ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Η ΘΡΑΚΗ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ !

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • 1944-49

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • ΑΡΧΕΙΟΝ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ ΝΑΝΗΣ στο Σταράτες κουβέντες
    γιωργος ηρακλειο στο Έναρξη Διεθνούς Συνεδρίου με θ…
    γιωργος ηρακλειο στο Μάρτιν Σούλτς: Ηνωμένες Πολιτε…
    γιωργος ηρακλειο στο Ἰπεκτσί, ῥόταρυ, ΕΛΙΑΜΕΠ κι …«…
    ΧΡΗΣΤΟΣ στο Σταράτες κουβέντες
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ γιά γερμ.ἀποζημιώσεις

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΝΕΟΝ ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΑΚΡΟΠΟΛΕΩΣ

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Χρήσιμες απαντήσεις σε προβληματισμούς που μας απασχολούν και θα μας απασχολήσουν μετά την ψευτο-Σύνοδο (Μέρος Α)

Posted by Φαίη στο Ιουνίου 20, 2016

Ημερίδα για την Πανορθόδοξη Σύνοδο Αφού η Εκκλησία του Πατρώου Ημερολογίου τόσα χρόνια αγωνίζεται εναντίον του Οικουμενισμού και υπέρ της ανόθευτης Ορθοδοξίας, γιατί την θεωρείτε εκτός Εκκλησίας;

Η Πύλη του Αδριανού

π. Γεώργιος Μεταλληνός [Ερωτήσεις Α’ Συνεδρίας 11:19 – 12:35]: Πως την θεωρεί εκτός Εκκλησίας, εάν υπάρχει κάποιος. Έχουμε σχίσμα και ξέρετε το πρόβλημα δεν είναι εάν η πλευρά η δική μας -κι εγώ ως δάσκαλος τα παρακολουθώ χρόνια- είναι εκείνοι ότι μας απορρίπτουν ως αιρετικούς. Δεν αισθάνομαι άνετα όταν ο άλλος με αποκαλεί αιρετικό.
Ο πατήρ Εφραίμ ο εν Αριζόνα της Αμερικής, δίδων μαρτυρία σε όλον τον κόσμο, συνέστησε να αποφύγουμε τις εύκολες αποτειχίσεις διότι ο ένας θα βγαίνει από εδώ και ο άλλος από εκεί, αλλά να έχουμε την ενότητα της Πίστεως διότι ο Θεός εργάζεται πριν από μας για μας.
Θα φτάσουμε σε αποτελέσματα με την δήθεν ‘Πανορθόδοξο’ ή την ‘Μεγάλη’ Σύνοδο, θα φτάσουμε σε αποτελέσματα που θα μας φέρουν όλους τους παραδοσιακά σκεπτομένους και αγωνιζομένους Ορθοδόξους μαζί. Μη βιαζόμαστε, διότι τότε μοιάζουμε με την Πύλη του Αδριανού· μπαίνεις μέσα και είσαι πάλι έξω. Μην φτάνουμε λοιπόν σ’ αυτήν την ψευδαίσθηση.

Για τους Ορθοδόξους δεν αρκεί το Δόγμα απαιτείται και βίος άγιος και καθαρός.

Ο πνευματικός που δεν παίρνει θέση για τα εγκλήματα που γίνονται στον χώρο της πίστεως δεν είναι πνευματικός.

π. Γεώργιος Μεταλληνός [Ερωτήσεις Β’ Συνεδρίας 4:25 – 14:18]: Δογμάτων ορθών και βίου ορθού, λέει ο ιερός Χρυσόστομος. Επομένως αυτό είναι σαφέστατο, ο άγιος Ναυπάκτου έχει γράψει πολλά Πατερικά ότι χωρίς την άσκηση, την πνευματική ζωή, τη νήψη, την κάθαρση δεν μπορεί να υπάρξει Θεολογία. Δεν είναι θεολογικό σύστημα η Θεολογία μας. Απολύτως συμφωνούμε.
Αλλά, και τούτο ποιείν κακείνο μη αφιέναι. Μία πνευματική ζωή, άσκηση Μεγάλου Αντωνίου η οποία δεν έχει σχέση με την ορθή πίστη είναι γκουρουισμός, είναι ινδουισμός δεν είναι ορθοδοξία.
Είναι δε χαρακτηριστικό ότι ο Μέγας Αντώνιος ..
Ξέρετε, κοντεύω τα 80, λοιπόν έχω ψυχή σ’ αυτά τα θέματα, δεν θα πω μια λέξη που λέει ο λαός. Καταλαβαίνω ποιες είναι αυθόρμητες ερωτήσεις και ποιες έχουνε κάποιον άλλον χαρακτήρα. Δεν έχω χάρισμα αλλά μία γνώση ακαδημαϊκή. Λοιπόν, κοιτάξτε να δείτε. Ο Μέγας Αντώνιος δύο φορές άφησε τον τάφο μέσα στον οποίον οικείτο και κατέβηκε στην Αλεξάνδρεια. Η πρώτη ήτο για να ενισχύσει τους χριστιανούς έναντι των διωγμών και η δεύτερη ήταν για να ενισχύσει το πνευματικό του τέκνο τον Μέγα Αθανάσιο έναντι των Αρειανών. Δεν μπορεί να υπάρξει πνευματικός ο οποίος δεν λαμβάνει θέση για τα εγκλήματα που διαπράττονται στο χώρο της πίστεως, τότε, δεν είναι πνευματικός.

Οι λαοί της Μέσης Ανατολής, γράφει ένας αδελφός, μιλάνε για επιτυχία των διαλόγων.

Ο δρόμος της θυσίας και ο δρόμος της ματαιοδοξίας.

π. Γεώργιος Μεταλληνός: Εξαρτάται τι κριτήρια έχει ο καθένας και ποια σχέση έχει με την παραδοθείσαν πίστην ως τρόπο ζωής και υπάρξεως των Αγίων Πατέρων.
Ο καθένας έχει τα κριτήριά του. Αν νομίζει ότι έτσι θα επέλθει συμφιλίωση εναντίον των τζιχαντιστών ή οποιονδήποτε άλλων, από εκεί και πέρα αλλάζουν τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις για να κρίνουμε το πράγμα.
Και κάτι άλλο. Ένας ο οποίος είναι υψηλά ιστάμενος στον χώρο της Ορθοδοξίας και μιλεί από μόνος και για την ανάγκη να συμφωνήσουμε με τους άλλους, πάει να σώσει τον θρόνο του. Όχι κύριε, παραιτήσου και θα βρεθούνε Μάρκοι Ευγενικοί που θα πάρουν τον θρόνο.
Το 1991, έναν πολύ υψηλά ιστάμενο στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, τον ανακηρύξαμε επίτιμο διδάκτορα της Σχολής μας και ο ομιλών ως κληρικός ήταν εκείνος που τον προσεφώνησε και είπα το εξής. Μην ξεχνάτε ότι στον θρόνο της Κωνσταντινουπόλεως δεν πέρασε μόνο ο Χρυσόστομος από το θρόνο αλλά πέρασε και ο Νεστόριος, πέρασαν και οι αιρετικοί όπως ο Ιωάννης Βέκκος. Εξαρτάται ποιο δρόμο θα ακολουθήσετε. ..

Η Αποστολική Σύνοδος .. η Πενθέκτη Οικουμενική Σύνοδος, δεν ασχολήθηκε με δογματικά θέματα. Πως εμείς απαιτούμε από τη Μεγάλη Σύνοδο τώρα να ασχοληθεί;

Η ‘Μεγάλη’ Σύνοδος έχει ως σκοπό να αναγνωρίσει την ετεροδοξία ως παράλληλο δρόμο της Ορθοδοξίας.

π. Γεώργιος Μεταλληνός: Ας μη λεγότανε Μεγάλη Σύνοδος.
Δεύτερον. Ας μην είχε κεφάλαιο για τη σχέση με τους ετεροδόξους. Εγώ καταλαβαίνω ότι αυτό νοείται ως εξής: Είναι η πλήρης πλέον και από Συνόδου, αναγνώριση της ετεροδοξίας ως παραλλήλου Ορθοδοξίας. Αυτός είναι ο μεγάλος μου φόβος και μακάρι να διαψευστώ.
.. Ιστορικά. Η Πενθέκτη Οικουμενική Σύνοδος εκάλυψε το υστέρημα από πλευράς Κανόνων της Πέμπτης και της Έκτης, γι’ αυτό λέγεται και Πενθέκτη. Αλλά, ποία άλλη Σύνοδος μέχρι την 7η δεν ασχολήθηκε με θεολογικό θέμα; Ή την 8η, την 9η και τις άλλες που ανέφερε ο άγιος Πειραιώς;

Τι κάνουμε με τους Επισκόπους Οικουμενιστάς;

Δεν σας εξεκκλησιάσαμε, μόνοι σας εξεκκλησιαστήκατε.

π. Γεώργιος Μεταλληνός: Δεν είναι υπόθεση ενός προσώπου να αποφασίσω εγώ. Στην Ομολογία Πίστεως Κατά του Οικουμενισμού το 2009, θυμάται ο π. Θεόδωρος, συνεργαζόμενοι για το θέμα αυτό προσθέσαμε μια φράση, ότι όσοι ακολουθούν αυτήν την οικουμενιστική κατηφορική πορεία θέτουν εαυτούς εκτός Εκκλησίας.
Και ήλθε ο Οικουμενικός, τον σέβομαι ιδιαίτερα έχουμε και την ίδια ηλικία με περνάει 11 ημέρες, .. και έλεγε δημόσια: μας εξεκκλησίασαν.
Δεν εξεκκλησιάσαμε κανέναν· είστε όσοι σκέπτεσθε έτσι εκτός Εκκλησίας, είτε εμείς σας κηρύξουμε ή όχι. ..

Η συμμετοχή της Εκκλησίας της Ελλάδος εις το Παγκόσμιο Συμβούλιο αποτελεί άρνησιν εις το Σύμβολο της Πίστεως και προσκύνησιν του αντιχρίστου.

Όταν θίγουμε την Πίστη θίγουμε τον ίδιο τον Ιησού Χριστό.

π. Γεώργιος Μεταλληνός: Καλά αυτή είναι διαπίστωση που κανείς δεν αμφιβάλλει. Και δεν είναι μόνο η συμμετοχή ξέρετε, είναι η συνταύτιση με τους μετέχοντες.
.. Η πίστις δεν είναι δική μας. Το λέγω συνεχώς, επιτρέψτε μου έχω δικαίωμα στα γεράματά μου να πω κάποια πράγματα, για τον εαυτό μου. Λέγω, στην Κρίση ο Κύριος θα μου πει, βρε παπαγιώργη πολλές φορές ήσουνα απατεώνας, πολλές φορές άδικος, πολλές φορές μη ορθόδοξος, ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΜΟΥ ΤΙ ΤΗΝ ΠΕΙΡΑΞΕΣ;
Αυτό είναι το θέμα, εκεί είναι η κρίση. Θίγοντας την Πίστη είναι θίγουμε και βλασφημούμε και καταπατούμε τον ίδιον Ιησού Χριστό ..

Όσες Μητροπόλεις δεν συμμετέχουν εις την Ημερίδα συμπεραίνουμε ότι αντιτάσσονται;

Κάποιοι έχουν τη δύναμη να αναλαμβάνουν τον επιβεβλημένο ηγετικό τους ρόλο, άλλοι όχι ..

π. Γεώργιος Μεταλληνός: Όχι, δεν μπορώ να το πω αυτό. Είναι εκείνοι οι οποίοι έχουν τη δύναμη να προχωρούν μπροστά και να αναλαμβάνουν τον αρμόζοντα και επιβεβλημένον εις τον Επίσκοπον ηγετικό ρόλο, και άλλοι οι οποίοι δια διαφόρους λόγους διστάζουν. Μην ξεχνάτε, ο καθένας σε βλέπει όπως αυτός θέλει .. έχει μέσα του το δικό του κριτήριο. Επομένως δεν θα πω ότι δεν συμμετέχουν. Πιστεύω ότι πολλοί από αυτούς λένε, Δόξα τω Θεώ, Τσελεγγίδη συνέχισε να τα λες αυτά που λες.

.. Ο παπαγιώργης μίλησε για ψευδένωση. Η αναμενομένη από της επικειμένης Συνόδου του Ιουνίου είναι ψευδένωση;

Θα ‘ρθει η ώρα που θα μας κόψουν το κεφάλι όπως του Ιωάννη Προδρόμου αλλά και θα τιμηθούμε όπως αυτός.

π. Γεώργιος Μεταλληνός: Κοιτάξτε. Ο άνθρωπος έχει κάποιαν αμφιβολία για τον δικό μας αγώνα, που δεν είναι δικός μας είναι αγώνας των Αγίων μας, εμείς ταπεινά ακολουθούμε τα ίχνη ή προσπαθούμε να το κάνουμε.
Λοιπόν. Είναι ψευδένωσις; Αφήστε να δούμε τις αποφάσεις της Συνόδου και τότε θα καταλάβουμε αν είναι ψευδένωσις ή όχι. Αυτή η παράγραφος για την στάση μας απέναντι στους ετεροδόξους κλπ είναι το μεγάλο αίνιγμα. Ας περιμένουμε λοιπόν στο ακουστικό μας και τότε μιλούμε.
Μου γράφουν συνεχώς για αποτειχίσεις κλπ. Κοιτάξτε, στους Παλαιοημερολογίτες το λέω, Παλαιοεορτολογίτες αδελφοί μας είναι τους θεωρώ Ορθοδόξους εκτός αν κάποιοι αποδεικνύονται ότι δεν είναι Ορθόδοξοι. Έχουμε 24 Αρχιεπισκόπους, δεν είναι ένας και δύο. Το έλεγα σε έναν Επίσκοπο που μας τιμά με την παρουσία του .. και του είπα ενωθείτε μεταξύ σας για να ξέρουμε κι εμείς πως θα προχωρήσουμε. Μου λένε, έλα στη μία ομάδα. Λέω, μα θα είμαι καθηρημένος ή αφορισμένος από την άλλη ομάδα. Επομένως, συμβαδίζουμε σε ένα κοινό σημείο: λέμε στους Ηγουμένους όλων αυτών των κινήσεων και προσπαθειών οὐκ ἔξεστιν σοι. Θα ‘ρθει η ώρα που θα μας κόψουν το κεφάλι σαν τον Πρόδρομο αλλά και θα τιμηθούμε όπως ο Πρόδρομος ο Ιωάννης.

Το θέμα του Ημερολογίου

π. Θεόδωρος Ζήσης [Ερωτήσεις Β’ Συνεδρίας 17:08 – 21:23]: .. Χάρηκα πάρα πολύ που μου δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσω για το ημερολογιακό. Υπάρχουν 20 ερωτήσεις .. των οποίων η θεματική είναι διπλή. Υπάρχουν πολλοί, και ανάμεσά τους πολλοί αδελφοί του Παλαιού Ημερολογίου. Να διευκρινίσω ότι εγώ απέφυγα να μιλήσω για σχίσμα. Κάποιος μου λέει εδώ, Παλαιοημερολογίτης, είπατε για σχίσμα. Δεν είπα για σχίσμα. Απέφυγα να μιλήσω για σχίσμα γιατί πρέπει πλέον να πάρουμε τον δρόμο της ενότητος και της ενοποιήσεως και να αποφεύγουμε τις προκλήσεις και να προσέχουμε στις συστάσεις μας.
Ποια είναι η προβληματική;
Πάτερ Θεόδωρε έκαναν καλά αυτοί οι οποίοι μετά την ημερολογιακή μεταρρύθμιση αποτειχίστηκαν ή δεν έκαναν καλά;
Υπάρχει και η άλλη απάντηση. Εκείνοι που δεν αποτειχίστηκαν και εξακολούθησαν να κρατούν το παλαιό ημερολόγιο, το Άγιον Όρος, η Εκκλησία της Ρωσσίας, η Εκκλησία των Ιεροσολύμων. Αυτοί δεν έκαναν καλά; Και με τους οποίους είμαστε σε ενότητα. Και το Άγιον Όρος και η Εκκλησία της Σερβίας κτλ. Υπάρχει διπλή προοπτική του θέματος.
Αν είχα τον χρόνο να διαβάσω ολόκληρη την εισήγησή μου, από τις 23 σελίδες διάβασα μόνο τις έξι, έχω παραδείγματα μέσα Γεροντάδων οι οποίοι δίνουν απάντηση στα ερωτήματα αυτά. ..
Ο Γέροντας Φιλόθεος Ζερβάκος κρατούσε το Παλαιό Ημερολόγιο πολλά χρόνια, και όταν είδε ότι παγιώνεται αυτή η κατάσταση και ότι από την άλλη πλευρά όπως γράφει -υπάρχει μέσα στην εισήγησή μου- υπήρξαν ορισμένες υπερβολές. Το ίδιο και ο Γέροντας Γαβριήλ ο Διονυσιάτης.
Πρέπει λοιπόν και από της πλευράς των Παλαιοημερολογιτών και από της πλευράς της δικής μας να γίνει μία αυτοσυγκράτηση και μια αυτοκριτική για τα λάθη που έγιναν και από τις δύο πλευρές.
Αυτό που αναγνωρίζω εγώ με κάθε δύναμη είναι ότι η ημερολογιακή μεταρρύθμιση ήταν λάθος και ήταν λάθος διότι δεν έγινε με Πανορθόδοξη απόφαση. Κανένας δεν μπορεί αυτό να μην το αναγνωρίσει. Ακόμη και ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος ο οποίος έγραψε μια τεράστια διδακτορική διατριβή και φαίνεται πως κλίνει πως την πλευρά υποστηρίξεως του νέου ημερολογίου, δεν έχει πολλή κατανόηση για τις θέσεις των Παλαιοημερολογιτών, αναγνωρίζει στη διατριβή του πως η ημερολογιακή μεταρρύθμιση ήταν λάθος γιατί δεν ελήφθη με Πανορθόδοξη απόφαση.
Γι’ αυτό περιμέναμε από την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο τώρα, με μία Πανορθόδοξη απόφαση να λύσει το θέμα αυτό. ..

«Παιδάκι μου, εμείς δεν αλλάξαμε εσείς αλλάξατε.»

π. Θεόδωρος Ζήσης: Και να σας πω και κάτι εσωτερικό, προσωπικό και τελειώνω με αυτό άγιε Ναυπάκτου.
Όταν ήμουνα φοιτητής της θεολογίας, υποστάς καθ’ όλην την παιδεία μου την νέο-ημερολογητική προπαγάνδα .. ήρθε κάποια φορά η γιαγιά μου από τη Θάσο -στη Θάσο γεννήθηκα αλλά ο πατέρας μου ιερεύς μετακόμισε στην Κομοτηνή στη Μητρόπολη Μαρωνείας- .. όπου εκεί στην ενορία της Ποταμιάς της Θάσου .. υπάρχει ακόμη μέχρι σήμερα η Παλαιοημερολογίτικη Εκκλησία. Όταν λοιπόν ήρθε στο χωριό μου η γιαγιά μου, φοιτητής της Θεολογίας εγώ, πήγα να της κάνω προπαγάνδα νέο-ημερολογιτική.
Και της λέω, καλά γιαγιά τώρα όλοι αλλάξανε εσείς τι κάθεστε τώρα με το παλαιό ημερολόγιο;
Και με αφόπλισε η καημένη .. λέει, παιδάκι μου, εμείς δεν αλλάξαμε εσείς αλλάξατε.
Τι να της πω; Τι Θεολογικό; Να της πω για τον χρόνο που μου λέει κάποιος; Ο χρόνος λέει είναι δόγμα; Ασφαλώς δεν είναι δόγμα ο χρόνος, αλλά και η απόφαση που σκανδάλισε και έσκισε την Εκκλησία ήταν σωστή απόφαση;
Μου ‘βαλε κάποιο ερώτημα, Νέο-ημερολογίτης, είναι δόγμα ο χρόνος και πρέπει να μιλάμε για το δόγμα και τις 13 ημέρες τώρα;
Γι’ αυτό, και από τις δύο πλευρές, και από τους του παλαιού και από τους του νέου ημερολογίου πρέπει να καταβάλλουμε προσπάθειες συνεννοήσεως ..

Γίνεται η απόφαση μιας Πανορθοδόξου Συνόδου να παρθεί με πλειοψηφία;

Σε θέματα δόγματος στην Εκκλησία η αλήθεια είναι πλειοψηφική έστω κι αν εκφράζεται από μία ψήφο.

Δημήτριος Τσελεγγίδης: [Ερωτήσεις Β’ Συνεδρίας 22:57 – 27:22]: Κοιτάξτε να δείτε. Οι Σύνοδοι απ’ ό,τι ακούσατε μέχρι τώρα καταλάβατε παγίως ότι γίνονταν, οι Πανορθόδοξες δηλαδή οι Οικουμενικές, για θέματα Πίστεως. Στα θέματα Πίστεως δεν έχουμε επιλογές, είναι σαν τις εντολές. Είναι σα να ρωτάει κανείς, στις εντολές του Χριστού μπορούμε να κάνουμε επιλογή; Εντολή σημαίνει διαταγή. Δεν κάνεις επιλογή, δεν έχεις δικαίωμα επιλογής αν θέλεις να μείνεις στο Σώμα.
Επομένως όταν πρόκειται για θέματα Πίστεως δεν μπορεί να υπάρχει μειοψηφία. Όποιος μειοψηφεί, το έγραψα και στην επιστολή μου αυτό το πράγμα για όσους το διάβασαν, πρέπει να καταδικαστεί. Πρέπει να καταδικαστεί ως αιρετικός. Πρέπει να κληθεί να υποστηρίξει τις απόψεις του κτλ και αν δεν πειστεί ή δεν θέλει να πειστεί πρέπει να καταδικαστεί.
Γι’ αυτό είναι προβληματική αυτή η Σύνοδος που πρόκειται να γίνει, γιατί όλως περιέργως μιλά για πλειοψηφία των τοπικών Εκκλησιών την οποία πλειοψηφία την παίρνει ο πρώτος, πρωτοφανές πράγμα, και έχει μία ψήφο.
Ποίων;
Των πλειόνων λέει.
Ποιών πλειόνων;
Δηλαδή, αν οι πλείονες είναι αιρετικοί και ένας εξ αυτών είναι ορθοδόξως εκφραζόμενος σημαίνει ότι μπορεί να παραγνωριστεί;
Όχι φυσικά, γιατί η μία ψήφος αυτού του ανθρώπου είναι ψήφος αληθείας και η αλήθεια είναι πλειοψηφική στην Εκκλησία. Δεν βρίσκεται η αλήθεια της Εκκλησίας στην πλειοψηφία.
Υπάρχουν όμως θέματα τα οποία δεν είναι υφής δογματικής. Σ’ αυτά θέλει να προσέξει κανείς, όταν ακούει για αυτά τα πράγματα, να ανατρέξει αν έχει πνευματικό ενδιαφέρον -είδατε το πνευματικό ενδιαφέρον του Ναθαναήλ που ακούσαμε στο Ευαγγέλιο, μελετούσε τις Γραφές- λέει να πάμε εμείς να δούμε τι λέει αυτός ο 6ος Κανόνας. ..
Μιλάει για μία διαφωνία που έχουν δύο ή τρεις, όχι επί της Κανονικότητας της αποφάσεως κτλ, [αλλά] δι ιδίαν εριστικότητα, για ίδιον πράγμα ας πούμε. Και λέει, εντάξει σε αυτές τις περιπτώσεις ισχύει η ψήφιση των πολλών, αλλά φυσικά όχι για θέμα Πίστεως.
Δεν υπάρχει περίπτωση δηλαδή να πεις, εγώ μειοψηφώ δεν έγινε τίποτα και αυτό το απαράδεκτο φαινόμενο να γίνεται σύγκληση Πανορθοδόξου Συνόδου και να λέει μέσα ρητώς ο Κανονισμός λειτουργίας της Συνόδου ότι είναι θέμα της τοπικής Εκκλησίας να το επιλύσει.
Μα εδώ είναι το μείζων.
Να το επιλύσει πως;
Διαφωνούν. Παραμένουν στη διαφωνία αυτοί. Και τι θα γίνει μέσα στην Εκκλησία; Θα υπάρχουνε διάφορες απόψεις; Αφού είναι Πανορθόδοξη να το επιληφθεί. Γιατί δεν θέλει να το επιληφθεί;
Δηλαδή, υπάρχει τέτοια σωρεία αντικανονικότητας και ελλείματος Συνοδικότητας και κυρίως Ορθοδόξου αυτοσυνειδησίας, που ειλικρινά σκέφτομαι καμμιά φορά, ευτυχώς που δεν είμαι Επίσκοπος.

Το δίλημμα συμμετοχής στην Πανορθόδοξη Σύνοδο.

Δημήτριος Τσελεγγίδης: Αντιλαμβάνομαι τη δυσκολία, αντιλαμβάνομαι τη θέση του αγίου Πειραιώς. Τώρα δεν θέλω να σας το πω δημόσια με ποιανού θέση συντάσσομαι. Καταλαβαίνω όμως .. είναι έμπονη αυτή η μη παραμονή σε μια τέτοια Σύνοδο. Να παραμείνεις σε κάτι το οποίο είναι τόσο αίολο και τόσο παράλογο;
Το άλλο είναι, αν εμείς κάνουμε στην άκρη κάθε φορά και αφήνουμε τους επιτηδείους αυτούς, θα λένε αυτοί ό,τι θέλουν .. και ένας να πει το ορθό, αυτό θα κυριαρχήσει στην Εκκλησία γιατί η αλήθεια είναι πλειοψηφική.
Δεν παίρνω θέση σας λέω αλλά είναι έμπονη η θέση του Επισκόπου.

(συνεχίζεται)

Απομαγνητοφώνηση Φαίη/Αβέρωφ

Advertisements

Ένα Σχόλιο to “Χρήσιμες απαντήσεις σε προβληματισμούς που μας απασχολούν και θα μας απασχολήσουν μετά την ψευτο-Σύνοδο (Μέρος Α)”

  1. Φαίη said

    «Η αυτού αγιότης ο πάπας κατά την καθιερωμένην μεσημβρινήν προσευχήν εκάστης Κυριακής, ηυηχήθη υπέρ της επιτυχίας των εργασιών μας και όχι μόνον κατά την λεγομένην Angelus προσευχήν αυτήν αλλά και μέσω του Twitter είχε την καλοσύνη να αναφερθεί εις την Σύνοδόν μας και να ευχηθεί δια την επιτυχίαν της και εκφράζομεν όλοι μαζί τας θερμάς ευχαριστίας μας».

    Βαρθολομαίος.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s