ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Πετροβούβαλος στη Συνταγματάρχης Δημήτρης Θεοτόκ…
    Δημήτριος Θεοτόκης στη Συνταγματάρχης Δημήτρης Θεοτόκ…
    karavaki στη Οι τελευταίοι θα γίνουν π…
    Μέλια στη Από τα ανέκδοτα έγγραφα των Γε…
    Νικόλαος Καλκάνης στη Από τα ανέκδοτα έγγραφα των Γε…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Η προσάραξη του δεξαμενόπλοιου Torrey Canyon(18 Μαρτίου 1967)

Posted by Μέλια στο 18 Μαρτίου, 2014

Φωτογραφία από:lefobserver.blogspot.gr

Το δεξαμενόπλοιο Torrey Canyon ναυπηγείται στις ΗΠΑ το 1959 με μεταφορική ικανότητα 60.000 τόνων. Αργότερα θα υποστεί jumboizing σε ναυπηγείο της Ιαπωνίας και η χωρητικότητά του θα ανέβει σε 120.000, πλέον είναι υπερδεξαμενόπλοιο και ένα απο τα μεγαλύτερα της εποχής.

Η αίσθηση στην κοινή γνώμη της εποχής είναι πως αυτός ο νέος τύπος δεξαμενόπλοιων είναι απόλυτα ασφαλής, εφόσον δεν έχει υπάρξει ακόμη σοβαρό ατύχημα και οικολογική καταστροφή. Κάτι τέτοιο όμως είχαν πει και για ένα όμορφο μεγάλο υπερωκεάνιο του 1912…

Τα χαρακτηριστικά του πλοίου μετά τη μετασκευή του δείχνουν ένα πλοίο που δύσκολα εκτελεί ελιγμούς:

->μονοπρόπελο, μονοτίμονο

->5 μίλια για ακινητοποίηση απο υπηρεσιακή ταχύτητα

->500 μέτρα ή 1 λεπτό για στροφή 20 μοιρών.

Το Torrey Canyon, ιδιοκτησίας θυγατρικής της Union Oil, με πλήρωμα Ιταλούς, σημαία Λιβερίας και ναυλωμένο στην BP γεμίζει τις δεξαμενές του με πετρέλαιο απο το Κουβέιτ στις 19 Φεβρουαρίου 1967 και κατευθύνεται προς Ατλαντικό. Στις 14 Μαρτίου 1967 και ενώ βρίσκεται κοντά στις Κανάριες νήσους ενημερώνεται για τελικό προορισμό το Milford Haven της Αγγλίας όπου πρέπει να βρίσκεται το απόγευμα της 18ης Μαρτίου 1967 το αργότερο ωστε να προλάβει τη σωστή παλίρροια.

Φωτογραφία από:www.zeesleepvaart.com

Το ξημέρωμα της 18ης Μαρτίου 1967 βρίσκει το πλοίο να κατευθύνεται προς τον προορισμό του ευρισκόμενο νοτιο δυτικά του… νοτιο δυτικού άκρου της Αγγλίας. Ωστόσο ενας συνδιασμός ανθρώπινων λαθών και μηχανικών βλαβών θα οδηγήσει το πλοίο ανάμεσα απο τα Isles of Scilly και το νοτιο δυτικό άκρο της Αγγλίας και πάνω στον ύφαλο Seven Stones στον οποίον προσκρούει με ταχύτητα 17 κόμβων. Πρώτος απολογισμός ρήγματα σε 6 δεξαμενές φορτίου και το πετρέλαιο να χύνεται στη θάλασσα με γοργούς ρυθμούς.

Ενω η διαρροή συνεχίζεται το πλοίο κόβεται στα δύο και πλέον το σύνολο του μεταφερόμενου φορτίου αναμένεται να πέσει στη θάλασσα με καταστροφικές και -κυρίως- πρωτόγνωρες συνέπειες.

Σε αυτό το σημείο λαμβάνεται η απόφαση να βομβαρδιστεί το κουφάρι του πλοίου ωστε να καεί όσο φορτίο έχει μείνει μέσα σε αυτό. Οντως, η RAF αναλαμβάνει να συνδράμει στο οριστικό του τέλος ρίχνοντας αεροπορικά καύσιμα και 42 βόμβες στο Torrey Canyon το οποίο τυλίγεται στις φλόγες μαζί με το όποιο φορτίο είχε απομείνει κ βυθίζεται.

Ωστόσο 80.000 τόνοι αργού πετρελαίου ήταν ήδη στη θάλασσα και προκαλούσαν την πρώτη μεγάλη οικολογική καταστροφή απο tanker και οι κάτοικοι των παράκτιων περιοχών σίγουρα έχουν αναμνήσεις απο αυτό ακόμα.

Την ακριβή πορεία της πετρελαιοκυλίδας μπορείτε να την δείτε εδώ. Επίσης η μη ύπαρξη εμπειρίας για την αντιμετώπιση τέτοιων ατυχημάτων είχε ως αποτέλεσμα τη χρησιμοποίηση λανθασμένων τεχνικών οι οποίες σε μερικές περιπτώσεις είχαν καταστροφικότερα αποτελέσματα απ’ότι το ίδιο το ατύχημα.

Τέλος το ανέκδοτο της ιστορίας. Οι πιλότοι της RAF είχαν 75% επιτυχία στο βομβαρδισμό του πλοίου. Και αυτη η αστοχία του 25% σε σταθερό στόχο δημιούργησε αμφιβολίες στην κοινή γνώμη για την ικανότητα της αεροπορίας.

Μια ακόμα συνέπεια του ατυχήματος.  :)

axfordsabode.org.uk

Πηγή: Shipfriends

.

.

2 Σχόλια προς “Η προσάραξη του δεξαμενόπλοιου Torrey Canyon(18 Μαρτίου 1967)”

  1. ->μονοπρόπελο, μονοτίμονο

    ->5 μίλια για ακινητοποίηση απο υπηρεσιακή ταχύτητα

    ->500 μέτρα ή 1 λεπτό για στροφή 20 μοιρών.

    σαν να λεμε αιλουρος ενα πραμα,,δλδ,,,μεχρι να κουνήσει το ενα ποδι,βρωμαγε το αλλο

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: