ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    nikiphoros στη Τι δρομολογεί η ανασύσταση της…
    Πετροβούβαλος στη Το όνομα Ρούπελ σύμβολο αντίστ…
    Πετροβούβαλος στη Το όνομα Ρούπελ σύμβολο αντίστ…
    Δημοσθένης ο Μακεδών στη Το όνομα Ρούπελ σύμβολο αντίστ…
    ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΙΚΟΥ στη Βενιαμίν ο Λέσβιος
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Η σύγκλιση γύρω από το μεταναστευτικό

Posted by Φαίη στο 14 Οκτωβρίου, 2015

και οι κίνδυνοι της «κλιμάκωσης»

Του Δημήτρη Παπαμιχαήλ

Εξ αφορμής της εκδήλωσης «Το σύντομο καλοκαίρι του “Όχι” και η επίμονη ανακατασκευή του “εμείς” της ρήξης», από μέλη διαδικτυακών εγχειρημάτων της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς και προσπερνώντας τις βιωματικές φάσεις και αντι-φάσεις ενός κόσμου αριστερίστικου λάιφ στάιλ, αξίζει να προβληματιστούμε γύρω από τον κοινό τόπο που φαίνεται να συγκροτεί το νέο «εμείς» της άκρας αριστεράς και που δεν είναι άλλος από το μεταναστευτικό.

Αξίζει να επισημανθεί η χαρακτηριστική ευκολία με την οποία σύσσωμοι οι ομιλητές –κάποιοι προερχόμενοι και από τον χώρο της ΛΑΕ– αφόριζαν με τον λόγο τους την όποια πατριωτική επίκληση και αναφορά στο έθνος, σε μία προσπάθεια παλινόρθωσης του Δεκέμβρη του 2008 και ενώ την προηγούμενη περίοδο, από τις πλατείες των αγανακτισμένων και μετά, η άκρα αριστερά φάνηκε για μία στιγμή να εγκαταλείπει τον μηδενισμό που ανέπτυξε μέσα στη μεταπολίτευση. Ίσως αυτή η επίφαση πατριωτισμού των τελευταίων ετών δεν ήταν τίποτα άλλο παρά ένας ακόμη τακτικισμός ελέω ταξικού αγώνα.

Όμως, με τις διαδοχικές ήττες του φοιτητικού κινήματος και του αντιμνημονιακού χώρου, και με δεδομένη την ανυπαρξία της άκρας αριστεράς στους χώρους εργασίας, με ποια αφορμή θα επιβιώσει μία συνομάδωση που δείχνει όλο και περισσότερο να συγκροτείται γύρω από έναν κοινό τρόπο ζωής και όχι λόγω μίας επεξεργασμένης ιδεολογικής σύγκλισης; Ο κοινός τόπος του μεταναστευτικού δείχνει πλέον να υπερτερεί στην ιεραρχία των ανησυχιών μίας κοινωνικής ομάδας πλήρως εκδυτικισμένης, που δείχνει λιγότερο επηρεασμένη από τις συνέπειες της οικονομικής λιτότητας και απομακρυσμένη από τα πραγματικά προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας.

Περιορίζοντας αβασάνιστα τη μαρξιστική ανάλυση στο σύνθημα «εργάτες όλου του κόσμου ενωθείτε», και εθελοτυφλώντας μπροστά στις συνέπειες της μετακίνησης πληθυσμών για τη χώρα, η εξωκοινοβουλευτική αριστερά, με κύριο οδηγό ένα επιφανειακό συναίσθημα –έρμαιο της κυρίαρχης κοσμοπολίτικης ιδεολογίας που διακινούν τα ΜΜΕ– φαίνεται να επανατοποθετεί τη δράση της με επίκεντρο το μεταναστευτικό, ίσως για πρώτη φορά τόσο ξεκάθαρα.

Όταν μιλάνε για δράση, οι θιασώτες του ταξικού αγώνα εννοούν μία κλιμάκωση της σύγκρουσης, αυτής που φοβήθηκαν στα χρόνια του αντιμνημονιακού κινήματος, της κυριολεκτικής. Αυτή η «αναβάθμιση» του «αντιφασιστικού»-«αντιρατσιστικού» αγώνα αναδεικνύει, θα έλεγε κανείς, την αδυναμία της αριστεράς, όχι μόνο να αντιληφθεί το μεταναστευτικό, μα και να ανταπεξέλθει στην κατ’ εξοχήν αποστολή της μέσα στην ταξική αντιπαράθεση, που δεν είναι άλλη από την υπεράσπιση και μεγέθυνση των κοινωνικών κεκτημένων.

Επιπροσθέτως, κλιμακώνοντας τη βία, κινδυνεύει να βρεθεί αντιμέτωπη όχι μόνο με μπράβους της νύχτας και άλλους τραμπούκους του φασιστικού φάσματος, μα και με την πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας, οδηγούμενη τελικά στην ίδια την εξαφάνισή της. Μοναδική δυνατότητα επικράτησης σε αυτό το εγχείρημα είναι ίσως η συμμαχία με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, που δείχνει στο συγκεκριμένο ζήτημα να συμφωνεί (άραγε αυτή η συμφωνία δεν απασχολεί τους συντρόφους της «ρήξης»;) μετατρέποντας την άκρα αριστερά σε δεκανίκι της εξουσίας ενάντια στον ελληνικό λαό.

Αναγνωρίζοντας τα τεράστια προβλήματα στην αντιμετώπιση του μεταναστευτικού φαινομένου, δεν ευαγγελιζόμαστε ότι έχουμε τη μαγική λύση. Ωστόσο αρνούμαστε να συμπορευθούμε με ένα χώρο που αναβαθμίζει το ζήτημα αυτό αποκλειστικά και μόνο με το πρόσχημα του αντιρατσισμού και του ταξικού αγώνα. Διαφωνούμε κατηγορηματικά με το χοντροειδές νεκραναστημένο ιδεολόγημα ότι οι υλικές συνθήκες είναι αυτές που κατ’ εξοχήν ορίζουν το συνανήκειν – «όπως έγινε και στην Αμερική» ακούσαμε να λέει κάποιος συνομιλητής καλοπροαίρετα. Ακριβώς επειδή δεν θέλουμε να γίνουμε Αμερική –ή μάλλον το βαλκανικό της κακέκτυπο– πράγμα που κατά τη γνώμη μας θα σημαίνει και το τέλος του ελληνισμού ως διακριτής πολιτισμικής οντότητας, με ό,τι σημαίνει αυτό και για το εργατικό κίνημα. Επιχειρούμε να πορευτούμε σε έναν άλλο δρόμο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα δεχτούμε τους πολιτισμικούς διαχωρισμούς, έτσι όπως τους θέτει το κεφάλαιο (το οποίο, παρεμπιπτόντως, τείνει να σκέφτεται όλο και λιγότερο με όρους εθνικούς).

Η αποφυγή της πολιτισμικής σύγκρουσης, έτσι όπως ορίστηκε προ εικοσαετίας από διανοητές του νέου μονοπολικού κόσμου, θεωρούμε ότι αποτελεί ακόμη –ίσως περισσότερο από ποτέ– το βασικό μέλημα για τις κοινωνίες της περιοχής μας. Μίας σύγκρουσης αναπόφευκτης μέσα στο χαοτικό περιβάλλον των σύγχρονων μητροπόλεων, μα και απόλυτα διαχειρίσιμης για το παγκοσμιοποιημένο κεφάλαιο. Και επειδή θεωρούμε ότι η πολιτισμική εγχάραξη με τις ντόπιες αξίες του λαϊκού κινήματος σε ανθρώπους οι οποίοι διαθέτουν μία τόσο ισχυρή ταυτότητα όσο αυτή που προσδίδει το Ισλάμ, είναι κάτι σχεδόν αδύνατον, τουλάχιστον στην κλίμακα αυτού που μπορούμε να διεκδικήσουμε σαν δικό μας με περισσότερες αξιώσεις, δηλαδή στην κλίμακα του έθνους-κράτους, πιστεύουμε ότι η αποτροπή των μεταναστευτικών ροών προς τη χώρα μας είναι πρωτεύουσας σημασίας. Εξ ου και η σημασία των συνόρων για εμάς, ή όποιων διεθνών συμβάσεων αποτρέπουν το να μετατραπεί η Ελλάδα σε αποθήκη ψυχών.

Η αριστερά της κατ’ επίφαση «ταξικότητας», που αρνείται να αντιληφθεί το μεταναστευτικό με αυτόν τον τρόπο, που εθελοτυφλεί ότι μπορεί να υφίσταται συνύπαρξη με μερικά από τα πιο συντηρητικά τμήματα του σουνιτικού Ισλάμ, δεν μας πείθει.

Μία αριστερά φετιχιστική, που διακινεί αυτάρεσκα την ιδεολογία περί ταξικής σύγκρουσης, αφού πρώτα έχει εκμεταλλευτεί τις συνάφειες με την παρούσα κυβέρνηση για να προσχωρήσει σε ποικίλες θέσεις στη δημόσια διοίκηση, μας αναδύει τις πιο αρνητικές μνήμες της μεταπολίτευσης. Μας κάνει να αρνούμαστε κατηγορηματικά το κατευθυντήριο επίθετο. Μας κάνει μη-αριστερούς…

Άρδην Ρήξη

Ένα Σχόλιο προς “Η σύγκλιση γύρω από το μεταναστευτικό”

  1. Φαίη said

    Σε όλα τα χρόνια περιήγησής μου στο διαδίκτυο, έχω εντοπίσει ελάχιστα ιστολόγια, προσανατολιζόμενα προς την αριστερά, που δείχνουν να έχουν βαθύτερη επίγνωση αυτών που συμβαίνουν, και χωρίς φυσικά να συμφωνώ σε όλα μαζί τους τους βγάζω το καπέλο. Δεν έχω πρόβλημα να ονοματίσω κιόλας μερικά: Ρεσάλτο (όχι το αναρχικό), Sibilla.

    Τα περισσότερα που έχω εντοπίσει, παπαγαλίζουν ασύστολα το κοσμοπολίτικο πνεύμα της νέας τάξης, των πολυεθνικών, και των ΜΜΕ και τρομάρα τους το παίζουν και επαναστάτες.

    Εγώ αυτό που έχω καταλάβει με το φτωχό μου το μυαλό είναι ότι οι ιδεολογίες της δεξιάς και της αριστεράς χρησιμοποιήθηκαν από το πολιτικό κατεστημένο της μεταπολίτευσης κυρίως ως βιτρίνες για να μαζεύουν ψηφορόρους (βοήθησε και το ότι κάποιοι προσπαθούν να κρατούν ζωντανό το εμφυλιακό κλίμα), για να εφαρμόζουν τις ήδη προαποφασισμένες πολιτικές αλλοδαπών κέντρων. Αυτό που παιζόταν πραγματικά και κανείς δεν το έπαιρνε χαμπάρι δεν ήταν το ποια πολιτική/στάση/ιδεολογία/θέση θα εφαρμοστεί, αλλά ποιανού αλλοδαπού κέντρου τα συμφέροντα θα υλοποιήσουμε αυτή τη φορά.

    Ελέω μνημονίων οι μάσκες όμως έπεσαν και αυτό που έμεινε και ενισχύεται από το πολιτικό κατεστημένο είναι ακραίες μορφές αυτών των ιδεολογιών, όλοι οι υπόλοιποι ανήκουν πια στο κεντροποιημένο ‘δημοκρατικό τόξο’ της σταθεροποίησης, της προόδου, του εκσυγχρονισμού, της ανάπτυξης. Αυτές οι ακραίες μορφές των ιδεολογιών όμως, πέραν του ότι λειτουργούν συνεπικουρικά προς το έργο του ‘δημοκρατικού τόξου’ υποδαυλίζουν την ενότητα του Ελληνικού λαού και του αφαιρούν τη δυνατότητα πραγματικής εκπροσώπησης.

    Κάποια στιγμή όταν καταλάβουμε ότι οι ιδεολογίες δεν είναι τίποτε άλλο παρά εργαλεία για την επίτευξη ενός σκοπού και ότι δεν είμαστε εμείς τα εργαλεία, τότε ίσως σταματήσουμε να είμαστε θύματα. Μέχρι τότε, θα αναπαράγουμε συνθήματα και θα γράφουμε το ‘άριστερά’ με εισαγωγικά ή χωρίς εισαγωγικά όπως και όποτε μας συμφέρει. [αυτό φυσικά μόνο οι αριστεροί μπορούν να το κάνουν, οι δεξιοί όπως και να το γράψουν φασίστες είναι]
    Γελοία πράγματα .. η πραγματικότητα είναι εδώ, ή τη βλέπεις ή δεν τη βλέπεις ..

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: