ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    ΚΡΙΤΩΝ στη Μήπως να παίξουμε τα ρέστα…
    Πετροβούβαλος στη Μήπως να παίξουμε τα ρέστα…
    ΚΡΙΤΩΝ στη Μήπως να παίξουμε τα ρέστα…
    Πετροβούβαλος στη Μήπως να παίξουμε τα ρέστα…
    ΚΡΙΤΩΝ στη Μήπως να παίξουμε τα ρέστα…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Ὁ φρικτός θάνατος τοῦ Βελεστινλῆ (12 Ἰουνίου 1798)

Posted by ΑΝΔΡΕΑΣ ΤΕΝΕΕΥΣ στο 12 Ιουνίου, 2014

https://averoph.files.wordpress.com/2014/06/cf81cf86-cebdceb5cebccf80cebfcf8acf83ceb1.jpg

ΠΥΡΓΟΣ Nebojša (ἀπό τήν πρωτότυπη φωτ/φία στό: wikimapia.org)

Ο Ρήγας συνελήφθη στην Τεργέστη την 1η Δεκεμβρίου του 1797 μαζί με τον Περραιβό. Κατόπιν οδηγήθηκε στη Βιέννη, στις 14 Φεβρουαρίου 1798, όπου ανακρίθηκε μαζί με τους υπόλοιπους συντρόφους του. Κατάληξη των ανακρίσεων, σε συνδυασμό με τις συνεννοήσεις με τον Σουλτάνο, ήταν να εκτοπισθούν από τους συλληφθέντες οι Αυστριακοί και άλλων εθνοτήτων υπήκοοι για να δικαστούν από τις Αυστριακές αρχές, εκτός από τους Οθωμανούς, που απελάθηκαν και οδηγήθηκαν στην Οθωμανική επικράτεια για να υποστούν τις κυρώσεις του Σουλτάνου.
Ο Ρήγας (41 χρονών) και οι επτά σύντροφοί του, που ανήκαν στην ίδια κατηγορία, ο Ευστράτιος Αργέντης (31 χρονών, έμπορος από τη Χίο), ο Δημήτριος Νικολίδης (32 χρονών,γιατρός από τα Ιωάννινα), ο Αντώνιος Κορωνιός (27 χρονών, έμπορος και λόγιος από τη Χίο), ο Ιωάννης Καρατζάς (31 χρονών, λόγιος από τη Λευκωσία της Κύπρου), ο Θεοχάρης Γεωργίου Τουρούντζιας (22 χρονών, έμπορος από την Σιάτιστα), ο Ιωάννης Εμμανουήλ (24 χρονών, φοιτητής της ιατρικής από τη Καστοριά) και ο Παναγιώτης Εμμανουήλ (22 χρονών, αδερφός του προηγούμενου και υπάλληλος του Αργέντη), με συνοδεία των αυστριακών αρχών παραδόθηκαν στις 10 Μαΐου 1798 στους Τούρκους του Βελιγραδίου και φυλακίστηκαν στον πύργο Nebojša (Небојша), παραποτάμιο φρούριο του Βελιγραδίου.
Εκεί, ύστερα από συνεχή βασανιστήρια, στις 12 Ιουνίου του 1798, στραγγαλίστηκαν και τα σώματά τους ρίχτηκαν στον Δούναβη.
Εδώ, πρέπει να σημειωθεί ότι, μόλις μαθεύτηκε η σύλληψη του Ρήγα, πολλοί έκανα έκκληση, στο σουλτάνο Σελίμ Γ΄, για την απελευθέρωση του. Ανάμεσα σε αυτούς ο φίλος του Ρήγα, Οσμάν Πασβανόγλου, ηγεμόνας του Βιδινίου και ο Αλή Πασάς αλλά μάταια.

ΠΗΓΗ

Σχετική ανάρτηση στον Αβέρωφ: Ρήγα Φεραίου: ΘΟΥΡΙΟΣ

8 Σχόλια προς “Ὁ φρικτός θάνατος τοῦ Βελεστινλῆ (12 Ἰουνίου 1798)”

  1. Πετροβούβαλος said

    ΘΟΥΡΙΟΣ
    ἤτοι ὁρμητικὸς πατριωτικὸς ὕμνος πρῶτος, εἰς τὸν ἦχον
    ΜΙΑ ΠΡΟΣΤΑΓΗ ΜΕΓΑΛΗ

    Ὡς πότε παλικάρια, νὰ ζοῦμε στὰ στενά,
    μονάχοι σὰ λεοντάρια, σταῖς ράχαις στὰ βουνά;
    Σπηλιαῖς νὰ κατοικοῦμε, νὰ βλέπωμεν κλαδιά,
    νὰ φεύγωμ᾿ ἀπ᾿ τὸν κόσμον, γιὰ τὴν πικρὴ σκλαβιά;

    Νὰ χάνωμεν ἀδέλφια, πατρίδα καὶ γονεῖς,
    τοὺς φίλους, τὰ παιδιά μας, κι ὅλους τοὺς συγγενεῖς;
    Καλλιῶναι μίας ὥρας ἐλεύθερη ζωή,
    παρὰ σαράντα χρόνοι, σκλαβιὰ καὶ φυλακή.

    Τί σ᾿ ὠφελεῖ ἂν ζήσῃς, καὶ εἶσαι στὴ σκλαβιά;
    στοχάσου πῶς σὲ ψαίνουν, καθ᾿ ὥραν στὴν φωτιά.
    Βεζύρης, δραγουμάνος, ἀφέντης κι᾿ ἂν σταθῇς
    ὁ τύραννος ἀδίκως σὲ κάμνει νὰ χαθῇς.

    Δουλεύεις ὅλ᾿ ἡμέρα, σὲ ὅ,τι κι᾿ ἂν σὲ πῇ,
    κι᾿ αὐτὸς πασχίζει πάλιν, τὸ αἷμα σου νὰ πιῇ.
    Ὁ Σοῦτζος, κι᾿ ὁ Μουρούζης, Πετράκης, Σκαναβῆς
    Γκίκας καὶ Μαυρογένης, καθρέπτης, εἶν᾿ νὰ ἰδῇς.

    Ἀνδρεῖοι καπετάνοι, παπᾶδες, λαϊκοί,
    σκοτώθηκαν κι᾿ ἀγάδες, μὲ ἄδικον σπαθί.
    Κι᾿ ἀμέτρητ᾿ ἄλλοι τόσοι, καὶ Τοῦρκοι καὶ Ῥωμιοί,
    ζωὴν καὶ πλοῦτον χάνουν, χωρὶς κᾀμμιὰ ῾φορμή.

    Ἐλᾶτε μ᾿ ἕναν ζῆλον, σὲ τοῦτον τὸν καιρόν,
    νὰ κάμωμεν τὸν ὅρκον, ἐπάνω στὸν Σταυρόν.
    Συμβούλους προκομμένους, μὲ πατριωτισμὸν
    νὰ βάλωμεν εἰς ὅλα, νὰ δίδουν ὁρισμόν.

    Οἱ νόμοι νἆν᾿ ὁ πρῶτος, καὶ μόνος ὁδηγός,
    καὶ τῆς πατρίδος ἕνας, νὰ γένῃ ἀρχηγός.
    Γιατὶ κ᾿ ἡ ἀναρχία, ὁμοιάζει τὴν σκλαβιά,
    νὰ ζοῦμε σὰν θηρία, εἶν᾿ πλιὸ σκληρὴ φωτιά.

    Καὶ τότε μὲ τὰ χέρια, ψηλὰ στὸν οὐρανὸν
    ἂς ποῦμ᾿ ἀπ᾿ τὴν καρδιά μας, ἐτοῦτα στὸν Θεόν·

    Ἐδῶ συκώνονται οἱ πατριῶται ὀρθοί, καὶ ὑψώνοντες
    τὰς χεῖρας πρὸς τὸν οὐρανόν, / κάμνουν τὸν ὅρκον.

    Ὅρκος κατὰ τῆς τυραννίας καὶ τῆς ἀναρχίας.

    Ὦ βασιλεῦ τοῦ κόσμου, ὁρκίζομαι σὲ σέ,
    στὴν γνώμην τῶν τυράννων, νὰ μὴν ἐλθῶ ποτέ.
    Μήτε νὰ τοὺς δουλεύσω, μήτε νὰ πλανηθῶ,
    εἰς τὰ ταξίματά τους, γιὰ νὰ παραδοθῶ.

    Ἐν ὅσῳ ζῶ στὸν κόσμον, ὁ μόνος μου σκοπός,
    γιὰ νὰ τοὺς ἀφανίσω, θὲ νἆναι σταθερός.
    Πιστὸς εἰς τὴν πατρίδα, συντρίβω τὸν ζυγόν,
    ἀχώριστος γιὰ νἆμαι, ὑπὸ τὸν στρατηγόν.

    Κι᾿ ἂν παραβῶ τὸν ὅρκον, ν᾿ ἀστράψ᾿ ὁ οὐρανός,
    καὶ νὰ μὲ κατακάψῃ, νὰ γένω σὰν καπνός.

    Τέλος τοῦ ὅρκου

    Σ᾿ ἀνατολὴ καὶ δύσι, καὶ νότον καὶ βοριά,
    γιὰ τὴν πατρίδα ὅλοι, νἄχωμεν μιὰ καρδιά.
    Στὴν πίστιν του καθ᾿ ἕνας, ἐλεύθερος νὰ ζῇ,
    στὴν δόξαν τοῦ πολέμου, νὰ τρέξωμεν μαζί.

    Βουλγάροι κι᾿ Ἀρβανῆτες, Ἀρμένοι καὶ Ῥωμιοί,
    Ἀράπηδες καὶ ἄσπροι, μὲ μιὰ κοινὴν ὁρμή,
    Γιὰ τὴν ἐλευθερίαν, νὰ ζώσωμεν σπαθί,
    πῶς εἴμαστ᾿ ἀντριωμένοι, παντοῦ νὰ ξακουσθῇ.

    Ὅσ᾿ ἀπ᾿ τὴν τυραννίαν, πῆγαν στὴν ξενητιὰ
    στὸν τόπον του καθ᾿ ἕνας, ἂς ἔλθῃ τώρα πλιά.
    Καὶ ὅσοι τοῦ πολέμου, τὴν τέχνην ἀγροικοῦν
    ἐδῶ ἂς τρέξουν ὅλοι, τυράννους νὰ νικοῦν.

    Ἡ Ῥούμελη τοὺς κράζει, μ᾿ ἀγκάλαις ἀνοιχταῖς,
    τοὺς δίδει βιὸ καὶ τόπον, ἀξίαις καὶ τιμαῖς.
    Ὡς πότ᾿ ὀφφικιάλος, σὲ ξένους Βασιλεῖς;
    ἔλα νὰ γένῃς στῦλος, δικῆς σου τῆς φυλῆς.

    Κάλλιο γιὰ τὴν πατρίδα, κᾀνένας νὰ χαθῇ
    ἢ νὰ κρεμάσῃ φοῦντα, γιὰ ξένον στὸ σπαθί.
    Καὶ ὅσοι προσκυνήσουν, δὲν εἶναι πλιὸ ἐχθροί,
    ἀδέλφια μας θὰ γένουν, ἂς εἶναι κ᾿ ἐθνικοί.

    Μὰ ὅσοι θὰ τολμήσουν, ἀντίκρυ νὰ σταθοῦν,
    ἐκεῖνοι καὶ δικοί μας, ἂν εἶναι, ἂς χαθοῦν.
    Σουλιώταις καὶ Μανιώταις, λιοντάρια ξακουστὰ
    ὡς πότε σταῖς σπηλιαῖς σας, κοιμᾶστε σφαλιστά;

    Μαυροβουνιοῦ καπλάνια, Ὀλύμπου σταυρ᾿ ἀητοί,
    κι᾿ Ἀγράφων τὰ ξεφτέρια, γεννῆτε μιὰ ψυχή.
    Ἀνδρεῖοι Μακεδόνες, ὁρμήσετε γιὰ μιά,
    καὶ αἷμα τῶν τυράννων, ρουφῆστε σὰ θεριά.

    Τοῦ Σάββα καὶ Δουνάβου, ἀδέλφια Χριστιανοί,
    μὲ τ᾿ ἄρματα στὸ χέρι, καθ᾿ ἕνας ἂς φανῇ,
    Τὸ αἷμα σας ἂς βράσῃ, μὲ δίκαιον θυμόν,
    μικροὶ μεγάλ᾿ ὁμῶστε, τυράννου τὸν χαμόν.

    Λεβέντες ἀντριωμένοι, Μαυροθαλασσινοί,
    ὁ βάρβαρος ὡς πότε, θὲ νὰ σᾶς τυραννῇ.
    Μὴν καρτερῆτε πλέον, ἀνίκητοι Λαζοί,
    χωθῆτε στὸ μπογάζι, μ᾿ ἐμᾶς καὶ σεῖς μαζί.

    Δελφίνια τῆς θαλάσσης, ἀζδέρια τῶν νησιῶν,
    σὰν ἀστραπὴ χυθῆτε, χτυπᾶτε τὸν ἐχθρόν.
    Τῆς Κρήτης καὶ τῆς Νύδρας, θαλασσινὰ πουλιά,
    καιρὸς εἶν᾿ τῆς πατρίδος, ν᾿ ἀκοῦστε τὴν λαλιά.

    Κι᾿ ὅσ᾿ εἶστε στὴν ἀρμάδα, σὰν ἄξια παιδιά,
    οἱ νόμοι σᾶς προστάζουν, νὰ βάλετε φωτιά.
    Μ᾿ ἐμᾶς κ᾿ ἐσεῖς Μαλτέζοι, γεννῆτ᾿ ἕνα κορμί,
    κατὰ τῆς τυραννίας, ῥιχθῆτε μὲ ὁρμή.

    Σᾶς κράζει ἡ Ἑλλάδα, σᾶς θέλει σᾶς πονεῖ,
    ζητᾷ τὴν συνδρομήν σας, μὲ μητρικὴν φωνή.
    Τί στέκεις Παζβαντζιόγλου, τόσον ἐκστατικός;
    τεινάξου στὸ Μπαλκάνι, φώλιασε σὰν ἀητός.

    Τοὺς μπούφους καὶ κοράκους, καθόλου μὴν ψηφᾷς,
    μὲ τὸν ῥαγιὰ ἑνώσου, ἂν θέλῃς νὰ νικᾷς.
    Συλήστρα καὶ Μπραΐλα, Σμαῆλι καὶ Κιλί,
    Μπενδέρι καὶ Χωτῆνι, ἐσένα προσκαλεῖ.

    Στρατεύματά σου στεῖλε, κ᾿ ἐκεῖνα προσκυνοῦν
    γιατὶ στὴν τυραννίαν, νὰ ζήσουν δὲν μποροῦν.
    Γγιουρντζῆ πλιὰ μὴ κοιμᾶσαι, συκώσου μὲ ὁρμήν,
    τὸν Προύσια νὰ μοιάσῃς, ἔχεις τὴν ἀφορμήν.

    Καὶ σὺ ποῦ στὸ Χαλέπι, ἐλεύθερα φρονεῖς
    πασιᾶ καιρὸν μὴ χάνεις, στὸν κάμπον νὰ φανῇς.
    Μὲ τὰ στρατεύματά σου, εὐθὺς νὰ συκωθῇς,
    στῆς Πόλης τὰ φερμάνια, ποτὲ νὰ μὴ δοθῇς.

    Τοῦ Μισιριοῦ ἀσλάνια, γιὰ πρώτη σας δουλειά,
    δικόν σας ἕνα μπέη, κάμετε βασιλιά.
    Χαράτζι τῆς Αἰγύπτου, στὴν Πόλ᾿ ἂς μὴ φανῇ,
    γιὰ νὰ ψοφήσ᾿ ὁ λύκος, ὁποῦ σᾶς τυραννεῖ.

    Μὲ μιὰ καρδίαν ὅλοι, μιὰ γνώμην, μιὰ ψυχή,
    χτυπᾶτε τοῦ τυράννου, τὴν ῥίζα νὰ χαθῇ.
    Ν᾿ ἀνάψωμεν μιὰ φλόγα, σὲ ὅλην τὴν Τουρκιά,
    νὰ τρέξ᾿ ἀπὸ τὴν Μπόσνα, καὶ ὡς τὴν Ἀραπιὰ

    Ψηλὰ στὰ μπαϊράκια, συκῶστε τὸν σταυρόν,
    καὶ σὰν ἀστροπελέκια, χτυπᾶτε τὸν ἐχθρόν.
    Ποτὲ μὴ στοχασθῆτε, πῶς εἶναι δυνατός,
    καρδιοκτυπᾷ καὶ τρέμει, σὰν τὸν λαγὸν κι᾿ αὐτός.

    Τρακόσοι Γγιρτζιαλῆδες, τὸν ἔκαμαν νὰ ἰδῇ,
    πῶς δὲν μπορεῖ μὲ τόπια, μπροστᾶ τους νὰ εὐγῇ.
    Λοιπὸν γιατί ἀργῆτε, τί στέκεσθε νεκροί;
    ξυπνήσετε μὴν εἶστε ἐνάντιοι κ᾿ ἐχθροί.

    Πῶς οἱ προπάτορές μας, ὁρμοῦσαν σὰ θεριά,
    γιὰ τὴν ἐλευθερίαν, πηδοῦσαν στὴ φωτιά.
    Ἔτζι κ᾿ ἡμεῖς, ἀδέλφια, ν᾿ ἁρπάξωμεν γιὰ μιὰ
    τ᾿ ἄρματα, καὶ νὰ βγοῦμεν ἀπ᾿ τὴν πικρὴ σκλαβιά.

    Νὰ σφάξωμεν τοὺς λύκους, ποὺ στὸν ζυγὸν βαστοῦν,
    καὶ Χριστιανοὺς καὶ Τούρκους, σκληρὰ τοὺς τυραννοῦν.
    Στεργιᾶς καὶ τοῦ πελάγου, νὰ λάμψῃ ὁ σταυρός,
    καὶ στὴν δικαιοσύνην, νὰ σκύψῃ ὁ ἐχθρός.

    Ὁ κόσμος νὰ γλυτώσῃ, ἀπ᾿ αὕτην τὴν πληγή,
    κ᾿ ἐλεύθεροι νὰ ζῶμεν, ἀδέλφια εἰς τὴν γῆ.

    Πέρας μὲν ὧδε,
    Ἡ δὲ αὖ πράξις τέρας.

    (Πηγή: http://users.uoa.gr/~nektar/history/3contemporary/regas_velestinles.htm )

  2. momyof6 said

    ΑΘΑΝΑΤΟΣ!
    (διορθώστε το λάθος στην ημερομηνία-1798)

  3. […] Βιδινίου και ο Αλή Πασάς αλλά μάταια. ΠΗΓΗ -το είδα στο Αβέρωφ […]

  4. […] είδα στο Αβέρωφ […]

  5. personal opinion said

    Σήμερα δεν θα ήταν «καλός μαθητής», δεν θα έκανε τα μαθήματά του κατά τις ρήσεις των γερμανών προτεσταντών (ιδιότητα: να καταπιάνεσαι με τα λάθη και τα κενά κάποιου για να τον εξαθλιώσεις με όρους ηθικού κρετινισμού/προπαγάνδας προς όφελός σου, ως κηδεμόνας), όπως και τότε που ενοχλούσε με την γραφίδα του τις ανίερες συμμαχίες της εποχής.
    Γέννημα θρέμα του ελληνισμού, φυσιολογικά είχε το τέλος που είχε αργότερα και ο Καποδίστριας.

    Βέβαια παρά την τεχνολογική εξέλιξη, δεν θα είχε σήμερα φωνή να συλλογάται ελεύθερα, γιατί πλέον έχει χαθεί το ενδιαφέρον, αλλοτε από ιδιοτέλειες, άλλοτε από κόπωση, ώστε πια να μην είμαστε σε θέση ζυμωθούμε ως κοινωνία.
    Ένας άνθρωπος σίγουρα θα σκεφτεί με λάθος τρόπο, πολλοί όμως μπορούν να διορθώνονται και να καταλήγουν σε κοινά σημεία, κάτι που ενισχύει η εθνική ταυτότητα, η συλλογική συνείδηση κοινωνίας, που δημιουργεί κοινές αξίας αναφοράς και κοινωνικοποιεί τους ανθρώπους.

    Πολύ σπουδαίο το έργο και η δράση του Ρήγα ίσως δεν έχει αποτιμηθεί ακόμα..
    Σε κάθε περίπτωση, πραγματικός ήρωας και όχι πατριδοκάπηλος υπήρξε.
    Εμβληματική ανθρώπινη φιγούρα που συμβολίζει την ελευθερία..

  6. Μέλια said

  7. […] Πηγή: ΑΒΕΡΩΦ Διαδικτυακό Θωρηκτό […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: