπαμε κι εμείς στους Αγιορείτες ότι τα δύο βασικά θέματα που θα έπρεπε να κυριαρχούν στη Σύνοδο είναι πρώτον η καταδίκη του Οικουμενισμού ως παναίρεση και δεύτερον η καταδίκη του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών -που μόνο η λέξη «Εκκλησιών» δηλώνει τι είναι αυτό το Παγκόσμιο Συμβούλιο- και η έξοδος από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Αιρέσεων καλύτερα όχι Εκκλησιών της Ορθοδόξου Εκκλησίας, με διακήρυξη ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι η Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία του Χριστού. Αντί να γίνει αυτό έχουμε ακριβώς το αντίθετο και γίνεται κατοχύρωση εκκλησιαστικότητας των αιρέσεων.

Δημ: Δυστυχώς αυτό γίνεται.

π. Σάββας: Και οι επίσκοποι ειδικά στην Κρήτη λένε ότι ήτανε μία πάρα πολύ καλή Σύνοδος. Τι να πούμε !! Τι να πούμε !! Παρασύρουνε τον λαό, τον παραπληροφορούν και τον παρασύρουν στην αίρεση. Εμείς αυτό δεν θα το αφήσουμε έτσι.

Δημ: Αποτείχιση και αγώνας π. Σάββα.

π. Σάββας: Ενημέρωση πρωτίστως του λαού, να καταλάβει ο λαός διότι ο λαός έχει τη δύναμη. Ο μοναχισμός πρέπει να προΐσταται και πάντα προΐστατο στον αγώνα κατά των αιρέσεων είτε το θέλουνε είτε όχι. Αν λοιπόν οι Ηγούμενοι θέλουνε να μας κυνηγήσουνε εμάς δεν μας ενδιαφέρει. Είτε μας κυνηγήσουνε είτε μας κάνουνε οτιδήποτε είμαστε αποφασισμένοι επειδή γίναμε μοναχοί να υπερασπιστούμε την Ορθόδοξη Πίστη μας και να υπερασπιστούμε την αγάπη μας προς τον Θεό και να την αποδείξουμε, με τη βοήθεια του Θεού πάντα. Θα μιλήσουμε, θα ενημερώσουμε το λαό διότι ο λαός έχει τη δύναμη να ανατρέψει όλη αυτή την κατάσταση. Αν ο λαός δεν πάει στις εκκλησίες και δεν αποδεχτεί τη Σύνοδο, δια τον φόβο των Ιουδαίων, όχι δια τον φόβο του Θεού, τότε οι Επίσκοποι αναγκαστικά θα την απορρίψουν. Διότι απ’ ότι φαίνεται δεν φοβούνται τον Θεό αλλά τον λαό, την αντίδραση του λαού. Εμείς καθηκόντως ως μοναχοί και δη ως Αγιορείτες θα ενημερώσουμε το λαό και δεν μας ενδιαφέρει το κόστος που θα πληρώσουμε.

Δημ: Την ευλογία σας π. Σάββα, καλή δύναμη, καλή ομολογία μέχρι τέλους.

π. Σάββας: Αμήν .. και να συνεχίσετε κι εσείς τον καλό σας αγώνα. ..

***

Η συνέντευξη ΕΔΩ

Απομαγνητοφώνηση Φαίη/Αβέρωφ

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s