ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    ΚΡΙΤΩΝ στη Μήπως να παίξουμε τα ρέστα…
    Πετροβούβαλος στη Μήπως να παίξουμε τα ρέστα…
    ΚΡΙΤΩΝ στη Μήπως να παίξουμε τα ρέστα…
    Πετροβούβαλος στη Μήπως να παίξουμε τα ρέστα…
    ΚΡΙΤΩΝ στη Μήπως να παίξουμε τα ρέστα…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Η θυσία των ηρώων μας αποτελεί το «μέτρο»

Posted by Φαίη στο 27 Απριλίου, 2016

Στις μέρες μας ισχύει όσο ποτέ άλλοτε η φράση «ό,τι δηλώσεις είσαι». Δηλαδή αυτό που έχει ύψιστη σημασία είναι οι απόψεις που θα εκφέρεις για διάφορα ζητήματα (από την άποψή σου για το σύμφωνο συμβίωσης μέχρι το Κυπριακό) και βάσει αυτών των απόψεων «κρίνεσαι» και προσδιορίζεσαι: αριστερός, κεντρώος, δεξιός, φιλελεύθερος, ακροδεξιός, συντηρητικός κ.ο.κ. Υπάρχουν χιλιάδες λέξεις-«ταμπέλες» που μπορούν να χαρακτηρίσουν τον σημερινό άνθρωπο.

Αυτό, κατά τη γνώμη μου, συμβαίνει για έναν βασικό λόγο: Ο άνθρωπος σήμερα νομίζει ότι με τον λόγο και την άποψη ή τη γνώμη που θα εκφέρει δημιουργεί την προσωπικότητά του και ταυτίζεται ίσως με μια ιδεολογία. Σε συνδυασμό βέβαια με το συναίσθημα και της ιδεολογίας, ο άνθρωπος μαθαίνει να κρίνει τον άλλον βάσει ακριβώς του φαίνεσθαι και όχι του είναι.

Το τι είναι ο κάθε άνθρωπος καθορίζεται από τις πράξεις του και όχι τόσο από τις εξωτερικές απόψεις που σήμερα παρεξηγούνται κατά το δοκούν και γίνονται αντικείμενο λαϊκισμού και δημιουργίας εντυπώσεων.

Φαινόμενα του τύπου «εμείς έχουμε το αλάθητο στην εθνική μας ιδεολογία» ή «η ιδεολογία μας είναι καθαρή και των άλλων συμφεροντολογική» κινούνται στα πλαίσια της πιο πάνω νοοτροπίας. Ότι δηλαδή οι πεποιθήσεις μας είναι οι «καθαρές» ή «αγνές», ενώ των άλλων (συνήθως των κομματικών) είναι συμφεροντολογικές ή προδοτικές.

Μπορεί να υπάρχει μια δόση αλήθειας στα πιο πάνω, αλλά επί της ουσίας το σημαντικό στην υπόθεση είναι οι πράξεις που κάποιος θα κάνει για να υπηρετήσει είτε τις ιδέες του είτε το όραμά του. Τέτοιες πράξεις συνήθως χρειάζονται αυταπάρνηση και ανιδιοτέλεια. Αυτό βέβαια δεν συμβαίνει με αριστερίστικες ρητορικές ούτε βέβαια με εθνικές φανφάρες, αλλά με επί της ουσίας πράξεις που θα μπορούν να επιτύχουν τον θεμιτό στόχο.

Αυτός ο στόχος είτε θα είναι η ελευθερία της πατρίδας είτε η επικράτηση της κοινωνικής δικαιοσύνης είτε, πιο συγκεκριμένα, ο πόθος μας να δούμε την κοινωνία μας να ξεφεύγει από τον ιδιοτελή τρόπο του βίου που προσβλέπει απλά και μόνο σε εξασφαλίσεις του «εγώ», της ευμάρειας και της κενοδοξίας και να προσφύγει προς έναν τρόπο του βίου που να έχει ως κέντρο τη θυσία, την αυταπάρνηση, την ελευθερία, με σκοπό μια κοινωνική αλλαγή ή μια αλλαγή που θα έχει καλό για την πατρίδα μας.

Είναι δύο οι επιλογές, πανομοιότυπες με τις επιλογές των μονοπατιών που είχε ο Ηρακλής στη μυθολογία, κάτι που μπορεί να μας φαίνεται ιδεαλιστικό ή ρομαντικό, αλλά κατά τη γνώμη μου είναι από τις ουσιαστικότερες επιλογές που έχουμε να κάνουμε στη ζωή μας: Ο δρόμος της Κακίας που είναι ο εύκολος δρόμος και ο δρόμος της Αρετής που δεν είναι άλλος από αυτόν που είναι γεμάτος αγκάθια και εμπόδια, όμως ο άνθρωπος ακολουθώντας τον καταφέρνει να γνωρίσει και να ζήσει το Αγαθό.

Οι θυσίες των ηρώων μας αποτελούν την ξεκάθαρη επιλογή του δρόμου της Αρετής και ταυτόχρονα της αυταπάρνησης για χάρη της πατρίδας και της κοινωνίας της.

Ο Γρηγόρης Αυξεντίου πριν θυσιαστεί δεν σκέφτηκε τους συμπατριώτες του που ήταν εναντίον του αγώνα της ΕΟΚΑ, αλλά χωρίς δεύτερη σκέψη έπεσε για τον καθένα μας. Ο Θεόφιλος Γεωργιάδης δεν σκέφτηκε την ευμάρεια και την απάθεια που έχουμε οι σημερινοί Κύπριοι, αλλά θυσιάστηκε για όλους εμάς.

Οι ήρωες δεν θυσιάστηκαν επιλεκτικά· θυσιάστηκαν, αγωνίστηκαν, μελέτησαν, σπούδασαν, γενικά αφιέρωσαν όλο τον χρόνο τους και τη ζωή τους για εμάς όλους, για την πατρίδα μας, για την ελευθερία μας. Γιατί η παρούσα κατάσταση δεν τους ευχαριστούσε, δεν τους ανάπαυε. Γιατί αν κάθονταν στον καναπέ τους, δεν θα μπορούσαν να ζήσουν.

Η θυσία τους αποτελεί για μας το «μέτρο» γιατί από τα λόγια προχώρησαν στην πράξη. Ή, μάλλον, καλύτερα δεν χρειάστηκαν καν λόγια, προχώρησαν απ’ ευθείας στην πράξη για να μπορέσουμε εμείς να έχουμε ισχυρές παρακαταθήκες και να προσπαθήσουμε με όλες μας τις αδυναμίες και τις ατέλειες να συνεχίσουμε τον δικό τους αγώνα που αποτελεί και το καλύτερο μνημόσυνο προς αυτούς.

Σιλουανός Νικολάου

Ιδεολογιών Αμφισβήτησις

Πηγή ΕΝΩΣΙΣ

Ένα Σχόλιο προς “Η θυσία των ηρώων μας αποτελεί το «μέτρο»”

  1. Φαίη said

    Πράξη θα σου πει είναι και ο άλλος, να κάθεται απ’ το πρωί ως το βράδυ μπροστά στον υπολογιστή και εκεί, ανάμεσα στην πίτσα και στο ξύσιμο των οπίσθιων, να απαξιώνει / αμαυρώνει / αλλοιώνει / υποβαθμίζει τον αγώνα των Αγωνιστών του ’21 για παράδειγμα.
    Ξέρεις τι είναι άνθρωπέ μου να αφιερώνει ο άλλος όλη του τη ζωή, παίζοντας ‘βίντεο games’, με τις έμπρακτες θυσίες των άλλων;;
    μεγάλο κατόρθωμα !!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: