EΛΛΗΝΙΚΑ ΝΑΥΑΓΙΑ,τῆς 4ης Φεβρουαρίου.
Posted by ΑΝΔΡΕΑΣ ΤΕΝΕΕΥΣ στο 4 Φεβρουαρίου, 2014
1. ΑΤΜΟΠΛΟΙΟΝ «ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ» (4 Φεβ.1914)
Τό A/Π «ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ»,εἶχε κατασκευασθεῖ τό 1899,στήν ἀγγλία καἰ ἕως τό 1913 ταξίδευε γιά ἄγγλους πλοιοκτῆτες,μέ τό ὄνομα LONDON BRIDGE.
Ἦταν ἐμπορικό πλοῖο,διαστάσεων 99,1μ (μῆκος) Χ 14,7μ (πλᾶτος) καί ἐκτοπίσματος 3033grt
Τό 1913,ἀγοράσθηκε ἀπό τόν Ἕλληνα Μ.Δ.Ἀσημᾶκο,πού εἶχε ἕδρα τήν Σῦρο.
Εἶχε ξεκινήσει ἀπό τό Penarth τῆς Οὐαλλίας,μέ προορισμό τήν Μασσαλία.
Στίς 4 Φεβ. περιέπλεε τό Cabo da Roca τῆς Πορτογαλίας,ὅταν συγκρούσθηκε μέ τό γαλλικό ἐπιβατηγό SS «LUTETIA» καί βυθίσθηκε.
Ἄγνωστο ἐάν ὑπῆρξαν ἀπώλειες τοῦ πληρώματος.
Τό SS «LUTETIA»,τό ξανασυναντᾶμε ἕνα χρόνο ἀργότερα (1915),νά μεταφέρῃ γάλλους στρατιῶτες στήν Ἑλλάδα καί νά τούς ἀποβιβάζῃ στό λιμάνι τῆς Θεσ/νίκης (Α’ ΠΠ)
2. ΑΤΜΟΠΛΟΙΟΝ «ΑΓ.ΓΕΩΡΓΙΟΣ» (4 Φεβ.1941)

ΤΟ ΗΜΙΒΥΘΙΣΜΕΝΟ Α/Π «ΑΓ.ΓΕΩΡΓΙΟΣ»,ΣΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΜΕΛΟΥΣ ΤΟΥ ΠΛΗΡΩΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΕΡΧΟΜΕΝΟ SS «CITY OF YOKOHAMA»
Τό Φ/Γ-Α/Π «ΑΓ.ΓΕΩΡΓΙΟΣ»,ἦταν ἀγγγλικῆς κατασκευῆς 1912,διαστ: 107.29μ Χ 15,12μ Χ 6,71μ καί ἐκτοπίσματος 3283grt.Ἀργό σκαρί,ταχύτητας 8,5 κόμβων καί 307 ν.ἵπ.
Ὁ ἰδιοκτήτης του,ὁ Ἰθακήσιος Α.Γ.Βλασσόπουλος,τὄχε ἀγοράσει ἀπό τούς ἄγγλους,πρώην πλοιοκτῆτες,τό 1924.
Ἐκεῖνη τήν ἡμέρα κι ἐνῶ ἔπλεε στήν διώρυγα τοῦ Σουέζ,142χλμ ἀπό τό Πόρτ-Σάϊντ,ἔπεσε ἐπάνω σέ ἀνθυποβρυχιακή «ἀκουστική» νάρκη.
Ἀκολούθησε δεύτερη μεγάλη ἔκρηξι,πού τραυμάτισε βαρειά τόν καπετάνιο Χαράλαμπο Καρβοῦνη καί τόν ναύτη Ἀθανάσιο Ἠλιάδη (ὑπέκυψαν ἀργότερα) καί κυριολεκτικά «ἐξαφάνησε» τόν θερμαστῆ Γεράσιμο Καντηλιτότη (δέν βρέθηκε τό σῶμα του).
Ὁ καταδικασμένος,πιά,«ΑΓ.ΓΕΩΡΓΙΟΣ»,ρυμουλκήθηκε ἔξω ἀπό τήν διώρυγα,ὅπου κι ἀφέθηκε νά βυθισθῇ.
3. ΑΤΜΟΠΛΟΙΟΝ «ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ» (4 Φεβ.1941)

TO A/Π «ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ»,ὡς SS “Syria” (προηγ.ὀνομασία του)
Τό Φ/Γ-Α/Π «ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ»,ἰαπωνικῆς κατασκευῆς τοῦ 1917,μέ διαστ: 109.7μ x 15.5μ x 7.3μ καί ἐκτόπισμα 4443grt,εἶχε ταχύτητα 9,5 κόμβων καί 278 ν.ἵπ.
Ὁ Συριανός Χ.Δ.Καλαφάτης,τὄχε ἀγοράσει ἀπό τούς γάλλους,πρώην πλοιοκτῆτες του,τό 1927.
Πλέοντας μόνο του στόν Β.Ἀτλαντικό,ἦταν εὔκολο θῦμα γιά τόν γερμανικό Κόνδορα (Fw 200),τῆς I.Gruppe/KG 40.
Ἀπό τούς 31 ναυτικούς μας,χάθηκαν οἱ 18.Τήν μία καί μοναδική φορά πού τούς ἐντόπισαν,ζωντανούς στίς ναυαγοσωστικές λέμβους,ἦσαν 55° 40´ Β. καί 14° 35´ Δ.
Ἕκτοτε ἀγνοοῦνται.
ΠΗΓΗ: wrecksite.eu
Σχολιάστε