ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Ντοκουμέντα για τις… στη Ντοκουμέντα για τις περιπολίες…
    ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ στη Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία: Αμαρ…
    ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ στη Aφού τρόμαξαν 1,7 δισεκατομμύρ…
    Πετροβούβαλος στη Η Μακεδονική Δυναστεία (8…
    ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ στη Η Μακεδονική Δυναστεία (8…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Χαράλαμπος ή Μπάμπης Άννινος (Αργοστόλι 1852 – Αθήνα 23 Μαΐου 1934)

Posted by Μέλια στο 23 Μαΐου, 2015

Ο Μπάμπης Άννινος, δημοσιογράφος, συγγραφέας και ποιητής γεννήθηκε στο Αργοστόλι στα 1852, και πέθανε στην Αθήνα το Μάη του 1934. Χρημάτισε διπλωματικός υπάλληλος για λίγα χρόνια και υπηρέτησε στα προξενεία Ρώμης και Νεάπολης. Μετά γύρισε στην Ελλάδα και εργάστηκε ως δημοσιογράφος.

Το έργο του Μπάμπη Άννινου είναι πολυποίκιλο και πολυμερές: ποιητικό, πεζογραφικό, κριτικό, χρονογραφικό, δημοσιογραφικό. Γράφει, γράφει ολοένα. Ένας χαλκέντερος εραστής των Γραμμάτων που δε σταματάει παρά μόνο με το θάνατο. Δημοσιεύει ταυτόχρονα σε περιοδικά κι’ εφημερίδες.

Γράφει ποίηση, μεταφράζει ξένα έργα, γράφει καθημερινό χρονογράφημα στις εφημερίδες, και κάνει τα έντυπα πού συνεργάζεται περιζήτητα, για το πνευματώδες χιούμορ των χρονογραφημάτων του.  Στα Γράμματα παρουσιάστηκε με τα μελέτη του, για την ποίηση του συμπατριώτη του ποιητή Ιουλίου Τυπάλδου, νεαρός ακόμη. Μετά μερικά χρόνια κυκλοφόρησε την ποιητική συλλογή «Λυκαυγές» στα 1871, το «Εδώ κι εκεί» στα 1884.

Ακολουθούν τα βιβλία: «Αττικαί ημέραι» 1894, «Η νίκη του Λεωνίδα» 1895, «Όποιος φυλάει τα ρούχα του» 1898, κωμωδία, «Ζητείται υπηρέτης» 1898, κωμωδία, «Η οικογένεια παραδαρμένου», 1899, κωμωδία, «Νίκαι κατά βαρβάρων» 1913, «Τα πρώτα έτη του Ζάν Μωρεάς» 1923, βιογραφικό-κριτικό, «Δύο Έλληνες ποιηταί: Παπαρρηγόπουλος, Βασιλειάδης» 1923, δοκίμιο, «Δύο Έλληνες», «Ιστορικά σημειώματα» 1925, «Ο σύλλογος των Εισαγγελέων», 1925, κωμωδία και άλλα. 

Επίσης με τον Πολύβιο Δημητρακόπουλο και το Γεώργιο Τσοκόπουλο, έγραψε επιθεωρήσεις. Καθώς παραπάνω είπαμε, μετάφρασε πολλά λογοτεχνικά, ιστορικά και φιλοσοφικά έργα, Ρενάν, Λομπρόζο κλπ. 

Ο Μπάμπης Άννινος είχε πρωτοτυπία στην έκφραση και μορφοποίηση τής ευαισθησίας του. Είχε αποθησαυρίσει πλήθος ποικίλες εμπειρίες, από την επαφή του με τον άνθρωπο και την κοινωνία. Είχε αφηγηματική ικανότητα όσο λίγοι και τη διάνθιζε με πνευματώδες χιούμορ, πηγαίο, ένα χιούμορ με λόγο χαριτωμένο και συχνά καίριο, εύστροφο με νοηματικά κοντράστα, μέ ρυθμό, με παραστατικώτατες παρομοιώσεις:

«Αφ’ ης εποχής εμετρείτο το σώμα μου επί του πήχεως και τα έτη μου επί των δακτύλων, έτρεφα έρωτα σφοδρόν προς την ανάγνωσιν».

Όλα τούτα τα ερωτηματικά ανεκινήθησαν και περιεδινήθησαν εντός του πνεύματος μου, ως κάρφη υπό του ανέμου στροβιλιζόμενα». Κι’ ένα δείγμα τής ποίησης του Μπάμπη Άννινου:

ΤΟ ΒΡΕΦΟΣ

Μοί εμειδία το μικρόν, μοί έτεινε τας χείρας
κι’ εγέλα η ψυχή του.
Εγέλα, ω, δεν έφερε την μελανήν τής μοίρας
σφραγίδα η μορφή του.

Το όμμα του δεν έκλαυσεν ειμή εξ ευτυχίας

είμή υπό χαράς.
Θα κλαύση όμως έπειτα πολύ εκ τής πικρίας
και άλλης συμφοράς.

Πόση αλήθεια! Πόση γνώση της πολυποίκιλης πίκρας και πόση τρυφεράδα!

.
.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΓΟΥΛΑΤΟΥ
1971

.

Πηγή:ανεμούριον

.
.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s