ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ στη Τα τζαμιά στην Κολωνία θα μετα…
    nikiphoros στη Τι δρομολογεί η ανασύσταση της…
    Πετροβούβαλος στη Το όνομα Ρούπελ σύμβολο αντίστ…
    Πετροβούβαλος στη Το όνομα Ρούπελ σύμβολο αντίστ…
    Δημοσθένης ο Μακεδών στη Το όνομα Ρούπελ σύμβολο αντίστ…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Ένα πολύ ενδιαφέρον «Λεύκωμα» για την Ελληνική Εμπορική ναυτιλία, με τίτλο: «Η εξέλιξη της Ελληνικής Εμπορικής Ναυτιλίας στο πέρασμα των αιώνων»

Posted by Πετροβούβαλος στο 13 Ιουνίου, 2015

του Π. Λ. Παπαγαρυφάλλου

.

Εκδότης: «Ινστιτούτο Ιστορίας Εμπορικής Ναυτιλίας» Πειραιάς, 2014.

Συγγραφέας: Ο ακαταπόνητος ιστορικός ερευνητής Δημήτρης Μιχαλόπουλος. Σκοπός αυτής της έκδοσης, όπως γράφει ο Πρόεδρος του εν λόγω Ινστιτούτου και Αντιναύαρχος του Λιμενικού Σώματος και αρχηγός του, Δημήτριος Μπαντίας στον πρόλογό του, είναι: «Η ανάγκη να ταξιδέψει η εξέλιξη της Ελληνικής Εμπορικής Ναυτιλίας στο πέρασμα των αιώνων σε όλο τον κόσμο», η οποία «επισφραγίζει ένα έργο δεκαετιών» του Ινστιτούτου».

Πρόκειται θα έλεγα, για ένα πρωτότυπο και τεκμηριωμένο «Λεύκωμα», το οποίο εμπλουτίζεται όχι μόνο από το ιστορικό κείμενο του Δ. Μιχαλόπουλου αλλά και από μια σειρά θαλασσίων υδατογραφιών του καραβογράφου Αντώνη Μιλάνου, οι οποίες απεικονίζουν παραστατικά την εξέλιξη της Ελληνικής ναυτιλίας από τη Μινωϊκή Εποχή έως τις ημέρες μας. Ερχόμενος στο κείμενο των περιεχομένων διαπιστώνουμε ότι ο συγγραφέας ως βαθύς Γνώστης της Ιστορίας, παρουσιάζει το θέμα σε τέσσερις χρονολογικές ενότητες: Στην «Προϊστορία και την Αρχαιότητα», τον «Μεσαίωνα», την «Οθωμανική Κυριαρχία» και τη «Σύγχρονη Εποχή».

Τα εκτεταμένα αυτά χρονικά στάδια συνοδεύονται από την επιμέρους βιβλιογραφία τους, έτσι ώστε όχι μόνο να τεκμηριώνονται επιστημονικά και ιστορικά οι απόψεις του αλλά και να αποτελούν βοήθημα για τον ενδιαφερόμενο αναγνώστη ή ερευνητή. Την πρώτη χρονική ενότητα ο σ. την διαπραγματεύεται από την προϊστορική περίοδο που καταλήγει στο 395 μ.Χ., η οποία αρχίζει με τη διαπίστωση ότι ο Πλάτων ήταν εκείνος, ο οποίος διατύπωσε την άποψη ότι η γη είναι σφαιρική.

Σ’ αυτή την ενότητα ο σ. αναδεικνύει τις γνώσεις με τις οποίες «ήταν εφοδιασμένοι οι Αρχαίοι Έλληνες, που επιχειρούσαν ταξίδια, που μόνο σήμερα θεωρούνται δυνατά» (σελ. 19). Χαρακτηριστικά, αναδιπλώνοντας τα ιστορικά γεγονότα και τις βαθμιαίες εξελίξεις της ναυσιπλοΐας, γράφει για την «Αργοναυτική Εκστρατεία», ότι: «Αποτελεί ένα είδος ταξιδιωτικού οδηγού, χάρη στον οποίο μπορεί κανείς να «ανασυστήσει» το πλέγμα των εμπορικών σχέσεων μεταξύ Ελλάδος και μακρινών ευρωπαϊκών και ασιατικών χωρών» (25). Η ενότητα αυτή καταλήγει με την εποχή του Μ. Αλέξανδρου οπότε «άρχιζαν να κατασκευάζονται πλοία βαρύτατα, οι τετρήρεις και οι πεντήρεις» (σελ. 29).

Αθήνα 12/06/2015
Πολίτης Π. Λ. Παπαγαρυφάλλου

.

Εικόνα: «Θαλασσογραφία», έργο του Γιώργου Χατζάκη από το Ιστολόγιό του

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: