ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • 1944-49

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • Advertisements
  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Φαίη στη Δύο Μητροπολίτες της Ελλάδος κ…
    Μηδὲν Ἄγαν στη Τα «Τάγματα Εφόδου» αναρχικών…
    Φαίη στη ΣΥΓΚΛΗΣΗ Α’ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨ…
    Μηδὲν Ἄγαν στη Όταν η καφρίλα χτυπάει κόκκινο…
    Γιώργης απλώς στη Τα «Τάγματα Εφόδου» αναρχικών…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Φιλοποίμην Φῖνος (1908 – 26 Ἰαν.1977)

Posted by ΑΝΔΡΕΑΣ ΤΕΝΕΕΥΣ στο Ιανουαρίου 26, 2014

https://i1.wp.com/www.cinehellas.com/syntelestes/finos/files/page124_1.jpgΦιλοποίμην Φίνος. Ο πατέρας του Ελληνικού Κινηματογράφου. Ο πρωτοπόρος της 7ης τέχνης και εδραιωτής της κινηματογραφικής βιομηχανίας στη χώρας μας. Ο άνθρωπος που με το έργο του συνέβαλε στην πρόοδο του Πολιτισμού παγκοσμίως. Αυτός ήταν ο Φιλοποίμην Φίνος από την Κάτω Τιθορέα.

Ας ανακαλύψουμε ποιος ήταν ο Φίνος μέσα από την μοναδική αφήγηση του φιλολόγου καθηγητή Αθανασίου Βελέντζα, στην τιμητική εκδήλωση και αποκαλυπτήρια της προτομής του που πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο 2010 από το Δήμο Τιθορέας.

Το σήμα F.F. αποτελεί ένα σημαντικό μέρος – αν όχι το σημαντικότερο – του Ελληνικού κινηματογράφου. Η άποψη αυτή δεν στηρίζεται απλά και μόνο στον όγκο ταινιών οι οποίες έχουν την «υπογραφή» της παραγωγής από τη Φίνος Φιλμ, αλλά πολύ περισσότερο από την απήχηση που είχαν, και κυρίως έχουν αυτές οι ταινίες στο ελληνικό κοινό. Ένα κοινό που από την πρώτη γενιά του «φροντίζει» να δίνει αλώβητη και άφθαρτη τη σκυτάλη των ταινιών της Φίνος Φιλμ στην επόμενη. Αυτή είναι και η σημαντικότερη σφραγίδα πιστοποίησης των ταινιών της Φίνος Φιλμ: Η διαχρονικότητα. Και δεν θα μπορούσε να υπάρξει διαχρονικότητα αν δεν υπήρχαν στις ταινίες στοιχεία όπως η ποιότητα και η αξιοπρέπεια όσον αφορά τα σενάρια και την τεχνική αρτιότητα όσον αφορά την παραγωγή. Στοιχεία που αποκτούσαν ακόμα μεγαλύτερη βαρύτητα με τον επαγγελματισμό, το μεράκι, τον ψυχισμό και το ταλέντο που κατέθεταν οι ηθοποιοί και οι υπόλοιποι συντελεστές των ταινιών.

Στη δεκαετία του 40 έγινε η αρχή, στη δεκαετία του 50 ήρθε η καθιέρωση και η καταξίωση, ακολούθησε η δεκαετία του 60 με την απογείωση και την κατακόρυφη αύξηση παραγωγών μέσα σε ένα καθεστώς βιομηχανοποίησης του ελληνικού σινεμά και η δεκαετία του 70 όπου σε μία εποχή που δρομολογούνταν σαρωτικές αλλαγές στον κινηματογράφο με αρνητικές εμπορικές συνέπειες λόγω της καθιέρωσης της τηλεόρασης η Φίνος έμεινε αλώβητη έχοντας στο ενεργητικό της πλούσιες και ποιοτικές παραγωγές που κέρδισαν τον κινηματογραφικό κοινό.

Πίσω από το θρυλικό σήμα της Φίνος Φιλμ κρύβεται η ευφυΐα, ο οραματισμός, η φαντασία και η ευρηματικότητα του αφοσιωμένου δημιουργού της. Του Φιλοποίμενα Φίνου. Ο οποίος άξια αποκαλείται «Πατριάρχης του Ελληνικού Κινηματογράφου». Και πώς όχι, όταν είναι ο άνθρωπος που πήρε τον νηπιακής ηλικίας ελληνικό κινηματογράφο από το χέρι, τον ανέθρεψε, τον ενηλικίωσε, τον ωρίμασε και του έδωσε υπόσταση. Του έδωσε φωνή με την πρώτη ομιλούσα ελληνική ταινία, τον τροφοδότησε με πρωτοποριακές ιδέες -εκσυγχρόνισε τις τεχνικές εικονοληψίας και φωνοληψίας, τού «έδωσε χρώμα» κάνοντας την πρώτη έγχρωμη ταινία, έφερε πρώτος τους φακούς ζουμ, ήταν ο πρώτος που «ντούμπλαρε» ρόλους, ο πρώτος που έκανε την τεχνική σινεμασκόπ, αυτός που καθιέρωσε τα μιούζικαλ, έφτιαξε υπερσύγχρονα για την εποχή στούντιο – και τελικά δημιούργησε και κληροδότησε στις επόμενες γενιές ελλήνων ένα πολιτιστικό δημιούργημα το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του νεοελληνικού πολιτισμού.

Κάποια στιγμή, η Φίνος Φιλμ ονομάστηκε «το Χόλλυγουντ της Ελλάδας». Μία εύλογη και εύστοχη παρομοίωση που αποτυπώνει με τον πιο αξιόπιστο τρόπο ότι οι ταινίες της Φίνος Φιλμ αποτελούν μέχρι σήμερα αξεπέραστα πρότυπα υγιούς και ευπρεπούς ψυχαγωγίας. Η απόδειξη δεν είναι μόνο η συνεχής προβολή τους από την τηλεόραση, αλλά κυρίως η αγάπη του κόσμου προς αυτές επί δεκαετίες. Αγάπης της οποίας ο πιο εντυπωσιακός τρόπος έκφρασής της είναι η αναπαραγωγή διαλόγων και σκηνών των ταινιών από ανθρώπους κάθε ηλικίας στην καθημερινή ζωή τους. Αυτό συμβαίνει περισσότερο με τις κωμωδίες της Φίνος οι οποίες αποτελούν περίπου το ένα τρίτο των ταινιών.

ΠΗΓΗ

Advertisements

3 Σχόλια to “Φιλοποίμην Φῖνος (1908 – 26 Ἰαν.1977)”

  1. Πετροβούβαλος said

    Ο Φιλοποίμην Φίνος, ήταν πάνω απ’ όλα ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ! Από τότε που οι παραγωγοί στην Ελλάδα, άρχισαν να αντικαθίστανται από το υπουργείο «πολιτισμού», σκηνοθέτες, αιθουσάρχες, θιασάρχες και δε συμμαζεύεται, ο Ελληνικός κινηματογράφος πήρε την κατηφόρα και τώρα βρίσκεται στον πάτο. Ας μαθαίνουν από την ιστορία του (και από την ιστορία του πάλαι ποτέ χόλυγουντ) οι νέοι που σκοπεύουν να ανακατευτούν με τον κινηματογράφο.

    Αιωνία του η μνήμη!

  2. Μάρκος said

    Μεγαλώσαμε με τις ταινίες του.
    Καλησπέρα πατρίδα!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s