ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Ελένη Στάϊκου, μιά η… στη Ελένη Στάϊκου, μιά ηρωίδα της…
    Η κυρά της Ρω (Δέσπο… στη Η κυρά της Ρω: Η ιστορία της γ…
    Μέλια στη Νοοτροπίες υποψηφίων…
    Konstantinos Malafan… στη Νοοτροπίες υποψηφίων…
    Μέλια στη Αβέρωφ: Έντεκα χρόνια στη θάλα…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

EΛΛΗΝΙΚΑ ΝΑΥΑΓΙΑ,τῆς 4ης Φεβρουαρίου.

Posted by ΑΝΔΡΕΑΣ ΤΕΝΕΕΥΣ στο 4 Φεβρουαρίου, 2014

1. ΑΤΜΟΠΛΟΙΟΝ «ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ» (4 Φεβ.1914)

TO A/Π «ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ»,ὡς SS «LONDON BRIDGE» (προηγ.ὀνομασία του)

Τό A/Π «ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ»,εἶχε κατασκευασθεῖ τό 1899,στήν ἀγγλία καἰ ἕως τό 1913 ταξίδευε γιά ἄγγλους πλοιοκτῆτες,μέ τό ὄνομα LONDON BRIDGE.
Ἦταν ἐμπορικό πλοῖο,διαστάσεων 99,1μ (μῆκος) Χ 14,7μ (πλᾶτος) καί ἐκτοπίσματος 3033grt

Τό 1913,ἀγοράσθηκε ἀπό τόν Ἕλληνα Μ.Δ.Ἀσημᾶκο,πού εἶχε ἕδρα τήν Σῦρο.

Εἶχε ξεκινήσει ἀπό τό Penarth τῆς Οὐαλλίας,μέ προορισμό τήν Μασσαλία.
Στίς 4 Φεβ. περιέπλεε τό Cabo da Roca τῆς Πορτογαλίας,ὅταν συγκρούσθηκε μέ τό γαλλικό ἐπιβατηγό SS «LUTETIA» καί βυθίσθηκε.
Ἄγνωστο ἐάν ὑπῆρξαν ἀπώλειες τοῦ πληρώματος.

Τό SS «LUTETIA»,τό ξανασυναντᾶμε ἕνα χρόνο ἀργότερα (1915),νά μεταφέρῃ γάλλους στρατιῶτες στήν Ἑλλάδα καί νά τούς ἀποβιβάζῃ στό λιμάνι τῆς Θεσ/νίκης (Α’ ΠΠ)

2. ΑΤΜΟΠΛΟΙΟΝ «ΑΓ.ΓΕΩΡΓΙΟΣ» (4 Φεβ.1941)

ΤΟ ΗΜΙΒΥΘΙΣΜΕΝΟ Α/Π «ΑΓ.ΓΕΩΡΓΙΟΣ»,ΣΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΜΕΛΟΥΣ ΤΟΥ ΠΛΗΡΩΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΕΡΧΟΜΕΝΟ SS «CITY OF YOKOHAMA»

Τό Φ/Γ-Α/Π «ΑΓ.ΓΕΩΡΓΙΟΣ»,ἦταν ἀγγγλικῆς κατασκευῆς 1912,διαστ: 107.29μ Χ 15,12μ Χ 6,71μ καί ἐκτοπίσματος 3283grt.Ἀργό σκαρί,ταχύτητας 8,5 κόμβων καί 307 ν.ἵπ.
Ὁ ἰδιοκτήτης του,ὁ Ἰθακήσιος Α.Γ.Βλασσόπουλος,τὄχε ἀγοράσει ἀπό τούς ἄγγλους,πρώην πλοιοκτῆτες,τό 1924.

Ἐκεῖνη τήν ἡμέρα κι ἐνῶ ἔπλεε στήν διώρυγα τοῦ Σουέζ,142χλμ ἀπό τό Πόρτ-Σάϊντ,ἔπεσε ἐπάνω σέ ἀνθυποβρυχιακή «ἀκουστική» νάρκη.
Ἀκολούθησε δεύτερη μεγάλη ἔκρηξι,πού τραυμάτισε βαρειά τόν καπετάνιο Χαράλαμπο Καρβοῦνη καί τόν ναύτη Ἀθανάσιο Ἠλιάδη (ὑπέκυψαν ἀργότερα) καί κυριολεκτικά «ἐξαφάνησε» τόν θερμαστῆ Γεράσιμο Καντηλιτότη (δέν βρέθηκε τό σῶμα του).

Ὁ καταδικασμένος,πιά,«ΑΓ.ΓΕΩΡΓΙΟΣ»,ρυμουλκήθηκε ἔξω ἀπό τήν διώρυγα,ὅπου κι ἀφέθηκε νά βυθισθῇ.

3. ΑΤΜΟΠΛΟΙΟΝ «ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ» (4 Φεβ.1941)

TO A/Π «ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ»,ὡς SS “Syria” (προηγ.ὀνομασία του)

Τό Φ/Γ-Α/Π «ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ»,ἰαπωνικῆς κατασκευῆς τοῦ 1917,μέ διαστ: 109.7μ x 15.5μ x 7.3μ καί ἐκτόπισμα 4443grt,εἶχε ταχύτητα 9,5 κόμβων καί 278 ν.ἵπ.
Ὁ Συριανός Χ.Δ.Καλαφάτης,τὄχε ἀγοράσει ἀπό τούς γάλλους,πρώην πλοιοκτῆτες του,τό 1927.

Πλέοντας μόνο του στόν Β.Ἀτλαντικό,ἦταν εὔκολο θῦμα γιά τόν γερμανικό Κόνδορα (Fw 200),τῆς I.Gruppe/KG 40.

Ἀπό τούς 31 ναυτικούς μας,χάθηκαν οἱ 18.Τήν μία καί μοναδική φορά πού τούς ἐντόπισαν,ζωντανούς στίς ναυαγοσωστικές λέμβους,ἦσαν 55° 40´ Β. καί 14° 35´ Δ.
Ἕκτοτε ἀγνοοῦνται.

ΠΗΓΗ: wrecksite.eu

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: