ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Επικαιρότητα 1ης Ιου… στη Φθινόπωρο και τέταρτη δόση…
    georgeiraklion στη Αβέρωφ: Δέκα «ολόκληρα» χρόνια…
    3 του Ιούνη ξεχείλισ… στη Τό Ὁλοκαύτωμα στήν Κάνδανο (3…
    Επικαιρότητα 28ης Μα… στη Ο κορονοϊός και η ελευθερία το…
    Γιώργης στη Αβέρωφ: Δέκα «ολόκληρα» χρόνια…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Guardian: Σώστε τα Μάρμαρα του Παρθενώνα, από το Βρετανικό Μουσείο

Posted by ΑΝΔΡΕΑΣ ΤΕΝΕΕΥΣ στο 21 Αυγούστου, 2014

https://i0.wp.com/static.guim.co.uk/sys-images/Guardian/Pix/pictures/2014/8/18/1408362539209/north-frieze-of-Parthenon-010.jpgΝα επιστραφούν στην Αθήνα τα Μάρμαρα του Παρθενώνα ζητά με άρθρο του στην Guardian o γωνστός κριτικός τέχνης Jonathan Jones

«Τι μπορείς να κάνεις με την πιο όμορφη τέχνη του κόσμου; Πού ανήκει; Πώς θα πρέπει να φροντίζονται και πού να εκτίθενται;», αναρωτιέται ο Jones κάνοντας μέσα από το άρθρο του ένα σύντομο ταξίδι στην ιστορία. «Τα γλυπτά του Παρθενώνα φτιάχτηκαν 2.000 χρόνια πριν τα αριστουργήματα της Αναγέννησης. Έχουν δική τους ζωή, ενέργεια, ηρεμία και μεγαλείο», λέει χαρακτηριστικά.

«Εάν οι τοιχογραφίες της Καπέλα Σιστίνα είχαν αφαιρεθεί από το ταβάνι της, το 19ο αιώνα και τοποθετηθεί στους τοίχους της Εθνικής Πινακοθήκης του Λονδίνου, θα έχαιραν της ίδιας εκτίμησης; «Όχι», απαντά ο Jones. «Θα πασχίζαμε να φανταστούμε την πραγματική δύναμη των παραστάσεων του Μιχαήλ Άγγελου στην αρχική τους τοποθεσία.»

Η πικρή αλήθεια -σύμφωνα με τον κριτικό τέχνης- είναι πως στο Βρετανικό Μουσείο δεν μπορεί κανείς να γευτεί την καλύτερη δυνατή εμπειρία από τα γλυπτά του Παρθενώνα. Καταρχάς, εκτίθενται σε μία γκρίζα, νεοκλασική αίθουσα με άσπρους πέτρινους τοίχους που δεν κάνουν αντίθεση με τα μάρμαρα· ένας «νεκρικός» χώρος που «βουβαίνει» τα σπουδαιότερα Ελληνικά έργα τέχνης αντί να τα «φωτίζει».

«Εάν το Βρετανικό Μουσείο θέλει να κρατήσει αυτά τα αριστουργήματα, χρειάζεται να βρει τα χρήματα να τα εκθέσει σε έναν πλήρως ανακαινισμένο χώρο με πιο μοντέρνα αισθητική», λέει ο Jones. «Διαφορετικά, να τα δώσει στην Ελλάδα, που έχει ήδη φτιάξει ένα εκπληκτικό, μοντέρνο μουσείο», προτείνει ο Βρετανός, εκθειάζοντας το Μουσείο της Ακρόπολης και προβάλλοντας ένα προνόμιό του που το Λονδίνο δεν θα μπορέσει ποτέ να ανταγωνιστεί: από την αίθουσα με τα μάρμαρα μπορείς μέσα από τον γυάλινο τοίχο του Μουσείου να δεις τον ίδιο τον Παρθενώνα, σε μια αισθησιακή σύνδεση μεταξύ της τέχνης και της αρχιτεκτονικής οικείας της.

ΠΗΓΗ

(Σσ: Ρέ σύ,ἀγγλάκο,γιά ἀμερικανάκια μᾶς πέρασες;Καί καλά,ὁ παντέρ νά πῆ τά δικά του,στό χώρο του βρίσκεται,λέει καί καμμιά…φιλοσοφία,ἴσα γιά νά περάση ἡ ὥρα.
Σάν πολύ εὔκολα δέν ἄλλαξες γνῶμη;
Βρέ μπᾶς καί σοῦ «σφυρίξανε» κάτι γιά τήν ΔΕΘ καί εἶπες νά βάλης κι ἐσύ ἕνα χεράκι;Βρέ οὔστ,ὅλοι σας,ἐδώδιμοι καί ἀποικιακοί)

Ένα Σχόλιο προς “Guardian: Σώστε τα Μάρμαρα του Παρθενώνα, από το Βρετανικό Μουσείο”

  1. Reblogged this on Ῥωμηῶν Ἐνημέρωση.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: