Η προσάραξη του «ΑΔΡΙΑΣ» ( 6 Οκτωβρίου 1951 4:25 π.μ)
Posted by Μέλια στο 6 Οκτωβρίου, 2014
Στις 6 Οκτωβρίου 1951 και ώρα 4:25 πρωινή, το ατμόπλοιο «Αδρίας», που είχε αποπλεύσει από Χανιά για Πειραιά, προσέκρουσε στη Φαλκονέρα, που ήταν αποτέλεσμα των σφοδρών ανέμων που επικρατούσαν στη περιοχή, συνεπεία της παρεκκλίσεως της πορείας του. Η πρόσκρουση ήταν βίαιη, και αμέσως το σκάφος άρχισε να γεμίζει νερά.
Ο πλοίαρχος Φωκάς, εξέπεμψε αμέσως σήμα κινδύνου και διέταξε την καθέλκυση των λέμβων και την αποβίβαση των επιβατών σε απόκρυμνο σημείο του νησιού, με την καθοδήγηση των μελών του πληρώματος. Παρά τη σφοδρή κακοκαιρία η αποβίβαση στέφθηκε με επιτυχία, αν και πληροφορίες έκαναν λόγο για απώλεια ενός ατόμου. Σύμφωνα, με το λιμεναρχείο Χανίων στο ατμόπλοιο «Αδρίας» επιβιβάστηκαν από Χανιά 235 επιβάτες, από Ρέθυμνο 80 και από το Ηράκλειο 223.Σύνολο 538 επιβάτες.
Στην αγωνιώδη έκκληση του πλοιάρχου έσπευσαν το «Ιωνία», το «Αιγαίον», η «Πίνδος» και άλλα πλοία στο τόπο του ναυαγίου, όπου παρέλαβαν τους επιβάτες και φρόντισαν για τη μεταφορά τους στο Πειραιά. Οι προσπάθειες διάσωσης του πλοίου απέβησαν μάταιες και χαρακτηρίστηκε ολική απώλεια
Το ατμόπλοιο «Αδριάς», κατασκευάστηκε το 1893 με το όνομα «Magic» της Belfast Steamship Company. Στον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο, χρησιμοποιήθηκε ως πλωτό νοσοκομείο. To 1918 άλλαξε το όνομά του σε «Classic. To 1924 πουλήθηκε στη City of Cork Steam Packet Co. To χειμώνα εκτελούσε δρομολόγια μεταξύ Fishguard-Cork και το καλοκαίρι έκανε κρουαζιέρες στη Σκωτία.
Τότε άλλαξε πάλι το όνομά του σε Killarney. To 1931 το απόκτησε η Coast Lines. Στο δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο χρησιμοποιήθηκε ως πλωτή αποθήκη στο Rosyth. To 1947 αγοράστηκε από τη Bury Court Shipping Co και μετονομάστηκε σε «Αττική». Έκανε δρομολόγια μεταξύ Μασσαλίας-Γένοβας-Πειραιά-Βυρητού-Χάιφας-Αλεξάνδρειας. To 1948 πουλήθηκε στην «Ηπειρωτική» του εφοπλιστή Ποταμιανού ως «Αδρίας» κι έκανε δρομολόγια από Πειραιά και Θεσσαλονίκη για Κρήτη, Χίο και Ρόδο.
Πηγή:koutouzis
Αρμονία said
Και το Jupiter του Ποταμιάνου ήταν………………»εφοπλιστές»……………………..