ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Πες το με ποίηση (38… στη Ο Θείος Βράχος
    ΕΛΕΝΗ ΚΟΥΤΜΑΝΗ στη Η οξεία κραυγή των αμνών
    Παναγιωτης σχοινεζος στη Συνταγματάρχης Δημήτρης Θεοτόκ…
    ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ στη Gatestone Institute: Στην Ευρώ…
    PETSAGGOURAKIS στη Μελέτιος Μεταξάκης, ο μασώνος…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Περί του βιβλίου Θρησκευτικών Γ’ Δημοτικού (Ο Θεός στη ζωή μας)

Posted by Μέλια στο 18 Μαρτίου, 2015


Καλησπέρα σας!

Είμαι μια μητέρα τριών παιδιών. Το μεγαλύτερο παιδί μου πηγαίνει στην Γ’ Δημοτικού και με αυτήν την επιστολή μου θα ήθελα να εκφράσω την αγανάκτησή μου για το επαίσχυντο βιβλίο των Θρησκευτικών της Γ’ Δημοτικού.

Ας ξεκινήσω με κάποια σχετικά “ανώδυνα” σχόλια. Κατ’ αρχάς, πρόκειται για ένα εξαιρετικά κακογραμμένο βιβλίο, χωρίς κανένα ειρμό ή λογική και ιδιαίτερα χαοτικό: Ακολουθίες, Μυστήρια, ιστορίες από την Παλαιά Διαθήκη (ενίοτε αποσπασματικά δοσμένες –“λογοκριμένες”-, βλ. το κεφάλαιο που αναφέρεται στους Πρωτοπλάστους), ανθρωπιστικά μηνύματα, Χριστιανικές εορτές-βίοι Αγίων, αποσπάσματα από την Καινή Διαθήκη, παραδοσιακά έθιμα αποτελούν ένα άγαρμπο συνονθύλευμα που στερείται λογικής και οργάνωσης.

Ας προχωρήσουμε τώρα και σε κάποια επιμέρους σημεία που αξίζει να αναφέρουμε.

– Κεφ. 2: Ο Σταυρός: Το σύμβολο των χριστιανών (το “χ” γραμμένο με μικρό γράμμα): στη σελ. 11 (πλαίσιο “σύμβολο”) διαβάζουμε: ο Σταυρός είναι το σύμβολο των χριστιανών, το περιστέρι είναι το σύμβολο της ειρήνης, οι πέντε κύκλοι είναι το σύμβολο των Ολυμπιακών Αγώνων [εδώ τα αρχικά “Ο” και “Α” γράφονται με κεφαλαίο γράμμα!].” Δηλαδή -ούτε λίγο ούτε πολύ- ταυτίζει τον Τίμιο Σταυρό, τον “φύλακα πάσης της Οικουμένης” με τα εν λόγω κοσμικά και άνευ σημασίας σύμβολα – να υπενθυμίσουμε ότι οι ολυμπιακοί αγώνες είναι κατάλοιπο της ειδωλολατρικής Αρχαιότητας.

– Κεφ. 8: Η γέννηση ενός παιδιού είναι δώρο στην οικογένεια, σελ. 26: Όμως πολλές φορές, δυστυχώς, τα παιδιά αντί για αγάπη και φροντίδα γνωρίζουν την κακία και την αδιαφορία. Συχνά ακούμε για παιδιά που για διάφορες αιτίες τα εγκαταλείπουν οι γονείς τους ή τα χτυπούν ή δε νοιάζονται γι’ αυτά..

Πρώτον, πρόκειται για ένα εξαιρετικά καταθλιπτικό μήνυμα. Δεν είναι όμως μόνο αυτό: από την τρυφερή ηλικία των 8 ετών, οι “σοφοί συγγραφείς” του εν λόγω εγχειριδίου προκαταλαμβάνουν τα παιδιά αρνητικά απέναντι στους ίδιους τους γονείς τους (!), δίνοντάς τους το δικαίωμα να κάνουν γι’ αυτούς κακούς λογισμούς ή γεμίζοντάς τα με φοβίες (μήπως με εγκαταλείψουν οι γονείς μου;). Όπως ξέρουμε από την Παιδαγωγική επιστήμη, στην ηλικία αυτή τα περισσότερα παιδιά θεωρούν τους γονείς τους ως πρότυπα. Το σχολικό βιβλίο όμως φροντίζει (με έμμεσο και πονηρό τρόπο) όχι μόνο να απομυθοποιήσει το γονεϊκό πρότυπο, αλλά και να το παρουσιάσει ως πιθανό εχθρό του παιδιού.

– Κεφ. 9: Όλα τα παιδιά του κόσμου είναι αδέλφια, σελ. 29: Πάτερ ημών, λένε και τα πρώτα λόγια της πιο γνωστής μας προσευχής, για να μας θυμίσουν πως ο Θεός είναι ο πατέρας όλων μας κι εμείς είμαστε αδέρφια, παιδιά της ίδιας οικογένειας. Γι΄αυτό όλοι έχουμε τα ίδια δικαιώματα στη ζωή, σε όποιο μέρος της γης και αν γεννηθήκαμε, όποιο χρώμα και αν έχει το δέρμα μας.” Σωστά. Δεν διευκρινίζει όμως ότι όλα τα παιδιά του κόσμου είναι αδέλφια ΚΑΤΑ ΣΑΡΚΑ, ενώ οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί είναι αδέλφια ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΠΝΕΥΜΑ. Και για να επεκταθώ λίγο περισσότερο: ολόκληρο το βιβλίο των θρησκευτικών (και όχι μόνο αυτό) διακατέχεται από την ιδέα της παγκοσμιοποίησης, η οποία “σερβίρεται” ως αντιρατσιστικό παραλήρημα. Κανένα λογικό ον δεν θα μπορούσε φυσικά να δεχτεί το ρατσισμό, σε καμία του μορφή. Έχει γίνει ποτέ όμως λόγος για τα δικαιώματα των αγέννητων παιδιών, που τόσο βάναυσα κατακρεουργούνται, ή για τα βασανιστήρια που υπομένουν πολλές γυναίκες του τρίτου κόσμου ή για τα μαρτύρια που υφίστανται πολλοί Ορθόδοξοι Χριστιανοί στις μέρες μας;

Και συνεχίζουμε:

– Κεφ. 10: Ο άνθρωπος συνεργάτης του Θεού. Στο κεφάλαιο αυτό γίνεται λόγος για τους Πρωτοπλάστους. Όμως οι συγγραφείς φροντίζουν να “λογοκρίνουν” τη Βίβλο: ούτε κουβέντα για το φίδι, τον απαγορευμένο καρπό και την Πτώση των Πρωτοπλάστων. Το συμπέρασμα που βγαίνει λοιπόν από αυτό το κεφάλαιο της Γενέσεως δεν είναι η δραματική επίδραση που είχε η ανυπακοή των Πρωτοπλάστων στο Ανθρώπινο Γένος. αλλά το ότι πρέπει να… προστατεύουμε το περιβάλλον, που μας έδωσε ο Θεός (σελ. 35: Αλλά και σήμερα κάθε φορά που ο άνθρωπος φροντίζει το περιβάλλον, υπακούει στην εντολή που του έδωσε ο Θεός, όταν τον τοποθέτησε στον Παράδεισο: να σέβεται και να προστατεύει τη φύση.“)!! Η τελεία διαστρέβλωση!

– Κεφ. 14: Οι σχέσεις μας με τους άλλους και με τον Θεό. Το κεφάλαιο αυτό αναφέρεται στις Δέκα Εντολές, οι οποίες και γράφονται στη σελ. 45. Εκεί διαβάζουμε: “4. Να αφιερώσεις την ημέρα του Σαββάτου στον Κύριο και Θεό σου“. Τι πονηρία, αλήθεια! Παραλείπουν να επισημάνουν τη “λεπτομέρεια” ότι αυτό ίσχυε την εποχή της Παλαιάς Διαθήκης. Μετά την Κοσμοσωτήριο Ανάσταση του Κυρίου μας, επίσημη αργία έγινε η Κυριακή (γι’ αυτό και σε πολλά αξιόλογα Χριστιανικά παιδικά βιβλία δεν γράφεται η λέξη “Σάββατο”, αλλά η φράση “7η ημέρα”).

Το χειρότερο το αφήνω για το τέλος.

– Kεφ. 26: Θεία Κοινωνία: Το Μυστήριο της αγάπης. Εδώ πρόκειται για μια καθαρά ΑΙΡΕΤΙΚΗ στάση. Το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου γράφονται εντός εισαγωγικών (σελ. 79-80)! Χαρακτηριστικά, διαβάζουμε στη σελ. 79: Με πίστη και αγάπη μεταλαμβάνουμε όλοι “Σώμα και Αίμα” [με τη χρήση εισαγωγικών αποδίδεται στη Θεία Κοινωνία μεταφορική έννοια!!] Χριστού. Η χαρά μας είναι μεγάλη γιατί με τη Θεία Κοινωνία ο ιερέας μας δίνει το κρασί [!!!] και το ψωμί [!!!], όπως τα έδωσε κάποτε κι ο ίδιος ο Χριστός στους μαθητές του. Ανεπίτρεπτο και απαράδεκτο: πρόκειται για ΚΑΘΑΡΑ ΑΙΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ και θεωρώ ότι η εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και η Εκκλησία, πρέπει να λάβουν θέση το συντομότερο δυνατόν.

Με τιμή,
Μαρία Σουρτζή-Χατζηδημητρίου, Dr. Phil., Mag. Art.
μητέρα – εκπαιδευτικός

.

Πηγή: Αντίβαρο  στην ιδιωτεία

.

3 Σχόλια προς “Περί του βιβλίου Θρησκευτικών Γ’ Δημοτικού (Ο Θεός στη ζωή μας)”

  1. Φαίη said

    Μπράβο στη μητέρα. Μακάρι να ήταν όλοι οι γονείς τόσο ενεργοί πάνω σε αυτά τα θέματα.

    Είπαμε, η ΕΕ, ξοδεύει απίστευτα κονδύλια για να παραποιήσει και να ισοπεδώσει τα πάντα στην παιδεία. Τα παιδιά προμηθεύονται βιβλία σκουπίδια. Ο μεγαλύτερος εχθρός μας αυτή τη στιγμή είναι η παγκοσμιοποίηση. ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙΤΕ ΟΣΟ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΜΕΤΕΡΙΖΙ.

    Θυμίζω: https://averoph.wordpress.com/2015/03/05/%CE%B1%CE%BA%CE%B1%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%8A%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%B5%CE%AF-%CE%B7-%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%BA%CE%BB%CE%AE%CF%81%CF%89/

    Όσο για το Σάββατο .. έναντι της Κυριακής μας,
    «Οι Εβραίοι ωθούν στην κατάργηση της κυριακάτικης αργίας για να επιβάλλουν το Σάββατο»
    http://wwwthivaalarm.blogspot.gr/2013/11/blog-post_5481.html
    .
    Μέλια, με σύγχυσες πάλι ….

    Την κάνω γιατί υπάρχουν και κανόνες ..

  2. […] Περί του βιβλίου Θρησκευτικών Γ’ Δημοτικού (Ο Θεός στη… […]

  3. SKEPTIKOS said

    Πρώτον είναι ψεύδος ότι στη σελ. 11 του σχ. βιβλίου οι ολυμπιακοί αγώνες αναγράφονται με αρχικά κεφαλαία. Δεύτερον σε κανένα εκκλησιαστικό έντυπο η λέξη χριστιανοί δεν γράφεται με αρχικό κεφαλαίο. Τρίτον το Σώμα και το Αίμα του Χριστού είναι σε εισαγωγικά για να τονιστεί οπτικά στα μάτια των παιδιών και δεν έχει την έννοια της μεταφορικότητας. Τέταρτον ο καθένας ξέρει, ακόμη και τα μικρά παιδιά ότι η μέρα που τιμούμε ιδιαίτερα το Θεό οι χριστιανοί είναι η Κυριακή κι ότι οι 10 εντολές μιλούσαν στον εβραϊκό λαό που έχει για ιερή μέρα το Σάββατο. Για την Κυριακή υπάρχει ιδιαίτερη διδ. ενότητα στην Τετάρτη τάξη αλλά και σε πολλά σημεία σε όλα τα βιβλία των Θρησκευτικών Δημοτικού μηδενός εξαιρουμένου της Τρίτης. Πέμπτον δεν υπάρχει καμιά διάθεση λογοκρισίας στη διδ. ενότητα των πρωτοπλάστων αφού με βάση το Αναλυτικό Πρόγραμμα για αυτή τη διδ. ενότητα αναφέρονται όσα ακριβώς ζητούνται. Έκτον είναι «τραβηγμένοι από τα μαλλιά» οι ισχυρισμοί ότι θα γεμίσουν κατάθλιψη τα παιδιά από την αναφορά σε κακή διαπαιδαγώγηση των γονέων ή σώνει και καλά πρέπει στα παιδιά των 8-9 ετών να τους κάνεις διαχωρισμούς του τύπου «κατά σάρκα» και «κατά πνεύμα». Συνοπτικά, όποιος έχει τη μύγα μυγιάζεται και στην περίπτωσή μας καταφεύγει σε φαντασιώδεις ερμηνείες βλέποντας παντού εχθρούς της ορθοδόξου πίστεως κρίνοντας και κατακρίνοντας ανθρώπους που δεν τους γνωρίζει. Ενδεικτικά να αναφέρουμε από το υπόλοιπο έργο της πενταμελούς ομάδας των συγγραφέων του βιβλίου Θρησκευτικών Γ΄και Δ΄Δημοτικού, το βιβλίο «Ο θησαυρός του γέροντα» του Π. Ζούρα, τα βιβλία της Αγγ. Μαστρομιχαλάκη για τα Χριστούγεννα, το Πάσχα και την Παναγία από τις εκδόσεις «Ακρίτας». Ως εκπαιδευτικός, η κυρία Σ.-Χ. θα πρέπει να γνωρίζει ότι όλα τα σχολικά βιβλία είναι γραμμένα στη βάση ενός αναλυτικού προγράμματος. Για το Α. Π. των Θρησκευτικών επιλέχθηκε – προ 20 ετών περίπου ήδη από τα προηγούμενα βιβλία Θρησκευτικών Δημοτικού – να μην ακολουθούν την πεπατημένη : Παλαιά Διαθήκη, Καινή Διαθήκη, Εκκλησιαστική Ιστορία, Λειτουργική ανά τάξη από τη Γ΄ έως την ΣΤ΄ γιατί θεωρήθηκε ότι μετατρέπεται σε καθαρά γνωστικό μάθημα όπως η Ιστορία. Έτσι ακολουθήθηκε κατά το δυνατόν η βιωματική αντίληψη προσέγγισης της θρησκευτικής γνώσης. Γι αυτό ξεκινούν τα παιδιά της Γ τάξης με τον Αγιασμό, το Σταυρό, τη γεννηση κατόπιν τα Χριστούγεννα, το Πάσχα (σύμφωνα περίπου με το ημερολογιακό σχολικό έτος), με στοιχεία και από την Π.Δ. και από την Κ.Δ. και Εκκλησιαστικής Ιστορίας και Λειτουργικής. Εξάλλου δείτε στις ακολουθίες της Εκκλησίας μας και ιδιαίτερα της Μεγ. Εβδομάδος πώς εμπλέκονται φαινομενικά διαφορετικά πράγματα που όλα όμως υπηρετούν σοφά τη μετοχή του πιστού στη Σταυρική πορεία του Χριστού και τη θριαμβική του Ανάσταση. Τέλος να έχουμε υπόψη μας ότι τα ακαταλληλότερα βιβλία στα χέρια του ικανού εκπαιδευτικού γίνονται τα καλύτερα ενώ τα πιο κατάλληλα στα χέρια ενός ακατάλληλου εκπαιδευτικού γίνονται τα χειρότερα. Αυτό η κυρία Σ.-Χ. μπορεί να το διαπιστώσει από τους εκπαιδευτικούς των παιδιών της κατά τη διάρκεια των σπουδών τους.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: