ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Η ΘΡΑΚΗ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ !

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • 1944-49

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • ΑΡΧΕΙΟΝ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • Tηλεοπτικές Προτάσεις

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Φαίη στο Αρχιμ. Παΐσιος Παπαδόπουλος, Κ…
    Βρώμικος πόλεμος των… στο ΦΟΒΟΥ ΤΟΥΣ ΔΑΝΑΟΥΣ ΚΑΙ ΔΩΡΑ ΦΕ…
    Φαίη στο Σταύρος Αβαγιάννης, Ο Μητροπολ…
    ΘΟΔΩΡΗΣ στο Βρώμικος πόλεμος των οικουμενι…
    Φανή στο Βρώμικος πόλεμος των οικουμενι…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ γιά γερμ.ἀποζημιώσεις

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΝΕΟΝ ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΑΚΡΟΠΟΛΕΩΣ

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Παραβάτης ..

Posted by Φαίη στο Απρίλιος 28, 2016

Παραβάτης 1

π. Ανανίας Κουστένης

«Ἀπὸ ῥυπαρῶν χειλέων, ἀπὸ βδελυρᾶς καρδίας, ἀπὸ ἀκαθάρτου γλώττης, ἐκ ψυχῆς ἐῤῥυπωμένης, δέξαι δέησιν, Χριστέ μου·καὶ μὴ παρωσάμενός μου, μὴ τοὺς λόγους, μὴ τοὺς τρόπους, μηδὲ τὴν ἀναισχυντίαν, δός μοι παῤῥησίᾳ λέγειν, ἃ βεβούλευμαι, Χριστέ μου, μᾶλλον δὲ καὶ δίδαξόν με, τί με δεῖ ποιεῖν καὶ λέγειν. ..»

Κάποιοι μια φορά είχαν πάει στην Εκκλησία να κλέψουν λέει και ήθελαν να κατεβάσουν το καντήλι που κρέμεται σε πολλές Εκκλησίες πάνω από την Αγία Τράπεζα και ήταν και πολύτιμο.

Ήταν δύο λοιπόν και λέει ο ένας, τώρα το καντήλι πως θα το κατεβάσουμε;

Του λέει ο άλλος, πάτα πάνω στην Αγία Τράπεζα.

Μα στην Αγία Τράπεζα να πατήσω; Μπορώ να έχω κάνει οτιδήποτε, μπορώ να κλέβω την Εκκλησιά αλλά στην Αγία Τράπεζα δεν μπορώ να πατήσω.

Του λέει ο άλλος, καρδίαν καθαρά να έχεις και πάτα.

.. δεν έχω .. δεν έχω  .. δεν έχω.

Ακόμα και οι κλέφτες και οι κακοποιοί είχαν συναίσθηση αδελφοί, όπως είχαν συναίσθηση και οι Βυζαντινοί μας πρόγονοι.

Αν διαβάσουμε τα κείμενά τους, είναι ένα είδος εξομολογήσεως τα περισσότερα, που εκφράζονται για τον εαυτό τους με ταπείνωση, με αυτοσυναίσθηση, με συγκλονισμό, με αυτομεμψία. Ακόμη και οι Άγιοι,

«Ἀπὸ ῥυπαρῶν χειλέων, ἀπὸ βδελυρᾶς καρδίας, ἀπὸ ἀκαθάρτου γλώττης, ἐκ ψυχῆς ἐῤῥυπωμένης, δέξαι δέησιν, Χριστέ μου·καὶ μὴ παρωσάμενός μου, μὴ τοὺς λόγους, μὴ τοὺς τρόπους, μηδὲ τὴν ἀναισχυντίαν, δός μοι παῤῥησίᾳ λέγειν, ἃ βεβούλευμαι, Χριστέ μου, μᾶλλον δὲ καὶ δίδαξόν με, τί με δεῖ ποιεῖν καὶ λέγειν. ..»

.. γράφει στο ωραίο αυτό ποιητικό κατασκεύασμά του, στην όμορφη ευχή προ της Θείας Μεταλήψεως, ο Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος.

Είχαν συναίσθηση. Και είναι πολύ σπουδαίο να έχουμε συναίσθηση, να έχουμε αυτομεμψία, να νοιώθουμε ότι είμαστε πραγματικά αμαρτωλοί και πραγματικά παραβάτες.

Και θυμάμαι τώρα απ’ το χωριό μου τον καημένο που έπινε κανα κρασάκι μέσα στη φτώχεια και στην ερημιά και στη μοναξιά του, να περάσει την ώρα του, να αισθανθεί καλύτερα έστω και έτσι με το κακό αυτό που έκαμε στον εαυτό του.

Και γύριζε ένα βράδυ της Μεγάλης Εβδομάδος πιωμένος στο σπίτι και καθώς επέστρεφε ο Μητροπολίτης με τους παπάδες από την Εκκλησία που είχαν κάνει την ακολουθία, εκείνος σταμάτησε παρότι μεθυσμένος και χαιρέτησε το Δεσπότη και του είπε,

Γεια σου Δέσποτα με τους παππουλάκηδες.

Και στη συνέχεια του λέει ο Δεσπότης,.. τι είσαι εσύ;

Και αυτός του απαντάει, παραβάτης Δέσποτα.

Τα είπε όλα. Παραβάτης Δέσποτα, παραβάτης ..

Πόσο αισθανόμεθα ότι είμαστε παραβάτες; Αν το αισθανόμεθα πολύ ή λίγο, κάνει καλό στην ψυχή μας. Και μετά κλείνει και το στόμα μας. Αλλιώς, αν δεν το αισθανόμεθα αρχίζουμε να κρίνουμε, να επικρίνουμε, να γκρινιάζουμε, να στριγγλίζουμε, να μην μας αρέσει τίποτα, να μη βρίσκουμε κανένα καλό.

Εδώ οι Πατέρες της Εκκλησίας έβρισκαν καλό και έβρισκαν και προτερήματα ακόμα και στο διάβολο.

Γιατί; Ο διάβολος ξέρετε ότι είναι εργατικός. Ησυχία δεν έχει ο καημένος. Εργατικότατος, ημέρας και νυκτός. Μας πειράζει, μας διαβάζει, μας υβρίζει, προσπαθεί να μας ρίξει με χίλιους τρόπους και με χίλια μέσα. Με τον αόρατο πόλεμο που διεξάγει εναντίον μας .. Βεβαίως.

Και όταν παρουσιάστηκε στον Άγιο Μακάριο του λέει,

Μακάριε, εσύ αγρυπνείς· εγώ δεν κοιμάμαι ποτέ. Είναι ακοίμητος. Εσύ νηστεύεις· εγώ δεν τρώω ποτέ. Εσύ διαβάζεις τις Γραφές· εγώ τις ξέρω απ’ έξω και σας μπερδεύω κιόλας. Όλες οι αιρέσεις προέρχονται από τον πατέρα των αιρέσεων, τον διάβολο. Ένα δεν μπορώ να κάνω· να ταπεινωθώ και να αγαπήσω, που το κάνεις εσύ και με νικάς.

Έτσι λοιπόν. Μπορούμε να βλέπουμε ακόμα και στο στραβό και στο ανάποδο τη [θετική πλευρά].

***

Απομαγνητοφώνηση Φαίη/Αβέρωφ

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s