ΑΒΕΡΩΦ

Διαδικτυακό Θωρηκτό

  • Ἡ Ἱστορία,ΔΕΝ ἀλλάζει !

  • Ἡ Μακεδονία εἶναι Ε Λ Λ Α Δ Α

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Kατηγορίες

  • Υπέρ της ζωής, κατά των εκτρώσεων

  • ΓΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ

  • Η ΒΟΡ.ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

  • Ἀπό τήν Φλωρεντία,στήν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

  • ΜΕΤΑΜΟΥΣΕΙΟΝ – Θ/Κ «Γ.ΑΒΕΡΩΦ»

  • Μαθαίνουμε…

  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ

  • ΝΕΩΤΕΡΟ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ «ΗΛΙΟΥ»

  • ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟΝ (Δ.ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥ)

  • ΛΕΞΙΚΟΝ ΗΣΥΧΙΟΥ

  • ΛΕΞΙΚΟΝ «LIDDEL-SCOTT»

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

  • 324 – 1453

  • ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΛΩΣΕΩΣ

  • 1 8 2 1

  • Ἀπομνημονεύματα Ἡρώων τοῦ 1821

  • Ὁ ΕΛΛΗΝΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ τοῦ…

  • ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ (1904-8)

  • ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ’12- ’13

  • ΤΟ ΠΝ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ

  • Α’ ΠΠ (1914-18)

  • Μ.ΑΣΙΑ (1919-22)

  • O X I (1940-41)

  • ΙΩΑΝ.ΜΕΤΑΞΑΣ

  • ΕΑΡΙΝΗ ΕΠΙΘΕΣΙΣ (9-24 Μαρ.1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ (1941)

  • Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (1941)

  • Β’ ΠΠ (1 9 4 1 – 4)

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Θ/Κ «ΓΕΩΡ. ΑΒΕΡΩΦ»

  • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  • ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

  • ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

  • Πρόσφατα σχόλια

    Ελένη Στάϊκου, μιά η… στη Ελένη Στάϊκου, μιά ηρωίδα της…
    Η κυρά της Ρω (Δέσπο… στη Η κυρά της Ρω: Η ιστορία της γ…
    Μέλια στη Νοοτροπίες υποψηφίων…
    Konstantinos Malafan… στη Νοοτροπίες υποψηφίων…
    Μέλια στη Αβέρωφ: Έντεκα χρόνια στη θάλα…
  • Ὁ Γκρεμιστής Κωστῆ Παλαμᾶ

  • Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ΣΗΜΑ 3 Δεκ.1912

  • ΟΡΚΟΣ ΕΦΗΒΩΝ

  • ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ

  • ——————————

  • ΦΟΡΕΣΙΕΣ καί ΑΡΜΑΤΑ τοῦ ’21

  • Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ (1838)

  • ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1974) …ἡ ταινία

  • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑΙ ΩΜΟΤΗΤΕΣ

  • Μία ἀνοικτή πληγή Μνήμης 1914-23

  • Η ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

  • ——————————

  • Ζημίαι τῶν ἀρχαιοτήτων έκ τοῦ πολέμου καί τῶν στρατευμάτων κατοχῆς (1946)

  • Ο ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

  • ΘΑ ΑΝΟΙΞΗι Ο ΦΑΚΕΛΛΟΣ ;

  • ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!

  • 1944-49

  • ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ

  • ΣΕΜΝΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΟΙ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΙ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

  • ΔΙΟΛΚΟΣ,ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ

  • ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ

  • M.K.I.E.

  • Γιά ἀποπληρωμή ἐξωτ.χρεῶν,μόνο…

  • Ἡ ἔξοδός μας,εἶναι ἡ Κ_ _ _ά _α τους !

  • ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ…

  • INSIDE JOB

Πολιτικές σκοπιμότητες βλέπουν αναλυτές πίσω από την πρόταση για μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τέμενος

Posted by Γιώργης στο 2 Δεκεμβρίου, 2013

Φωτογραφία τοῦ ἐσωτερικοῦ τῆς Ἁγίας Σοφίας ἀπὸ τὸ πρ. Ρώϋτερς.

Ἀναδημοσίευσι ἀπὸ τήν  Φωνὴ τῆς Ἀμερικῆς.

Dorian JonesΔημήτρης Μανής

29.11.2013

Έντονες αντιδράσεις, τόσο σε διπλωματικό όσο και σε θρησκευτικό επίπεδο, έχει προκαλέσει η πρόσφατη δήλωση του αντιπροέδρου της τουρκικής κυβέρνησης, Μπουλέτ Αρίντς, για μετατροπή του μουσείου της Αγίας Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη, σε μουσουλμανικό τέμενος. Ο κ. Αρίντς κατά την διάρκεια επίσκεψης του στο χώρο του μουσείου στις αρχές του μήνα, ανέφερε ότι υπήρξε μια περίοδος όπου τα τεμένη μετατρέπονταν σε μουσεία «αλλά τώρα η Τουρκία είναι μια διαφορετική χώρα», και πρόσθεσε ότι «η Αγία Σοφία είναι θλιμμένη σήμερα, αλλά με την θέληση του θεού θα χαμογελάσει ξανά».Η Ιστάρ Γκοζαγιεντίν, καθηγήτρια του πανεπιστημίου «Ντογούς» στην Κωνσταντινούπολη με ειδίκευση σε θέματα θρησκείας και δημόσιας διακυβέρνησης υποστηρίζει ότι πίσω από την παραπάνω δήλωση, ενδεχομένως να κρύβονται πολιτικές σκοπιμότητες ενόψει των δημοτικών εκλογών που αναμένεται να πραγματοποιηθούν το 2014.

«Για την φιλο-ισλαμική κυβέρνηση της Τουρκίας είναι σημαντικό να ανοίξει μια τέτοια συζήτηση αυτή την περίοδο εξαιτίας του πολιτικού κλίματος που επικρατεί στη χώρα. Οι δημοτικές εκλογές πλησιάζουν και θεωρεί ότι έτσι θα προσεγγίσει ένα μεγάλο αριθμό ψηφοφόρων», τόνισε η κ. Γκοζαγιεντίν.

Ο Πρωθυπουργός της Τουρκίας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, βρίσκεται ήδη σε προεκλογική εκστρατεία, καθώς περιοδεύει στη χώρα και κάνει ομιλίες χρησιμοποιώντας συχνά ένα μείγμα θρησκευτικής και εθνικιστικής ρητορικής.

Αναλυτές, στην Τουρκία, υποστηρίζουν ότι η συζήτηση για την μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τέμενος θα οδηγήσει αρκετούς τούρκους εθνικιστές στο να συνταχθούν με το κυβερνών κόμμα, καθώς πολύ από αυτούς θεωρούν το ιστορικό μνημείο, σύμβολο της δύναμης της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.

Η Κωνσταντινούπολη, ωστόσο, είναι και έδρα του Ελληνορθόδοξου Πατριαρχείου και οι συγκεκριμένες δηλώσεις έχουν προκαλέσει την έντονη ανησυχία στους κόλπους της Εκκλησίας, ακόμα περισσότερο εξαιτίας του γεγονότος ότι άλλοι δύο μικροί ιστορικοί ναοί που λειτουργούσαν ως μουσεία μετετράπησαν ήδη σε τεμένη.

Ο Μητροπολίτης Καππαδοκίας Γεννάδιος προειδοποίησε ότι το ενδεχόμενο να μετατραπεί η Αγία Σοφία σε τέμενος θα έχει πολλαπλές συνέπειες.

Όπως είπε «θα πρέπει να καταλάβει (η τουρκική ηγεσία) πόσο σοβαρές θα είναι οι συνέπειες από μια τέτοια ενέργεια για ολόκληρο τον κόσμο και ποιες θα είναι οι αντιδράσεις της διεθνούς κοινότητας. Το ιστορικό αυτό μνημείο το επισκέπτονται εκατομμύρια άνθρωποι κάθε χρόνο, χριστιανοί και μη, και το επισκέπτονται γιατί αναγνωρίζουν ότι αποτελεί σύμβολο μιας θρησκείας, του Χριστιανισμού».

Το ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών σε ανακοίνωση που εξέδωσε αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι «η μετατροπή ιστορικών βυζαντινών εκκλησιών σε τεμένη αποτελεί προσβολή στο θρησκευτικό συναίσθημα εκατομμυρίων χριστιανών ανά τον κόσμο».

Η ελληνοαμερικανική οργάνωση Hellenic American Leadership Council (HALC) έχει ξεκινήσει εκστρατεία μέσω διαδικτύου για την συγκέντρωση υπογραφών προκειμένου να μην υλοποιηθούν οι εξαγγελίες των τούρκων αξιωματούχων. Η επιστολή με τις υπογραφές θα σταλεί στην UNESCO, μιας και ο διεθνής οργανισμός έχει χαρακτηρίσει την Αγία Σοφία, Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς.

Ο διαδικτυακός σύνδεσμος για την υπογραφή της επιστολής είναι ο εξής:

http://action.hellenicleaders.com/p/dia/action3/common/public/?action_KEY=10215

Σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές οι αντιδράσεις που έχουν προκληθεί μέχρι στιγμής δεν είναι τίποτα μπροστά σε αυτό που αναμένεται να γίνει εάν η Τουρκία επιμείνει στο συγκεκριμένο θέμα, καθώς η Ορθόδοξη Εκκλησία έχει πολλούς και ισχυρούς συμμάχους τόσο στις Βρυξέλλες, όσο και στην Ουάσινγκτον.

2 Σχόλια προς “Πολιτικές σκοπιμότητες βλέπουν αναλυτές πίσω από την πρόταση για μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τέμενος”

  1. Σουλιώτης said

    Συμφωνα με τη συνθηκη της Λωζανης η Αγια Σοφια ανηκει στην οικουμενικη ορθοδοξια.
    Επομενως συμφωνα με την ιδια συνθηκη, η επαναλειτουργια της Αγιας Σοφιας ως ορθοδοξου ναου, ειναι διεθνες θεμα και δεν ειναι εσωτερικο θεμα της Τουρκιας.
    Αντιθετα το αν η Ελλαδα θα κανει τζαμι ειναι εσωτερικο θεμα της Ελλαδας.
    Και επομενως η αποδωση της Αγιας Σοφιας στην ορθοδοξια δεν μπορει να τιθεται στο πλαισιο της «αμοιβαιοτητας» και να ζητηται ως ανταλαγμα τζαμι στην Ελλαδα. Το ενα ειναι καθαρα εσωτερικο θεμα της Ελλαδας ενω το αλλο δεν ειναι εσωτερικο θεμα της Τουρκιας.
    Και μουσειο που ειναι ηδη ειναι παρανομο..

    Απο την εφημεριδα «χριστιανικη»

  2. ΜΑΡΙΑ said

    Καί νά πῆς,ὅτι δέν τό ξέρουν…..τό ξέρουν….τά κόλυβα δεμένα στό ζωνάρι τους,τἄχουν!!!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: